Ssob a jeho Forester XT MY14
- Ssob
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: sob lis 29, 2014 5:25 pm
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Teplice
Ssob a jeho Forester XT MY14
Ahoj všem,
konečně jsem se přinutil napsat své dosavadní poznatky z mého Forestra XT, kterého mám od listopadu a zatím jsem najel 6 tis. km.
Původní zadání pro výběr nového auta bylo: atmosférický benzinový motor min. 2,5 l, automatická převodovka, kufr, do kterého se vejdou dva psi (MSP a Hovawart), pohon na čtyři kola a cena do cca 850 tis.. No a protože jsem vždycky chtěl Subaru, vycházel mi z toho Outback. Takže následovalo zkušební poježdění a celkem zklamání. Motor tak jen na poklidnou jízdu, hluk a tepot od zadních kol. Pak jsem prubnul XTéčko a bylo rozhodnuto. Kdo zkusil, ten ví. Najednou mi bylo jedno, že to není atmosféra a že se psi do kufru nevejdou.
Takže teď, po čtyřech měsících a 6 tis. km to vidím takto:
Motor – jak už bylo mockrát napsáno skvělej, výkon, krouťák, zvuk, vše mi vyhovuje a splňuje očekávání. Jakej bude při vyšším nájezdu a jestli se mu vyhnou problémy některých jiných přímovstřiků a neumře na karbon se uvidí. Každopádně preventivně aditivuju. Rozdíl mezi 95 a 100 oktanovým benzinem při jízdě nepozoruju.
Převodovka – naprostá spokojenost. Návyková záležitost. S automaty nemám moc zkušeností, takže mi chybí srovnání s dvojspojkou či moderní měničovou klasikou, ale dle mě se lineartronic povedl a elektronika je dobře naladěná. A i věřím, že s výměnami oleje vydrží. Manuální řazení jsem párkrát vyzkoušel, ale nepoužívám, jen si občas podřadím abych ulevil brzdám. Sport Sharp to stejné, většinou jedu na I někdy použiju S a to hlavně když se mi zdá, že motor na I už točí moc málo. Nevím jestli jsou ty malé otáčky na I pro přímovstřikový motor to pravé ořechové pro jeho životnost.
Interiér a ergonomie – ergonomie mi až na posaz vyhovuje. Ideální pozici za volantem jsem zatím nenašel a už asi nenajdu, ale to je problém mé postavy (dlouhé nohy, krátký trup) takže si zvyknu a je. Z auta je parádní výhled i přehled o vozidle. Kabina dává max. pocit prostoru. Velikost kufru nic moc. Prémiovost materiálů neřeším a to co v XT mám mi vyhovuje, stejně jako minimální množství knoflíků a čudlíků. Celkem mě zklamalo, že u auta za víc než ¾ mio není výškově štelovací sedadlo spolujezce, řidiče nemá paměť, auto se neumí po rozjetí zamknout, nejdou zamknout stahovačky oken jen zadních dveří, apod., ale to k Subaru asi patří a umím s tím žít. Nejsem náročnej, poslední auto byl Wrangler JK proti němuž je všechno tichý a luxusní. Takže naprostá spokojenost.
Zpracování – nemám zkušenost, jak Subaru dělalo auta dřív, ale myslím, že to moje nijak nevybočuje ze současných úsporných trendů automobilek. Šetří se čas na lince, proto to co jde je secvaklý plastovým čudlíkem a ne sešroubovaný. Šetří se váha, proto tenčí skla, tenčí panely na dveřích nebo koberce, atd.. Míň materiálu asi míň stojí, protože kvůli emisním limitům EU snad Subaru váhou šetřit nemusí. S množstvím aut, které v EU prodá má limity celkem vysoké. Neberte to jako stěžování, věděl jsem co si kupuju a beru to, taková je prostě doba auto se stává stejnou spotřebou jako mikrovlnka nebo lednice.
Drnčely mi kryty repráků na palubce o plastové kryty A sloupků, což jsem vyřešil pěnovkou. Taky mi drnčí kaplička displeje na palubce, na což si sám netroufám. Řešení je prý tady http://www.subaruforester.org/vbulletin ... ix-310954/ a podle zahraničních fór je to problém asi všech Forestrů IV. Když zatlačím na plastový kryt displeje v kapličce, přišerně to vrže a při jízdě se vrzání změní v drnčení. Dělá to hlavně v chladných ránech a po zahřátí interiéru to mizí. Tak doufám, že než půjdu na garančku dodá výrobce servisům řešení. Jinak je v kabině celkem ticho.
Podvozek a pohon – v terénu ani lehčím jsem zatím nebyl, takže schopnosti neposoudím, ale nepochybuju, že auto zvládne víc než si troufnu. Na sněhu a mokru na zimákách Nokian SUV3 vše v pohodě. O dost lepší by mohlo být odhlučnění od kol. To je dost bída a to jak hluk jejich odvalování tak přenos rázů do kastle.
Podvozek XT je při pomalé jízdě docela tvrdý a při rychlé se tvrdost vytrácí. Pomalé rolety a příčné spáry moc příjemné nejsou a cítit je i ta nejmenší spárka nebo hrbolek. Přitom ale na pozvolných vlnách péruje krásně. Když to srovnám s mojí MX-5 tak ta je tvrdá pořád, ale přitom malé spáry a hrbolky vůbec necítím. Tak nevím, ale laicky usuzuju, že tlumiče na XT jsou vzhledem k použitým pružinám trochu moc utažené. Chce to přes díry jezdit rychleji. Jsem zvědav o kolik se auto ještě přitvrdí na letňákách s nižším profilem.
Celkově jsem s XT až na ty uvedené maličkosti spokojen a doufám, že budu i nadále.
Spotřebu neřeším, za těch 6 tis. km mám průměr 9,4 ale to je včetně opatrného zajíždění do cca 3 tis. km. Teď mi vychází průměr na nádrž okolo 10 l. Olej motor nebere. Kapičky v zadních světlech nevidím, jen jsou v nich takové našedlé fleky, tak nevím jestli je to vlhkost. Rádio funguje standardně.
Takže tolik můj report a omlouvám se za jeho délku.
konečně jsem se přinutil napsat své dosavadní poznatky z mého Forestra XT, kterého mám od listopadu a zatím jsem najel 6 tis. km.
Původní zadání pro výběr nového auta bylo: atmosférický benzinový motor min. 2,5 l, automatická převodovka, kufr, do kterého se vejdou dva psi (MSP a Hovawart), pohon na čtyři kola a cena do cca 850 tis.. No a protože jsem vždycky chtěl Subaru, vycházel mi z toho Outback. Takže následovalo zkušební poježdění a celkem zklamání. Motor tak jen na poklidnou jízdu, hluk a tepot od zadních kol. Pak jsem prubnul XTéčko a bylo rozhodnuto. Kdo zkusil, ten ví. Najednou mi bylo jedno, že to není atmosféra a že se psi do kufru nevejdou.
Takže teď, po čtyřech měsících a 6 tis. km to vidím takto:
Motor – jak už bylo mockrát napsáno skvělej, výkon, krouťák, zvuk, vše mi vyhovuje a splňuje očekávání. Jakej bude při vyšším nájezdu a jestli se mu vyhnou problémy některých jiných přímovstřiků a neumře na karbon se uvidí. Každopádně preventivně aditivuju. Rozdíl mezi 95 a 100 oktanovým benzinem při jízdě nepozoruju.
Převodovka – naprostá spokojenost. Návyková záležitost. S automaty nemám moc zkušeností, takže mi chybí srovnání s dvojspojkou či moderní měničovou klasikou, ale dle mě se lineartronic povedl a elektronika je dobře naladěná. A i věřím, že s výměnami oleje vydrží. Manuální řazení jsem párkrát vyzkoušel, ale nepoužívám, jen si občas podřadím abych ulevil brzdám. Sport Sharp to stejné, většinou jedu na I někdy použiju S a to hlavně když se mi zdá, že motor na I už točí moc málo. Nevím jestli jsou ty malé otáčky na I pro přímovstřikový motor to pravé ořechové pro jeho životnost.
Interiér a ergonomie – ergonomie mi až na posaz vyhovuje. Ideální pozici za volantem jsem zatím nenašel a už asi nenajdu, ale to je problém mé postavy (dlouhé nohy, krátký trup) takže si zvyknu a je. Z auta je parádní výhled i přehled o vozidle. Kabina dává max. pocit prostoru. Velikost kufru nic moc. Prémiovost materiálů neřeším a to co v XT mám mi vyhovuje, stejně jako minimální množství knoflíků a čudlíků. Celkem mě zklamalo, že u auta za víc než ¾ mio není výškově štelovací sedadlo spolujezce, řidiče nemá paměť, auto se neumí po rozjetí zamknout, nejdou zamknout stahovačky oken jen zadních dveří, apod., ale to k Subaru asi patří a umím s tím žít. Nejsem náročnej, poslední auto byl Wrangler JK proti němuž je všechno tichý a luxusní. Takže naprostá spokojenost.
Zpracování – nemám zkušenost, jak Subaru dělalo auta dřív, ale myslím, že to moje nijak nevybočuje ze současných úsporných trendů automobilek. Šetří se čas na lince, proto to co jde je secvaklý plastovým čudlíkem a ne sešroubovaný. Šetří se váha, proto tenčí skla, tenčí panely na dveřích nebo koberce, atd.. Míň materiálu asi míň stojí, protože kvůli emisním limitům EU snad Subaru váhou šetřit nemusí. S množstvím aut, které v EU prodá má limity celkem vysoké. Neberte to jako stěžování, věděl jsem co si kupuju a beru to, taková je prostě doba auto se stává stejnou spotřebou jako mikrovlnka nebo lednice.
Drnčely mi kryty repráků na palubce o plastové kryty A sloupků, což jsem vyřešil pěnovkou. Taky mi drnčí kaplička displeje na palubce, na což si sám netroufám. Řešení je prý tady http://www.subaruforester.org/vbulletin ... ix-310954/ a podle zahraničních fór je to problém asi všech Forestrů IV. Když zatlačím na plastový kryt displeje v kapličce, přišerně to vrže a při jízdě se vrzání změní v drnčení. Dělá to hlavně v chladných ránech a po zahřátí interiéru to mizí. Tak doufám, že než půjdu na garančku dodá výrobce servisům řešení. Jinak je v kabině celkem ticho.
Podvozek a pohon – v terénu ani lehčím jsem zatím nebyl, takže schopnosti neposoudím, ale nepochybuju, že auto zvládne víc než si troufnu. Na sněhu a mokru na zimákách Nokian SUV3 vše v pohodě. O dost lepší by mohlo být odhlučnění od kol. To je dost bída a to jak hluk jejich odvalování tak přenos rázů do kastle.
Podvozek XT je při pomalé jízdě docela tvrdý a při rychlé se tvrdost vytrácí. Pomalé rolety a příčné spáry moc příjemné nejsou a cítit je i ta nejmenší spárka nebo hrbolek. Přitom ale na pozvolných vlnách péruje krásně. Když to srovnám s mojí MX-5 tak ta je tvrdá pořád, ale přitom malé spáry a hrbolky vůbec necítím. Tak nevím, ale laicky usuzuju, že tlumiče na XT jsou vzhledem k použitým pružinám trochu moc utažené. Chce to přes díry jezdit rychleji. Jsem zvědav o kolik se auto ještě přitvrdí na letňákách s nižším profilem.
Celkově jsem s XT až na ty uvedené maličkosti spokojen a doufám, že budu i nadále.
Spotřebu neřeším, za těch 6 tis. km mám průměr 9,4 ale to je včetně opatrného zajíždění do cca 3 tis. km. Teď mi vychází průměr na nádrž okolo 10 l. Olej motor nebere. Kapičky v zadních světlech nevidím, jen jsou v nich takové našedlé fleky, tak nevím jestli je to vlhkost. Rádio funguje standardně.
Takže tolik můj report a omlouvám se za jeho délku.
Forester XT Comfort MY14
Mazda MX-5 NC MY12
Citroen 2CV MY86
Mazda MX-5 NC MY12
Citroen 2CV MY86
- JackL
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 570
- Registrován: úte zář 23, 2014 5:20 pm
- Jméno a příjmení: Jakub Loskot
- Bydliště: Tábor
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ssob a jeho Forester XT MY14
Krásný a vítej v klubu!
Tenhle článek dám číst případným zájemcům o XT, za délku se neomlouvej, velice hezky napsáno
Tenhle článek dám číst případným zájemcům o XT, za délku se neomlouvej, velice hezky napsáno
Re: Ssob a jeho Forester XT MY14
..fajn recenze. Drnčení repráků řešim taky a hlavně v zimě, takže budu muset udělat obdobné opatření jako Ty :supeer: Ať dál a dobře slouží.. :pr:
SUBARU Forester 2,0i Comfort MY16 (SJ) Spotřeba - 8,4l
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11890
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Ssob a jeho Forester XT MY14
Vítej v klubu cvoků. :657: :subaru: :845: Pěkně napsáno a dá se s tím celkem souhlasit..., vidím to podobně. Jen s tím rozdílem, že mi to bez turba tolik jako tobě nejede. ::-DDD: A co se týká těch zadních světel, tak to mám přesně jak píšeš..., žádné kapičky, jen po straně "šedivé". :811:
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
- lukygoofy
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 361
- Registrován: úte bře 12, 2013 7:46 am
- Jméno a příjmení: Lukáš Kopelent
- Bydliště: Plzeň
Re: Ssob a jeho Forester XT MY14
vítej v klubu.
dost mě tedy překvapuje, že nový Forejs je v některých bodech tak jak to říct - ošizenej. Subaru Outback 05 , blokování oken má, stejně tak výborné odhlučnění, atd. Přijde mi to od automobilky jako krok zpět
dost mě tedy překvapuje, že nový Forejs je v některých bodech tak jak to říct - ošizenej. Subaru Outback 05 , blokování oken má, stejně tak výborné odhlučnění, atd. Přijde mi to od automobilky jako krok zpět
Subaru Legacy Outback 3.0R AT MY2005 - prodáno Cozmo,
Toyota Avensis 2.0L CVT - MY 2017
Toyota Avensis 2.0L CVT - MY 2017
Re: Ssob a jeho Forester XT MY14
No já nevim. Mel jsem XT půjčené na akcí koncert pro 4kola a abych pravdu řekl byl jsem tak vykulenej z toho, jak to auto jede,řadí,brzdí atd. ze jsem si nestihl ničeho víc všimnout. Ale něco jiného je predvadecka a něco jiného běžný každodenní provoz. Příspěvek je super napsanej. Podle mne je to kus pořádaného auta a proti MY08 krok k lepšímu.
Tak hodně km bez nehod a s úsměvem.
Tak hodně km bez nehod a s úsměvem.
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Ssob a jeho Forester XT MY14
Ssob> zdravim :657: Sice jsem mel XTecko pujceny jen na par desitek kilometru, ale tvoje shrnuti mi pripada, jako bych ho psal ja :845: Posez jako na zachode a hluk od kol, to mi asi vadilo nejvic. Zato motor a prevodovka jak pises - super. Podvozek taky, tvrdej na nerovnostech a trochu mekci v zatackach - ale na druhou stranu ma to auto svetlou vysku 20 cisel, takze se s tim da pocitat. Tak at ti to jezdi :3gears:
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
- AndreaM
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1906
- Registrován: čtv zář 10, 2009 12:59 pm
- Bydliště: Praha 10
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ssob a jeho Forester XT MY14
Gratuluju k autu a vítej u nás bláznů :pr: :845:
Subaru Outback 2,5 CVT MY2019 X Edition
Subaru Outback 2,5i CVT MY2014 Sport Line - prodáno
Subaru Forester 2.0D Comfort MY2010 - prodáno
Subaru Outback 2,5i CVT MY2014 Sport Line - prodáno
Subaru Forester 2.0D Comfort MY2010 - prodáno
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16146
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ssob a jeho Forester XT MY14
MY13+ má myslím 22 cmSlavek_xxx píše: ale na druhou stranu ma to auto svetlou vysku 20 cisel
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
- JackL
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 570
- Registrován: úte zář 23, 2014 5:20 pm
- Jméno a příjmení: Jakub Loskot
- Bydliště: Tábor
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ssob a jeho Forester XT MY14
quickly> ano má 22
- kiti
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3387
- Registrován: pát kvě 18, 2012 7:12 pm
- Jméno a příjmení: Květoš
- Bydliště: Brno-venkov
Re: Ssob a jeho Forester XT MY14
Gratulace k autu a zjišťují že jsi taky "magor" na auta a psy (mám doma dvě moskevačky) a fakt se tam nevejdou, tož vítaj a měj se Subarově.
PS nafoť miláčky (psy a auto).
PS nafoť miláčky (psy a auto).
Forester 2,5 XT 2010 manuál
- Ssob
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: sob lis 29, 2014 5:25 pm
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Teplice
Re: Ssob a jeho Forester XT MY14
Jo, jo, moskeváci jsou nejlepší psi na planetě, kdo má ten ví. Už mám druhého.kiti píše:Gratulace k autu a zjišťují že jsi taky "magor" na auta a psy (mám doma dvě moskevačky) a fakt se tam nevejdou, tož vítaj a měj se Subarově.
PS nafoť miláčky (psy a auto).
Nafotím a pošlu.
Forester XT Comfort MY14
Mazda MX-5 NC MY12
Citroen 2CV MY86
Mazda MX-5 NC MY12
Citroen 2CV MY86
- martinant
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2215
- Registrován: úte čer 28, 2011 8:12 am
- Jméno a příjmení: Martin Antoš
- Bydliště: Rokytnice n. Jiz.
Re: Ssob a jeho Forester XT MY14
Tomu se rika krok spravnym smerem! Vitej mezi postizenyma :subaru: :pr: :supeer:
Odesláno z rozežranýho jabka.
Subaru Impreza 2.0 GH MT MY 08. 11,2l/100km
ex. Subaru Impreza 2.0 gl MT MY96.
Subaru Impreza 2.0 GH MT MY 08. 11,2l/100km
ex. Subaru Impreza 2.0 gl MT MY96.
- mati
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 106
- Registrován: úte lis 18, 2014 8:19 pm
- Jméno a příjmení: Martin
- Bydliště: Zilina
Re: Ssob a jeho Forester XT MY14
Gratulujem k autu, veľmi dobrý výber.Nech slúži k spokojnosti.
Forester 2.0 CVT comfort MY 2014
- mata
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 814
- Registrován: úte zář 25, 2012 11:59 pm
- Jméno a příjmení: Martin Štenc
- Bydliště: Sezimovo Ústí
Re: Ssob a jeho Forester XT MY14
Vítej v klubu nadšenců :subaru:
Vždycky někde něco bude jakoby poprskávat, popiskovat, podrnčávat, poskřípávat, ale ta jízda a zvuk motoru! :3gears:
Vždycky někde něco bude jakoby poprskávat, popiskovat, podrnčávat, poskřípávat, ale ta jízda a zvuk motoru! :3gears:
Subaru Baja 2,5 MY04 121kW
Subaru Impreza GT 2.0 5MT MY99 160kW
Subaru XV 2.0i 6MT MY12 110kW - ex
Subaru Forester 2.0i 5MT MY03 92kW - ex
Subaru Impreza GT 2.0 5MT MY99 160kW
Subaru XV 2.0i 6MT MY12 110kW - ex
Subaru Forester 2.0i 5MT MY03 92kW - ex