Stránka 1 z 23

Bushmanovo Lego

Napsal: pát dub 11, 2014 11:19 pm
od bushman1
Rozhodl jsem se zalozit tema ohledne sveho Lega, i kdyz uz ho mam vic nez rok.
Nejdriv nejake fotky:

Re: Bushmanovo Lego

Napsal: pát dub 11, 2014 11:52 pm
od bushman1
Jak jsem k tomu přišel:
--------------------------

K Subaru jsem se dostal před pár lety přes kolegu, který vlastní Forestera. Po pár diskuzích a svezení jsem začal uvažovat o něčem takovém i já. Fascinovaly mě jízdní vlastnosti, permanentní čtyřkolka a spolehlivost.

Když jsem kupoval další auto v roce 2008, byl v hledáčku kromě lehce ojetého Mondea i Outback III generace, jenže ten byl tenkrát jako ojetina ještě strašně drahý. Takže to vyhrálo Mondeo.
Moc jsem ale nelitoval. Mondeo se ukázalo jako mimořádně spolehlivé auto, které dokázalo jet i hodně svižně a sportovně. Jedinou jeho slabinou bylo, když v zimě zapadlo ve sněhu nebo zůstalo stát na ledovce do kopce. Už 3x jsme ho vyhrabávali složitě ze sněhu ven.
Ale jinak nám 6 let sloužilo k plné spokojenosti.

Koncem roku 2012 žena skočila s naším druhým autem (Octavia 1998) do pole a byla z toho totálka.
Začal jsem tedy řešit další auto. Na jaře 2013 už jsem měl jasno: placka Legacy IV!
Motor jsem zvolil dvaapůllitr, protože jsem chtěl jít výkonově proti Mondeu nahoru a třílitr už mi přišel kvůli spotřebě jako moc. Přece jen ročně najedu skoro 40000km. Kvůli tomu nájezdu jsem hledal navíc ještě vůz s LPG.
Ročník jsem chtěl 2009, protože to byl poslední rok před ukončením produkce a auto by tudíž mělo mít vychytané všechny hlavní mouchy (např. už tady není problémový dvouhmoťák Valeo, nežere to olej, atd.).

Lego jsem sháněl několik měsíců po celé Evropě, ale neúspěšně. Ceny byly vůči mému finančnímu limitu příliš vysoké a dvaapůllitrů z těch posledních let produkce bylo v nabídkách málo.
Už jsem to chtěl vzdát a odložit to o půl roku, až ceny trochu spadnou, ale pak jsem našel jeden kousek u nás v republice a za dobrou cenu. Hned jsem ho zamluvil a s mým servisákem jsme se na něj jeli podívat.
Byl to manuál, ročník 2008, najeto 130000km, ve výbavě Comfort a s originální vestavbou LPG Teleflex GFI.
Majitel vůz rok předtím dovezl z Německa. Auto přes zimu používala jeho žena a teď už se ho chtěl zbavit. K Subaru neměl žádný vztah, byl to člověk, který obchodoval s ojetinami.
Auto se zdálo být pěkné, tak jsme ho vzali.

Prvních pár měsíců:
----------------------

Stručně řečeno následovalo určité vystřízlivění.
Do Subaru jsem šel s tím, že nic lepšího co se týče jízdních vlastností neexistuje a že jsou ta auta mimořádně spolehlivá. V obou případech se ukázalo, že to není tak černobílé, jak jsem si myslel.

Jízda
Prvním šokem byla neskutečně tuhá spojka. To jsem v žádném autě ještě nezažil. Popojíždění v koloně bylo ze začátku docela utrpením.
Pak jsem čekal proti Mondeu nárůst výkonu, protože papírově to tak mělo být (benzín 2.0 se 107kW a benzín 2.5 se 127kW). Jenže subjektivně bylo Sůbo snad ještě línější než Ford. Část výkonu mu prostě sežrala čtyřkolka a pak mi také nějakou dobu trvalo, než jsem se naučil Lego točit do otáček.
Další zklamání následovalo při jízdě na rovince. Když jsem jel hodně rychle na okrskovce (130km/h), Sůbo kopírovalo všechny nerovnosti a dost nepříjemně to se mnou házelo. K pocitu jistoty nepřispíval ani poněkud přeposilovaný volant. Ve Fordu jsem si připadal mnohem jistější, protože nerovnosti krásně filtroval a volant byl příkladně tuhý. Pravda je, že v zatáčkách se situace diametrálně obrátila. Ve Fordu jsem musel jít prudce na brzdy, abych nevyletěl ven, kdežto Lego zatáčku krásně vykroužilo bez intenzivního brzdění. Tady bylo znát snížené těžiště Subaru a čtyřkolka v akci.

Spolehlivost
Předchozí majitel na auto zřejmě dost kašlal, protože prvních několik měsíců jsem procházel jedním problémem za druhým. Kromě standardních servisních úkonů (oleje, filtry, atd.) jsem postupně řešil:
- nětěsnost v rozvodu LPG
- oprava zámku 5 dveří
- repase systému naklápění světel
- vypálený přepínač varovných blinkrů na přístrojovce
- výměna obou lambda sond
- vyvrtání ventilačních otvorů do předního světla, které se rosilo
- výměna volných brzdičů a předních kotoučů a desek
- zavaření děr na středním dílu výfuku
- výměna VN cívky na xenonovém světlometu
- výměna váhy vzduchu
- přeprogramování řídící jednotky (příliš nízké volnoběžné otáčky a napětí pro jednotlivé válce)
- vyčištění zanesených benzínových a plynových vstřiků
- výměna silentbloku na přední nápravě
- vyčištění vzduchové klapky
- výměna zadní stahovačky
Suma sumárum tak v autě zahučelo 30000Kč. Díky tomu, že servisák je můj dobrý známý, to nebylo víc.
Podle mě spolehlivost této generace Subaru rozhodně není nijak úžasná a např. Ford mi přijde v tomto ohledu lepší. Situaci ještě zhoršují ceny náhradních díů, které jsou proti evropské provinienci o dost vyšší.

Konec dobrý, všechno dobré:
---------------------------

Ale abych nebyl tak negativní, tak teď přejdu k těm kladům.
Tahle generace Lega a Outbacku je podle mě jedno z nejhezčích Subaru, jaké kdy bylo vyrobeno (to je samozřejmě subjektivní :-)). Na silnici je to dost neobvyklé auto a každou chvíli se někdo za ním ohlíží. U nás v Plzni je jich jen několik, zato Oktávek jsou tu stovky a stovky.
Během toho roku jsem si na Lego nějak zvykl a dnes už nechci nic jiného. Tuhá spojka už mi nevadí a to, že mám přes nízkoprofily intenzivní kontakt s vozovkou mi maximálně vyhovuje. Také nakřáplý řev boxera je mým oblíbeným zvukem. Auto je celkově uřvané a syrové a nezapře kořeny v rallye. Už pěkných pár TDI-čkářů jsem s ním vytrestal.
Prostě Lego mě hrozně baví a každou jízdu s ním si užívám. A když ho člověk miluje, tak mu prostě musí odpustit ty výše popsané slabiny.
Když jsem se teď zase po dlouhé době svezl v ženy Mondeu, tak jsem si uvědomil, jak nudné a sterilní je svezení v takovém autě.
:subaru:

Pokračování příště...

Re: Bushmanovo Lego

Napsal: sob dub 12, 2014 9:24 pm
od mnov
bushman1 píše: - přeprogramování řídící jednotky (příliš nízké volnoběžné otáčky a napětí pro jednotlivé válce)
Tohle nějak nechápu. Boxer motor má výhodu v tom, že může mít nižší otáčky na volnoběh. Proč to tedy měnit? S tím přeprogramováním napětí pro jednotlivé válce, tak to si vůbec nedovedu představit. :?:

Re: Bushmanovo Lego

Napsal: ned dub 13, 2014 7:12 pm
od SCOOTER
Bushman moc hezký Lego :826: ...popis je celkem vystižen,ono neni člověk jako člověk někdo preferuje koncern a někdo značku která je mu srdci blízká :850:... :subaru: . Přednosti zn.Subaru jsou prostě jinde než u Fordu - podvozek 4x4,řízení a hlavně procentuelně vyšší spolehlivost,samo sebou nějaké nedostatky taky má,ale na to se nechá vcelku rychle zvyknout :850:.
KDO NEZKUSIL NEPOCHOPÍ :1774:
Tak at Ti po těch všech perepetijích jezdí a dělá jen a jen radost :pr: .
čuss SCOOTER

Re: Bushmanovo Lego

Napsal: ned dub 13, 2014 8:32 pm
od dethroned
slušný výčet oprav... ona ta spolehlivost subaru je vybájená, ale některé ty závady slyším poprvé (stahovačka, přepínač blinkrů, zanesené vstřiky - wtf?...) ...další jsou zase evergreen u legacy IV (zámek, volné brzdiče, lambda sondy...) .. i když ty lambda sondy znamenají, že máš najeto víc než 160 tkm, víš to? :845: ...i když s tím plynem to tak být nemusí.
ale jinak nejhezčí subaru :826:

Re: Bushmanovo Lego

Napsal: ned dub 13, 2014 8:55 pm
od bushman1
Mnov: Mel jsem volnobezne nastavene na 450 a take napeti pro jednotlive zapalovaci civky bylo nastavene na nizke hodnoty. Tak mi to v Dobranech nastavili na vyssi hodnoty. Byla to jedna z nekolika veci, kterou se snazili vyresit problemy s cukanim a chcipanim motoru.

Dethroned: stahovacka proste prestala fungovat. Podezrivam deti, ze stahovaly okno v mrazu, kdyz bylo sklo primrzle a mechanismus uvnitr dveri se rozletel. Ale nikdo se nepriznal. Resil jsem to 2x u Oktavky.
Ty vstriky a lambdy muzou souviset s provozem na plyn. Muj servisak tvrdi a ja si to myslim take, ze auto na plyn dostava mnohem vetsi kour nez auto na benzin.

Re: Bushmanovo Lego

Napsal: ned dub 13, 2014 9:11 pm
od VDC
No jestli ta stahovačka byla mechanicky poškozená, tak to fakt asi byly děti. U japonskýho auta stahovačka ? Nevěřim. U konzernu bych se nedivil... :845:

Re: Bushmanovo Lego

Napsal: ned dub 13, 2014 9:55 pm
od vena
B.:ta rybí nálepka je už tvoje? :-)

Re: Bushmanovo Lego

Napsal: pon dub 14, 2014 8:41 am
od bushman1

Re: Bushmanovo Lego

Napsal: pon dub 14, 2014 3:21 pm
od vena
:-) Rybu si často lepí na auta křesťané,ojediněle rybáři.
Ryba je řecky ICHTYS což jsou počáteční písmena Ježíš Kristus Syn Boží,hodně se to používalo prvotními křesťany kteří byli pronásledováni,používali tenhle znak.Obrázek
četl jsi můj cestopis? do Izraele

Re: Bushmanovo Lego

Napsal: pon dub 14, 2014 10:23 pm
od MaSlo
Pěkné, pěkné :) Bushmane, na vaše stránky chodím celkem často, když potřebuju stáhnout nějaké noty :)

Re: Bushmanovo Lego

Napsal: úte dub 29, 2014 3:47 pm
od bushman1
jj, Kaja Rezabek tem notam venoval spoustu casu.
Take do toho trochu fusuju (klavesy a zpev) a mam doma nejake nahravaci hracky.

Jinak vcera bylo teplo, tak prikladam fotecku bezramovych dveri.
Designove nadhera! Tahle generace Legacy/Outback je pro me nejhezci Subo spolu s STI RA.

Take sem davam fotku palubniho pocitace z vikendu. Je to focene mobilem za jizdy, takze kvalita nic moc.
Jel jsem se zenou, 3 detmi a plnym kufrem veci po okrskovkach 150km z Krusnych hor.
Nijak zvlast jsem se nesnazil jet na spotrebu, ale je pravda, ze jsem jel na pohodu a nikam nespechal.
Zena mi rekla, ze ji tenhle jizdni styl vyhovoval. Jindy pry jezdim moc drave :-)
Pro tenhle motor a prevodovku je to zrejme idealni trasa. Dalnice mu moc dobre nedela. Musi se to tocit, aby se to chovalo svizne a spotreba jde dost nahoru. Stejne tak ve meste je problem rozpohybovat takhle tezke auto a a tam ta spotreba take leti nahoru.
Jinak dlouhodobou prumernou na benzin mam 8,4l/100km a na plyn 10,4l/100km, ale jak jsem psal, moc to nesetrim.

Za mesic prechazim k jinemu zamestnavateli a tam vyfasuji sluzebni Oktavku, takze Lego dostane zena.
Na jednu stranu je fajn mit sluzebak, na druhou stranu me mrzi, ze prijdu o Lego.
Proti Kokte je Lego uplne jina liga svezeni. Zrovna pred par dny jsem jel novou Oktavkou a ridicsky je to mnohem horsi, nudne a nezajimave auto. Nerikam, ze nevypada hezky, ale na to to nejezdi.
Ale treba se mi podari casem zamestnavatele presvedcit na XV :subaru:
Tam ten cenovy rozdil proti dobre vybavene Oktavce neni tak hrozny.

Re: Bushmanovo Lego

Napsal: pát kvě 09, 2014 8:49 pm
od bushman1
Tak dnes padl nový rekord v průměrné spotřebě: 7,4l/100km. Nevěřil bych, ze je to u takové krávy auta a velkého motoru možné.
Najezdil jsem asi 100km v okolí Plzně ( z toho dokonce 10km ve městě). Při tom jsem hodně telefonoval přes handsfree a řízení jsem se tolik nevěnoval. Díky tomu jsem jel asi hodně na pohodu.

Jo a také jsem mezi výměnami zkontroloval olej a nebylo nutné nic dolévat. Stejně jako mezi minulou výměnou. Prostě tenhle motor už je proti tomu staršímu vychytanější.

Na druhou stranu už zase začíná zlobit zámek 5 dveří. Někdy se to neodemkne a je třeba rukou pohnout před odemykáním klikou.

Re: Bushmanovo Lego

Napsal: pát kvě 09, 2014 9:37 pm
od dethroned
mě se ta klika nevrací, proto to nezamkne. dělá to jen když je vedro, musím to vracet rukou zpět. už jednou jsem to měl celý rozdělaný, promazal jsem bovden a všechno, ale nepomohlo. teď bych tam dal silnější vratnou pružinu. mám podezření na samotné uložení té kliky nad značkou, jde tam všechna sůl a bordel... blbý je, že když rozděláváš ty dveře, tak vždycky praskne pár těch plastovejch klipsů, tak se mě do toho moc nechce...

Re: Bushmanovo Lego

Napsal: pát kvě 09, 2014 9:47 pm
od romull
Když je sucho a teplo, tak se mi klika na pátých dveřích taky nevrátí a musím ji vrátit rukou, jinak je nezavřu :839: .....už jsem taky mazal a pomohlo to jen na chvilku. Když ale třeba prší, tak je to OK :845: