Spec.B - story, recenze, zkušenosti, provoz a drogy
- j3rry
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1024
- Registrován: pon dub 16, 2012 9:58 pm
- Jméno a příjmení: Tomáš H.
- Bydliště: Brno/Karviná/Pržno
Re: Spec.B - story, recenze, zkušenosti, provoz a drogy
Květoši, XTčko bych nezaplatil, to je mimo rozpočet (stejně jsem zvědav, kolik mi pojišťovna zaplatí...), to za prvé a za druhé, chci jít do něčeho, co bude určitě hravější, než Spec.B...
1999 SF Subaru Forester 2.0 5MT
1995 GC8 Subaru Impreza WRX STi - sold
1996 Mazda MX-5 NA 1.6 66kw - R.I.P.
2005 Subaru Legacy 3.0R 6MT Spec.B Sedan - R.I.P. (ale resurrected a teď kdesi stále spokojeně vrčí)
2004 Subaru Legacy 2.5 5MT Sedan - R.I.P.
1995 GC8 Subaru Impreza WRX STi - sold
1996 Mazda MX-5 NA 1.6 66kw - R.I.P.
2005 Subaru Legacy 3.0R 6MT Spec.B Sedan - R.I.P. (ale resurrected a teď kdesi stále spokojeně vrčí)
2004 Subaru Legacy 2.5 5MT Sedan - R.I.P.
- kiti
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3387
- Registrován: pát kvě 18, 2012 7:12 pm
- Jméno a příjmení: Květoš
- Bydliště: Brno-venkov
Re: Spec.B - story, recenze, zkušenosti, provoz a drogy
Škoda a já si říkal že by se bobišek dostal do dobrých rukou kdo by se o něj poctivě staral. A cena, vždyť je to starý auto, najeto skoro 45 tisíc a ještě starý model navíc plný psích chlupů.
Forester 2,5 XT 2010 manuál
- Mareka
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2591
- Registrován: čtv bře 24, 2011 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Marek
- Bydliště: Ostrava
Re: Spec.B - story, recenze, zkušenosti, provoz a drogy
Ty woe žena to hodnotila: "Je blbej? Půjčovat takové auto? A třílitr?"
A já říkám: "Zaparkovat v Karviné? A cajtům přímo do baráku? Tak to je frajeřina!"
Shrnuto: Upřímnou soustrast a šťastnou ruku při výběru nástupce!
A já říkám: "Zaparkovat v Karviné? A cajtům přímo do baráku? Tak to je frajeřina!"
Shrnuto: Upřímnou soustrast a šťastnou ruku při výběru nástupce!
Forester XT 2.5 EcuTek 1 (06), ex Forester XT 2.0 EcuTek 2 (02), Forester 2.0 (99)
Re: Spec.B - story, recenze, zkušenosti, provoz a drogy
Jak už jsem říkal na Angry, asi ho obrečím
Ex - Impreza 2.0 85kw MY98 LPG
Outback 3.0 H6 180kw MY04 LPG
Outback 3.0 H6 180kw MY04 LPG
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 176
- Registrován: úte zář 08, 2009 10:14 pm
- Jméno a příjmení: Martin Tomík
Re: Spec.B - story, recenze, zkušenosti, provoz a drogy
Tome, co říct. Po té, co jsi ho letos tak láskyplně poléčil je to fakt pech. Držím palec, aby Tě pojišťovna moc neostrouhala. :826:
Mazda mx5 ND
ex Mazda 3 MPS,
ex LEONE 1984 - pro radost - už dělá radost někomu jinému
ex Forester 2,5 XT - Ecu Tek 194 kW
ex Mazda 3 MPS,
ex LEONE 1984 - pro radost - už dělá radost někomu jinému
ex Forester 2,5 XT - Ecu Tek 194 kW
- Ladaf
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1199
- Registrován: ned črc 17, 2011 11:43 am
- Bydliště: Praha - Řepy
Re: Spec.B - story, recenze, zkušenosti, provoz a drogy
safra j3rry to je škoda, měl jsi ho fakt pěkně vymazlený a hlavně si ho měl pěkně v ruce, držím palce s dalším výběrem :supeer: snad zůstaneš u :subaru: a neutečeš k vrtulím
Naposledy upravil(a) Ladaf dne úte led 20, 2015 10:05 pm, celkem upraveno 1 x.
for fun: Subaru Legacy Turbo skoro RS-RA, MY93
for work: Subaru Impreza 2.0R, MY07 <= ex Subaru Impreza 2.0 Sport RS, MY05
for work: Subaru Impreza 2.0R, MY07 <= ex Subaru Impreza 2.0 Sport RS, MY05
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49210
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spec.B - story, recenze, zkušenosti, provoz a drogy
Tome... Nemám co říct...
Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Spec.B - story, recenze, zkušenosti, provoz a drogy
Stanou se v zivote horsi veci, ale je ho skoda :686:
Jeste ze jsem mel stesti se v nem zavcas trochu svezt ...
Jeste ze jsem mel stesti se v nem zavcas trochu svezt ...
Prodáno: BMW 340i xDrive Touring, ZF automat, LCI (7/2015)
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
- filippek
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2310
- Registrován: úte úno 15, 2011 10:52 am
- Jméno a příjmení: Filip Pecka
- Bydliště: Jablonecko
Re: Spec.B - story, recenze, zkušenosti, provoz a drogy
Tak to je škoda paradního auta. Ale hlavně že se nikomu nic nestalo. Takže auto půdě na šroťák?:-(
Nyní: Forester SG 2,0 r.v.05 poface
Bylo: Outback 3.0R H6, r.v.06
Bylo: Forester 2,0 XT r.v.04
Bylo: Outback 3.0R H6, r.v.06
Bylo: Forester 2,0 XT r.v.04
- j3rry
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1024
- Registrován: pon dub 16, 2012 9:58 pm
- Jméno a příjmení: Tomáš H.
- Bydliště: Brno/Karviná/Pržno
Re: Spec.B - story, recenze, zkušenosti, provoz a drogy
Auto na šroťák nepůjde, někdo ho vyhrál v aukci za krásných 35 990,- (jestli byste byli někdo za zbořené Spec.Bčko ochotni dát více, klidně se mi hlaste, mám ještě něco málo přes dva týdny na to, na tuto nabídku odkupu z aukce kývnout), s tím, že hodnotu vozidla ke dni pojistné události stanovili na 140 000,-.
Více už se mnou vym*dat nemohli, nicméně samozřejmě si to líbit nenechám.
Tady píšou něco o tom, že kontrolu pojistného plnění lze řešit až 4 roky nazpět, takže jim to asi dám sežrat všecko najednou... Najednou se začíná zdát, že se mi ty tři totálky a jeden rozpočet, co jsem (až na tu poslední, osudovou) spáchal za ty tři roky, co mám řidičák, možná i začínají hodit, protože opravu prohnuté podlahy, kvůli které ze Špekouna pojišťovna udělala totálku poprvé jsem sice skoro celou zafinancoval z pojistného plnění, ale celkový součet částek za zbytkovou hodnotu vozidla a vyplacených peněz byl podobný...
A vzhledem k tomu, že se v součtu bude jednat o poměrně zajímavou částku, tak nebudu váhat jít i do soudního sporu. Každopádně kilečko jako základ na další subárko je už nyní v kapse, za tři měsíce příjde roční bonus a uvidíme, jestli mi do té doby v rámci předžalobního výhružného dopisu pojišťovna nabídne nějaký kompromis nebo ne... Každopádně jestli to půjde aspoň trochu dobře i s tím, že bych teda teď, když jsem bez auta, konečně něco i našetřil, tak není vyloučeno, že si někdy na jaře konečně splním to vysněné RAčko...
P.S.: Jestli máte někdo zkušenost s tím, že pojišťovna hrubě podhodnotila odhadovanou obvyklou cenu vozidla před havárií při plnění pojistného plnění z havarijka, případně máde dobrý tip, na koho se s tím obrátit, tak dejte vědět, stále ještě zvažuju možnosti, jakým způsobem ten výhružný dopis pojišťovně formulovat a na čem to stavět. Budu velice vděčný a rád se domluvím i na nějaké finanční odměně v případě, že se nějaký doplatek z pojišťovny podaří vymámit
Více už se mnou vym*dat nemohli, nicméně samozřejmě si to líbit nenechám.
Tady píšou něco o tom, že kontrolu pojistného plnění lze řešit až 4 roky nazpět, takže jim to asi dám sežrat všecko najednou... Najednou se začíná zdát, že se mi ty tři totálky a jeden rozpočet, co jsem (až na tu poslední, osudovou) spáchal za ty tři roky, co mám řidičák, možná i začínají hodit, protože opravu prohnuté podlahy, kvůli které ze Špekouna pojišťovna udělala totálku poprvé jsem sice skoro celou zafinancoval z pojistného plnění, ale celkový součet částek za zbytkovou hodnotu vozidla a vyplacených peněz byl podobný...
A vzhledem k tomu, že se v součtu bude jednat o poměrně zajímavou částku, tak nebudu váhat jít i do soudního sporu. Každopádně kilečko jako základ na další subárko je už nyní v kapse, za tři měsíce příjde roční bonus a uvidíme, jestli mi do té doby v rámci předžalobního výhružného dopisu pojišťovna nabídne nějaký kompromis nebo ne... Každopádně jestli to půjde aspoň trochu dobře i s tím, že bych teda teď, když jsem bez auta, konečně něco i našetřil, tak není vyloučeno, že si někdy na jaře konečně splním to vysněné RAčko...
P.S.: Jestli máte někdo zkušenost s tím, že pojišťovna hrubě podhodnotila odhadovanou obvyklou cenu vozidla před havárií při plnění pojistného plnění z havarijka, případně máde dobrý tip, na koho se s tím obrátit, tak dejte vědět, stále ještě zvažuju možnosti, jakým způsobem ten výhružný dopis pojišťovně formulovat a na čem to stavět. Budu velice vděčný a rád se domluvím i na nějaké finanční odměně v případě, že se nějaký doplatek z pojišťovny podaří vymámit
1999 SF Subaru Forester 2.0 5MT
1995 GC8 Subaru Impreza WRX STi - sold
1996 Mazda MX-5 NA 1.6 66kw - R.I.P.
2005 Subaru Legacy 3.0R 6MT Spec.B Sedan - R.I.P. (ale resurrected a teď kdesi stále spokojeně vrčí)
2004 Subaru Legacy 2.5 5MT Sedan - R.I.P.
1995 GC8 Subaru Impreza WRX STi - sold
1996 Mazda MX-5 NA 1.6 66kw - R.I.P.
2005 Subaru Legacy 3.0R 6MT Spec.B Sedan - R.I.P. (ale resurrected a teď kdesi stále spokojeně vrčí)
2004 Subaru Legacy 2.5 5MT Sedan - R.I.P.
Re: Spec.B - story, recenze, zkušenosti, provoz a drogy
řešil to jeden člověk před x lety na pežot klubu ohledně zbořené 205Gti. Ta mu nabídla cca 20 000 nakonec z nich vymlátil kilo.
Ale už na něj nemám kontakt :(
Ale už na něj nemám kontakt :(
Ex - Impreza 2.0 85kw MY98 LPG
Outback 3.0 H6 180kw MY04 LPG
Outback 3.0 H6 180kw MY04 LPG
- Šigy
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 60
- Registrován: sob čer 26, 2010 3:04 pm
- Jméno a příjmení: Michal
- Bydliště: Frýdek-Místek
Re: Spec.B - story, recenze, zkušenosti, provoz a drogy
Jak už sem psal, přeji upřímnou soustrast :686: tak snad brzo nějaká zběsilá réza :subaru:
Subaru Impreza STI RA 96
Re: Spec.B - story, recenze, zkušenosti, provoz a drogy
Já zkušenosti mám, párkrát jsem to řešil. V první fázi bych se zkusil slušně domluvit. Ono i to někdy jde, přestože běžný našinec chce hned všechno řešit přes soud, právníky, nebo média. Respektive tím neustále vyhrožovat.j3rry píše: P.S.: Jestli máte někdo zkušenost s tím, že pojišťovna hrubě podhodnotila odhadovanou obvyklou cenu vozidla před havárií při plnění pojistného plnění z havarijka, případně máde dobrý tip, na koho se s tím obrátit, tak dejte vědět, stále ještě zvažuju možnosti, jakým způsobem ten výhružný dopis pojišťovně formulovat …
Takže bych zkusil napsat/zavolat likvidátorovi, doložit podklady (nabídky na srovnatelné auta, například z mobile.de, faktury za opravy/investice v poslední době...), na základě kterých se domníváš, že by cena měla být vyšší. To už proběhlo ?
Nicméně bych tady počítal s korekcí max. v rámci pár desítek tisíc. Pohybuju se dost v této oblasti automotive (oceňování, soudní znalectví) a ač je možná Spec.B pro někoho tady modla, fakt je, že je to 10-leté auto s pořizovačkou 1,3 mil., v tvém případě už po jedné "totálce".
Kupoval jsi ho v roce 2012 za 180 tis. Kč. Kolik čekáš, že za něj dostaneš po dalších 3 letech ? Ona ta cena 140 tis. Kč je celkem adekvátní. :655: Outbacky 3,0R (obdobná pořizovací cena ve stejné době) se okolo 150 tis. Kč dnes prodávají běžně.
A teď do mně. :845:
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
- j3rry
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1024
- Registrován: pon dub 16, 2012 9:58 pm
- Jméno a příjmení: Tomáš H.
- Bydliště: Brno/Karviná/Pržno
Re: Spec.B - story, recenze, zkušenosti, provoz a drogy
UPOZORNĚNÍ: NÁSLEDUJÍCÍ TEXT BYL NAPSÁN PO NĚKOLIKA PIVECH A REFLEKTUJE J3RRYHO SILNĚ SE VLNÍCÍ PŘIPITĚ NAIVNÍ REALITU ŘÍZNUTOU SMUTKEM NAD ZTRÁTOU AUTÍ, DNES ČÁSTEČNĚ ZAPITÝM!!!
Vidím to asi následovně... je to principielně úplně stejný případ, jako 205 vs. 205GTi.
Spec.B, navíc v sedanu je prostě raritní záležitost, já chápu, že je to otloukánek, chápu že je už po jedné "totálce", nicméně za 180 jsem ho tehdy kupoval proto, že to bylo jediné spec.b v sedanu s manuálem v celé střední evropě a protože to bylo před investicema á 65tkč (nepočítám-li základní spotřebák jako jsou pneumatiky a brzdové obložení) tedy komplet spojková sada, všechny synchrony na převodovce, kosti a gumy stabilizátoru, odstranění vůle v řízení (kulové čepy), a nějaké další drobnosti plus něco v interiéru, komplet seznam jsem onehdá posílal do C&K, Mija a panu Embertovi, který nejenže měl nejlepší cenovou nabídku, ale také je zdaleka naprosto nesrovnatelně z hlediska kvality a pečlivosti servisu o level jinde, než oba zmiňované autorizáky. Veškerý tento servis byl proveden a následně byla dohodnuta výše pojistného krytí na 260tkč, tedy na jednu stranu "přepojištěno", na druhou stranu to reflektovalo s jistou rezervou (20 - 35tkč řekněme) to, za jakou cenu by se auto dalo v té době koupit řekněme "bez investic", jakkoliv všichni moc dobře víme, že žádná ojetina není bez investic. Mám dokonce pocit, že auto prohlížel i technik pojišťovny. To za prvé.
Za druhé, ano, domluva s likvidátorem zatím neproběhla, toto se chystám udělat slušnou, korektní beznátlakovou cestou příští týden a pokud mi pár desítek tisíc nabídnou navíc, na základě toho, jak silně/chabě budou argumentovat při vyjednávání (a opět, jde mi o princip, né o to, kolik ta konečná částka bude) se rozhodnu, jestli na to přistoupím, nebo jestli jim pošlu předžalobní výzvu k vyplacení nějaké vyšší pojistné částky s tím, že v takovém případě bych řešil všechny pojistné události z minulosti, u kterých nebyla provedena oprava v autorizovaném servisu jakožto "rákosku" přes prsty za to, že nechtějí rozeznat, rozdíl mezi třílitrem v automatu, ať už je to lego, nebo oťas a mezi Spec.B, které je diametrálně odlišným vozem, protože má prostě lepší podvozek, vzadu torsen a šestistupňový manuál převzatý z imprezy STi, což z něj mj. dělá z hlediska jízdních vlastností a jízdní dynamiky (pominu-li nakrásně plnou výbavu) lepší auto, než soudobá WRXa.
Za třetí, nebýt tohoto "vym*dávacího" přístupu pojišťovny v prvním případě (ale to je moje chyba, že jsem si onehdá nechal nas*at na hlavu), nebyla by to totálka, protože to tehdy nevyšlo jen tak tak. Tady bych pojišťovně velmi snadno prokázal účelové jednání a v podstatě je tím odpovědná za případnou zbytečně výrazně sníženou hodnotu vozidla před poslední fatální havárií, jak správně argumentuješ ("totálce"), čímž se kruh uzavírá a toto je podstatný argument, na základě kterého se do toho chystám rejpat.
Prostě si představ, že zrušíš GT3RS, byť by bylo předtím třikrát otlučené, ale pojišťovna Ti vyplatí peníze, jako by to byla obyčejná 911. Celica vs GT-Four, pokud se budeme bavit o starších kousích, Delta vs. 'Grale, Focus vs. RS, Fiesta vs. ST, a v konečném důsledku vlastně i Lancer vs. EVO případně Réza vs. STi. Je to úplně ten samý případ, jediný rozdíl je v tom, že všechna výše jmenovaná auta jsou více či méně (případně tam mají kořeny) homologačními speciály, resp. jejich starší verze takto dříve sloužili, či si v podobném duchu vybojovaly jméno. Protože v roce 1993 ve skupině A Legacy RS (a propo - to samé, jedničkové Lego vs. Lego RS) bylo nahrazeno Imprezou, upadlo tak trochu v zapomnění a nemá takové jméno, likvidátoři o nějakém Spec.B nemají sebemenší tušení a proto prostě obecnou cenu vozidla postavili na základě "obyčejného" třílitru v automatu.
A ne, 3.0R v automatu, byť by to bylo Spec.B prostě není obdobné auto jako Spec.B v manuálu, protože byť bys na libovolném okruhu, na který jsem v životě nepáchl (exagerace, nadsázka, míra je variabilní a subjektivní) za volant automatu posadil Stiga, vytřu si s ním prdel přinejmenším v řádu vteřin i na tom nejkratším z nich a to si nemyslím, že bych byl nějak extra dobrý řidič. Úplně stejně, jako kdybys posledně popsanou situaci aplikoval na kterékoliv z výše jmenovaných příkladů. A opět - řeším tady jen a pouze jízdní vlastnosti - tedy (kromě vzácnosti) to, co dělá auto výjimečným, žádaným a tedy i cenným - né výbavu, které byla u všech Spec.Bček full palba.
Je to prostě unikátní auto, které má svůj unikátní trh (který v podstatě neexistuje) a tudíž měla pojišťovna využít služeb nějakého experta, nebo znalce, co já vím, nechat auto nějak detailně prohlédnout (fakt nevím, jak se řeší podobné případy), nebo vzít v úvahu trh nejbližší z hlediska geografické vzdálenosti relevantní a na základě toho pak nějakým způsobem nastavit obecnou cenu vozidla před havárií.
Pokud by při použití takovéto metodologie byla stanovena cena 120tkč. Držím hubu a došetřuju prachy na další auto. Jde mi o princip. Podívali se na sauto, našli nějaké vylítané třílitry (které navíc určitě nejsou 25tkm po rekonstrukci motoru) a řekli si "jé, to auto vypadá stejně a má i stejně kw, tak to dáme na 140" a hotovo.
A teď konečně k těm soudům a právníkům - jsem realista a silně pochybuji o tom, že na argumentaci založenou na výše uvedeném pojišťovna přistoupí, proto jsem připraven a ochoten se s nima klidně soudit, bude-li to nutné.
Krok jedna bude prostě argumentace opřená v podstatě o to, co jsem uvedl výše.
Nezabere-li, krok dvě budou nějaké ty znalecké posudky.
Nezabere-li, krok tři žaloba opřená o kombinaci znaleckých posudků a argumentů uvedených výše a klidně se s nima budu soudit celé roky, je mi to jedno. Došetřit na solidní GTčko včetně krátké převodovky (což byla ostatně od počátku low-budget varianta pro případ, že se mnou pojišťovna bude chtít vydrbat) je u mě otázka jedné, dvou výplat. Soudit se budu prostě třeba jen z principu, stejně jako s oblibou jen z principu řeším veškeré své údajné přestupky ve správních řízeních.
UPOZORNĚNÍ: VÝŠE UVEDENÝ TEXT BYL NAPSÁN PO NĚKOLIKA PIVECH A REFLEKTUJE J3RRYHO SILNĚ SE VLNÍCÍ PŘIPITĚ NAIVNÍ REALITU ŘÍZNUTOU SMUTKEM NAD ZTRÁTOU AUTÍ, DNES ČÁSTEČNĚ ZAPITÝM!!!
P.S.: ULOŽTE SI TO PÁČ AŽ SE VRÁTÍM Z PRÁCE, DO KTERÉ DNES URČITĚ ZASPÍM, TAK TO ASI SMAŽU!
:blabla: :diky: :diky: :subaru:
Mám Vás :love: jen jsem momentálně emocionálně nestabilní, ale to se vsákne :cheers: :chlastslast:
Vidím to asi následovně... je to principielně úplně stejný případ, jako 205 vs. 205GTi.
Spec.B, navíc v sedanu je prostě raritní záležitost, já chápu, že je to otloukánek, chápu že je už po jedné "totálce", nicméně za 180 jsem ho tehdy kupoval proto, že to bylo jediné spec.b v sedanu s manuálem v celé střední evropě a protože to bylo před investicema á 65tkč (nepočítám-li základní spotřebák jako jsou pneumatiky a brzdové obložení) tedy komplet spojková sada, všechny synchrony na převodovce, kosti a gumy stabilizátoru, odstranění vůle v řízení (kulové čepy), a nějaké další drobnosti plus něco v interiéru, komplet seznam jsem onehdá posílal do C&K, Mija a panu Embertovi, který nejenže měl nejlepší cenovou nabídku, ale také je zdaleka naprosto nesrovnatelně z hlediska kvality a pečlivosti servisu o level jinde, než oba zmiňované autorizáky. Veškerý tento servis byl proveden a následně byla dohodnuta výše pojistného krytí na 260tkč, tedy na jednu stranu "přepojištěno", na druhou stranu to reflektovalo s jistou rezervou (20 - 35tkč řekněme) to, za jakou cenu by se auto dalo v té době koupit řekněme "bez investic", jakkoliv všichni moc dobře víme, že žádná ojetina není bez investic. Mám dokonce pocit, že auto prohlížel i technik pojišťovny. To za prvé.
Za druhé, ano, domluva s likvidátorem zatím neproběhla, toto se chystám udělat slušnou, korektní beznátlakovou cestou příští týden a pokud mi pár desítek tisíc nabídnou navíc, na základě toho, jak silně/chabě budou argumentovat při vyjednávání (a opět, jde mi o princip, né o to, kolik ta konečná částka bude) se rozhodnu, jestli na to přistoupím, nebo jestli jim pošlu předžalobní výzvu k vyplacení nějaké vyšší pojistné částky s tím, že v takovém případě bych řešil všechny pojistné události z minulosti, u kterých nebyla provedena oprava v autorizovaném servisu jakožto "rákosku" přes prsty za to, že nechtějí rozeznat, rozdíl mezi třílitrem v automatu, ať už je to lego, nebo oťas a mezi Spec.B, které je diametrálně odlišným vozem, protože má prostě lepší podvozek, vzadu torsen a šestistupňový manuál převzatý z imprezy STi, což z něj mj. dělá z hlediska jízdních vlastností a jízdní dynamiky (pominu-li nakrásně plnou výbavu) lepší auto, než soudobá WRXa.
Za třetí, nebýt tohoto "vym*dávacího" přístupu pojišťovny v prvním případě (ale to je moje chyba, že jsem si onehdá nechal nas*at na hlavu), nebyla by to totálka, protože to tehdy nevyšlo jen tak tak. Tady bych pojišťovně velmi snadno prokázal účelové jednání a v podstatě je tím odpovědná za případnou zbytečně výrazně sníženou hodnotu vozidla před poslední fatální havárií, jak správně argumentuješ ("totálce"), čímž se kruh uzavírá a toto je podstatný argument, na základě kterého se do toho chystám rejpat.
Prostě si představ, že zrušíš GT3RS, byť by bylo předtím třikrát otlučené, ale pojišťovna Ti vyplatí peníze, jako by to byla obyčejná 911. Celica vs GT-Four, pokud se budeme bavit o starších kousích, Delta vs. 'Grale, Focus vs. RS, Fiesta vs. ST, a v konečném důsledku vlastně i Lancer vs. EVO případně Réza vs. STi. Je to úplně ten samý případ, jediný rozdíl je v tom, že všechna výše jmenovaná auta jsou více či méně (případně tam mají kořeny) homologačními speciály, resp. jejich starší verze takto dříve sloužili, či si v podobném duchu vybojovaly jméno. Protože v roce 1993 ve skupině A Legacy RS (a propo - to samé, jedničkové Lego vs. Lego RS) bylo nahrazeno Imprezou, upadlo tak trochu v zapomnění a nemá takové jméno, likvidátoři o nějakém Spec.B nemají sebemenší tušení a proto prostě obecnou cenu vozidla postavili na základě "obyčejného" třílitru v automatu.
A ne, 3.0R v automatu, byť by to bylo Spec.B prostě není obdobné auto jako Spec.B v manuálu, protože byť bys na libovolném okruhu, na který jsem v životě nepáchl (exagerace, nadsázka, míra je variabilní a subjektivní) za volant automatu posadil Stiga, vytřu si s ním prdel přinejmenším v řádu vteřin i na tom nejkratším z nich a to si nemyslím, že bych byl nějak extra dobrý řidič. Úplně stejně, jako kdybys posledně popsanou situaci aplikoval na kterékoliv z výše jmenovaných příkladů. A opět - řeším tady jen a pouze jízdní vlastnosti - tedy (kromě vzácnosti) to, co dělá auto výjimečným, žádaným a tedy i cenným - né výbavu, které byla u všech Spec.Bček full palba.
Je to prostě unikátní auto, které má svůj unikátní trh (který v podstatě neexistuje) a tudíž měla pojišťovna využít služeb nějakého experta, nebo znalce, co já vím, nechat auto nějak detailně prohlédnout (fakt nevím, jak se řeší podobné případy), nebo vzít v úvahu trh nejbližší z hlediska geografické vzdálenosti relevantní a na základě toho pak nějakým způsobem nastavit obecnou cenu vozidla před havárií.
Pokud by při použití takovéto metodologie byla stanovena cena 120tkč. Držím hubu a došetřuju prachy na další auto. Jde mi o princip. Podívali se na sauto, našli nějaké vylítané třílitry (které navíc určitě nejsou 25tkm po rekonstrukci motoru) a řekli si "jé, to auto vypadá stejně a má i stejně kw, tak to dáme na 140" a hotovo.
A teď konečně k těm soudům a právníkům - jsem realista a silně pochybuji o tom, že na argumentaci založenou na výše uvedeném pojišťovna přistoupí, proto jsem připraven a ochoten se s nima klidně soudit, bude-li to nutné.
Krok jedna bude prostě argumentace opřená v podstatě o to, co jsem uvedl výše.
Nezabere-li, krok dvě budou nějaké ty znalecké posudky.
Nezabere-li, krok tři žaloba opřená o kombinaci znaleckých posudků a argumentů uvedených výše a klidně se s nima budu soudit celé roky, je mi to jedno. Došetřit na solidní GTčko včetně krátké převodovky (což byla ostatně od počátku low-budget varianta pro případ, že se mnou pojišťovna bude chtít vydrbat) je u mě otázka jedné, dvou výplat. Soudit se budu prostě třeba jen z principu, stejně jako s oblibou jen z principu řeším veškeré své údajné přestupky ve správních řízeních.
UPOZORNĚNÍ: VÝŠE UVEDENÝ TEXT BYL NAPSÁN PO NĚKOLIKA PIVECH A REFLEKTUJE J3RRYHO SILNĚ SE VLNÍCÍ PŘIPITĚ NAIVNÍ REALITU ŘÍZNUTOU SMUTKEM NAD ZTRÁTOU AUTÍ, DNES ČÁSTEČNĚ ZAPITÝM!!!
P.S.: ULOŽTE SI TO PÁČ AŽ SE VRÁTÍM Z PRÁCE, DO KTERÉ DNES URČITĚ ZASPÍM, TAK TO ASI SMAŽU!
:blabla: :diky: :diky: :subaru:
Mám Vás :love: jen jsem momentálně emocionálně nestabilní, ale to se vsákne :cheers: :chlastslast:
1999 SF Subaru Forester 2.0 5MT
1995 GC8 Subaru Impreza WRX STi - sold
1996 Mazda MX-5 NA 1.6 66kw - R.I.P.
2005 Subaru Legacy 3.0R 6MT Spec.B Sedan - R.I.P. (ale resurrected a teď kdesi stále spokojeně vrčí)
2004 Subaru Legacy 2.5 5MT Sedan - R.I.P.
1995 GC8 Subaru Impreza WRX STi - sold
1996 Mazda MX-5 NA 1.6 66kw - R.I.P.
2005 Subaru Legacy 3.0R 6MT Spec.B Sedan - R.I.P. (ale resurrected a teď kdesi stále spokojeně vrčí)
2004 Subaru Legacy 2.5 5MT Sedan - R.I.P.
Re: Spec.B - story, recenze, zkušenosti, provoz a drogy
Si to bereš moc osobně :D
Ale pobavilo, kor ten konec
Pš. Zaspal jsi?
Ale pobavilo, kor ten konec
Pš. Zaspal jsi?
Ex - Impreza 2.0 85kw MY98 LPG
Outback 3.0 H6 180kw MY04 LPG
Outback 3.0 H6 180kw MY04 LPG