Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6
Napsal: úte bře 26, 2019 1:55 pm
No nevim, na tý faktuře bylo teda dost jiný číslo A když bych to měnil sám, tak to nejspíš dopadne ještě o hodně dráž
Fórum zájmového sdružení příznivců automobilů značky SUBARU
https://subarufanclub.cz/forum/
Tak já samozřejmě bral cenu Dexron III, co můžeš do 4EAT z roku 2000 klidně dát. Což je ten, co bych tam dával. A vyměnit sám je jenom o tom mít dobrej trychtejř a změřit množství ven i dovnitř. A s trochou fantazie by se to možná dalo udělat i na zemi.spm píše:No nevim, na tý faktuře bylo teda dost jiný číslo A když bych to měnil sám, tak to nejspíš dopadne ještě o hodně dráž
Já na zemi začal. Když jsem zjistil, že potřebuju větší páku na povolení, holt jsem si na rampičky najel, ale jinak bych se tam býval vešel Zadní diff se mi nakonec povedlo na zemi, jen na utažení momenťákem jsem pak potřeboval trochu přizvednout, ráčna toho momenťáku totiž má zuby celkem daleko od sebe a nechtělo v tom omezeném úhlu přeskočit na další. Tak jsem si jen heverem zvedl asi o 10cm, kola pořád na zemi, dotáhl, pustil a bylo Jinak by to šlo udělat na zemi celý... Už kašlu na nějaký dírky na pásku jako měrku toho, jak jsem nabobtnal, teď mám nový měřítko - vejdu se pod auto, nevejdu se pod autoHonzaCZ píše:A s trochou fantazie by se to možná dalo udělat i na zemi.
tak mne sa celkom pozdáva toto...HonzaCZ píše: Fakt začínám vážně uvažovat o nějakém upgrade na pevné třmeny... i když posledně jsem se o tom s někým bavil a odrazoval mě, že sice tam nejsou problémy s čepy plovoucího uložení, ale údržba je u nich potřeba ještě větší... ale tak záleží, možná, jakým způsobem se používají... Na to moje "civilní sportování" by možná "stačily".
Hmhm, zajímavé. Celkem mě to taky zaujalo. Díky za tip. Napsal jsem jim, jestli mají konverzní sadu na moje auto.feroj píše:
tak mne sa celkom pozdáva toto...
Apollo Balanced Big Brake Kits - https://ebcbrakes.com/balancedbrakekits/#floating
hlavne sa mi páči, že ku kompletným predným brzdám dávajú hadičky a platničky aj na zadné orig strmene, aby vybalansovali celé auto...
Tak jsi to mohl utáhnout přiměřeně něčím jiným a na moment to jenom dotáhnout. Případně když ti nestačí zuby na ráčně, tak se dá pootočit nástavec na šroubu nebo čtyřhran. Pak to většinou už vyjde.podvlada píše:... jen na utažení momenťákem jsem pak potřeboval trochu přizvednout, ráčna toho momenťáku totiž má zuby celkem daleko od sebe a nechtělo v tom omezeném úhlu přeskočit na další.
Tak ono to brzdění v manuálním režimu na 1 celkem funguje, ale do určité rychlosti a dokud nezasáhne ABS. Samozřejmě na nějaký brutální sjezdy to není, ale jako pomůže to hodně. Je to, jak kdyby tě někdo držel na laně a ve chvíli, kdy překročíš tu rychlost nebo zasáhne ABS, tak to je pocit, jak kdyby se to lano přetrhlo. Nebo vypadla rychlost.podvlada píše:Já když jsem zkoušel řadit manuálně, tak při podřazování (třeba když se blížím k obci) už na 3 je poznat, že to motorem brzdí. 2 je jasná, ta brzdí už dost. Škoda, že 1 nebrzdí dostatečně na to, aby se dalo pomalinku sjíždět prudké kopce, ale je mi jasný, že s měničem a bez redukce z toho crawler nebude. Ale i ta 3 je na běžný zpomalení dostatečná - možná to jen neuvádějí v dokumentaci, protože třeba zůstává měnič otevřený, tak se nejedná o "brždění motorem" terminus technikus, ale i přes (asi) otevřený to znát je.
To už by byl výzkum. Zatím jenom bez diagnostiky. Ale ono pokud detailně znáš dokument o 5AT a pak nějaké ty stavy zažiješ v autě, tak už si to poměrně snadno spojíš. Pokud jedu po rovné silnici, po rovině, ustálenou rychlostí, stále na stejný plyn, tak je poměrně dost jasně poznat, že když přehodím na manuální režim, tak se najednou rozpojí měnič (poskočí otáčky motoru nahoru) a začne to ukazovat vyšší spotřebu. A ten brzdící režim tam taky něco dělá, což jsem zase vysledoval v určitých situacích při řazení 1->2 v manuálním režimu nebo na D.podvlada píše:Předpokládám, že jsi testování prováděl i pomocí té diagnostiky, co ti ukazuje všechny možný grafy, tak to nemáš jen z "pocitu", ale i "na papíře"?
No, bohužel to přeřadí výš. Což je vlastnost, která mi vadí. Stejně, jak to ochotně podřazuje při zpomalování (na manuál). Ve výsledku, když jedeš ostřeji a vytáčíš to téměř do omezovače, tak se ti může stát, že převodovka už si sama přeřadí výš a mezitím jí cvakneš manuálně a ona ve výsledku přeřadí o 2 stupně. Víc by se mi líbilo, kdyby to ten kvalt drželo a šlo to do omezovače. A při automatickém podřazování v manuálním režimu by si to mohlo pamatovat ručně zvolený stupeň a po opětovném zrychlení by to tam zase naskládalo zpět. V tomhle mi víc vyhovovalo klasické ovládání PRND321.podvlada píše:Mimochodem - neměl jsem ještě to srdce takhle auto trápit - v manuálním řežimu, když nechám plyn na podlaze a dostanu se až do červeného, přeřadí si auto samo na další rychlost, stejně jako si podřazuje dolů pokud se dostane rychlost pod určitou mez (každého stupně), nebo zůstane v omezovači a dál pojede na stejný stupeň? Když jsem párkrát chtěl zkusit jak auto zrychluje v manuálním režimu, nevěděl jsem, kam až si můžu dovolit točit, resp. co se stane. (Je mi jasný, že by v nejhorším zasáhl omezovač, ale stejně.)