A jeden příspěvek ohledně techniky: Někdy začátkem roku jsem si všiml, že když to trochu proženu, tak to začne jakoby víc dunět. Postupně se to vyvinulo v to, že byl slyšet víc vejfuk. A nakonec jsem velmi jasně byl schopnej indikovat, že to prostě zní jako když je vejfuk prdlej. Ale stále jenom při vyšší tepelný zátěži - jakmile to vychladlo (stačilo jenom zvolnit), tak byl zase klid. Nakonec jsem odhadl, že je problém za středním tlumičem. Ano, tím, co mi měnili v A-M-A před 2 lety.
Když jsem měnil olej, tak jsme to s kamarádem prohlíželi a našli jsme prasklinu mezi čelem hrnce a trubkou, lehce lemovanou sazemi. Každopádně na zvedáku se to nepovedlo replikovat, ale díky mému dosavadnímu pozorování bylo jasný, že je to ono. Shodli jsme se, že lepší do toho nesahat, když nevíme, jak je to konstruovaný a radši to nechat opravit výrobce, tedy A-M-A. Zkombinoval jsem tedy zase návštěvu Modry s termínem dovolené.
Teď v pondělí jsem tam ráno byl a z původně "skoro na počkání" bylo skoro celý dopoledne. Ale nevadilo, aspoň jsme si zatím došli na snídani.
Jako když teda pominu, že to byla v podstatě výrobní vada, kvůli který jsem tam musel jet a nechat opravit (samozřejmě zadarmo), tak se mi hrozně líbí, jak to prostě umí. Jak koukli a věděli. Miluju, když se někdo drží svýho řemesla a je v něm skvělej. Jde o to, že jak to tepelně pracuje, tak to prasklo. To bylo v podstatě jasný. Ale proč? Prý se jim to u sériovky ještě nestalo. Je prej možný, že nastala výrobní chyba při lisování čela toho hrnce a plech se tam příliš ztenčil a proto to pak prasklo. Každopádně mi tam vyrobili to, co dávají běžně na závoďáky - nevím, jak přesně to vypadá uvnitř, ale podle popisu je to v podstatě takovej teleskop, kterej umožňuje potrubí víc mechanicky pracovat. Bohužel jsem zapomněl na fotku aspoň zvenku, tak dodám, až se někdy natáhnu pod auto nebo až to budu mít zvednutý.
Tak mám radost, že když to proženu, tak už mi to neprdí, jak kdyby to mělo děravej vejfuk. Taky jsem to řádně vyzkoušel v přilehlých kopcích, až jsem si zkazil spotřebu za posledních 400 km.
Takže za mě přístup A-M-A zase na jedničku. Za to, že bydlím přes 300 km od nich, nemůžou.
Jen tak pro zajímavost jsem se ptal, co si myslí o náhradě svodů s katy, tedy zbytku výfuku až po hlavy. Má to prej decentně pozitivní dopad na výkon, ale vyjde to na nesmyslný peníze. A že ty originály celkem drží. Tak snad vydrží.
EDIT: Jo a potvrdili, co jsme si mysleli už při tom "nálezu". Že pokud bychom to jenom zvenku zavařili, tak by to problém vyřešilo maximálně dočasně. Pravděpodobně by to zase prasklo někde vedle.