Můj život s foresterem MY13+

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Uživatelský avatar
jaqub
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 212
Registrován: úte říj 01, 2013 10:28 pm
Jméno a příjmení: Jakub K.
Kontaktovat uživatele:

Re: Můj život s foresterem MY13+

Příspěvek od jaqub »

Automaticky klakson je samozřejmost. V případě necekaneho krizoveho brzdění to taktéž automaticky utře řidičovi prdel ;)

Sent from my Nokia Lumia using Tapatalk
jaqub

Forester XT MY13 = Obrázek
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: Můj život s foresterem MY13+

Příspěvek od romull »

jaqub: :supeer: ...takovou sedačku chci taky :845:
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
pepe
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 120
Registrován: sob dub 06, 2013 4:55 pm
Bydliště: Brno

Re: Můj život s foresterem MY13+

Příspěvek od pepe »

Mám dotaz. S Forestrem MY13 2,0i CVT mám už najeto asi 6tis. km. A poslední cca 1000km slyším při brždění vždy písknutí brzd. Nejdříve jsem tomu nevěnoval pozornost, ale začíná mě to štvát. Není to ani při začátku brždění (když už aute lehounce brzdí - např ve městě při pozvolném brždění před křižovatkou to většinou nepískne), ale cca někde v polovině či za polovinou dráhy pedálu, když už auto citelněji brzdí, tak pískne. Ale když přišládnu brzdu dál a brzdím intenzivněji, tak to písknutí zmizí. To písknutí není nikterak intenzivní, ale štve mě.
A protože jsem v technice aut lama, tak se ptám, zda se tím mám znepokojovat a řešit to, nebo se na to mám :zachod:
Subaru Forester 2,0i CVT MY13 10,4 l/100 km dle PP - jezdi s nim zena jen po meste :-)
Subaru legacy 2,5 CVT MY12 8,4 l/100 km dle PP
Uživatelský avatar
jaqub
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 212
Registrován: úte říj 01, 2013 10:28 pm
Jméno a příjmení: Jakub K.
Kontaktovat uživatele:

Re: Můj život s foresterem MY13+

Příspěvek od jaqub »

pepe: mel jsem ten samy problem, i kdyz az po cca 12tis km - a teda hlavne!! po super zazitku s klukama na okruhu v Sosnove ::-DD: ::-DD: ::-DD: ::-DD: :supeer: :supeer:

kazdopadne dle meho nazoru se nemusis niceho bat, ja jsem to nahlasil az v servisu pri 15tis km kontrole s mym laickym podezrenim na necistotu v brzdicich, vycistili, mazli nejakym bilym sajrajtem a od te doby pohoda klidek :811:
jaqub

Forester XT MY13 = Obrázek
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16148
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Můj život s foresterem MY13+

Příspěvek od quickly »

Mám s CVT najeto 3500 km a vypadá to, že se už učí :850: . Když mám ve vesnici nastavený tempomat na 53 tacho, tak jsou otáčky na 1100 (předtím cca 1600). Díky tomu, že používám pádla na brždění před vesnicí, tak když jedu z delšího kopce (klasicky Vysočina), tak musím pomocí pádla přeřadit na 6, protože CVT tam automaticky dává 5 - pozná se to jednoduše podle otáček (na 5 to točí 2100, na 6 1600 otáček).
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
benco
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: pát pro 13, 2013 9:44 am

Re: Forester M13 a MY14 diesel + CVT

Příspěvek od benco »

Ahoj, mam novy Forester 2.0i CVT, nabehnutych necelych 1400km. Padali tu otazky ohladom spotreby, u mna zatial takto:

mesto - tesne pod 9l/100km, ale v takmer permanentnej zapche (BA)
dialnica - cca 7.5l/100km

Z auta mam velmi dobry dojem, rozhodne to nie je ziadny trhac asfaltu, skor je to o pohodlnej jazde. Auto je uzasne stabilne v zakrutach aj pri vyssich rychlostiach. Co sa tyka schopnosti v terene, skusal som les, blato, kopec s mokrou travou - zatial som presiel vsetko co som potreboval. Na sneh som zatial bohuzial nenatrafil :) X-Mode funguje velmi pekne, staci v podstate len krutit volantom, auto si samo reguluje rychlost, dobrzdovanie, jazdu na / z kopca atd. Dizajn komentovat nebudem, to je vec individualneho vkusu. Snad len ze tu agresivnejsiu prednu masku z 2.5XT mohli dat aj sem, s nou je auto viac sexi:)

Z negativ by som spomenul akurat nestastne otvaranie kufra, resp. polohu 5. dveri pri plnom otvoreni. Je to strasne nizko, mam 186cm a uz som si niekolkokrat buchol hlavu. Trochu mi vadi nepritomnost parkovacich senzorov - vo vybave je parkovacia kamera, ale senzory by tomu tiez pomohli. Ostatne su take prkotiny (standardne zapnuty Start-Stop system, treba vypinat pred kazdou jazdou ak ho nechcete pouzivat) a pod.

Moj nazor je, ze za tu cenu (cca 25 000 EUR bez DPH) je to v kategorii SUV asi to najlepsie, co sa da dnes kupit.

Ak ma niekto konkretnu otazku, napiste, skusim odpovedat.
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16148
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Můj život s foresterem MY13+

Příspěvek od quickly »

benco: vítej u nás v klubu a hlavně u nás 2.0i+CVT :supeer: . Co se týče kufru, tak mám 181 a vím, že nesmím chodit ze strany, jen zezadu. Auto stop s emi moc líbí, pokud chci, aby ve měste fungoval, tak si vypínám ofuk skla. Když je spuštěný ofuk, tak autostop nefunguje. Já mám parkovací senzory a krása. Dnes jsem parkoval v Olomouci ve dvoře na arcibiskupství a parkoval jsem mezi vrata a auto a díky kameře jsem se tam vlezl :supeer: . Pípáky pípaly o 106, ale díky kameře jsme viděl, že mohu :850:
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
jaqub
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 212
Registrován: úte říj 01, 2013 10:28 pm
Jméno a příjmení: Jakub K.
Kontaktovat uživatele:

Re: Můj život s foresterem MY13+

Příspěvek od jaqub »

parkovaci senzory citelne chybi - kamera je hodne orientacni a zkresluje, takze neni dobre na ni spolehat..

jinak panove - mam 190cm a hlavu jednu velkou bouli :baseball: ::-DD: ::-DD: ::-DD: ::-DD:
jaqub

Forester XT MY13 = Obrázek
benco
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: pát pro 13, 2013 9:44 am

Re: Můj život s foresterem MY13+

Příspěvek od benco »

quickly: diky za privitanie, je to moje prve subaru, presedlal som z toyoty:) snad bude vsetko OK. Nikdy by som nepovedal, ze vo svojich 40 rokoch sa budem tesit na zimu a sneh :)))))
Uživatelský avatar
jaqub
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 212
Registrován: úte říj 01, 2013 10:28 pm
Jméno a příjmení: Jakub K.
Kontaktovat uživatele:

Re: Můj život s foresterem MY13+

Příspěvek od jaqub »

Takze dnes zkušební jízda na spotřebu - mnišek pod brdy / Děčín. Trasa cca 135km, dle předpisů (130/90/50), klidna jízda. Spotřeba přesně 8,00L/100km. Coz odpovídá dokonce i údajům v techničáku, a to mě překvapilo :)) Takze ano uznavam, spotřeba je z 80% především otázka stylu jízdy toho, kdo sedí za volantem.. B)))

Sent from my Lumia 1020
jaqub

Forester XT MY13 = Obrázek
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16148
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Můj život s foresterem MY13+

Příspěvek od quickly »

jaqub píše: Spotřeba přesně 8,00L/100km.
jaqub, jsem rád, že jsi s XTéčkem udělal "normální" spotřebu. Je to opět potvrzeního toho, že nejvíc záleží na stylu jízdy a pokud člověk dodržuje rychlosti, tak má dost malou spotřebu, aniž by jel eko jízdu :4690:
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
Tomáš1002
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2649
Registrován: čtv říj 01, 2009 5:14 pm
Jméno a příjmení: Tomáš Raška
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Můj život s foresterem MY13+

Příspěvek od Tomáš1002 »

Minulý týden jsem se stavil u Freye pro diáře na příští rok a samozřejmě se nechal zlákat na projížďku v novém XT. Ta se uskutečnila včera, měla zajímavý průběh, protože prodejce, s kterým jsem to měl domluvené, nedorazil, ale ujala se mě jeho kolegyně, která vyplnila nějaký papír, který jsem podepsal a pak mi dala klíčky se slovy, že nemusím nikam pospíchat a ať si to užiju. To se mi zatím nikdy nestalo, že by mě vypustili s předváděčkou do světa bez dozoru :845: .

Dojmy ve srovnání s XT 2011:

podvozek - docela výrazně tvrdší
interiér - po přesednutí z mého auta to vypadá jak kokpit dopravního letadla. Těch čudlíčků, barevných displejů a obrázků je tam fakt teda hafo
topení a klimatizace - konečně se to soudruzi v Japonsku naučili udělat jakž takž normálně. Po zahřátí motoru to příjemně vytopilo interiér a nevyrobilo to z něj saunu jako 2011. Fakt výrazná změna k lepšímu!
motor - i když papírově o malinko silnější, zdál se mi zátah o něco slabší. Nevím, zda je to převodovkou, syrovým motorem (předváděčka měla cca 3,5 tisíce) nebo prostě jen pocitem. Ale jede to, to ne že ne. Dvouapůllitr má hezčí zvuk.
převodovka - hlavní důvod, proč o tom vůbec uvažuju. Stárnu a lenivím a tahle "tramvaj" se mi fakt líbí. Skvělé by to bylo pro ženu, která není vyježděná a zbavení se povinnosti řadit by jí výrazně pomohlo sebrat odvahu a začít zase řídit. Úžasné se mi to zdá i do terénu, kde manuální turbína fakt v pomalých rychlostech není ideální a spojka trpí. O poskakování v zácpách nemluvě. Při sešlápnutí plynu na zem v jakémkoli režimu to sice malinko "drcne", ale pak to prostě táhne jak letadlo při startu, bez přerušování při řazení. Docela by mě zajímaly hodnoty pružného zrychlení v porovnání s manuálem 2,5 XT. Převodovka je z mého pohledu jednoznačně největší plus toho auta.
prostor - přestože je kufr papírově větší, než u MY 11, mně se zdál naopak menší. Nevím, možná je to metodikou měření.
exteriér - při sezení za volantem vypadá tohle auto jako výrazně, ale opravdu výrazně menší, než MY 11. Absencí kapličky je výhled ven úplně jiný. Celkově je to ale správné Subaru: je tak hnusný, až je pěkný :811:
finance - jako "VIP" zákazník jsem dostal docela dost dobrou nabídku na nové auto, ale o to horší je nabídka na výkup auta starého. Ať to počítám jak to počítám, tak pořízení tohohle vozítka je finančně úplný nesmysl.

Závěr: pro pravověrné subaristy asi další krok od klasiky, pro mě krok směrem dobrým. Auto fakt příjemné, pohodlné, uživatelsky a řidičsky přívětivější, než MY 11. Na druhou stranu, jestliže byl můj přechod od atmosféry k turbíně i v rámci jedné modelové řady opravdu velice výrazným krokem vpřed, tak tady bych získal o mnoho méně, prostě jen o něco modernější auto s pohodlnějším řízením. Tak teď nechávám mé racionální já svést tvrdou bitvu s já iracionálním :655:
Subaru Forester 2,5XT 2011
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16148
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Můj život s foresterem MY13+

Příspěvek od quickly »

Od 19.11. mám najeto 4597 km a vypadá to, že palubní počítač kecá o 0,5 l/100 km . Sice už jezdím včetně aditiv, ale rozdíl 0,5 l/100 jsem měl i bez nich.
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
jaqub
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 212
Registrován: úte říj 01, 2013 10:28 pm
Jméno a příjmení: Jakub K.
Kontaktovat uživatele:

Re: Můj život s foresterem MY13+

Příspěvek od jaqub »

tak v patek prekrocena prvni dvacitka a zatim spokojenost :826:

Obrázek
jaqub

Forester XT MY13 = Obrázek
Uživatelský avatar
jaqub
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 212
Registrován: úte říj 01, 2013 10:28 pm
Jméno a příjmení: Jakub K.
Kontaktovat uživatele:

Re: Můj život s foresterem MY13+

Příspěvek od jaqub »

tohle jste videli? ;)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=oaxggGLwWHE#t=57[/youtube]
jaqub

Forester XT MY13 = Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“