Stránka 1 z 58

Redlinecz ExLego, ex 2k8 Lego Spec.B AT a 2k6 SpecB 6MT

Napsal: čtv pro 26, 2013 2:16 pm
od redlinecz
Ahoj,
jsem tu nový, pořídil jsem si sedan Lego 2007 2.0R MT 121kW cca. 183tkm. Ze začátku jsem si nebyl jistý, jestli jsem vybral dobře. Ale čím víc km s tím mám, tím víc mě to auto baví a hledám jakoukoliv záminku pro to, abych se šel projet. Nemám absolutně žádné zkušenosti s auty s 4x4 náhonem apod. Moje bývalé auto byla Felicia, ta byla téměř bezúdržbová. Chci se zeptat na rady, co po kolika km kontrolovat, co sledovat více, co méně. Kdy měnit olej a hlavně jaký doporučujete apod. Určitě nebudu na autě šetřit. Co jsem tu tak zběžně pročítal, jsem nejspíše rozhodnutý pro millersoils, ale které budou ideální. Jaké aditiva kam cpát apod. Vím, že je to asi trochu stupidní dotaz, vše bych tu našel, ale opravdu nemám s takovou údržbou praktické zkušenosti, přece jen je to skvělé auto a nechci nic zanedbat, proto bych byl vděčný, kdyby někdo byl ochotný sepsat takový souhrn/návod. Díky moc, Zbyněk

P.S.: Všem přeji hezké svátky :)

Re: Rady do začátku se Subaru :)

Napsal: čtv pro 26, 2013 3:44 pm
od quickly
Ahoj redlinecz, vítej u nás :pr: . Je vidět, že už máš plejádovou diagnózu ::-DD: . Já jsem před forestíkem jezdil felicii a koktávku v konbiku, takže Tvé nadšení si dovedu živě představit :826: . Co se týče servisu, tak platí standardních 15.000 km nebo rok provozu. Pokud budeš auto víc prohánět, tak je lepší měnit olej dřív. Co se týče vhodného oleje, tak napiš do olejů MO svůj dotaz a pan Vejvoda Ti odpoví :850: . V profilu nemáš svoji lokalizaci, pokud jsi blízko Prahy a chceš MO oleje, tak stačí jezdit k BoxerAuto . Ostatní Subaru servisy většinou jedou v Castrol. Co se týče "pazvuků", tak každá motorizace má svoje špecifika, takže ideální je přijet na nějaký sraz/minisraz a nechat se svézt stejnou motorizací a pokecat :850: . Prvních pár kilometrů je lepší kontrolovat stav oleje při každém tankování, i když Tvá motorizace by olej neměla žrát.
Pokud budeš mít víc dotazů, tak si klidně založ vlastní vlákno pro svého mazla a tam se mohou řešit všechny Tvé dotazy :850: .

Re: Rady do začátku se Subaru :)

Napsal: čtv pro 26, 2013 3:53 pm
od RallyCAD
Taky vítám a gratuluju :pr:
Jak psal Quickly - napiš odkud jsi a určitě najdeš někoho poblíž, kdo ti poradí...

Re: Rady do začátku se Subaru :)

Napsal: čtv pro 26, 2013 5:38 pm
od ladis77
183 najeto, takze by si mel mit PO velkym servisu, tj oleje v difech (a 60tis) ale asi to nebude.... ::-DD: takze si to zjisti
mozna se ti rozsviti peceny kure a budou stavkovat zamky, vse se opravi v radu stokorun, jinak snad jen ten olej a pak hooodne benzinu ::-DDD:
takze bejt tebou bych udelal všechny naplne + filtry, sice to bude něco stat, ale zase vis presne co te kdy pak ceka. rozvody se delaj po 105 kkm, takze to pocka
a preju at si spokojenej a najezdis hodne km bez nehody.

Re: Rady do začátku se Subaru :)

Napsal: čtv pro 26, 2013 5:55 pm
od j3rry
Gratuluju ke krásné Vánoční radosti!!! A vítej mezi diagnostikovanýmí! :)

Kromě toho, co tu už ostatní napsali bych ještě upozornil na dvouhmotový setrvačník. Začínal při vyšším nájezdu pískat, časem se to muselo nechat vyměnit. Je to asi jediná slabší stránka toho auta. Nicméně si nejsem jistý, jak to je u předfacelift/pofacelift, je možné, že už ho faceliftovaná lega čtyřky neměly... Případně je možné/pravděpodobné, že už ho při tom nájezdu někdo nechal udělat dávno před Tebou... Vím akorát, že se to normálně řešilo výměnou celé spojkové sady za tu z Forestra, pokud si dobře pamatuju, někdo mě kdyžtak opraví... :bp:
redlinecz píše:...čím víc km s tím mám, tím víc mě to auto baví a hledám jakoukoliv záminku pro to, abych se šel projet.
:657: ANO! :unami:

Re: Rady do začátku se Subaru :)

Napsal: čtv pro 26, 2013 6:02 pm
od vena
Gumy-měli by být stejný šechny 4 a ideálně rovnoměrně sjetý,a prohazovat po cca.5000,ale to najdeš v manuálu.

Re: Rady do začátku se Subaru :)

Napsal: čtv pro 26, 2013 9:09 pm
od Horyna
Holá holá Redline, tož gratuluju ke skvělé koupi. A mohu to říci narovinu, protože to auto znám jak svý boty, patřilo mýmu synovci. Bylo hýčkáno, já bych skoro řekl až moc :supeer:
Takže oleje ve 180tkm v difech i převodovce (MT) jsou dělaný Millers, olej myslím 176tkm Millers 5W50, vzduch. i kabin. filtr minulý týden. Auto je čerstvě po prohlídce v autorizáku a naprosto v pořádku. Oleje žere +/- do 1L na 10tkm.
Tak a´t to jezdí :3gears:

Re: Rady do začátku se Subaru :)

Napsal: pát pro 27, 2013 8:10 pm
od VDC
Tak to je ideální, když se dozvídáš informace v podstatě přímo od zdroje. :826:

Re: Rady do začátku se Subaru :)

Napsal: sob pro 28, 2013 10:50 am
od Ynhoj
redlinecz píše:Ahoj,
jsem tu nový, pořídil jsem si sedan Lego 2007 2.0R MT 121kW cca. 183tkm.
Gratuluji k výběru pěkného vagónu a další jihočech v :subaru: řadách !

Re: Rady do začátku se Subaru :)

Napsal: sob pro 28, 2013 9:25 pm
od HonzaCZ
Všechny servisní intervaly jsou napsaný v manuálu k obsluze, který bys měl mít v autě nebo se tady u nás dá stáhnout (doporučuji ten českej, anglickej je na USDM verzi). Případně dávat jednou za rok/15000 km auto do vhodného servisu a jsem si jistý, že tam budou vědět, co se má dělat ;-)

Re: Rady do začátku se Subaru :)

Napsal: ned pro 29, 2013 7:30 am
od Zdeny
Tento model je výborný. A to zejména PŘED FL veze. Je to sice dtail, ale předfl verze byla v některých detailech lepší a dotaženější do konce. Jde o prkotiny, ale u FL verze už bylo znát, že se muselo sáhnout do finannčích rezerv a bylo potřeba auto neprodražit. Tudiž se někde muselo lehce přišetřit:-)
Přesto 90% věcí zůstalo stejných. Změna (zásadní) je v tom, že dvouhmotový set Valo byl nahrzane setme od Sachs a byl tak navždy vyřešen problém s vrzáním a pd. a přibyla 2-zonová klimatizace (o jejímž smyslu pochybuji u všech aut).
Motor 2,R je shodný (jak vidno, máš verrzi 121kW, pak byly 110kW), který je vysoce spolehlivý, nežere olje (aspoň ten můlj ho nežere vůbec a v intervali 15.000km hladina ani neklesá, nebo pouze nepozorovatelně). Na co je trochu háklivý, je kvalitní palivo a já jsem už několikrát zaregistroval problémy, když jsem nabral shit u značkové pumpy SHell, kdy auto nejelo, bylo líné, škubalo a netáhlo. Tankuji z 99% u Lukoilu a neznám problém.
V tomto nájezdu doporučuji podívat se )v servisu), zdali máš funkční všechny pístky brzd (já měl obě vnitřní nefunkční, ale auto brzdilo perfektně, tak jsem na to ani nepřišel, až nyní, při výměně kotoučů) a zkontroluj si stav výfukového potrubí. Je celkem reálný předpoklad, že u příruby u středového dílu můžeš mít už blízko k destrukci svaru (mě resp. moji ženu to potkalo:-) a je to nepříjemná věc. Ovšem oprava za pár kaček pros vářeče to řeší a už dva roky je klid na mém autě.
Ostatbní věci, jako je převodovka a diferáky jsou bezrpblémové a při normálním využívání auta (tedy ne tahaní klád z lesa) vydrží asi déle, než zbytek vozu. Koroze je OK, já na svém autě nemám nikde ani Ň a jezdím léto/zima denodenně, jen dělám klasickou údržbu=odsoluji když to jde co nejdříve a používám Turtle wax s teflonem a lak je jak nový, což musím tedy opravdu pochválit - řada automobilke (i těch německých, zejména BMW) tohle nezvládá a to je na pováženou.
Dbej na správné nahuštění a rozměr pneu, střídat je sice doporučeno, ale já nestřídám a po 120.000km nemám žádný problém. Gumy mi vydrží tak 60.000km, nesjíždfí se mi, takže je to možná důsledek občasného přeměření geometrie na laserové stolici, co máme u nás.
A nedpustím si poznámku o spotřebě:-) Já mám průměr za celou dobu používání 7,98/100. Jsem schopne na dlouhé trati jet i za 6,8, ale to "vezu vajíčka", ale pohodovou jízdou 7,4-7,6. ANi v příměststkém provozu nejde spotřeba přes 9/100 a to je-dle mého soudu- víc než slušné s ohledem na odpor pohonu 4x4.
PS: ve 120.000km jsem nechal udělat kontrolu ventilových vůlí, změření tlaku ve válcích. Tlaky mám kolem 10,6, vůle na tuším že dvou výfukových ventilech byla na hranici a musela se seřídit podložkami). Motor šlape jak cíbule:-)
DObře jsi koupil!

Re: Rady do začátku se Subaru :)

Napsal: ned pro 29, 2013 8:28 am
od redlinecz
Ahoj, diky vsem za info i privitani:) Mam servisku i manual, o auto, jak uz tu zaznelo, by melo byt dobre postarano. Chtel jsem jen vedet od majitelu, jestli nedoporucujete i nejake jine ci mnohem drivejsi vymeny oleju, kontroly atd. :)

Odesláno z mého StrongPhoneQ4 pomocí Tapatalk

Re: Rady do začátku se Subaru :)

Napsal: ned pro 29, 2013 10:20 am
od Horyna
Na tomto autě se měnila dvouhmota ve 140tkm a spojka okolo 150tkm, seřízení ventilů včetně nových těsnění pod svíčky a pod dekly a nových iridiových svíček se dělalo v létě při cca 178tkm nevím přesně, ale redline k tomu má fakturu s km přímo od Subaru. To auto jede opravdu bezvadně a nic mu nechybí, jenže majitel si čuchnul k mojí bejvalce (Outback 3,0r) a bylo vymalováno. Najednou našel prostor (jezdí na ryby), výšku podvozku (+4cm se a nájezdové úhly se poznaj) a o výkonu se bavit ani nebudeme. A tak usoudil, protože auto měl spíš pro radost jak na nutný ježdění, že je potřeba se posunout výše. Cílí na beka 3,0r nebo festra 2,5XT a pokud někdo víte o pěkném kusu, můžete nám něco doporučit.

Re: Rady do začátku se Subaru :)

Napsal: ned pro 29, 2013 12:01 pm
od redlinecz
Diky vsem, hlavne panu Horynovi :) Muj dotaz spise byl pro info, jestli vetsina z vas doporucuje neco menit, kontrolovat, dolevat casteji nez je v manualu. Ohledne oleju urcite napisu SZ panu Vejvodovi. Nejspise zalozim vlakno ciste pro moje Lego, abych mohl resit pripadne potize anebo jen tak reportoval, jak se ma moje nova milenka :)

[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ] Obrázek

Re: Rady do začátku se Subaru :)

Napsal: ned pro 29, 2013 2:30 pm
od vena
..to RL..Tak to ti nezbývá než jezdit.:-D:-D

[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ] Obrázek