Tomáš se konečně dočkal

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Odpovědět
tango
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 6393
Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
Bydliště: U Sila 1201,Liberec

Re: Tomáš se konečně dočkal

Příspěvek od tango »

a je tak a je to tu, teď se tady budete předhánět, kdo ho líp zazimoval ::-DDD: Nooo tak to je pěkný, hele a budete s těma vašima autíčkama jezdit :845:
Toyota Auris, 2,0D4-D 125k,300nm.
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
Uživatelský avatar
jaromir
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1078
Registrován: stř zář 09, 2009 10:41 pm
Jméno a příjmení: Jaromír
Bydliště: Úpohlavy (okr. Litoměřice)
Kontaktovat uživatele:

Re: Tomáš se konečně dočkal

Příspěvek od jaromir »

Ondro my už jsem se přes interku s Tomášem domluvili, že přijedeme na secvičnou vlakem. Kdo má pořád to auto leštit :655: .
Jaromír
Subaru Forester 2,5XT MY2009
tango
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 6393
Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
Bydliště: U Sila 1201,Liberec

Re: Tomáš se konečně dočkal

Příspěvek od tango »

tak to jo, pak mi řekněte kde vás mám vyzvednout, ale když si tak uvědomím, že tam budu mít další rejpali, že to nejde a já nevím co noo asi si vezmu sluchátky, abych to neslyšel ::-DDD: ::-DDD: ::-DDD:
Toyota Auris, 2,0D4-D 125k,300nm.
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
Uživatelský avatar
Rudolfo
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1956
Registrován: stř srp 05, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Rudolf Weissbrod
Bydliště: Ostrava

Re: Tomáš se konečně dočkal

Příspěvek od Rudolfo »

Hele, vždyť to vypadá jako můj Forýsek, jen to má navíc kapličku a vzadu na pátých dveřích křidýlko?? :655:

Kdepák Tome - Gratuluji k nákupu. :pr:

Taky bych přivítal (někdy) více koníků pod kapotou. :supeer: :supeer: :supeer:

Ovšem to bych pak neměl redukci.... :686:
Mějte se Subarově

Ruda

__________________________________________________________
Subaru Forester 2.0 Atm., 5MT+redukce, BA95+LPG, oplechovaný spodek, Zvýšený 3 cm, Vyrobeno 2008 - model MY2009
Uživatelský avatar
Tomáš1002
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2649
Registrován: čtv říj 01, 2009 5:14 pm
Jméno a příjmení: Tomáš Raška
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Tomáš se konečně dočkal

Příspěvek od Tomáš1002 »

Rudo, dík za gratulaci, ta barva je fajn, celkem nenápadná, což se mi líbí a věřím, že na ní nebude tak vidět špína.
Redukce je příjemná, ale mám-li si vybrat mezi turbínou a ní, tak kaplička je kaplička :drive: Jsem zvědav, jak to bude v terénu (teda jestli se tam někdy vydám, zatím mám silný "leštěnka syndrom" ::-DD: ). Pamatuju si, jak ještě v Pertolticích zdaleka nejvíc zvládal Mráča s H6. Jasněže to bylo i mezičlánkem, ale taky tím, že to, co nedali ti se slabšími motory, prostě urval brutální silou. Je ale fakt, že z něj (doslova) lítaly kusy plastů, do čehož se mi moc nechce :1774: .
Subaru Forester 2,5XT 2011
Uživatelský avatar
jaromir
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1078
Registrován: stř zář 09, 2009 10:41 pm
Jméno a příjmení: Jaromír
Bydliště: Úpohlavy (okr. Litoměřice)
Kontaktovat uživatele:

Re: Tomáš se konečně dočkal

Příspěvek od jaromir »

Včera jsem jen tak náhodou zabrousil na téma převodovka manuální versus automatická a ejhle - první příspěvek od Tomáše a hned předsevzetí, že u příštího auta (rozuměj že to bylo v době, kdy měl forýska s atmosférou) už bude mít automat. No a rok se s rokem sešel a má zase "fofr klacek", jak tady kdosi říká řadící páce u manuální převodovky. Ale já mu to schvaluji, neboť si myslím, že u turbíny je kouzlo právě v té možnosti zvolit si ten správný převodový stupeň s ohledem na situaci a pocitu řidiče. Tak ať Ti to jezdí Tome :drive: . A na ten sraz se těším - ne že ne.
Jaromír
Subaru Forester 2,5XT MY2009
Uživatelský avatar
Tomáš1002
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2649
Registrován: čtv říj 01, 2009 5:14 pm
Jméno a příjmení: Tomáš Raška
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Tomáš se konečně dočkal

Příspěvek od Tomáš1002 »

Nebyla volba, měli pár posledních výprodejových kousků a všechny MT. Ale to vem čert, hlavní je boule na kapotě :826: .

Uvědomil jsem si, že jsem tady asi první, kdo má zkušenost s novým Foresterem jak MY09, tak po prvním faceliftu. Musím říct, že pokrok je to veliký. "Nový" podvozek je fakt o řád lepší, auto vůbec neodskakuje, mnohem lépe "čistí" nerovnosti a podstatně míň se naklání. Ty ostatní věci, jako třeba sklápění zrcátek nebo zadních sedadel čudlíkem, to jsou celkem zbytné pitomosti, ale budiž.
Úplně dokonalé by to bylo ještě s digitální klimou, tohle je bohužel úplně to samé, co předfaceliftový model, ráno, když bylo venku 5 stupňů, to po zahřátí motoru vytopilo auto na příjemnou saunovou teplotu, i když jsem měl navoleno 20 :6066: . Obávám se, že v zimě mě opět čeká neustálé kvedlání ovladači a mlžení oken :686:
Ovšem přechod od dvoulitru k turbíně, to je fakt snový zážitek :3gears: :3gears:
A abych nezapomněl na to nejdůležitější ( :ironie: ), po prvních 200 km ukazuje PP průměr 12,8 , ukazatel okamžité spotřeby ukazuje maximálně 50 a to dost často. Zajímalo by mě, kolik by ukazoval, kdyby měl větší rozsah :845:
Subaru Forester 2,5XT 2011
Uživatelský avatar
catana
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3258
Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: Jizni Australie

Re: Tomáš se konečně dočkal

Příspěvek od catana »

Tomáš1002 píše:Úplně dokonalé by to bylo ještě s digitální klimou, tohle je bohužel úplně to samé, co předfaceliftový model, ráno, když bylo venku 5 stupňů, to po zahřátí motoru vytopilo auto na příjemnou saunovou teplotu, i když jsem měl navoleno 20 :6066:
To mi také není jasné, proč regulace topení i u "automatické klimatizace" funguje tak, že nejlépe si to reguluju sám točením kolečkama. Když jsem se v noci vracel domů a nechal to na automat, tak opět Réza nabídla režim "zima (to je normální)-sauna-zima" :6066:
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
Uživatelský avatar
Tomáš1002
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2649
Registrován: čtv říj 01, 2009 5:14 pm
Jméno a příjmení: Tomáš Raška
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Tomáš se konečně dočkal

Příspěvek od Tomáš1002 »

Tak jsem si dnes dal pokus o velmi úspornou jízdu. V autě nás bylo 5 (2+3) a plný kufr zavazadel. Cesta cca 115 km, z toho 70 dálnice, zbytek silnice všeho druhu, od 1. třídy po rozmlácené okresky.
Jel jsem dle předpisů, rozhodně ale ne jako klouboukář - zdržovač, po dálnici 120 - 140 tachometrových bez tempomatu (byl dost hustý provoz) a se snahou o fakt lehoučkou nohu. Při výjezdech z obcí jsem zrychloval sice pozvolna, ale zase ne vyloženě plazivě. Několikrát při předjíždění jsem ale přeci jen neodolal hvízdání turba :811: .
Výsledek mě překvapil více než příjemně: dle PP průměr 10,2. To je hodnota, na kterou bych se s dvoulitrem dostával s velkými potížemi a dokonce si myslím, že bych musel po dálnici jet o takových 20 km/h pomaleji.
Na to, že je motor úplně nový a že tempo nebylo rozhodně šnečí se mi to zdá jako skvělý výsledek. Ještě to trochu dopiluju a budu atakovat quicklyho hodnoty ::-DD: .
Rozhodně nehodlám tenhle způsob jízdy praktikovat trvale, ale překvapení to bylo fakt milé :657:
Subaru Forester 2,5XT 2011
Uživatelský avatar
jaromir
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1078
Registrován: stř zář 09, 2009 10:41 pm
Jméno a příjmení: Jaromír
Bydliště: Úpohlavy (okr. Litoměřice)
Kontaktovat uživatele:

Re: Tomáš se konečně dočkal

Příspěvek od jaromir »

Tome takováto spotřeba se dá vcelku klidně udělat. Já jsem dnes vezl dceru na kolej do Lbc a ještě jsem si odskočil na chalupu a při dojezdu domů jsem měl spotřebu za tuto cestu 9,4 l/100 km. Tam jsem jel v klidu, ale při cestě zpátky jsem kvůli bezpečnějšímu předjíždění a pro umocnění zážitku to turbo několikrát použil ::-DD: .
Jaromír
Subaru Forester 2,5XT MY2009
Uživatelský avatar
Tomáš1002
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2649
Registrován: čtv říj 01, 2009 5:14 pm
Jméno a příjmení: Tomáš Raška
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Tomáš se konečně dočkal

Příspěvek od Tomáš1002 »

Pred najetim na dalnici po jizde mirne kopcovitou krajinou jsem mel na PP cislo 8,6, coz je uzasne. Jen by jeste meli k turbine prodavat nejaky spalek pod plynovy pedal, protoze pokuseni je fakt velike:-).

[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ] Obrázek
Subaru Forester 2,5XT 2011
Uživatelský avatar
Tomáš1002
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2649
Registrován: čtv říj 01, 2009 5:14 pm
Jméno a příjmení: Tomáš Raška
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Tomáš se konečně dočkal

Příspěvek od Tomáš1002 »

Po dalším týdnu dvě milá překvapení navíc:

- podstatně lepší zavírání pátých dveří. U MY09 se s nima nesmělo bouchnout moc ani málo. Když nebylo auto v rovině, byl někdy docela kumšt to zavřít. Tady to jde vždy perfektně. Buď to japonští přátelé vychytali lépe nebo jen smůla na kus.
- u klimy přeci jen něco funguje jinak. U starého Forýska, když bylo venku vedro a pustila se klimoška ve vyhřátém autě, zapla se automaticky vnitřní cirkulace, ale nikdy se sama nevypla. Tady se to po vychlazení interiéru stane, což je příjemné.

Motor? Údiv, rozkoš, nádhera :winner: :drive:
Subaru Forester 2,5XT 2011
Uživatelský avatar
AndreaM
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1906
Registrován: čtv zář 10, 2009 12:59 pm
Bydliště: Praha 10
Kontaktovat uživatele:

Re: Tomáš se konečně dočkal

Příspěvek od AndreaM »

Tomáš1002 píše:U MY09 se s nima nesmělo bouchnout moc ani málo. Když nebylo auto v rovině, byl někdy docela kumšt to zavřít.
Jojo, to ti teda závidím ty 5. dveře (teda kromě těch koníků :850: ) Z toho fakt šílím, hlavně když vidím na parkovišti auto, jak udělá potichoučku dzzz a dveře se úplně samy zavřou :839:
No a kdy už to uvidíme na vlastní uši a uslyšíme na vlastní oči????

Šup sem s nějakým termínkem seznamovací akce s novou boulí!!
Subaru Outback 2,5 CVT MY2019 X Edition
Subaru Outback 2,5i CVT MY2014 Sport Line - prodáno
Subaru Forester 2.0D Comfort MY2010 Obrázek - prodáno
Uživatelský avatar
Tomáš1002
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2649
Registrován: čtv říj 01, 2009 5:14 pm
Jméno a příjmení: Tomáš Raška
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Tomáš se konečně dočkal

Příspěvek od Tomáš1002 »

To Andreo nevim, mam ted pracovni dostihy a krome casu se mi nejak nedostava taky energie:-(

[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ] Obrázek
Subaru Forester 2,5XT 2011
Uživatelský avatar
Tomáš1002
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2649
Registrován: čtv říj 01, 2009 5:14 pm
Jméno a příjmení: Tomáš Raška
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Tomáš se konečně dočkal

Příspěvek od Tomáš1002 »

Přátelé turbínáři, mám jednu otázku. Zdá se mi, že při prvním pokusu o zrychlení je turbína dýchavičnější, než později. Abych to vysvětlil, popíšu situaci: jedu celkem dlouho poklidnou jízdou po normální silnici. Najíždím na dálnici a protože se potřebuju rychle zařadit nebo si trochu užít tahu turba, tak dám plný plyn. Auto zrychluje, ale subjektivně mám pocit, že ne až tak, jako normálně. Při dalším zrychlování, třeba při předjíždění, se mi zdá zátah větší.
Nejde o turboefekt, ale o celé první zrychlení. Podotýkám, že motor je už úplně zahřátý po předchozí jízdě.
Zdá se mi to, nebo to tak může být, že turbo se potřebuje rozhýbat nebo taky zahřát?
:subaru: :diky:
Subaru Forester 2,5XT 2011
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“