Spec.B - story, recenze, zkušenosti, provoz a drogy

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Odpovědět
suubaru
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1990
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:19 pm

Re: Spec.B - story, recenze, zkušenosti, provoz a drogy

Příspěvek od suubaru »

j3rry: akorát nevím, zda wrx či sti má nižší provozní náklady než specB, když se zmiňuješ o budoucí výměně (kvůli nákladům). Na tom nic racionálního nevidím. Všechny tebou popisované náklady jsou odvislé od způsobu jízdy s jakýmkoliv autem.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru :-)
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
Uživatelský avatar
j3rry
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1024
Registrován: pon dub 16, 2012 9:58 pm
Jméno a příjmení: Tomáš H.
Bydliště: Brno/Karviná/Pržno

Re: Spec.B - story, recenze, zkušenosti, provoz a drogy

Příspěvek od j3rry »

suubaru: Samozřejmě, že vím a chápu, že provozní náklady jsou primárně odvislé od stylu jízdy.

Nicméně mi jde především o ten nájezd. Na to, že auto v podstatě nepotřebuju a že to měla být víkendovka je 45tkm ročně prostě moc. Resp. minimálně s ohledem na to, jak velkou porci z toho stejně jezdím "pro zábavu" (jak jsem popsal, v podstatě všecko, jen s tím rozdílem, jestli je to víkendový ranní "sporty run", nebo "lazy cruise" z nudy - a ani ten lazy cruise není co se nákladů týče zadarmo a pokud takhle člověk najede cca 25tkm ročně, prostě se to projeví).

Type RA chci proto, že očekávám, že komfort level půjde na nulu, zatímco fun factor se zvýší. A tudíž bude pro mě těžší nepoužívat auto jen jako víkendovku (provozní náklady při třetinovém nájezdu nebudu řešit, i kdyby na kilometr měly být dvojnásobné - jakože tak nějak tuším, že zřejmě nebudou).

Zkráceně řečeno, normální ježdění odložím a auto chci mít jen jako víkendovou hračku. No a aby bylo jisté, že to bude jen víkendová hračka, chce to něco, co je normálně "nepoužitelné". Což Spec.Bčko svou úžasně schizofrenní osobností naprosto nesplňuje, protože bravurně umí všecko od pohodové cruise na dálnici přes zběsilý okreskový sprint až po prasení po šotolině - aniž by Tě to nijak otravovalo/unavilo a vo tom to celé je, no...
1999 SF Subaru Forester 2.0 5MT
1995 GC8 Subaru Impreza WRX STi - sold
1996 Mazda MX-5 NA 1.6 66kw - R.I.P.
2005 Subaru Legacy 3.0R 6MT Spec.B Sedan - R.I.P. (ale resurrected a teď kdesi stále spokojeně vrčí)
2004 Subaru Legacy 2.5 5MT Sedan - R.I.P.
Uživatelský avatar
j3rry
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1024
Registrován: pon dub 16, 2012 9:58 pm
Jméno a příjmení: Tomáš H.
Bydliště: Brno/Karviná/Pržno

Re: Spec.B - story, recenze, zkušenosti, provoz a drogy

Příspěvek od j3rry »

Původně jsem tu fotky nechtěl ani dávat, páč to kromě chladiče píchnutého od větve a pár plastů (ty u mlhovek jsem na místě nakonec našel bez poškození a nasadil zpátky) zespoda vypadalo jen na lehce ohnuté a tudíž nelícující plechy + nárazník, ale poté, co mi z pojišťovny volali, kolik je cenová kalkulace opravy ( :conf89: ) jsem se rozhodl to sem hodit. To je mimochodem těch pár křaků v pangejtu, co jsem posbíral v serpentinách nad autokempem Konopáč na Japan Campu:

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

:839:

Cenu opravy servis údajně vypočítal na 202000,- (slovy dvěstědvatisíc) :670: , takže pojišťovna z toho samozřejmě udělala totálku :10125: . Snad dostanu dost peněz na to, aby mi to pokrylo opravu u mého mechanika...

Držte palce, ať to stihnu dát do kupy do Křivoklátu.... :655:
1999 SF Subaru Forester 2.0 5MT
1995 GC8 Subaru Impreza WRX STi - sold
1996 Mazda MX-5 NA 1.6 66kw - R.I.P.
2005 Subaru Legacy 3.0R 6MT Spec.B Sedan - R.I.P. (ale resurrected a teď kdesi stále spokojeně vrčí)
2004 Subaru Legacy 2.5 5MT Sedan - R.I.P.
Uživatelský avatar
catana
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3258
Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: Jizni Australie

Re: Spec.B - story, recenze, zkušenosti, provoz a drogy

Příspěvek od catana »

Auuu... tys vyletěl někde ze silnice? Ta cena opravy mi přijde docela ambiciozní, celkem bych rád viděl ten rozpočet od servisu, jak na tu cenu přišli. A kolik z toho je "zmrdí sádlo".
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
Uživatelský avatar
j3rry
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1024
Registrován: pon dub 16, 2012 9:58 pm
Jméno a příjmení: Tomáš H.
Bydliště: Brno/Karviná/Pržno

Re: Spec.B - story, recenze, zkušenosti, provoz a drogy

Příspěvek od j3rry »

Jo, no... sobotní noc po Japan Campu v serpentinách nad kempem... Jel jsem je několikrát během dne tam a zpátky a v noci jsem to pak přepálil... Ve dne jsem to sice taky solil zodpovědně, ale to jsem ještě nebyl tak unavený (v době nehody cca 36 hodin bez spánku, z toho cca 12 za volantem :713: ). Pozdě jsem reagoval na místo, kde se zatáčka utahovala... Přes den jsem se tam bavil tím, jak jsem si s předstihem do toho utáhnutí přichystal stopu prudkým ubráním plynu, večer jsem ten ideální "lift-off point" prostě o hodně minul, nebo spíš už jen pozdě reagoval na již se utahující zatáčku... Pravděpodobně to bylo oblíbené "výletně-parkovací" místo (tipnul bych si, že zejména v zimě), páč ačkoliv to celé bylo v lese, v mojí trajektorii byly akorát křoviny, křaky a houští, které jsem řádně proředil - jinými slovy mě zpětně napadá, že jsem vděčný všem, kteří tam skončili v minulosti ::-DD:

musel jsem trefit na hraně toho pangejtu nějaký šutr, nebo něco takového, páč cenu opravy údajně vyšroubovala ohnutá podlaha v místě, kde je páčka ručního otvírání kufru a víčka nádrže. A taky fakt, že autorizovaný servis mění všecko, na čem je škrábanec, za nové - likvidátor jmenoval blatníky, kapotu, nárazník, mlhovky, nádržku na ostřikovače, chladič i chladič klimatizace, plastový kryt motoru, katalyzátor (u toho se dokonce zmínil, že pravděpodobně ani není poškozený, ale protože jsou na něm škrábance, je zaznačený jako na výměnu) a právě opravu zmiňované podlahy - a nutnost rozebrat kvůli kousku podlahy půlku auta je asi tím hlavnim důvodem, proč to spočítali tak draze... Kdybych to tušil, řešil bych to rovnou rozpočtem a už bych to měl teďka dávno spravené... :839:
1999 SF Subaru Forester 2.0 5MT
1995 GC8 Subaru Impreza WRX STi - sold
1996 Mazda MX-5 NA 1.6 66kw - R.I.P.
2005 Subaru Legacy 3.0R 6MT Spec.B Sedan - R.I.P. (ale resurrected a teď kdesi stále spokojeně vrčí)
2004 Subaru Legacy 2.5 5MT Sedan - R.I.P.
Uživatelský avatar
catana
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3258
Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: Jizni Australie

Re: Spec.B - story, recenze, zkušenosti, provoz a drogy

Příspěvek od catana »

Mno, ještě zkus spočítat, tím že si Špeka chtěl prodat... jestli nebude lepší ho nechat "zaplatit pojišťovnou" jako totálku a následně odprodat co z auta zbylo, což je skoro všechno. Tím bys pak místo opravy mohl koukat po tom RAčku a začít šetřit náklady už letos :811:
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
Uživatelský avatar
j3rry
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1024
Registrován: pon dub 16, 2012 9:58 pm
Jméno a příjmení: Tomáš H.
Bydliště: Brno/Karviná/Pržno

Re: Spec.B - story, recenze, zkušenosti, provoz a drogy

Příspěvek od j3rry »

No taky mě to napadlo, ale takhle se s ním loučit nechci, navíc mi přijde škoda rozprodávat plně pojízdné, zcela stoprocentně funkční (v neděli po Japan Campu jsme s MISTRI3im ještě dofičeli na lokální "minisraz" ve Zlíně, odtamtud jsem jel za našima do Pržna, v pondělí brzo ráno zpátky do Brna do práce na ranní, no a teprve před týdnem a půl jsem auto hodil do C&K na Vídeňské... - bez problémů, dokonce i geometrie je v pohodě) auto na náhradní díly... K tomu bych musel jet na hory zase autobusem ::-DD:

Nevím, no... mám ho moc rád a i když vím, že je to jen kupa železa, on by to cítil jako "křivdu" :love: - že jsem ho pobouchal, ani nedal spravit a dal ho rozprodat... Uvidím, podle toho, kolik peněz dostanu, byla by to ale každopádně ta nejkrajnější možnost... Na druhou stranu je mi jasné, že když to dám do kupy, budou to stejně vyhozené peníze, páč hodnotu auta to samozřejmě nezvýší... :655:
1999 SF Subaru Forester 2.0 5MT
1995 GC8 Subaru Impreza WRX STi - sold
1996 Mazda MX-5 NA 1.6 66kw - R.I.P.
2005 Subaru Legacy 3.0R 6MT Spec.B Sedan - R.I.P. (ale resurrected a teď kdesi stále spokojeně vrčí)
2004 Subaru Legacy 2.5 5MT Sedan - R.I.P.
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49130
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Spec.B - story, recenze, zkušenosti, provoz a drogy

Příspěvek od VDC »

Na hození do šrotu mi přijde celkem v kondici. :-) Určitě bych to nechal spravit...

[Příspěvek odeslán z Dell Streak pomocí aplikace Tapatalk] Obrázek
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
merlin
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 690
Registrován: sob lis 19, 2011 10:25 pm
Jméno a příjmení: Alexander Kršek (Jarmila Kršková)
Bydliště: Praha - Prosek

Re: Spec.B - story, recenze, zkušenosti, provoz a drogy

Příspěvek od merlin »

Je to Spec.B v manuále, čo nie je úplne bežná záležitosť - i s ohľadom na budúceho kupcu navrhujem zbytočne neznižovať ich počet.

A že bude buchnuté? Každé staršie auto je :grin: . Dôležitejšie je, ako bolo o auto postarané a imho tu na fóre sa ti dostane dobrej referencie.

Nie, nebudem ho chcieť pre seba 8-) . Ja nie som práve priaznivcom spojkového pedálu :grin: .

[Odoslané z GT-I9100 cez Tapatalk 2] Obrázek
Subaru Legacy 3.0R AT Kombi Comfort-Navi 2007 Obrázek
Subaru Legacy 2.0R AT Kombi Comfort-Navi 2006 Obrázek - predané
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: Spec.B - story, recenze, zkušenosti, provoz a drogy

Příspěvek od romull »

j3rry píše: Cenu opravy servis údajně vypočítal na 202000,- (slovy dvěstědvatisíc) :670: , takže pojišťovna z toho samozřejmě udělala totálku :10125: . Snad dostanu dost peněz na to, aby mi to pokrylo opravu u mého mechanika...Držte palce, ať to stihnu dát do kupy do Křivoklátu.... :655:


j3rry: tak zrovna ve tvém případě jsem zvědavý jaký to s nimi bude kšecht, ufff........ je to sakra škoda ho takhle načechrat :686: . Doufám že to vezmou rozumně a dostaněš z nich tolik aby jsi to v pohodě spravil a zbylo i něco na tvoje "bolestné". :850:
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Uživatelský avatar
j3rry
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1024
Registrován: pon dub 16, 2012 9:58 pm
Jméno a příjmení: Tomáš H.
Bydliště: Brno/Karviná/Pržno

Re: Spec.B - story, recenze, zkušenosti, provoz a drogy

Příspěvek od j3rry »

Tož jsem si byl vyzvednout auto, abych ho mohl kdyžtak hodit mechanikovi někdy pokudmožno ještě tento týden, přičemž se mi samozřejmě za ty necelé dva týdny vybila baterka... Naštěstí pánové z C&K měli jakousi magickou "booster" krabičku, po jejímž připojení k baterii jsme se nejen dostali do auta, ale dokonce jsme i nastartovali. Takže jsem jel nabít baterku směrem na Mikulov a pak zpátky, což byla dost možná moje poslední projížďka ve Špekovi :686:

Každopádně je tu další update, a to takový, že je špatný, a zatím nevím, jestli lepší, nebo horší, než jsem mohl v nejlepším případě doufat, každopádně zde kompletní seznam dílů a servisních úkonů nutných k tomu, aby byl Špekoun zase (skoro) "jako dřív", přičemž ze seznamu je patrné, že poškození je o dost rozsáhlejší, než se mi nejen na první pohled zdálo:

Díly na výměnu:

PŘ-NÁRAZNÍK
VLOŽKA PODBĚHU P L
VÝZT PŘÍČNÍKU
PŘÍČNÍK HORNÍ
OCHR PROTI PODJ PŘ
ABSORBÉR PŘ-NÁRAZN H
VLOŽKA PODBĚHU P P
PŘÍČNÍK DOLNÍ
PODÉLNÍK VNI L
KATALYZÁTOR P L

Díly na kontrolu / diagnostika

SVĚTLOMETY SEŘÍDIT
CHLADIČ KONTROLOVAT

Práce

BLATNÍK P L OPRAVIT (25 ČJ)
PODLAHA OPRAVIT (300 ČJ)

Lakování

PŘÍPRAVA K LAKOVÁNÍ
PŘ-NÁRAZNÍK LAK NOVÉHO DÍLU K1N
PŘÍČNÍK PŘ H LAK VNITŘ-DÍLU ST 2
PŘÍPRAVA K LAKOVÁNÍ PLASTOVÝCH DÍLŮ
PŘÍČNÍK PŘ D LAK VNITŘ-DÍLU ST 2
BLATNÍK P L LAK PO OPRAVĚ ST III

Pak na dalším papíře byly napsány tyto čtyři díly, hádám, že to budou nějaké spodní plastové kryty:

56410AG122 UNDER COVER-FRONT FIG-572 56410
56411AG053 UNDER COVER-CENTER, LEFT FIG-572 56410F
56411AG043 UNDER COVER-CENTER, RIGHT FIG-572 56410E
56410AG130 UNDER COVER-FRONT, REAR FIG-572 56410CA

Napsal jsem svému mechanikovi srdceryvný na hlavu si sypající popel e-mail s prosbou, zda-li by mi nezkusil odhadnout, kolik by mě to u něj všecko asi stálo, popř. co by se nemuselo dělat hned pro případ, že bych od pojišťovny dostal nějakou zajímavou sumu, za kterou by se to dalo opravit.

Někdy v druhé půli týdne dostanu penízky a na základě toho se uvidí, co a jak. Vzhledem k tomu, že to mám jako auto pro radost by mi nevadilo, že bych ho neměl pojízdné s tím, že to co normálně vynaložím na provoz bych prostě dva, tři měsíce valil do oprav (pokud by ovšem můj rozpočet stačil, abych to dal do kupy řekněme do Vánoc, páč ty hory vlastním autem jsou pro mě velkým snem) - jen by mě moc mrzelo, že bych nejel na Křivoklát a za Vínkem svým autem, pokud byste mě tedy někdo byli ochotni přibrat jako smutného spolujezdce :655: :?:
1999 SF Subaru Forester 2.0 5MT
1995 GC8 Subaru Impreza WRX STi - sold
1996 Mazda MX-5 NA 1.6 66kw - R.I.P.
2005 Subaru Legacy 3.0R 6MT Spec.B Sedan - R.I.P. (ale resurrected a teď kdesi stále spokojeně vrčí)
2004 Subaru Legacy 2.5 5MT Sedan - R.I.P.
Uživatelský avatar
Subaru4ever
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2494
Registrován: pát lis 12, 2010 9:44 pm
Jméno a příjmení: Adam
Bydliště: Praha 5

Re: Spec.B - story, recenze, zkušenosti, provoz a drogy

Příspěvek od Subaru4ever »

Hodně štěstí s opravami, a abys na tom netratil majland :friend: . Na Křivoklát zatím nemám spolupasažéra, tak bych buď nabídl místo na sedačce spolujezdce v Leonovi, a nebo kdybys prosil, zapůjčil bych Outbacka (rád bych ho tam dostal kvůli offroadu) :unami:
EX Subaru Leone Super Station 1,8 AT, (r.v.83)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2005, LPG (r.v.04)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2010 (r.v.09)
>>> Subaru, čím starší, tím lepší! <<<
Uživatelský avatar
j3rry
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1024
Registrován: pon dub 16, 2012 9:58 pm
Jméno a příjmení: Tomáš H.
Bydliště: Brno/Karviná/Pržno

Re: Spec.B - story, recenze, zkušenosti, provoz a drogy

Příspěvek od j3rry »

Děkuju moc, děkuju i za nabídku, nakonec mě přes Facebook kontaktoval MISTRI3, pojedu s ním, bude to pro mě i logisticky jednodušší. Každopádně děkuju moc ještě jednou a moc si toho vážím! :diky:
1999 SF Subaru Forester 2.0 5MT
1995 GC8 Subaru Impreza WRX STi - sold
1996 Mazda MX-5 NA 1.6 66kw - R.I.P.
2005 Subaru Legacy 3.0R 6MT Spec.B Sedan - R.I.P. (ale resurrected a teď kdesi stále spokojeně vrčí)
2004 Subaru Legacy 2.5 5MT Sedan - R.I.P.
Kubišta
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 297
Registrován: sob srp 15, 2009 12:00 am

Re: Spec.B - story, recenze, zkušenosti, provoz a drogy

Příspěvek od Kubišta »

Tome a semnou by si nejel forestrem, nebo se ti zdá milejší turbína o proti atmosféře, pokud chceš můžu tě vzít. škoda že nejedeš špekem. docela mě chybí někdy bych ho rád eště okusil :drive:
Uživatelský avatar
j3rry
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1024
Registrován: pon dub 16, 2012 9:58 pm
Jméno a příjmení: Tomáš H.
Bydliště: Brno/Karviná/Pržno

Re: Spec.B - story, recenze, zkušenosti, provoz a drogy

Příspěvek od j3rry »

Děcka, vy jste super! Já už jsem se s Dominikem domluvil... Ale můžeš mě povozit po offroadu, jestli se zúčastníš, v Bělé se mi to v Romíkově naftovém Forestíkovi moc líbilo! :657: Špekouna musím dát do kupy, není boha, kurňa... :4690: Ale do Křivoklátu s tím nepočítám :655:
1999 SF Subaru Forester 2.0 5MT
1995 GC8 Subaru Impreza WRX STi - sold
1996 Mazda MX-5 NA 1.6 66kw - R.I.P.
2005 Subaru Legacy 3.0R 6MT Spec.B Sedan - R.I.P. (ale resurrected a teď kdesi stále spokojeně vrčí)
2004 Subaru Legacy 2.5 5MT Sedan - R.I.P.
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“