Spec.B - story, recenze, zkušenosti, provoz a drogy

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
j3rry
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1024
Registrován: pon dub 16, 2012 9:58 pm
Jméno a příjmení: Tomáš H.
Bydliště: Brno/Karviná/Pržno

Spec.B - story, recenze, zkušenosti, provoz a drogy

Příspěvek od j3rry »

Je to dlouhé čtení, omlouvám se :bp:

Před necelým týdnem to byl rok, co jsem si pořídil Spec.Bčko. Koupil jsem ho v áčkách za 180tkč, mělo (údajně) najeto nějakých 72tkm a bylo v docela mizerném stavu, byly tam nějaké ťukance (kterých jsem bohužel přidal, zejména rybník story, moje neumění couvat a naposledy nějaké křaky v pangejtu v sobotu v noci po Japan Campu – naštěstí se kromě malé díry v chladiči od větví v podstatě nic nestalo) a musel jsem zainvestovat - nová spojková sada, všechny synchrony (ze trojky na čtyřku ve vysokých otáčkách to někdy škrklo zubama a když už jsem byl u toho, rozhodl jsem se je nechat udělat komplet) veškeré náplně, kosti a gumy stabilizátoru vepředu, nové brzdové obložení, odstranit vůli v řízení(čepy), nové pneumatiky na léto i zimu, ale je fakt, že pak už jsem jen měnil spotřebák, lil benzín a hlavně, hlavně radostně jezdil a to hodně.

Původně to měla být víkendová záležitost s plánovaným nájezdem do 15tkm/rok, jenže momentálně mě čeká nové brzdové obložení (věřte tomu, nebo ne, ale když se opravdu hodně rádi bavíte, není problem brzdové destičky sjet za necelých 8300km) a v podstatě se I blíží další servisní interval (momentálně ODO ukazuje něco málo přes 117tkm) a tak mě napadlo, že bych mohl napsat něco málo o tom, jak se s tím jezdí, kolik to žere, co to stojí, co se mi líbí a co mi třeba I trošku vadí.

Je to sedan, rok 2005 (ještě bez SI Drive), se šestistupňovým manuálem z STi a zadním LSD z STi (některé zdroje uvádějí R180 Torsen, některé R160, každopádně oproti dvouapůle, kterou jsem měl předtím je ten samosvor opravdu znát).
Když jedete pohodu, je to tichounká předoucí kočka, o motoru do třech a půl tisíce otáček v podstatě nevíte (ani když stojíte a motor přede na volnoběh, párkrát jsem zpočátku i málem „znovu nastartoval“) a do nějakých 120km/h je to vůbec celkově velmi tiché auto – není problem poslouchat třeba I můj oblíbený jazzík jen tak piánko. Od 130ti výše už je to poněkud hlučnější. To pravděpodobně bude i o pneumatikách, na léto jsem měl zatím velmi sjeté Potenzy RE050A, na kterých jsem auto koupil, pak ty samé úplně nové, pak zimní Pirelli Sotto Zero, potom opět relativně sjeté Pirelli PZero, které jsem k autu dostal a pak zpátky ty v podstatě zánovní Potenzy, všecko v rozměru 215/45/R18, všecko v XLku – přesto se mi nevyhnuly tři bubliny (2x Sotto Zero – LP, pak PP, 1x Pzero, PP ) způsobené nejspíše necitlivým přejížděním děr – minimálně na zimu jsem každopádně rozhodnutý jít do 17tipalcových kol. 18ky vypadají dobře a úplně nekomfortní to není, ale ďoury po zimě u nás asi budou pořád a myslím, že 17ky by to mohly snášet lépe, jakkoliv se samozřejmě budu snažit dávat si teď větší pozor.

Vestavěnou navigaci jsem použil jen jednou a to cestou z Prahy, kde jsem auto koupil do Brna a fungovala dobře. Akorát tam mám hodně staré mapy, takže jsem celou dobu používal svého externího TomToma. Interiér v kůži je fajn, sedačky vpředu mají i nějaké to boční vedení, takže v tom v zatáčkách, tedy pokud nejedete úplnou pilu, člověk vůbec nelítá. Vyhřívání sedaček je sice fajn vychytávka, nicméně v zimě to využiju akorát na delší cesty, protože než to tu kůži prohřeje, trvá to dlouho. Famózní věcičkou je vyhřívání předního skla včetně stěračů, člověk nastartuje, zapálí cígo, začne ometat auto a než se dostanu ke kufru, na čelním skle už prakticky není žádný sníh. V létě jsem naopak velmi ocenil šíbr, dá se otevírat jak odsunutím dozadu, tak i vysunutím nahoru, čímž vznikne malá škvíra, která hluku příliš nepřidá ani při dálničních přesunech, pokud ovšem nejedete 150. Taková rozumná maximální dlouhodobá dálniční rychlost je do 140 GPS, pak už mi ten hluk občas přišel otravný, stejně jako spotřeba, ke které se ještě podrobněji vrátím.

Při dálničních přesunech vyššími rychlostmi je auto velmi (rozuměj - absolutně) stabilní prakticky až do maximální rychlosti (dle TP 243km/h, na dálničním klesání mi však GPS ukázalo až 256km/h), avšak nepočítejte s tím, že je to nějak pohodlné – podvozek sice bravurně žehlí všecko, ale bezrámová skla se od zhruba 170km/h začnou ozývat mírným syčením, které se při nadále zvyšujíčí se rychlosti změní v naprosto ohlušující hukot. Citlivost na boční větry je minimální, postřehl jsem to maximálně při předjíždění kamionu při silném bočním větru, tam jsem si něčeho všimnul, jinak vůbec.

Klimatizace mi příjde v porovnání s mým předchozím dvouapůllitrem o dost výkonnější, nejenže umí prostor pro cestující rychleji jak zahřát, tak I vychladit, ale zvládne I větší rozsah teplot (15 – 29, dvouapůla uměla minimálně jen do 17). Zkráceně řečeno, na pohodové dálkové cestování je to za určitých předpokladů (nebudu se hnát jako fitipaldi) velmi pohodlné auto.
Toliko k tomu, jak jsem vnímal auto při občasných cestách za našima a za kamarády na Ostravsko.

Teď bych se rád věnoval jízdním vlastnostem a tomu, co to stojí, když je využíváte naplno a často.
Oproti dvouapůle šel ihned poznat výkonový nárust a take o malinko menší ochota jít čumákem do zatáčky, což jsem se ovšem časem naučil kompenzovat vhodnou technikou jízdy. Motor je famózní, kdo z Vás má H6ku, určitě ví, o čem mluvím, zejména zvukově od 4 tisíc výše zní prostě báječně a k omezovači (nejvyšší výkon 180kw/245koní v 6600 otáčkách, omezovač 7000 otáček) se stale se zvyšující vervou, zejména od 3,5 – 4 tisíc, což je rozhraní ve kterém jsem vypozoroval, že se spíná variabilní časování sacích a výfukových ventilů. Nejvyšší točivý moment je dostupný až od 4400 otáček, takže pokud chcete být opravdu rychlí, je ideální nenechat ručičku otáčkoměru spadnout pod tuto hranici. Navíc průběh výkonu a točivého momentu je prostě takový, že vás přímo vyzývá k tomu, abyste ho točili. Vyloženě chce.
K tomu všemu vám navíc dopomáhá subarácky typicky tvrdá spojka a poctivě mechanické řazení STičkového (nicméně není s STičkem úplně shodný, byl pro potřeby Spec.Bčka údajně upraven) šestikvaltu, který mě prostě absolutně nadchnul. Řazení je krátké a relativně (poté, co si zvyknete na jeho drobnou „vyosenost“ směrem k řidiči) přesné, kvalty jsou naskládané krátce za sebou (na šestku při 2,5 tisících otáčkách jedete tachometrových 110, při 3,5 tachometrových 150, což mi na GPSce ukazuje 138 – 140). Ve městě dle podmínek jezdím buď na čtyřku tacho 50, otáčky 2,5tisíce, nebo na pětku necelé 2 tisíce a tacho okolo 60. Všude jinde vám na běžné ježdění bude stačit šestka, od dvou tisíc otáček (90tacho) výše.

Výhodou takového poskládání rychlostí je, že při předpisové, popř. lehce „nadpředpisové“ jízdě dojedete na okresce nákladˇák/kamion/dodávku/pomalu se táhnoucí auto/cokoliv a můžete jít až o tři kvalty dolů s tím, že předjíždění je 1. Bezpečné (protože rychlé) a 2. Radost (protože vás to prostě baví). Na dálnici se dá dle momentální rychlosti jít na čtyřku, popř. Pětku, popř. Jen na to šlápnout, protože při tachometrových 150 máte 3,5 tisíce otáček a ono to už pak docela slušně táhne. Pokud se za někým táhnete čtyřicítkou v obci, podřazování na dvojku s bleskurychlým odpálením prakticky až na stovku je pak kapitolou samou pro sebe. Když už jsem u toho podřazování, rád bych take zmínil, že meziplyny se sázejí jedna radost, díky vhodně rozmístěným pedálům dokonce I při prždění a speciálně za sebe musím říct, že je to jedna z mnohých třešniček na dortu, které to auto nabízí – taková nejláskyplnější ze všech, páč vy jej za to budete milovat a ono taky.

Tímto se pomalu dostáváme k ostřejší jízdě, která je velmi, velmi zábavná, po sžití se s autem není problem to ve stodvacetikilometrové rychlosti před zatáčkou trochu rozhodit, popř. ve vysokých otáčkách jen prudce ubrat plyn a dát impuls volantem a nechat to kousek sklouznout bokem. Doporučuju nejdříve natrénovat na sněhu (a I tam zpočátku velmi opatrně, s třílitrem vepředu je třeba počítat a umět pracovat) – zkušenost s rybníkem a následný den sněhového blbnutí v Lungau mi co se chování auta (a to zdaleka nejen na sněhu a ledu) dalo opravdu hodně a bez toho bych si takové kravinky na suchu nedovoloval ani náhodou. Auto lze od určitých otáček velmi přesně řídit I plynem, zejména na sněhu a obrovskou výhodou je, že se bavíte a jedete třeba třicet. Časem vám to nedá a začnete I na sněhu jezdit rychleji, ale dneska vím, že nejdříve je lepší mít možnost to pořádně nejen vyzkoušet, ale I natrénovat někde, kde nehrozí žádné nebezpečí. Auto má velmi nedotáčivé tendence a ačkoliv vydrží (na suchu) být dlouho neutrální, je dobré znát ten moment, kdy už vás v neutrálním postavení nedrží přirozeně konstrukční principy auta, ale jen pneumatiky – když už se ten předek utrhne, většinou je pozdě (u mě to tak bylo dvakrát, jednou v zimě, jednou v létě – v obou případech jsem sice reagoval, ale moc se s tím už nedá dělat). Je lepší tedy neplánovaně to nepřepálit (výjimkou je situace, kdy si to rozhozením/mírným posláním bokem trochu zbrzdíte) a raději do zatáčky vjet pomaleji a s dostatečnou trakcí na přední nápravě (lze parádně dávkovat brzdama), než to přepálit. Auto je totiž docela těžké (dle TP 1590kg, ale na internetu jsem našel zdroje udávající od 1490 do 1610, takže nevím přesně) a třílitr vepředu způsobuje né zcela ideální rozložení hmotnosti – je třeba s tím počítat a naučit se s tím pracovat.

Samosvor zatáčku utáhnout umí, ale přišlo mi, že nejlépe funguje/nejlépe jsem jeho práci cítil při pohodové jízdě, popř. pak pokud jsem motor škrtil někde u omezovače. Ve zbývajícím rozsahu otáček jde sice cítit, že pracuje taky, ale spíš než aby zatáčky vyloženě utahoval, pomáhá udržet auto v neutrálním postavení. Zní to nelogicky, ale je to tak. Tedy aspoň na suchu. Na mokru/sněhu/ledu funguje zcela lineárně tak, jak by člověk čekal.

Jízdu v “terénu” (dá-li se tomu tak říct) jsem samozřejmě vyzkoušel take. Bahno, šotolina, polňačka, pole, všecko můj špekoun zažil a všude fungoval dobře, akorát jsem kvůli jednomu takovému blbnutí musel pak měnit střední díl výfuku – světlá výška díky 18 palcovým kolům není úplně malá, ale na takové věci fakt raději Outback, popř. Forester. Zejména, pokud má člověk opravdu Offroadové choutky. Dvakrát jsem dokonce I zapadl v tom smyslu, že jsem si klasicky sedl na břicho – jednou v zimě a jednou v létě (bahno v poli).
Podvozek funguje naprosto famózním způsobem, začíná sice fungovat pořádně až tak od 80 – 90 km/h, ale čím jedete rychleji, tím lépe žehlí. Např. Kočičí hlavy ve třiceti, či padesátikilometrové rychlosti jsou za trest, proletíte-li je stovkou, v podstatě o nich nevíte, to samé platí i o všech těch mých oblíbených hrbolatých cestách na Vysočině. Jen pro představu, tam jsem z kufru pohodlně sundal kombajnovou S6ku (I když tam to lze přičíst i faktu, že je to ještě těžší kráva, než lego) a o poznání méně pohodlně boxtera.

A nyní k tomu, co tuhle srandu stojí provozovat. S autem jsem najel něco málo 45tkm (z toho odhadem polovina těch “opravdu ostrých”) a když jsem spočítal servisní náklady plus benzín (pratkicky téměř výhradně 98/100oktanový, jelikož to ze zákona prej nesmí mít biosložku) tak mě auto při tomto ročním nájezdu v průměru vyšlo na nějakých necelých 25 tisíc měsíčně (částečně spočítáno, zbytek hrubým odhadem od toho, jak mám furt vyluxovaný účet). Nemá vyloženě žádnou bolest, asi největším problémem při takové nakládačce jsou přední kosti a gumy stabilizátoru, což se trochu zlepšilo poté, co jsem skoro rezignoval na nějaké ježdění po Brně. Dalším problémem přímo souvisejícím s tím, jaké přetížení při své hmotnosti to umí v zatáčkách vyprodukovat jsou ložiska. Pravé přední 2x, levé přední 1x, z toho to PP začlo hučet po Podzimním srazu v Bělé pod Bezdězem. První nová sada brzdových destiček nějakých skoro 36tkm, druhá prakticky jen 8tkm (ale to bylo období, kdy jsem většinu času strávil víkendovým vymetáním okresek na Vysočině, průměrná spotřeba 15,2l/100km), no a spojka mi take začíná zabírat už celkem nahoře – odhaduju, že vydrží ještě tak 10 – 15tkm a pak budu muset zase vyměnit. Naštěstí jsem se zatím nedostal na okruh - to by určitě padla minimálně sada gum...

Co se spotřeby týče, dá se zajet Brno – Karviná za 8,4 pohodovým tempem stovkou, sto deset s tím, že při předjíždění čehokoliv se tam hodí čtyřka, popř. trojka, když fakt nechcete překážet/omezovat ostatní. Maximální spotřeba byla nějakých dle PP 37,6l/99,9km (Lungau, PP před areálem Lungauringu vynulován), avšak dotankoval jsem něco málo přes 50 litrů (při normální jízdě je odchylka tak 0,2 – 0,6, co jsem se párkrát pokoušel počítat). To bychom měli dva extrémy. Mezi jednotlivými servisními interval jsem si vždy jedno počítadlo nechával nevynulované, průměry se pohybovaly od 10,8 – 13,2, podle toho, jak moc velkou část tady toho tvořilo blbnutí. V zimě jsem měl kupodivu průměrné spotřeby blíže spíše k jedenácti, než třinácti.

Momentálně se v prvé řadě chystám nechat opravit ten chladič, součástí této opravy bude I nový přední nárazník a při té příležitosti se mi snad podaří konečně nechat spravit ty dvě male ďubky co jsou v pravém předním rohu kapoty (z pohledu řidiče).
Dále to budou nové brzdy komplet (minimálně) předek, abych byl plně pojízdný bez omezení, no a pak uvažuju o tom, že bych si nechal v AWD nainstalovat toto: http://www.awd.cz/mp3-a-dalsi-formaty-d ... -2004-2009, páč error 99, který mi občas při jízdě na nerovné okresce vyskočí už mě začíná sštvát.

Auto si plánuju nechat ještě tuto zimu, dojezdit spojku, hodit tam novou, dát ho do kupy, připravit na prodej a pak se začít poohlížet po něčem, co nebude takový schizofrenik – protože s nájezdem 45tkm ročně (znovu bych rád zdůraznil, že ani jediný kilometr z toho není že bych někdy někam musel, popř. dokonce "pracovní" - prakticky všechno výlety, projížďky, srazy, pro radost, z nudy, meditace, atd) by mě to fakt zežralo – prostě ať už jedu pohodu, nebo jedu rapel, baví mě to. Otevřeně se přiznávám, že ze mě “Špekoun”, jak mu přezdívám, udělal totálního závisláka na řízení. Občas se mi stalo, že jsem po náročné odpolední prostě sednul do auta a jel, jel, jel až mi u cedulky “(doplňte mimo sousední kraje s krajem Jihomoravským) Kraj” došlo, že bych to možná už mohl otočit a jít spat. A to jsem třeba jel vyloženě výletním tempem. Nebo jsem vyjel v sobotu, popř. v neděli brzo ráno na svižné svezení v okolí Brna a svižně jsem skončil v Jeseníkách, popř. Orlických horách s tím, že jsem při tom spálil celou nádrž, jednou za víkend dokonce tři. Když se vám pak v osobním životě něco ekonomicky nepodaří, jako třeba když si necháte ukrást peněženku s nemalou hotovostí, popř. Vám spolubydlící přestane z ničeho nic platit nájem a vy nemáte žádnou finanční rezervu, protože jste závislí na autě jako na droze, tak vám dojde, že by bylo dobré udělat konečně nějaké racionální rozhodnutí (a dlouhodobě „teď nebudu tolik jezdit“ rozhodně na mysli nemám - krátkodobě jsem to párkrát dodržel, ale...).

Racionálně jsem se tedy rozhodl, že po zimě (poprvé v životě bych si konečně rád zajel svým vlastním autem na lyže do alp) Špeka prodám a začnu hledat nějaké WRX STi Type RA.

Údajně se s tím normálně nedá jezdit, tzn. Pokud by mi to znechutilo ježdění na dálnici a mé nekonečně dlouhé pohodové bezcílné brouzdání po silnicích do té miry, že by mi zbyly akorát víkendové dopolední vyjížďky, bylo by to super.

Pokud si myslíte, že bych se měl léčit jinak, dejte vědět. :ironie:
Naposledy upravil(a) j3rry dne sob bře 19, 2016 9:14 pm, celkem upraveno 1 x.
1999 SF Subaru Forester 2.0 5MT
1995 GC8 Subaru Impreza WRX STi - sold
1996 Mazda MX-5 NA 1.6 66kw - R.I.P.
2005 Subaru Legacy 3.0R 6MT Spec.B Sedan - R.I.P. (ale resurrected a teď kdesi stále spokojeně vrčí)
2004 Subaru Legacy 2.5 5MT Sedan - R.I.P.
Uživatelský avatar
catana
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3258
Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: Jizni Australie

Re: Spec.B - story, recenze, zkušenosti, provoz a drogy

Příspěvek od catana »

Super pribeh. Doporucuji RA se zkracenou prevodovkou, pak nebudes mit nejmensi chut jezdit dal nez 100 km, takze popracovni relax do Karlovych Varu uz te ani nenapadne ::-DDD:
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
Uživatelský avatar
JRJ
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2437
Registrován: pát úno 25, 2011 3:04 pm
Jméno a příjmení: ヤン ヤクビーク
Bydliště: Praha

Re: Spec.B - story, recenze, zkušenosti, provoz a drogy

Příspěvek od JRJ »

Nehodilo by se to spíš na titulku SFC? Ještě pár fotek a je to pěkný článek.
You cannot imagine the immensity of shit I do not give
Subaru Legacy wagon MY2004
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21874
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Spec.B - story, recenze, zkušenosti, provoz a drogy

Příspěvek od HonzaCZ »

Pěkný počtení :supeer:

Co se týče ježdění typu "cílem je cesta", tak to mám podobně, akorát teda ne v takovém množství, jako ty :-)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
j3rry
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1024
Registrován: pon dub 16, 2012 9:58 pm
Jméno a příjmení: Tomáš H.
Bydliště: Brno/Karviná/Pržno

Re: Spec.B - story, recenze, zkušenosti, provoz a drogy

Příspěvek od j3rry »

HonzaCZ píše:Pěkný počtení :supeer:

Co se týče ježdění typu "cílem je cesta", tak to mám podobně, akorát teda ne v takovém množství, jako ty :-)
Děkuju. Spadl mi obrovský kámen ze srdce - už jsem myslel, že jsem takto postižen samotný - a na množství se vůbec nehledí - diagnóza je stejná :4690: ::-DDD: :657:
JRJ píše:Nehodilo by se to spíš na titulku SFC? Ještě pár fotek a je to pěkný článek.
A neodradí to spíš lidi ? :655: Jakože hned budou vědět, že onemocní hned, co usednou za volant ? ::-DDD: Né, vážně, jestli se to fakt líbí (také děkuju :)) tak, že by se to hodilo na titulní stranu, tak já nemám nic proti :850: Akorát nevím, jak se to tam dává, teda... :655:
catana píše:Super pribeh. Doporucuji RA se zkracenou prevodovkou, pak nebudes mit nejmensi chut jezdit dal nez 100 km, takze popracovni relax do Karlovych Varu uz te ani nenapadne ::-DDD:
Děkuju. No, RAčko s krátkými kvalty by asi bylo úplně ideální... Moje oblíbené trasy v okolí Brna a po Vysočině mají tak okolo 150km i se zahřívacími a dochlazovacími fázemi. Do Karlových Varů jsem teda zatím nedofičel, nejdál bylo zatím do Mimoně ::-DDD: Ale díky za inspiraci... jak mě to zas chytne... :845:
1999 SF Subaru Forester 2.0 5MT
1995 GC8 Subaru Impreza WRX STi - sold
1996 Mazda MX-5 NA 1.6 66kw - R.I.P.
2005 Subaru Legacy 3.0R 6MT Spec.B Sedan - R.I.P. (ale resurrected a teď kdesi stále spokojeně vrčí)
2004 Subaru Legacy 2.5 5MT Sedan - R.I.P.
Uživatelský avatar
garmont
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1510
Registrován: ned říj 09, 2011 4:11 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Spec.B - story, recenze, zkušenosti, provoz a drogy

Příspěvek od garmont »

Pěkné čtení , asi v polovině článku jsem si na chvíli pohrával s myšlenkou pořídit si taky nějakou tu H6, ale jakmile jsem došel do části kde rozepisuješ náklady, tak mě chuť na H6 opět přešla ::-DD:
vw caravelle 2,5i syncro
Subaru Forester SF 2.0 MT 2001 LPG lovato
Subaru Forester SG 2.5 AT 2006 - Us model, LPG Magic - ex
Subaru Forester SF 2.0 AT 1998 - ex ale zůstal v rodině..
Subaru Impreza 2.0 MT 2000 - ex
Uživatelský avatar
j3rry
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1024
Registrován: pon dub 16, 2012 9:58 pm
Jméno a příjmení: Tomáš H.
Bydliště: Brno/Karviná/Pržno

Re: Spec.B - story, recenze, zkušenosti, provoz a drogy

Příspěvek od j3rry »

No, když s tím nebudeš prasit, nebo jen velmi občas (áno, tady je u mě zakopaný pes ::-DDD: ), tak nepochybuji o tom, že se při stejném nájezdu lze dostat na dvoutřetinové, možná i poloviční náklady :) Jde mi v podstatě o to, že i kdybych měl náklady ještě o třetinu vyšší, tak při nájezdu řekněme do nějakých 15 tisíc ročně to fakt neřeším... velmi zhruba to bez započítání nákupní ceny a úvodní investice vychází na nějakých řekněme 7 korun na kilometr - což se nezdá moc - ale ujeď takhle 45 tisíc km. I kdyby mě to RAčko mělo stát - a teď vyloženě střílím od pasu - 15kč/km (a kdo ví, třeba jsem naivní a náklady na provoz takové bestie jsou ještě vyšší a budu se nakonec muset spokojit s něčím méně extrémním, ale stejně normálně nepoužitelným), tak na tom pořád budu ročně o skoro sto tisíc lépe...
1999 SF Subaru Forester 2.0 5MT
1995 GC8 Subaru Impreza WRX STi - sold
1996 Mazda MX-5 NA 1.6 66kw - R.I.P.
2005 Subaru Legacy 3.0R 6MT Spec.B Sedan - R.I.P. (ale resurrected a teď kdesi stále spokojeně vrčí)
2004 Subaru Legacy 2.5 5MT Sedan - R.I.P.
yeti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2972
Registrován: úte říj 26, 2010 3:20 pm

Re: Spec.B - story, recenze, zkušenosti, provoz a drogy

Příspěvek od yeti »

j3rry: tak jsem ti chtěl při čtení tvýho románu doporučit, ať si pořídíš babu, že nebudeš tak často jezdit, ale pak jsem si uvědomil, že to je ještě finančně náročnější koníček než tvůj aktuální ::-DDD: Takže hodně šťastných kiláků!
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Uživatelský avatar
j3rry
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1024
Registrován: pon dub 16, 2012 9:58 pm
Jméno a příjmení: Tomáš H.
Bydliště: Brno/Karviná/Pržno

Re: Spec.B - story, recenze, zkušenosti, provoz a drogy

Příspěvek od j3rry »

::-DDD: Možná na tom něco bude ::-DDD: Každopádně díky! :supeer:
1999 SF Subaru Forester 2.0 5MT
1995 GC8 Subaru Impreza WRX STi - sold
1996 Mazda MX-5 NA 1.6 66kw - R.I.P.
2005 Subaru Legacy 3.0R 6MT Spec.B Sedan - R.I.P. (ale resurrected a teď kdesi stále spokojeně vrčí)
2004 Subaru Legacy 2.5 5MT Sedan - R.I.P.
Uživatelský avatar
MISTRI3
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 849
Registrován: čtv úno 09, 2012 5:03 pm
Jméno a příjmení: Dominik Tomík
Bydliště: Horní Tošanovice

Re: Spec.B - story, recenze, zkušenosti, provoz a drogy

Příspěvek od MISTRI3 »

A hlavně to nemíchej dohromady, to by tě mohlo i zrujnovat ::-DD:
Forester 2.0 SH - ex
Impreza 2.0 GL
Forester 2.0 SG - ex
Legacy 2.0R - ex
Forester 2.0 - ex
Impreza 2.0 WRX 1999 - ex
Legacy 2.0 wagon - ex
Impreza 2.0 GT - ND
Forester 2.0 STURBO - ex
Impreza 2.0 WRX 202Kw - ex
Forester 2.0 XT - ex
Impreza 2.0 - ex
Uživatelský avatar
j3rry
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1024
Registrován: pon dub 16, 2012 9:58 pm
Jméno a příjmení: Tomáš H.
Bydliště: Brno/Karviná/Pržno

Re: Spec.B - story, recenze, zkušenosti, provoz a drogy

Příspěvek od j3rry »

O tom nepochybuju ::-DD: Ledaže bych si našel takovou, kterou by ruinovalo moje auto ::-DDD: ::-DDD: ::-DDD:
1999 SF Subaru Forester 2.0 5MT
1995 GC8 Subaru Impreza WRX STi - sold
1996 Mazda MX-5 NA 1.6 66kw - R.I.P.
2005 Subaru Legacy 3.0R 6MT Spec.B Sedan - R.I.P. (ale resurrected a teď kdesi stále spokojeně vrčí)
2004 Subaru Legacy 2.5 5MT Sedan - R.I.P.
Uživatelský avatar
MISTRI3
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 849
Registrován: čtv úno 09, 2012 5:03 pm
Jméno a příjmení: Dominik Tomík
Bydliště: Horní Tošanovice

Re: Spec.B - story, recenze, zkušenosti, provoz a drogy

Příspěvek od MISTRI3 »

A nebo takovou co by mela to RA a o víkendech ti ho půjčila :D

[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ] Obrázek
Forester 2.0 SH - ex
Impreza 2.0 GL
Forester 2.0 SG - ex
Legacy 2.0R - ex
Forester 2.0 - ex
Impreza 2.0 WRX 1999 - ex
Legacy 2.0 wagon - ex
Impreza 2.0 GT - ND
Forester 2.0 STURBO - ex
Impreza 2.0 WRX 202Kw - ex
Forester 2.0 XT - ex
Impreza 2.0 - ex
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21874
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Spec.B - story, recenze, zkušenosti, provoz a drogy

Příspěvek od HonzaCZ »

MISTRI3 píše:A nebo takovou co by mela to RA a o víkendech ti ho půjčila :D
Tak myslím, že tím se výběr značně zúžil ::-DDD:
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
MISTRI3
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 849
Registrován: čtv úno 09, 2012 5:03 pm
Jméno a příjmení: Dominik Tomík
Bydliště: Horní Tošanovice

Re: Spec.B - story, recenze, zkušenosti, provoz a drogy

Příspěvek od MISTRI3 »

no hledání to bude velmi složité, good luck :D

[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ] Obrázek
Forester 2.0 SH - ex
Impreza 2.0 GL
Forester 2.0 SG - ex
Legacy 2.0R - ex
Forester 2.0 - ex
Impreza 2.0 WRX 1999 - ex
Legacy 2.0 wagon - ex
Impreza 2.0 GT - ND
Forester 2.0 STURBO - ex
Impreza 2.0 WRX 202Kw - ex
Forester 2.0 XT - ex
Impreza 2.0 - ex
Majer
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1048
Registrován: pon bře 18, 2013 5:08 pm
Jméno a příjmení: Robert Košař
Bydliště: Ostrava

Re: Spec.B - story, recenze, zkušenosti, provoz a drogy

Příspěvek od Majer »

garmont píše:Pěkné čtení , asi v polovině článku jsem si na chvíli pohrával s myšlenkou pořídit si taky nějakou tu H6, ale jakmile jsem došel do části kde rozepisuješ náklady, tak mě chuť na H6 opět přešla ::-DD:
A STEJNAK SI JI JEDNOU KOUPÍŠ...... ::-DD:
Peugeot 406,Subaru Outback 2,5AT,r.v.00
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“