Bushmanovo Lego
Re: Bushmanovo Lego
...a když jsme to dnes po půl roce zase umyli, tak jsem si všiml, že je to pořád sexy auto
Zhruba za rok a půl budeme pořizovat nový vůz, ale zatím se kloním k tomu, že Lego si necháme jako třetí auto do rodiny.
Zhruba za rok a půl budeme pořizovat nový vůz, ale zatím se kloním k tomu, že Lego si necháme jako třetí auto do rodiny.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
Re: Bushmanovo Lego
Jelikož jsem teď kupoval nové letní gumy na příští sezónu (Hankook K125 215-45-17), tak jsem si sedl a spočítal celkové náklady na auto za ty 4 roky, co ho máme.
Dostal jsem se na číslo 160 tisíc Kč, ale to zahrnuje úplně vše včetně výměn oleje, nových gum, tlumičů, atd.
Není v tom zahrnuté povinné ručení a palivo.
Přitom jsme najeli 96 000km a při provozu na LPG jsme uspořili proti benzínu cca 100 000Kč.
Celkový náklad po odečtení LPG úspory je 60000Kč.
Tohle rozpočteno na 4 roky dělá náklad 15000Kč/rok a to je mooooc pěkný výsledek.
Ať se tedy na LPG nadává sebevíc a je s tím víc problémů, než s benzínem, tak čísla hovoří jasně ve prospěch LPG.
A pro úplnost ještě zmíním to, co jsem psal o několik stránek zpět, že auto jsme koupili jako pětileté s nájezdem 130 tisíc km a za 241000Kč.
Ještě jedna zajímavá informace je ta, že plyn je tam od nového auta a k dnešnímu dni Lego najelo na plyn 226 tisíc km!!!! Tím se asi může pochlubit málokdo. Ale už to žere olej (mezi výměnami tak litr).
Dostal jsem se na číslo 160 tisíc Kč, ale to zahrnuje úplně vše včetně výměn oleje, nových gum, tlumičů, atd.
Není v tom zahrnuté povinné ručení a palivo.
Přitom jsme najeli 96 000km a při provozu na LPG jsme uspořili proti benzínu cca 100 000Kč.
Celkový náklad po odečtení LPG úspory je 60000Kč.
Tohle rozpočteno na 4 roky dělá náklad 15000Kč/rok a to je mooooc pěkný výsledek.
Ať se tedy na LPG nadává sebevíc a je s tím víc problémů, než s benzínem, tak čísla hovoří jasně ve prospěch LPG.
A pro úplnost ještě zmíním to, co jsem psal o několik stránek zpět, že auto jsme koupili jako pětileté s nájezdem 130 tisíc km a za 241000Kč.
Ještě jedna zajímavá informace je ta, že plyn je tam od nového auta a k dnešnímu dni Lego najelo na plyn 226 tisíc km!!!! Tím se asi může pochlubit málokdo. Ale už to žere olej (mezi výměnami tak litr).
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
Re: Bushmanovo Lego
Docela mě zaujal způsob výpočtu tak, aby to vyšlo lichotivě.
Těch 160 tisíc za servis jsi teda neplatil, když jsou náklady 15 tis. Kč za rok ?
Těch 160 tisíc za servis jsi teda neplatil, když jsou náklady 15 tis. Kč za rok ?
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10652
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Bushmanovo Lego
To jsou šílený sumy za servis. 40 litrů ročně. Zlatá impreza. Tam jsem dělal tlumiče, brzdy, rozvody, svíčky, kabely a prorezlou olejovou vanu, ale to byly naprosto zlomkový ceny. Celkem i s gumama možná těch 40. Za skoro 7 let. Ale je fakt, že tolik km jsem nenajezdil. Celkem tak 75 tis, takže mít to v plynu a platit takový pálky za servis, hodil bych to ze skály.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem
Re: Bushmanovo Lego
Spolehlivost pofaceliftoveho Legacy IV je jaka je. Podle me nic moc.
Co jsem resil tim prispevkem je smysluplnost investice do LPG.
A prave LPG mi pomohlo vykompenzovat tu raketu za servis do snesitelneho vysledku.
Co jsem resil tim prispevkem je smysluplnost investice do LPG.
A prave LPG mi pomohlo vykompenzovat tu raketu za servis do snesitelneho vysledku.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
- JRJ
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2463
- Registrován: pát úno 25, 2011 3:04 pm
- Jméno a příjmení: ヤン ヤクビーク
- Bydliště: Praha
Re: Bushmanovo Lego
Taky mi to přijde strašně moc. Já mám náklady na servis 145 tis. za 6 a půl roku a v tom je 26 tis. za fungl novou druhou sadu kol, 12 tis. za renovaci origo disků a 25 tis. za upgrade brzd. Takže samotný servis cca 82 tis. Kč, což je 12 a půl tisíce za rok nebo 1.07 Kč na km.bushman1 píše:To jsou šílený sumy za servis. 40 litrů ročně.
You cannot imagine the immensity of shit I do not give
Subaru Legacy wagon MY2004
Subaru Legacy wagon MY2004
Re: Bushmanovo Lego
s tou "nic moc" spolehlivostí Lega IV souhlasím.bushman1 píše:Spolehlivost pofaceliftoveho Legacy IV je jaka je. Podle me nic moc.
Co jsem resil tim prispevkem je smysluplnost investice do LPG.
A prave LPG mi pomohlo vykompenzovat tu raketu za servis do snesitelneho vysledku.
nechci ti do toho nějak kecat, ale ta úspora LPG vs benzin je podle mě přestřelená. já se dostanu, když úplně max, tak na 0,90 Kč/km.
na druhou stranu 226 000 km na LPG je super výsledek. kolik z těch servisních úkonu bylo způsobeno plynem?
Re: Bushmanovo Lego
Tak 20 tisic Kc.
Nejvic z toho delala vymena predni casti LPG (nahrada Teleflexu systemem Magic). Pak tam byly nove zapalovaci kabely, svicky, lambda sondy a nejake drobnosti (filtry a revize LPG).
Mozna by se do toho dal zapocitat i novy vyfuk, ale ten by odesel pozdeji tak jako tak.
Jinak, co si tak vzpominam, tak letos tam zahucelo dost penez za novou spojku, jednohmotak, rozvody a par spotrebnich dilu podvozku (celkem 30000Kc).
Jo a meli jsme za ty 4 roky dve mensi bouracky - opraveno za lehce pres 10000Kc.
Pak uz troje sady gum a jedny pouzite litaky celkem za necelych 40000Kc. Jsou to nizkoprofily v drahem rozmeru a gumy kupuji stredni tridu (Vredestein, Nokian, Hankook).
Vymena tlumicu a pruzin za 21000Kc.
2x se menila VN civka xenonu celkem za 10000Kc.
Brzdy za necelych 10000Kc.
Atd., atd.
Ono se to proste nastrada
Navic ja jsem ten typ, co ma potrebu udrzovat auta stale v dobre kondici.
Nejvic z toho delala vymena predni casti LPG (nahrada Teleflexu systemem Magic). Pak tam byly nove zapalovaci kabely, svicky, lambda sondy a nejake drobnosti (filtry a revize LPG).
Mozna by se do toho dal zapocitat i novy vyfuk, ale ten by odesel pozdeji tak jako tak.
Jinak, co si tak vzpominam, tak letos tam zahucelo dost penez za novou spojku, jednohmotak, rozvody a par spotrebnich dilu podvozku (celkem 30000Kc).
Jo a meli jsme za ty 4 roky dve mensi bouracky - opraveno za lehce pres 10000Kc.
Pak uz troje sady gum a jedny pouzite litaky celkem za necelych 40000Kc. Jsou to nizkoprofily v drahem rozmeru a gumy kupuji stredni tridu (Vredestein, Nokian, Hankook).
Vymena tlumicu a pruzin za 21000Kc.
2x se menila VN civka xenonu celkem za 10000Kc.
Brzdy za necelych 10000Kc.
Atd., atd.
Ono se to proste nastrada
Navic ja jsem ten typ, co ma potrebu udrzovat auta stale v dobre kondici.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10652
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Bushmanovo Lego
Ono to chodí nárazově. Já 2 roky jen olej a letos pic ho. Spojka, lambda, gumy a 25 fuč.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem
Re: Bushmanovo Lego
podle mě jsou to celkem běžné náklady na větší (a složitější) auto. ten kdo tvrdí, že je to moc, tak si jen nevede detailní statistiku. když se mrknete na můj spritmonitor, tak náklady na palivo jsou jen 55%. zbytek je údržba/opravy apod.
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22764
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Bushmanovo Lego
Hmm, já mám za palivo 46%... jsem si říkal, že ten poměr se časem zlepší, ale jak to tak čtu, tak asi spíš o moc ne
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49212
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bushmanovo Lego
Ještě, že to nepočítám. Nemusím z toho bejt nervózní.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Bushmanovo Lego
otázka je, zda existuje auto podobného charakteru, které má nižší náklady.
Z toho výčtu "malérů" mě mrzí xenonová heblata a lambdy. Co se týče spojky, v tom mám jasno , normální subaru je s automatem.
Pneumatiky mohou být taky levnější, pokud se přejde na 16. A tím lze oddálit dost věcí na podvozku.
LPG trable je kapitola sama pro sebe, výfuk mi taky popraskal asi kvůli lpg. Pokud mám v subaru lpg, je to nejslabší článek.
Já posílal do světa lego 2007 2,0R AT s vialle v roce 2011 (0-200tkm). Na podvozku se nemuselo měnit NIC. Řešil se pouze LPG. Dobrý stav údržby je daný častými návštěvami servisu po 15 tkm (s velkým nájezdem 4x ročně , často se mění chladící a brzdová kapalina, k tomu patří jakýsi checking všech podstatných skupin. Jediné excesy byly opravdu jen kvůli plynu.
Byl jsem se ze zvědavosti kouknout na aktuální výprodej A4 (2,0tdi, MT, slušná výbava, 615 tkč bez dph). Podobná cena jako tenkrát lego v akci. Tam se jezdí na servis co dva roky nebo 45tkm. To si neumím představit, že bych jezdil s legem 2 roky a až pak bych zajel do servisu.
Z toho výčtu "malérů" mě mrzí xenonová heblata a lambdy. Co se týče spojky, v tom mám jasno , normální subaru je s automatem.
Pneumatiky mohou být taky levnější, pokud se přejde na 16. A tím lze oddálit dost věcí na podvozku.
LPG trable je kapitola sama pro sebe, výfuk mi taky popraskal asi kvůli lpg. Pokud mám v subaru lpg, je to nejslabší článek.
Já posílal do světa lego 2007 2,0R AT s vialle v roce 2011 (0-200tkm). Na podvozku se nemuselo měnit NIC. Řešil se pouze LPG. Dobrý stav údržby je daný častými návštěvami servisu po 15 tkm (s velkým nájezdem 4x ročně , často se mění chladící a brzdová kapalina, k tomu patří jakýsi checking všech podstatných skupin. Jediné excesy byly opravdu jen kvůli plynu.
Byl jsem se ze zvědavosti kouknout na aktuální výprodej A4 (2,0tdi, MT, slušná výbava, 615 tkč bez dph). Podobná cena jako tenkrát lego v akci. Tam se jezdí na servis co dva roky nebo 45tkm. To si neumím představit, že bych jezdil s legem 2 roky a až pak bych zajel do servisu.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
Re: Bushmanovo Lego
Tomáši, já nejsem nervózní. Aktuálně mám služebáka, který mě nestojí nic a pak tuhle "kasičku".
Chtěl jsem Subaru, tak ho mám a nějak zvlášť mě to neštve. A zdá se, že se nepoučím, ani v budoucnu.
Když jsem měl dvě soukromá auta, tak to bylo víc na palici. Sotva si vyřešil jedno auto, tak se něco vysypalo na tom druhém a tak každé dva-tři měsíce nějaký náklad.
Ale zase když to vezmete z pohledu člověka, který stojí před rozhodnutím o koupi nového vozu, tak buď má dnes možnost si za cca 400 tisíc koupit nové rodinné auto střední třídy v základní výbavě nebo koupit levněji ojetinu s výbornou výbavou a postupně do ní cpát prachy za servis.
Z pohledu ekonomiky rodiny se mi pořád zdá lepší ta varianta s ojetinou.
Chtěl jsem Subaru, tak ho mám a nějak zvlášť mě to neštve. A zdá se, že se nepoučím, ani v budoucnu.
Když jsem měl dvě soukromá auta, tak to bylo víc na palici. Sotva si vyřešil jedno auto, tak se něco vysypalo na tom druhém a tak každé dva-tři měsíce nějaký náklad.
Ale zase když to vezmete z pohledu člověka, který stojí před rozhodnutím o koupi nového vozu, tak buď má dnes možnost si za cca 400 tisíc koupit nové rodinné auto střední třídy v základní výbavě nebo koupit levněji ojetinu s výbornou výbavou a postupně do ní cpát prachy za servis.
Z pohledu ekonomiky rodiny se mi pořád zdá lepší ta varianta s ojetinou.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
- clay
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2276
- Registrován: stř črc 07, 2010 10:53 pm
- Jméno a příjmení: Michal Šprachta
- Bydliště: Cerkytle - Svatá Kateřina - Borová
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bushmanovo Lego
I z pohledu firmy. Alespoň já to tak mám. Clay
Odesláno z mého SM-G800F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-G800F pomocí Tapatalk
Sny se mají plnit.....Subaru bez kompromisů !!!
Subaru Outback H6 3,6 2010
Subaru Outback H6 3,6 2010