Pajův Outback 2,5l automat

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: Pajův Outback 2,5l automat

Příspěvek od romull »

Jsem taky pro origo :850: , a to i když je možné koupit jiné i za třetinovou cenu. Tím nechci samozřejmě říct, že jiný než origo je špatný :1774:

Výfuky bych ale řešil určitě jinde, za 15tKč jde koupit obě strany od katů až dozadu.
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
ade321
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 101
Registrován: čtv lis 08, 2012 6:50 am
Jméno a příjmení: Pavel Werner

Re: Pajův Outback 2,5l automat

Příspěvek od ade321 »

Mluvil sem zrovna s Kladnem, zadni cast vyfuku za 1500 Kč :) Takže ještě předek, ideálně i s kaťákem, poradite někdo?
Outback 98, 2,5l, automat
Uživatelský avatar
ladis77
Strážce pokladu
Strážce pokladu
Příspěvky: 6134
Registrován: stř zář 09, 2009 7:07 pm
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Pajův Outback 2,5l automat

Příspěvek od ladis77 »

vejfuck treba neco na tento zpusob
http://www.ebay.co.uk/itm/SUBARU-LEGACY ... 336cc1c265
a olej do AT urcite origo
OTB 2016 Comfort 08/18 ->
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: Pajův Outback 2,5l automat

Příspěvek od romull »

Přesně jak píše ladis77, jsou tam ke koupi komplety i jednotlivý části :850:
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
ade321
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 101
Registrován: čtv lis 08, 2012 6:50 am
Jméno a příjmení: Pavel Werner

Re: Pajův Outback 2,5l automat

Příspěvek od ade321 »

díky moc, mohl by mi nekdo s tim ebay pomoct? nemam ani paypal, nemate nekdo ucet, ze bych poslal penize predem?
Outback 98, 2,5l, automat
ade321
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 101
Registrován: čtv lis 08, 2012 6:50 am
Jméno a příjmení: Pavel Werner

Re: Pajův Outback 2,5l automat

Příspěvek od ade321 »

Outback 98, 2,5l, automat
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21961
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Pajův Outback 2,5l automat

Příspěvek od HonzaCZ »

Slavek_xxx píše:ade321> tak jestli padaji bez kopnuti, je to v poradku, HDM je zkratka pomalejsi nez treba dvouspojka.
No tedy nevím, jak jsi to myslel, ale HDM a dvouspojka jsou úplně odlišné věci. HDM není nijak rychlý, HDM není klasická spojka, je to prostě HDM. Lopatkové čerpadlo, reakční lopatkové kolo a turbína. Co na tom má být pomalé nebo rychlé? ;-)

Jinak k typu a výrobci oleje. Do 4EAT jakýkoliv ATF splňující normu Dexron III (u některých starší stačí i II). Originál olej Subaru do 4EAT stojí 900/litr a je to zbytečný overkill. Mraky Subaru jezdí s Castrolem nebo Shell v AT. Moje auto jezdilo dlouhodobě na Castrol, teď dostalo (tak trochu omylem) originál Subaru ATF a vůbec nepozoruji žádný rozdíl ve změně chování (samozřejmě nad rámec změny při jakékoliv výměně ATF). Plašit s originálním ATF můžete u E-5AT, kde je potřeba speciální ATF typu J, ale i ten už vyrábí spousta výrobců. U 4EAT je důležité, aby tam byl olej, ideálně ve správném množství.

ade321: A jinak k tvému dotazu - to, že to netáhne v průběhu řazení je normální - protože převodovka v průběhu řazení dává motoru "retard signál" = snížení výkonu (většinou řešeno snížením předstihu). Protože při řazení dochází k prokluzu lamelových spojek a pásových brzd v AT, tak by nesnížení výkonu zbytečně zvyšovalo jejich opotřebení. Toť k základům techniky. To, že to trvá déle a že to dělá jen při řazení z některých stupňů na jiné bude pravděpodobně způsobené adaptační funkcí elektroniky převodovky, která si dlouhodobě zaznamenává informace, z kterých dokáže odvodit opotřebení třecích prvků převodovky a kvalitu oleje (resp. nějakou kombinaci těchto atributů). Podle toho pak přizpůsobuje časy "překryvu" (= povolují spojky/brzdy původního kvaltu a přitahují se spojky/brzdy nového kvaltu) a samozřejmě po tuto dobu je motor v režimu, kdy snižuje výkon - viz výše. Takže výměna oleje by mohla pomoci, ale také by mohly být hodně opotřebené třecí prvky na daných stupních.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Pajův Outback 2,5l automat

Příspěvek od Slavek_xxx »

HonzaCZ píše:No tedy nevím, jak jsi to myslel, ale HDM a dvouspojka jsou úplně odlišné věci. HDM není nijak rychlý, HDM není klasická spojka, je to prostě HDM. Lopatkové čerpadlo, reakční lopatkové kolo a turbína. Co na tom má být pomalé nebo rychlé? ;-)
No by tak asi mohlo byt pomale, prece razeni :845: Solenoidy jsou pomalejsi nez soucasne rozepnuti a sepnuti spojek...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21961
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Pajův Outback 2,5l automat

Příspěvek od HonzaCZ »

Slavek_xxx píše:No by tak asi mohlo byt pomale, prece razeni :845: Solenoidy jsou pomalejsi nez soucasne rozepnuti a sepnuti spojek...
Ale ty pleteš dohromady 2 věci... Jak souvisej solenoidy s HDM?
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
ade321
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 101
Registrován: čtv lis 08, 2012 6:50 am
Jméno a příjmení: Pavel Werner

Re: Pajův Outback 2,5l automat

Příspěvek od ade321 »

díky moc za vas cas. V pripade, ze by to byla druha varianta a olej nepomohl, o jakou investici se jedna?
Outback 98, 2,5l, automat
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Pajův Outback 2,5l automat

Příspěvek od Slavek_xxx »

HonzaCZ> ok, uz jsem pochopil, o co jde. S menicem jako takovym to samozrejme spolecnyho nema nic, mozna jsem mel napsat prevodovka 4EAT s menicem radi pomaleji nez treba DSG se dvema spojkami.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21961
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Pajův Outback 2,5l automat

Příspěvek od HonzaCZ »

ade321 píše:díky moc za vas cas. V pripade, ze by to byla druha varianta a olej nepomohl, o jakou investici se jedna?
Jen ještě detail - po výměně oleje se to může nějakou dobu chovat zvláštně, škubat, kopat, než se elektronika přeadaptuje na nový olej. Nebo lze adaptační paměť vymazat přes diagnostiku a pak se to přeadaptuje rychleji.

Cena případné opravy se nedá určit přesně. Rozhodně to ale nebývá nic levného. Samotné náhradní díly ani nemusí být drahé, ale někdo to musí opravit.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
ade321
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 101
Registrován: čtv lis 08, 2012 6:50 am
Jméno a příjmení: Pavel Werner

Příspěvek od ade321 »

diky, reknu jim v servise, at vyresetuji adaptacni pamet. Jedu s tim do ck brno. Diky Honzo a vsichni ostatni, ted uz mi ke stesti chybi jen predni dil vyfuku.
Outback 98, 2,5l, automat
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21961
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Pajův Outback 2,5l automat

Příspěvek od HonzaCZ »

Slavek_xxx píše:HonzaCZ> ok, uz jsem pochopil, o co jde. S menicem jako takovym to samozrejme spolecnyho nema nic, mozna jsem mel napsat prevodovka 4EAT s menicem radi pomaleji nez treba DSG se dvema spojkami.
Jo, to jo, i když zrovna DSG v podání např. VW taky není nějakej etalon rychlosti řazení. Zajímavý je, že klasická koncepce AT (tedy HDM + sada planetových převodovek s brzdama a spojkama) je asi to nejlepší, co může být v kombinaci vysoký spolehlivosti a přenosu velkého točivého momentu, protože se k tomu výrobci zase vrací - např. relativně nová 8 rychlostní převodovka vyvinutá BMW (ZF 8HP) je toho dobrým důkazem.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
ade321
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 101
Registrován: čtv lis 08, 2012 6:50 am
Jméno a příjmení: Pavel Werner

Re: Pajův Outback 2,5l automat

Příspěvek od ade321 »

Shanim lamelu do převodovky automatické, nevíte někdo o něčem?díky
Outback 98, 2,5l, automat
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“