Honzíkova cesta... ehm, tedy H6
Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6
No, ale to nejlepší si nechávám na konec. Včera nadešel dlouho očekávaný den, kdy se část nakoupených dílů převedla do stavu, kdy jsou k něčemu dobré - tedy do stavu "namontováno na auto"... Teda převedla... samozřejmě ne sama, ale převedl je tam nejvíc nejlepší pán na subaru, kterého známe. Kromě těch pár drobností výše, který jsem dělal já, tak jsem hlavně koukal, jak se to správně dělá a za drtivou většinu práce vděčím jemu.
Asi nejdůležitější bylo vyměnit jednu přední vnitřní manžetu, která byla prasklá. Druhá pro změnu už dlouho sákla kolem poloosy. Takže obě.
- nové vnitřní manžety předních poloos, samozřejmě včetně maziva a sponek; měl jsem i gufera k diffu, ale nebyly potřeba A pak ty ramena a všechny související věci
- repasovaný ramena, včetně silentbloků; viz viewtopic.php?f=39&t=3116&start=1110#p528588
- spodní kuláky (555 JAPAN)
- řídící čepy (555 JAPAN)
- spojovačky (555 JAPAN) + nové sponky na manžety řízení a pojistné podložky k hřebenu
- cca 80 % šroubů a matek nových
Kromě těch 555 dílů vše originál. Jak jinak. Nejlepší je vazelína do těch homokloubů, která je dražší než samotná manžeta.
Takhle ve výpisu to ani moc nevypadá, ale bylo to na celej den. Jediný, co nešlo snadno rozdělat, tak levej řídící čep nešel z kuželu. Vyzkoušeli jsme na něj mrazící sprej Loctite Freeze & Release a pak to skoro hned už šlo. Ale možná jenom náhoda - těžko u takových věcí říct. Jinak snad všechno ostatní bylo bez problémů. Měl jsem připravený i nový kosti stabilizátoru, ale vyhodnotili jsme, že nejsou zatím potřeba.
Něco málo tam chybí Na jedný straně mi foukalo těsnění pod svody, tak jsem dostal nový. Je fakt, že ty původní byly už úplně vymačkaný. No a na závěr jsem do všech dutých míst, kam jsem došáhl a který jsem našel, jako nosníky, rámy atd. včetně zazátkovaných dutin za předními koly, nastříkal Teroson Cavity spray (hodně vzlínavý vosk) a na zbytek exponovaných míst se dlouhodobě hodně osvědčil Teroson Multi Wax (tvoří vodě odolný voskový film) a tak jsem ho nacákal všude možně, kde mě napadlo, včetně ploch - kupodivu tam fakt vydrží i několik let provozu. Ten jsem mimochodem dal i do těch ramen.
Pak ještě zevrubná kontrola, když to bylo hezky přístupný (bez vejfuku). Kardan kříže asi OK, ale to středový uložení ložiska mi přijde čím dál víc vytahaný. To bude chtít řešit. Vůle v samotnym kardanu ale žádná. Mezi převodovkou a předním diffem to sákne pořád stejně, vana převodovky taky sákne pořád stejně. Aleš se divil, že motor je nějak moc suchej, ale upozornil mě na zelený krystalky kolem těsnění u jedný hlavy - je to trochu vidět na tý "očouzený" fotce. Takže to tam někdy muselo něco propustit. No má to 210... čekám to každou chvíli. Ale tlaková zkouška chladícího okruhu byla OK - bez úniku.
Ještě bych málem zapomněl, protože jsem to ani nevyfotil - tak mi teče už několik let sem tam něco z levýho předního rohu nárazníku. Jednu zimu jsem dokonce myslel, že je to chladící kapalina. No naštěstí jsem pragmaticky začal střídat barvy kapaliny do ostřikovačů a kapání, který se za tu dobu změnilo v hodně kapání, jsem začal odchytávat do misky a barva sedí. No včera jsem to odkryl a teče zřejmě těleso motorku ostřikovače okna. To jsou teda závady.
No a pocity a radosti z jízdy se dostavily. Na nerovnostech to přestalo tlouct a klepat - teda díky tomu, jak se uklidnila náprava, tak jsem začal slyšet zase drnčející asi levej přední brzdič - ale náprava je tichá. Mnohem jistější řízení a stabilita v zátěži - před tím už bylo znát, že ty kola nejsou v zátěži vedený úplně přesně a že to jako decentně "přiřizuje", jak se tomu chce. To je pryč a vede to úplně přesně. Příčný prahy, můj totální horor poslední doby, jsou teď úplně v pohodě. A v garážích, kde je hodně adhezní podlaha, tak přestaly poskakovat pneumatiky - myslím, že to dělal hlavně volnej zadní silentblok ramene. Ještě jdu na geometrii, ale myslím, že se to podařilo i metrem nastavit celkem dobře.
No mám z toho obrovskou radost. Jenom mi je teď líto s tím jezdit po tý rozmlácený Praze. To je fakt peklo.
Dále mě čeká poskládat ty Bilsteiny, nový péra, uložení atd. a taky nahodit na auto. Celkem jsem tyhle 2 operace chtěl i oddělit, abych měl aspoň trochu přehled, co ovlivňuje co.
PS. Jinak jsem fakt neudělal závěrečnou fotku, jak to tam je všechno nový a hezký. Jsem ale lama.
Asi nejdůležitější bylo vyměnit jednu přední vnitřní manžetu, která byla prasklá. Druhá pro změnu už dlouho sákla kolem poloosy. Takže obě.
- nové vnitřní manžety předních poloos, samozřejmě včetně maziva a sponek; měl jsem i gufera k diffu, ale nebyly potřeba A pak ty ramena a všechny související věci
- repasovaný ramena, včetně silentbloků; viz viewtopic.php?f=39&t=3116&start=1110#p528588
- spodní kuláky (555 JAPAN)
- řídící čepy (555 JAPAN)
- spojovačky (555 JAPAN) + nové sponky na manžety řízení a pojistné podložky k hřebenu
- cca 80 % šroubů a matek nových
Kromě těch 555 dílů vše originál. Jak jinak. Nejlepší je vazelína do těch homokloubů, která je dražší než samotná manžeta.
Takhle ve výpisu to ani moc nevypadá, ale bylo to na celej den. Jediný, co nešlo snadno rozdělat, tak levej řídící čep nešel z kuželu. Vyzkoušeli jsme na něj mrazící sprej Loctite Freeze & Release a pak to skoro hned už šlo. Ale možná jenom náhoda - těžko u takových věcí říct. Jinak snad všechno ostatní bylo bez problémů. Měl jsem připravený i nový kosti stabilizátoru, ale vyhodnotili jsme, že nejsou zatím potřeba.
Něco málo tam chybí Na jedný straně mi foukalo těsnění pod svody, tak jsem dostal nový. Je fakt, že ty původní byly už úplně vymačkaný. No a na závěr jsem do všech dutých míst, kam jsem došáhl a který jsem našel, jako nosníky, rámy atd. včetně zazátkovaných dutin za předními koly, nastříkal Teroson Cavity spray (hodně vzlínavý vosk) a na zbytek exponovaných míst se dlouhodobě hodně osvědčil Teroson Multi Wax (tvoří vodě odolný voskový film) a tak jsem ho nacákal všude možně, kde mě napadlo, včetně ploch - kupodivu tam fakt vydrží i několik let provozu. Ten jsem mimochodem dal i do těch ramen.
Pak ještě zevrubná kontrola, když to bylo hezky přístupný (bez vejfuku). Kardan kříže asi OK, ale to středový uložení ložiska mi přijde čím dál víc vytahaný. To bude chtít řešit. Vůle v samotnym kardanu ale žádná. Mezi převodovkou a předním diffem to sákne pořád stejně, vana převodovky taky sákne pořád stejně. Aleš se divil, že motor je nějak moc suchej, ale upozornil mě na zelený krystalky kolem těsnění u jedný hlavy - je to trochu vidět na tý "očouzený" fotce. Takže to tam někdy muselo něco propustit. No má to 210... čekám to každou chvíli. Ale tlaková zkouška chladícího okruhu byla OK - bez úniku.
Ještě bych málem zapomněl, protože jsem to ani nevyfotil - tak mi teče už několik let sem tam něco z levýho předního rohu nárazníku. Jednu zimu jsem dokonce myslel, že je to chladící kapalina. No naštěstí jsem pragmaticky začal střídat barvy kapaliny do ostřikovačů a kapání, který se za tu dobu změnilo v hodně kapání, jsem začal odchytávat do misky a barva sedí. No včera jsem to odkryl a teče zřejmě těleso motorku ostřikovače okna. To jsou teda závady.
No a pocity a radosti z jízdy se dostavily. Na nerovnostech to přestalo tlouct a klepat - teda díky tomu, jak se uklidnila náprava, tak jsem začal slyšet zase drnčející asi levej přední brzdič - ale náprava je tichá. Mnohem jistější řízení a stabilita v zátěži - před tím už bylo znát, že ty kola nejsou v zátěži vedený úplně přesně a že to jako decentně "přiřizuje", jak se tomu chce. To je pryč a vede to úplně přesně. Příčný prahy, můj totální horor poslední doby, jsou teď úplně v pohodě. A v garážích, kde je hodně adhezní podlaha, tak přestaly poskakovat pneumatiky - myslím, že to dělal hlavně volnej zadní silentblok ramene. Ještě jdu na geometrii, ale myslím, že se to podařilo i metrem nastavit celkem dobře.
No mám z toho obrovskou radost. Jenom mi je teď líto s tím jezdit po tý rozmlácený Praze. To je fakt peklo.
Dále mě čeká poskládat ty Bilsteiny, nový péra, uložení atd. a taky nahodit na auto. Celkem jsem tyhle 2 operace chtěl i oddělit, abych měl aspoň trochu přehled, co ovlivňuje co.
PS. Jinak jsem fakt neudělal závěrečnou fotku, jak to tam je všechno nový a hezký. Jsem ale lama.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19119
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6
clovece ... jak pises .. je to krasne vyuziti vsech tech nasbiranych dilu ! fakt parada
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- StandaB
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3658
- Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
- Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
- Bydliště: Nürnberg
Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6
Kamarade tak to je generalka. Me se libi ta kamnova snura na vyfuku nebo co to je. Zacina mi drncet ten stinici plech na levem parohu, a taky jsem premyslel jestli to podlozit hlinikovym plechem nebo co. Ale hlinik je mekej, brzy se vymacka, a rachta to zas. Tohle me pripada jako dobrej napad. Dik za tip. Neco na ten zpusob musim vymyslet.
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49180
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6
Honzo tak to je super, kus práce !!! Nápad s kamnářskou šňůrou parádní. Určitě to vydrží, už to spoustu let používám na těsnění příruby mezi přední a střední částí výfuku.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6
Já si myslím, že už je to sice dýl, ale i tu šňůru mi kdysi poradil Aleš.
Tahle mi padla do oka nedávno v Hornbachu, když jsem tam hledal nejmenší průřez - protože ono tam zase tolik místa není. A běžná nejmenší kulatá, co jsem viděl je 4 mm v průměru a to je dost. Tahle je super, že je placatá a navíc má na sobě samolepící pásku, takže minimálně při instalaci drží na místě.
EDIT: Kdyby to mělo tendenci vypadnout, tak to na tu objímku namotám dokola. Mám jí dost - se to prodává asi po kilometru.
Tahle mi padla do oka nedávno v Hornbachu, když jsem tam hledal nejmenší průřez - protože ono tam zase tolik místa není. A běžná nejmenší kulatá, co jsem viděl je 4 mm v průměru a to je dost. Tahle je super, že je placatá a navíc má na sobě samolepící pásku, takže minimálně při instalaci drží na místě.
EDIT: Kdyby to mělo tendenci vypadnout, tak to na tu objímku namotám dokola. Mám jí dost - se to prodává asi po kilometru.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- StandaB
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3658
- Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
- Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
- Bydliště: Nürnberg
Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6
Tak jestli je placata, a k tomu lepici..... tak to je to nejlepsi cos mohl k tomu rict.
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49180
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6
Já vím, kupuju jí sice v Bauhausu, ale ono to bude to samý.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6
Úplně přesně konkrétně tohle https://www.hornbach.cz/shop/Tesnici-sn ... rtikl.htmlStandaB píše:Tak jestli je placata, a k tomu lepici..... tak to je to nejlepsi cos mohl k tomu rict.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6
Jo a nechyběla ani závěrečná IT session.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- StandaB
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3658
- Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
- Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
- Bydliště: Nürnberg
Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6
Dik. Uz vim co mam hledat.HonzaCZ píše:Úplně přesně konkrétně tohle https://www.hornbach.cz/shop/Tesnici-sn ... rtikl.html
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10652
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6
Tybláho. Takový práce, paráda ale už toho Aleše nezdržuj, mám tam Forestera
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14844
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6
Tohle Lego se má dobře Pěkná práce!
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6
Za máloStandaB píše: Dik. Uz vim co mam hledat.
Jo to je tvůj? Tak to ty zdržuješ s nějakejma motorama?! Ale klid, čeká se na díly nebo broušení nebo něco takovýho.podvlada píše:Tybláho. Takový práce, paráda ale už toho Aleše nezdržuj, mám tam Forestera
No, teď zase chvíli jo.Tapan píše:Tohle Lego se má dobře Pěkná práce!
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20617
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6
Paráda Honzo. Pořád jsem hledal kde dáš Bilsteiny a ona je to příští operace . Já jdu za tri neděle
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6
Jj, já je musím hlavně nejdřív zkompletovat. Což když jsem viděl tu pružinu, která má asi 4 závity a i na vyvěšenym tlumiči má poloviční dýlku než volná, tak nevím, čím jí na ten tlumič nacpu.námořník píše:Paráda Honzo. Pořád jsem hledal kde dáš Bilsteiny a ona je to příští operace . Já jdu za tri neděle
Jestli za 3 týdny, tak to je budeš mít určitě dřív než já. Tak jsem zvědavej na pocity.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno