Merlinovo Subaru Legacy
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 690
- Registrován: sob lis 19, 2011 10:25 pm
- Jméno a příjmení: Alexander Kršek (Jarmila Kršková)
- Bydliště: Praha - Prosek
Merlinovo Subaru Legacy
Zdravím,
tak som si v rámci dobrého rozmaru :713: ::-DDD: zašiel do AWD a nechal si urobiť "prednákupnú" prehliadku auta (kúpené je už samozrejme nejakú dobu), že ako na tom je a s čím mám počítať do budúcnosti. Skúsenosť to bola príjemná, rýchla a bezbolestná :826: i napriek počiatočnému zmäteniu, čo že to vlastne chcem. Výstupný papier ma teda už toľko nepotešil :655: (i keď za to už AWD nemôže):
http://www.gremlin.cz/subaru/awd.pdf
Hlučné P.Z. ložisko
P.Z. disk - hází
Netěsnost výfuku - příruba
Netěsnost zadních tlumičů
Vůle zadního stabilizátoru
Natržené silentbloky předních ramen
Motorový olej - 10mm nad maximem
Antifreez 5cm nad maximem
P. brzdy 7mm, kotouče Ok
Z. brzdy 7mm, kotouče Ok
No a výpočet, ako a za koľko to vedia opraviť, v skratke:
Výměna P.Z. ložiska: 5162.81 Kč
Oprava P.Z. disku: 1735.00 Kč
Oprava výfuku: 1600 Kč
Výměna uložení zadního stabilizátoru: 608.82 Kč
Výměna silentbloků předních ramen: 2830.34 Kč
Výměna zadních tlumičů: 6071.10 Kč
Seřízení geometrie: 1260.50 Kč
---------------------------------
Spolu (+DPH): 23123 Kč :4690: :839:
Tak, to už žiaľ je suma, ktorú musím premyslieť. Čo z toho je vážne a čo z toho je "folklór"? Fakt je, že na diaľnici auto občas trochu kope.
P.S.: K vysvetleniu $subj - ku kúpe auta ma "dokopala" ::-DD: žena a i tento účet pôvodne vytvorila ona, preto frakira.
P.S.2: Výsmech za "skvelý" nákup auta je očakávaný ::-DDD: a nijak neperzekuovaný :845: . Napriek tomu, na auto som si rýchlo zvykol a jazdí sa s ním skvele :drive: . Otázkou teda skutočne iba ostáva, čo opraviť a čo nechať tak.
(Editácia - P.S.2 a priložené pdf)
tak som si v rámci dobrého rozmaru :713: ::-DDD: zašiel do AWD a nechal si urobiť "prednákupnú" prehliadku auta (kúpené je už samozrejme nejakú dobu), že ako na tom je a s čím mám počítať do budúcnosti. Skúsenosť to bola príjemná, rýchla a bezbolestná :826: i napriek počiatočnému zmäteniu, čo že to vlastne chcem. Výstupný papier ma teda už toľko nepotešil :655: (i keď za to už AWD nemôže):
http://www.gremlin.cz/subaru/awd.pdf
Hlučné P.Z. ložisko
P.Z. disk - hází
Netěsnost výfuku - příruba
Netěsnost zadních tlumičů
Vůle zadního stabilizátoru
Natržené silentbloky předních ramen
Motorový olej - 10mm nad maximem
Antifreez 5cm nad maximem
P. brzdy 7mm, kotouče Ok
Z. brzdy 7mm, kotouče Ok
No a výpočet, ako a za koľko to vedia opraviť, v skratke:
Výměna P.Z. ložiska: 5162.81 Kč
Oprava P.Z. disku: 1735.00 Kč
Oprava výfuku: 1600 Kč
Výměna uložení zadního stabilizátoru: 608.82 Kč
Výměna silentbloků předních ramen: 2830.34 Kč
Výměna zadních tlumičů: 6071.10 Kč
Seřízení geometrie: 1260.50 Kč
---------------------------------
Spolu (+DPH): 23123 Kč :4690: :839:
Tak, to už žiaľ je suma, ktorú musím premyslieť. Čo z toho je vážne a čo z toho je "folklór"? Fakt je, že na diaľnici auto občas trochu kope.
P.S.: K vysvetleniu $subj - ku kúpe auta ma "dokopala" ::-DD: žena a i tento účet pôvodne vytvorila ona, preto frakira.
P.S.2: Výsmech za "skvelý" nákup auta je očakávaný ::-DDD: a nijak neperzekuovaný :845: . Napriek tomu, na auto som si rýchlo zvykol a jazdí sa s ním skvele :drive: . Otázkou teda skutočne iba ostáva, čo opraviť a čo nechať tak.
(Editácia - P.S.2 a priložené pdf)
- Přílohy
-
- awd.pdf
- (69.9 KiB) Staženo 192 x
- catana
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3258
- Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: Jizni Australie
Re: Frakirino Subaru Legacy
Mno, to potesi. Lozisko je nutnost, plus je dost pravdepodobny, ze brzy budou nasledovat dalsi (viz zkusenosti zdejsich clenu), nabizi se otazka, jestli nevymenit preventivne i zbyvajici.
Stabilizátor i silentblok bych nenechával na později. Zajímavé je, že ložisko i kolo máš na stejném místě, jestli auto tam dostalo nějakou ránu...
Stabilizátor i silentblok bych nenechával na později. Zajímavé je, že ložisko i kolo máš na stejném místě, jestli auto tam dostalo nějakou ránu...
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
- nzg
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 521
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Bydliště: Praha 5 + Susice
Re: Frakirino Subaru Legacy
Tak zase takova tragedie to neni, koupil sis auto, co nove stalo cca 800k, tak nemuzes cekat cenu servisu na urovni fabie. Opice a banany.
Ty loziska na teto generaci odchazi casto, pocitej s tim, ze to potka brzo i to druhe.
Ty loziska na teto generaci odchazi casto, pocitej s tim, ze to potka brzo i to druhe.
Outback 3.6R 2010
Outback 3.0R 2005 - Prodano viewtopic.php?p=262030#p262030
Forester 2.0X 2005
Legacy 2.0 1995 - Prodano
Outback 3.0R 2005 - Prodano viewtopic.php?p=262030#p262030
Forester 2.0X 2005
Legacy 2.0 1995 - Prodano
Re: Frakirino Subaru Legacy
Ked sa ti zdá cena vysoká, kúp si diely mimo autorizák a vymen sám, zadný náboj sa dá kúpiť normálne za 130€, za dve hodiny to máš hotové a 70€ vo vrecku
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 690
- Registrován: sob lis 19, 2011 10:25 pm
- Jméno a příjmení: Alexander Kršek (Jarmila Kršková)
- Bydliště: Praha - Prosek
Re: Frakirino Subaru Legacy
Je to dobre mienená rada, ale:pufko píše:Ked sa ti zdá cena vysoká, kúp si diely mimo autorizák a vymen sám, zadný náboj sa dá kúpiť normálne za 130€, za dve hodiny to máš hotové a 70€ vo vrecku
1) Nemám dielňu. U rodičov by sa síce našla, ale nie v Prahe a dokonca ani nie v Česku
2) Neviem to. A to nie je výhovorka, dokonca ani nie som manuálne úplne nezručný, ale moje zameranie je niekde trochu inde a Subaru (a automobilizmus všeobecne) je pre mňa zatiaľ ešte stále úplne nový koníček. Ak mi to vydrží, tak možno časom si budem viac veriť.
3) Nechcem to skúšať na aute, ktorému chcem a musím veriť, že ma pri najbližšej jazde po dialnici nezabije práve preto, že som niektorý diel "skladačky" vložil obrátene.
Za takýchto okolností asi musím akceptovať, že i servis auta, ktoré má istú cenu, si tu cenu proste drží tiež. Len teraz potrebujem zistiť, v akom poradí sa k tomu postaviť. Návrh od AWD je, že najviac súri ložisko, disk a výfuk - lenže AWD je i obchodník, takže som tu vďačný za každý nezaujatý názor.
- catana
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3258
- Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: Jizni Australie
Re: Frakirino Subaru Legacy
Z toho seznamu bych pozdržel jen ty tlumiče + geometrii. Nicméně jsou tu povolanější. Zas na druhou stranu, odhad té opravy je pořád menší než stojí přední sklo ::-DDD: (25 tisíc)
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
Re: Frakirino Subaru Legacy
No všetko to isté ti vie urobiť aj neznačkový servis a určite o niečo lacnejšie, takú 1/4 či 1/3 by si mohol mať vo vrecku... Teraz ked vieš čo potrebuješ tak stačí zájsť za nejakým "garážmajstrom" ktorý ti urobí rovnako cenovú kalkuláciu... Ale môže sa ozvať aj nejaký "klubák", nepamätám si či je meno je tu často spomínané...
Čo ti k tomu povedať, ja som si menil predné brzdy a komplet set Brembo ma stál 183,70€ , v značkovom servise by brzdový set vyšiel o 100€ drahšie + práca... Každý mechanik zvládne takúto údržbu, a neverím že by za výmenu brzd zobral viac ako 30€...
Čo ti k tomu povedať, ja som si menil predné brzdy a komplet set Brembo ma stál 183,70€ , v značkovom servise by brzdový set vyšiel o 100€ drahšie + práca... Každý mechanik zvládne takúto údržbu, a neverím že by za výmenu brzd zobral viac ako 30€...
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Re: Frakirino Subaru Legacy
catana: geometrie se dělá po výměně dílů náprav (tedy např. tlumiče, silentbloky, ramena, klouby, čepy atd) - takže doporučovat její odložení je totální nesmysl.
frakira: To zadní ložisko může být taky hotové od toho házivého ráfku. Moje doporučení je nechat udělat to ložisko, zároveň s tím opravit ráfek. Výfuk bych nepodceňoval (pak se taky může stát, že se to někde rozpadne) - navíc je to relativně příjemná cenovka. Volnější uložení zadní stabilizátoru není žádná katastrofa, pokud ti nepřijde, že to nějak mlátí nebo bouchá - na druhou stranu za ty peníze možná nemá cenu to odkládat.
Co se týče natržených silentbloků předních ramen - to je hodně obecný pojem. Chtělo by to vidět. Otázka je, zda to je na hranici utržení, nebo jestli to je jenom popraskaný, jako to mám třeba já na 10 let starym autě a za poslední 3 roky se to nijak nezměnilo. To bych možná nechal prohlídnout ještě někoho dalšího nezúčastněnýho. Kdyžtak ti můžu dát kontakt na šikovnýho "garážníka" z Prahy (kamarád).
Geometrie je sama o sobě nepříjemná v tom, že dokud jí neuděláš, tak nevíš, jestli je špatně Takže zaplatit se musí tak jako tak, i když se nic neseřizuje. U nově koupenýho auta bych to asi udělal jako preventivní samozřejmost, protože blbě sjetý pneu, namáhaný ložiska a další díly nápravy (což se dějě při špatný geometrii) pak nemusej bejt úplně nejlevnější. Samozřejmě pokud člověk plánuje dělat nějaký opravy na podvozku (zavěšení kol), tak si tu geometrii můžeš odložit až po nich, protože po nich by se měla udělat tak jako tak.
Zadní tlumiče bych nechal zkontrolovat na některém z míst, kde je zdarma kontrolují - akce místních dealerů a servisů... Samozřejmě metodou, kdy není nutné je demontovat. Pak bych se rozhodl. Pokud jsou jen oblitý od oleje, nic to nemusí znamenat... někdo mohl vymést díru nebo rychle přejet velkej příčnej práh a prostě trochu propustili a jsou mokrý. Pokud by tekly hodně, tak se to projeví i na jejich snížené funkci tlumení. (Samozřejmostí je před řešením, jestli dostatečně tlumí, vizuální prohlídka, jestli nejsou někde ťuknutý a netečou díky tomu.)
Jinak ta oprava by se dala udělat +/- za 2/3, možná polovinu ceny, podle použitých dílů a servisu který to provede. Ale pozor na impulzivní garážníky, který odkejvou, že uměj všechno...
frakira: To zadní ložisko může být taky hotové od toho házivého ráfku. Moje doporučení je nechat udělat to ložisko, zároveň s tím opravit ráfek. Výfuk bych nepodceňoval (pak se taky může stát, že se to někde rozpadne) - navíc je to relativně příjemná cenovka. Volnější uložení zadní stabilizátoru není žádná katastrofa, pokud ti nepřijde, že to nějak mlátí nebo bouchá - na druhou stranu za ty peníze možná nemá cenu to odkládat.
Co se týče natržených silentbloků předních ramen - to je hodně obecný pojem. Chtělo by to vidět. Otázka je, zda to je na hranici utržení, nebo jestli to je jenom popraskaný, jako to mám třeba já na 10 let starym autě a za poslední 3 roky se to nijak nezměnilo. To bych možná nechal prohlídnout ještě někoho dalšího nezúčastněnýho. Kdyžtak ti můžu dát kontakt na šikovnýho "garážníka" z Prahy (kamarád).
Geometrie je sama o sobě nepříjemná v tom, že dokud jí neuděláš, tak nevíš, jestli je špatně Takže zaplatit se musí tak jako tak, i když se nic neseřizuje. U nově koupenýho auta bych to asi udělal jako preventivní samozřejmost, protože blbě sjetý pneu, namáhaný ložiska a další díly nápravy (což se dějě při špatný geometrii) pak nemusej bejt úplně nejlevnější. Samozřejmě pokud člověk plánuje dělat nějaký opravy na podvozku (zavěšení kol), tak si tu geometrii můžeš odložit až po nich, protože po nich by se měla udělat tak jako tak.
Zadní tlumiče bych nechal zkontrolovat na některém z míst, kde je zdarma kontrolují - akce místních dealerů a servisů... Samozřejmě metodou, kdy není nutné je demontovat. Pak bych se rozhodl. Pokud jsou jen oblitý od oleje, nic to nemusí znamenat... někdo mohl vymést díru nebo rychle přejet velkej příčnej práh a prostě trochu propustili a jsou mokrý. Pokud by tekly hodně, tak se to projeví i na jejich snížené funkci tlumení. (Samozřejmostí je před řešením, jestli dostatečně tlumí, vizuální prohlídka, jestli nejsou někde ťuknutý a netečou díky tomu.)
Jinak ta oprava by se dala udělat +/- za 2/3, možná polovinu ceny, podle použitých dílů a servisu který to provede. Ale pozor na impulzivní garážníky, který odkejvou, že uměj všechno...
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- catana
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3258
- Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: Jizni Australie
Re: Frakirino Subaru Legacy
informace vycházela z toho, že se nemění tlumiče a silentbloky. Jen jsem tam zapomněl dopsat ty silentbloky :655: U ložiska to IMHO potřeba není.HonzaCZ píše:catana: geometrie se dělá po výměně dílů náprav (tedy např. tlumiče, silentbloky, ramena, klouby, čepy atd) - takže doporučovat její odložení je totální nesmysl.
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
Re: Frakirino Subaru Legacy
Aha, tak pardon - to jsem asi přehlíd - ale stejně bych jí preventivně udělal U toho ložiska je to dobrá otázka. Pokud se mění jen složené ložisko - ložisková jednotka, tak asi ne. Ale pokud se mění celý domeček včetně uložení (jako se to dělá u modelu, co má frakira), tam už by to stálo za zvážení. I když na zadní nápravě (alespoň u mého modelu) jsou docela solidní tolerance.catana píše:informace vycházela z toho, že se nemění tlumiče a silentbloky. Jen jsem tam zapomněl dopsat ty silentbloky :655: U ložiska to IMHO potřeba není.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 690
- Registrován: sob lis 19, 2011 10:25 pm
- Jméno a příjmení: Alexander Kršek (Jarmila Kršková)
- Bydliště: Praha - Prosek
Re: Frakirino Subaru Legacy
Tak ak som to dobre pochopil, otázne sú iba tie zadné tlmiče, zvyšok je viac-menej nutnosť :655: :686: .
Nuž dobre :bp: , počiatočný šok z objavenia neočakávanej investície ma už takmer prešiel a ja to nechcem dlho naťahovať ani komplikovať. "Rodinná rada rozhodla", že to dám AWD na 24 hodín na hranie, nech to dajú do poriadku celé - je to prvý krát, je to autorizovaný servis a tešia sa i lepšej povesti, než napríklad Frey. Snáď to bude na dlhú dobu jediná investícia do opráv.
Čo s tým ďalej?
1) Do budúcnosti mi vychádza, že autorizovaný servis asi nie je úplne to správne miesto na pozáručné opravy - cena opráv by predsa čoskoro začala atakovať tržnú cenu auta. :4690: Alternatívy, alternatívy...
2) Auto som hneď po kúpe dával na povinnú servisnú prehliadku po 135 tis. km (resp. 137 tis. km), bolo to však narýchlo a v autorizovaných servisoch mali práve pomerne dlhé čakacie doby. Po 3 mesiacoch a 2000 km (bez nehody) mám ale pred sebou tento účet. :4690: Asi s ním budem konfrontovať ten servis (Že by to bol práve ten druh "impulzívneho garážnika"?) a keď sa budú ošívať, asi ich tu zverejním. IMHO aj tak nič iného s nimi žiaľ nezmôžem. :839: :686:
3) Je ten správny čas si poriadne prečítať podmienky stávajúceho havarijného poistenia, tiež uzatváraného dosť narýchlo. A prípadne ho prehodnotiť i s ohľadom na prípadné (tu celkom populárne) poistenie predného skla a jeho reálnu cenu v servise. :4690:
Achjo. A celé to začalo len kvôli môjmu dobrému pocitu. :839:
Nuž dobre :bp: , počiatočný šok z objavenia neočakávanej investície ma už takmer prešiel a ja to nechcem dlho naťahovať ani komplikovať. "Rodinná rada rozhodla", že to dám AWD na 24 hodín na hranie, nech to dajú do poriadku celé - je to prvý krát, je to autorizovaný servis a tešia sa i lepšej povesti, než napríklad Frey. Snáď to bude na dlhú dobu jediná investícia do opráv.
Čo s tým ďalej?
1) Do budúcnosti mi vychádza, že autorizovaný servis asi nie je úplne to správne miesto na pozáručné opravy - cena opráv by predsa čoskoro začala atakovať tržnú cenu auta. :4690: Alternatívy, alternatívy...
2) Auto som hneď po kúpe dával na povinnú servisnú prehliadku po 135 tis. km (resp. 137 tis. km), bolo to však narýchlo a v autorizovaných servisoch mali práve pomerne dlhé čakacie doby. Po 3 mesiacoch a 2000 km (bez nehody) mám ale pred sebou tento účet. :4690: Asi s ním budem konfrontovať ten servis (Že by to bol práve ten druh "impulzívneho garážnika"?) a keď sa budú ošívať, asi ich tu zverejním. IMHO aj tak nič iného s nimi žiaľ nezmôžem. :839: :686:
3) Je ten správny čas si poriadne prečítať podmienky stávajúceho havarijného poistenia, tiež uzatváraného dosť narýchlo. A prípadne ho prehodnotiť i s ohľadom na prípadné (tu celkom populárne) poistenie predného skla a jeho reálnu cenu v servise. :4690:
Achjo. A celé to začalo len kvôli môjmu dobrému pocitu. :839:
Re: Frakirino Subaru Legacy
Lepší zaplatit a mít auto v pořádku, než nevědomky jezdit v něčem, co úplně v pořádku není. Zrovna takový věci jako házející ráfky a načatý ložiska jsou celkem blbý závady. Házející ráfek vytváří vibrace, který zvyšujou opotřebení všeho možnýho. U ložiska zase nikdy nevíš, kdy odejde úplně... Ty ostatní věci jsou prostě spotřebka. Silentbloky se občas vyměnit musí. Daň za český rozmlácený silnice...
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 690
- Registrován: sob lis 19, 2011 10:25 pm
- Jméno a příjmení: Alexander Kršek (Jarmila Kršková)
- Bydliště: Praha - Prosek
Re: Frakirino Subaru Legacy
Po roku musím povedať, že výber auta ani trochu neľutujem a to ani nehovorím o komunite, do ktorej som vďaka nemu vpadol :supeer: . Ale "trápi" ma iná vec - chcel by som konečne rozlúsknuť, ktorý že to typ AWD je vlastne v aute prítomný (Active AWD alias AT MPT alebo VTD).
Fakty:
Fakty:
- Legacy kombi, MY2006, automat, motor 2.0R
- V aute je "Vypínač funkce systému jízdní stability vozidla" s ikonkou "VDC off" a pravdepodobne i funguje - v Autodrome Most som na kyvnej doske auto nevyrovnal nikdy, keď bolo tlačítko zopnuté. Bez neho asi v 50% prípadoch ::-DD: áno. Usudzujem teda, že VDC v aute mám.
- Príručka k autu zmieňuje:
Při provádění úkonů prohlídek a údržby u automobilů s pohonem všech kol a automatickou převodovkou - vyjma následně uvedených modelů - které si vyžadují nastartování motoru a otáčení předních kol (např. když jsou kola ve vzduchu, poháněná na válcích nebo při zkoušení brzd na diagnostickém zařízení), vložte do konektoru pohonu předních kol v motorovém prostoru náhradní pojistku (15 A), aby se tak přepnul pohon všech kol na pohon přední nápravy. Výše uvedená instrukce se netýká následujících modelů:
- modely s motory 2.0 litru s turbodmychadlem
- modely s motory 3.0 litru
- modely s motory 2.5 litru se systémem řízení jízdní stability vozidla
- modely s motory 2.0 litru bez turbodmychadla a se systémem řízení jízdní stability vozidla
- Pozíciu na uvedenú poistku však v aute mám - k môjmu prekvapeniu mi ju ukázal p. Lohr. Avšak keď do nej poistku vložil, v rozpore s jeho očakávaním sa nerozsvietila ikonka AWD na palubnej doske - jeho to však nezneistilo a presvedčoval ma, že v aute je určite Active AWD. Príručka však túto funkcionalitu opäť viaže iba k autám bez VDC:
Pro vozidla se čtyřstupňovou automatickou převodovkou bez systému řízení jízdní stability vozidla
Tato kontrolka se rozsvítí po deaktivaci pohonu všech kol a aktivaci pohonu předních kol za účelem údržby apod. - Európske autá sú vyrábané výlučne v Japonsku, tie americké v amerike - nemôžem očakávať, že čo platí u jedných, platí i u druhých.
- Odpísal som si kódy zo štítku z motorového priestoru:
VIN JF1BP5LS56G049729
Applied model BP5CL9S Option CODE ZK
TRIM CODE D20 Engine Type EJ204LVCJB
COLOR CODE 35J Transmission type TV1B7MTCAB
Nie som ale schopný z nich nič rozumného zistiť.
- Väčšina webov uvádza, že VTD bol v tejto generácii nasadzovaný iba do vyššej triedy aut (H6+5EAT), zatialčo pre 4EAT uvádzajú Active AWD. Kombinácia 4EAT+VTD sa teda objavuje, ale vždy zahŕňa maximálne Imprezu WRX - nikdy nie Legacy 2.0. Jeden odkaz za všetky: http://legacygt.com/forums/showthread.p ... 48112.html
- Môj dojem z amerických fór (legacygt.com, subaruoutback.org) je, že ak má auto VDC, tak má i VTD - určite to má i nejaký logický dôvod z technického pohľadu, ten je ale momentálne nad moje chápanie.
- Nepodarilo sa mi na webe objaviť kombináciu Active AWD+VDC, ale nevylučujem, že neexistuje a ja sa len neviem správne dotázať.
- Objavil som odkaz http://www.auto-motor.at/Auto/Neuwagen/ ... -2006.html, ktorý zdá sa legitimuje prípad Legacy 2.0R+VTD. Je však asi jediný a ťažko povedať či pravdivý.
- Tento príspevok http://www.subaruoutback.org/forums/104 ... post483242 naznačuje, že prítomnosť pozície na FWD poistku neznamená, že tá je skutočne i zapojená. Ale zároveň ukazuje, že príručka k autu obsahuje i chyby.
- Na niektorých fórach objavujem zmienky o použití VTD u všetkých (a teda i nižších) AT modelov - ale až od MY2008.
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Frakirino Subaru Legacy
Tak idealne by to melo byt napsano v manualu pro tvuj MY, ktery ovsem nemam stazeny a pri me rychlosti netu by to bylo tak zitra rano ::-DDD:
Ale na polskem foru jsem nasel toto:
MY od 08 w TRANSMISSION :
2 znak
G: Full-time AWD 5AT center differential
V: Full-time AWD AT center differential
Z: Full-time AWD AT MPT
6 znak
C: Full-time AWD VTD 5AT
L: Full-time AWD MPT 4AT
M: Full-time AWD center differential 4AT
Ale na polskem foru jsem nasel toto:
MY od 08 w TRANSMISSION :
2 znak
G: Full-time AWD 5AT center differential
V: Full-time AWD AT center differential
Z: Full-time AWD AT MPT
6 znak
C: Full-time AWD VTD 5AT
L: Full-time AWD MPT 4AT
M: Full-time AWD center differential 4AT
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Re: Frakirino Subaru Legacy
já měl stejný model. MY2007. Předpokládám, že s VTD.
Jednoduše lze vydedukovat z manuálu, že rozdíl v MPT a VTD je v přítomnosti či nepřítomnosti pojistky v pozici odpojení pohonu zadních kol (pojistková krabice v motorovém prostoru).
Také lze vyčíst PR článků z té doby, že modely s automatickou převodovkou, motorem 2.0R a VDC mají VTD.
Jednoduše lze vydedukovat z manuálu, že rozdíl v MPT a VTD je v přítomnosti či nepřítomnosti pojistky v pozici odpojení pohonu zadních kol (pojistková krabice v motorovém prostoru).
Také lze vyčíst PR článků z té doby, že modely s automatickou převodovkou, motorem 2.0R a VDC mají VTD.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series