Stránka 54 z 113

Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6

Napsal: úte bře 26, 2019 1:55 pm
od spm
No nevim, na tý faktuře bylo teda dost jiný číslo :-DDD A když bych to měnil sám, tak to nejspíš dopadne ještě o hodně dráž :-DDD

Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6

Napsal: úte bře 26, 2019 2:19 pm
od HonzaCZ
spm píše:No nevim, na tý faktuře bylo teda dost jiný číslo A když bych to měnil sám, tak to nejspíš dopadne ještě o hodně dráž
Tak já samozřejmě bral cenu Dexron III, co můžeš do 4EAT z roku 2000 klidně dát. Což je ten, co bych tam dával. :-) A vyměnit sám je jenom o tom mít dobrej trychtejř a změřit množství ven i dovnitř. :-) A s trochou fantazie by se to možná dalo udělat i na zemi. :-)

Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6

Napsal: úte bře 26, 2019 2:26 pm
od podvlada
HonzaCZ píše:A s trochou fantazie by se to možná dalo udělat i na zemi.
Já na zemi začal. Když jsem zjistil, že potřebuju větší páku na povolení, holt jsem si na rampičky najel, ale jinak bych se tam býval vešel :-) Zadní diff se mi nakonec povedlo na zemi, jen na utažení momenťákem jsem pak potřeboval trochu přizvednout, ráčna toho momenťáku totiž má zuby celkem daleko od sebe a nechtělo v tom omezeném úhlu přeskočit na další. Tak jsem si jen heverem zvedl asi o 10cm, kola pořád na zemi, dotáhl, pustil a bylo :-) Jinak by to šlo udělat na zemi celý... Už kašlu na nějaký dírky na pásku jako měrku toho, jak jsem nabobtnal, teď mám nový měřítko - vejdu se pod auto, nevejdu se pod auto :-D

Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6

Napsal: úte bře 26, 2019 2:50 pm
od feroj
HonzaCZ píše: Fakt začínám vážně uvažovat o nějakém upgrade na pevné třmeny... i když posledně jsem se o tom s někým bavil a odrazoval mě, že sice tam nejsou problémy s čepy plovoucího uložení, ale údržba je u nich potřeba ještě větší... ale tak záleží, možná, jakým způsobem se používají... Na to moje "civilní sportování" by možná "stačily".
tak mne sa celkom pozdáva toto...
Apollo Balanced Big Brake Kits - https://ebcbrakes.com/balancedbrakekits/#floating

hlavne sa mi páči, že ku kompletným predným brzdám dávajú hadičky a platničky aj na zadné orig strmene, aby vybalansovali celé auto...

Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6

Napsal: úte bře 26, 2019 3:08 pm
od romull
Moc hezký, to by se mi taky líbilo. Jen se obávám, že po zjištění ceny se to určitě stane hned tím nejškaredějším co je :-(

Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6

Napsal: úte bře 26, 2019 3:20 pm
od HonzaCZ
feroj píše:
tak mne sa celkom pozdáva toto...
Apollo Balanced Big Brake Kits - https://ebcbrakes.com/balancedbrakekits/#floating

hlavne sa mi páči, že ku kompletným predným brzdám dávajú hadičky a platničky aj na zadné orig strmene, aby vybalansovali celé auto...
Hmhm, zajímavé. Celkem mě to taky zaujalo. Díky za tip. Napsal jsem jim, jestli mají konverzní sadu na moje auto. (*_^) |,,,,

Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6

Napsal: úte bře 26, 2019 3:29 pm
od HonzaCZ
Našel jsem jenom sadu na Focus RS mk2 za 1645 Ł a Fiestu ST mk7 za 1395 Ł. Jsou v tom plovoucí kotouče, třmeny, desky, konverzní sada na přední nápravu, desky na zadní nápravu, pancéřované hadice na obě nápravy a brdzovka. Myslím, že to ve výsledku není zase tak hrozný.

Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6

Napsal: úte bře 26, 2019 3:39 pm
od HonzaCZ
podvlada píše:... jen na utažení momenťákem jsem pak potřeboval trochu přizvednout, ráčna toho momenťáku totiž má zuby celkem daleko od sebe a nechtělo v tom omezeném úhlu přeskočit na další.
Tak jsi to mohl utáhnout přiměřeně něčím jiným a na moment to jenom dotáhnout. Případně když ti nestačí zuby na ráčně, tak se dá pootočit nástavec na šroubu nebo čtyřhran. Pak to většinou už vyjde. :-)

Já teď utahoval tím svým novým momenťákem a musím říct, že když nové originál těsnění pod šroubem na motoru povolilo a začalo se deformovat (což je jeho účel), tak jsem trochu znejistěl a byl jsem rád, že mám ten momeňták a vím, kolik utahuju. Byl to totiž pocit úplně přesně takový, jako když se mázne závit a následně se strhne. :-DDD :-DDD :-DDD

Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6

Napsal: úte bře 26, 2019 4:39 pm
od podvlada
To bych to dělal po 1/12 otáčky, protože v tom rozsahu pohybu to ani necvaklo... to bych musel po každý 1/12 otáčky otočit ořech na ráčně o 90°, to bylo rychlejší skočit pro ten hever a přizvednout :-)

Jinak s tím těsněním a jeho drcením máš naprostou pravdu :-)

Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6

Napsal: úte bře 26, 2019 4:49 pm
od HonzaCZ
Jak jsem psal, samozřejmě to není řešení na nějaký velký dotahování, ale když ti to nevyjde 2x nebo třeba chceš něco v omezenym prostoru povolit a nevychází ti to... :-)

Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6

Napsal: stř dub 17, 2019 11:28 am
od HonzaCZ
Tak mi odpověděli z EBC ohledně toho Balanced Brake Kitu.

Zatím nemají kit na Lego, ale vidí to tak na 12 měsíců, tak se mi pak ozvou. To by mohlo akorát tak vyjít, než ojedu ty Ultimaxy a GreenStuff. :-D

Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6

Napsal: stř kvě 15, 2019 11:18 am
od HonzaCZ
Tak jsem vysledoval zajímavou věc. Při přepnutí převodovky do manuálního režimu se úplně změní strategie blokování měniče. A také na 1 a 2 se aktivuje funkce brzdění motorem (to jsem pro změnu vyčetl z dokumentace), která jinak aktivní není. A také to při některých rychlostech jízdy výrazně ovlivní indikovanou okamžitou spotřebu. Zajímavé. By mě zajímalo, jestli je to jenom kvůli tomu blokování nebo se nějak změní i něco v motormanagementu. A teď nemluvím vůbec o SI drive - vše na port.

Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6

Napsal: stř kvě 15, 2019 11:38 am
od VDC
Já jsem si zase v poslední době ověřil, že v režimu Power má i naše 4EAT daleko větší snahu podřazovat a brzdit motorem.

Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6

Napsal: stř kvě 15, 2019 12:41 pm
od podvlada
Já když jsem zkoušel řadit manuálně, tak při podřazování (třeba když se blížím k obci) už na 3 je poznat, že to motorem brzdí. 2 je jasná, ta brzdí už dost. Škoda, že 1 nebrzdí dostatečně na to, aby se dalo pomalinku sjíždět prudké kopce, ale je mi jasný, že s měničem a bez redukce z toho crawler nebude. Ale i ta 3 je na běžný zpomalení dostatečná - možná to jen neuvádějí v dokumentaci, protože třeba zůstává měnič otevřený, tak se nejedná o "brždění motorem" terminus technikus, ale i přes (asi) otevřený to znát je.

Předpokládám, že jsi testování prováděl i pomocí té diagnostiky, co ti ukazuje všechny možný grafy, tak to nemáš jen z "pocitu", ale i "na papíře"? :-)

Mimochodem - neměl jsem ještě to srdce takhle auto trápit - v manuálním řežimu, když nechám plyn na podlaze a dostanu se až do červeného, přeřadí si auto samo na další rychlost, stejně jako si podřazuje dolů pokud se dostane rychlost pod určitou mez (každého stupně), nebo zůstane v omezovači a dál pojede na stejný stupeň? Když jsem párkrát chtěl zkusit jak auto zrychluje v manuálním režimu, nevěděl jsem, kam až si můžu dovolit točit, resp. co se stane. (Je mi jasný, že by v nejhorším zasáhl omezovač, ale stejně.)

Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6

Napsal: stř kvě 15, 2019 1:10 pm
od HonzaCZ
podvlada píše:Já když jsem zkoušel řadit manuálně, tak při podřazování (třeba když se blížím k obci) už na 3 je poznat, že to motorem brzdí. 2 je jasná, ta brzdí už dost. Škoda, že 1 nebrzdí dostatečně na to, aby se dalo pomalinku sjíždět prudké kopce, ale je mi jasný, že s měničem a bez redukce z toho crawler nebude. Ale i ta 3 je na běžný zpomalení dostatečná - možná to jen neuvádějí v dokumentaci, protože třeba zůstává měnič otevřený, tak se nejedná o "brždění motorem" terminus technikus, ale i přes (asi) otevřený to znát je.
Tak ono to brzdění v manuálním režimu na 1 celkem funguje, ale do určité rychlosti a dokud nezasáhne ABS. Samozřejmě na nějaký brutální sjezdy to není, ale jako pomůže to hodně. Je to, jak kdyby tě někdo držel na laně a ve chvíli, kdy překročíš tu rychlost nebo zasáhne ABS, tak to je pocit, jak kdyby se to lano přetrhlo. Nebo vypadla rychlost.

Tou funkcí brzdění motorem myslím jako opravdu nějakou mechanickou funkci, která se aktivuje v převodovce. Sepne se tam nějaká spojka nebo brzda, která znemožní funkci některé z volnoběžek a tím pádem to neplachtí, ale "vrací" to vyšší otáčky na měnič, tím pádem to víc vytáčí motor, tím pádem to víc brzdí. Což mimochodem u aut s SI drive to navíc při manuálním podřazování dává automaticky meziplyny, takže celé podřazení je podstatně rychlejší a brzdný účinek nastane dřív.
podvlada píše:Předpokládám, že jsi testování prováděl i pomocí té diagnostiky, co ti ukazuje všechny možný grafy, tak to nemáš jen z "pocitu", ale i "na papíře"?
To už by byl výzkum. :-D Zatím jenom bez diagnostiky. Ale ono pokud detailně znáš dokument o 5AT a pak nějaké ty stavy zažiješ v autě, tak už si to poměrně snadno spojíš. Pokud jedu po rovné silnici, po rovině, ustálenou rychlostí, stále na stejný plyn, tak je poměrně dost jasně poznat, že když přehodím na manuální režim, tak se najednou rozpojí měnič (poskočí otáčky motoru nahoru) a začne to ukazovat vyšší spotřebu. A ten brzdící režim tam taky něco dělá, což jsem zase vysledoval v určitých situacích při řazení 1->2 v manuálním režimu nebo na D.
podvlada píše:Mimochodem - neměl jsem ještě to srdce takhle auto trápit - v manuálním řežimu, když nechám plyn na podlaze a dostanu se až do červeného, přeřadí si auto samo na další rychlost, stejně jako si podřazuje dolů pokud se dostane rychlost pod určitou mez (každého stupně), nebo zůstane v omezovači a dál pojede na stejný stupeň? Když jsem párkrát chtěl zkusit jak auto zrychluje v manuálním režimu, nevěděl jsem, kam až si můžu dovolit točit, resp. co se stane. (Je mi jasný, že by v nejhorším zasáhl omezovač, ale stejně.)
No, bohužel to přeřadí výš. Což je vlastnost, která mi vadí. Stejně, jak to ochotně podřazuje při zpomalování (na manuál). Ve výsledku, když jedeš ostřeji a vytáčíš to téměř do omezovače, tak se ti může stát, že převodovka už si sama přeřadí výš a mezitím jí cvakneš manuálně a ona ve výsledku přeřadí o 2 stupně. Víc by se mi líbilo, kdyby to ten kvalt drželo a šlo to do omezovače. A při automatickém podřazování v manuálním režimu by si to mohlo pamatovat ručně zvolený stupeň a po opětovném zrychlení by to tam zase naskládalo zpět. V tomhle mi víc vyhovovalo klasické ovládání PRND321.