Honzíkova cesta... ehm, tedy H6

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22153
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6

Příspěvek od HonzaCZ »

Ještě doplňuji fotky střední části výfuku...
Přílohy
20141006_093050.jpg
20141006_093058.jpg
20141006_093108.jpg
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
kiti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3387
Registrován: pát kvě 18, 2012 7:12 pm
Jméno a příjmení: Květoš
Bydliště: Brno-venkov

Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6

Příspěvek od kiti »

HonzaCZ paráda
Forester 2,5 XT 2010 manuál
Uživatelský avatar
Levap
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2233
Registrován: ned říj 04, 2009 10:00 pm
Bydliště: Roztoky

Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6

Příspěvek od Levap »

Pěkná práce, líbí se mi. Můžeš mi prosím tě vysvětlit, jaký to má pozitivní vliv, například na výkon atp.

Chápu že to je nerez a že je poladěný zvuk. A jinak to má jaká pozitiva?

Díky Pavel
Obrázek
Impreza 2.0 MY18
Uživatelský avatar
yohn
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11958
Registrován: stř črc 13, 2011 5:58 am
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6

Příspěvek od yohn »

pjekný Honzo !
ex. Subaru Crosstrek 2.0i r.2018
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22153
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6

Příspěvek od HonzaCZ »

Levap: Tenhle konkrétně asi žádný extra pozitivní vliv na výkon mít nebude. Možná bude malinko víc průchozí, takže to ve vyšších otáčkách líp potáhne, ale asi nic pozorovatelného. Pro mě to je v první řadě výfuk, který se (doufám) za pár let nerozpadne a v druhé řadě má zajímavý zvuk a hukot od podlahy při vyšších otáčkách je fakt návykový. Zůstává však plně zachovaná civilní použitelnost auta, tedy nedělá zbytečný kravál při běžném provozu.

Když se dělá výfuk na zakázku, tak je samozřejmě možné udělat ho víc průchozí, případně zcela vypustit ten prostřední hrnec a ten zadní zjednodušit jen na nějaké základní tlumení. Pak to vliv na výkon mít může a to relativně velký. Největší vliv samozřejmě bude mít vyhození katalyzátorů, protože to je prostě odpor. Ale asi nemusím říkat, jaké jsou s tím spojené peripetie...

Vždycky to bude ale "boj" mezi hlučností a propustností. Nejde udělat tichý výfuk, který nebude mít velký odpor... proto se u hodně výkonných aut dělají ty různé klapky a bypassy, které mění geometrii výfukového potrubí.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
kiti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3387
Registrován: pát kvě 18, 2012 7:12 pm
Jméno a příjmení: Květoš
Bydliště: Brno-venkov

Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6

Příspěvek od kiti »

Zajímavý počteníčko
Forester 2,5 XT 2010 manuál
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49569
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6

Příspěvek od VDC »

Krásná práce. Ještě se mám co učit, při stavbě výfuků.... :-)

Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
JRJ
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2525
Registrován: pát úno 25, 2011 3:04 pm
Jméno a příjmení: ヤン ヤクビーク
Bydliště: Praha

Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6

Příspěvek od JRJ »

HonzaCZ píše:Když se dělá výfuk na zakázku, tak je samozřejmě možné udělat ho víc průchozí, případně zcela vypustit ten prostřední hrnec a ten zadní zjednodušit jen na nějaké základní tlumení. Pak to vliv na výkon mít může a to relativně velký. Největší vliv samozřejmě bude mít vyhození katalyzátorů, protože to je prostě odpor. Ale asi nemusím říkat, jaké jsou s tím spojené peripetie...
No ona ta průchodnost výfuku je dvojsečná. Když výfuk klade menší odpor, může se zhoršit plnění v nízkých otáčkách - jde do háje krouťák. Pokud je výfuk dobře naladěnej už z výroby, pak ani přírustek ve vysokých otáčkách nemusí být bůhvíjaký. Běžně zvýšení propustnosti o 50% dá jen 5% výkonu navíc (a spoustu decibelů k tomu).
You cannot imagine the immensity of shit I do not give
Subaru Legacy wagon MY2004
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22153
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6

Příspěvek od HonzaCZ »

JRJ píše:Když výfuk klade menší odpor, může se zhoršit plnění v nízkých otáčkách - jde do háje krouťák.
Nepleteš si to s 2-takty? Není náhodou ideální výfuk pro 4-takt krátká roura, cca 15% konus? (přesné parametry nevím, ale celkem by to odpovídalo různejm závodním motorům, leteckým motorům atd, tam kde se moc nehraje na omezení hluku)
JRJ píše:Pokud je výfuk dobře naladěnej už z výroby, pak ani přírustek ve vysokých otáčkách nemusí být bůhvíjaký. Běžně zvýšení propustnosti o 50% dá jen 5% výkonu navíc (a spoustu decibelů k tomu).
Tak ten kravál navíc je jasnej, ale zvýšení výkonu "jen" 5 % jenom pomocí výfuku mi nepřijde zase tolik "jen".
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
JRJ
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2525
Registrován: pát úno 25, 2011 3:04 pm
Jméno a příjmení: ヤン ヤクビーク
Bydliště: Praha

Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6

Příspěvek od JRJ »

I u čtyřtaktu je nějakej překryv otevření ventilů, takže nějakej ten "odpor" je třeba. Osobně mám zkušenost s mazďáckými šestiválci serie K, kde nebylo proměnné časování a zdvih vetilů (tyhle motory měly proměnnou délkou sání) a kde při vyhození katu a "free-flow" výfuku se sice objevila "výkonová špička" ale ten příjemný zátah od nízkých otáček byl pryč.

Edit: píšu blbosti :655:
You cannot imagine the immensity of shit I do not give
Subaru Legacy wagon MY2004
Uživatelský avatar
martas
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2713
Registrován: sob lis 06, 2010 9:22 am
Jméno a příjmení: Martin Staněk
Bydliště: Most,Jílové u Děčína,

Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6

Příspěvek od martas »

HonzoCZ:mel bych k tobe prosbu.Uvazuji o koupe Legace sedana 3.0l , MY 2008 v plne nalozi asi jako mas ty.Chtel bych ho na vikendovku jako ma quickly ale nevim na co jsi mam dat pozor a co se tam nejvic kazi nebo s..e :655: Auto ma najeto pry 70 000km ::-DD: Diky za pripadne info
Naposledy upravil(a) martas dne úte říj 14, 2014 8:50 pm, celkem upraveno 1 x.
Martas
Subaru Outback 2.5 - MY 2002 - ex
Subaru Forestr 2.0D - MY 2010 - ex
Subaru Impreza Sport 2.0 - MY 2008 - ex
Subaru Impreza WRX STI 2.5 - MY 2011 - 12,8l
Subaru Forestr 2.0 XT - MY 2016 - 11,4l
Uživatelský avatar
ladis77
Strážce pokladu
Strážce pokladu
Příspěvky: 6134
Registrován: stř zář 09, 2009 7:07 pm
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6

Příspěvek od ladis77 »

ja bych si teda jako vikendovku koupil turbinu, ale chapu ze lego v sedanu je taky pekny
OTB 2016 Comfort 08/18 ->
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
Uživatelský avatar
j3rry
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1024
Registrován: pon dub 16, 2012 9:58 pm
Jméno a příjmení: Tomáš H.
Bydliště: Brno/Karviná/Pržno

Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6

Příspěvek od j3rry »

ladis77 píše:ja bych si teda jako vikendovku koupil turbinu
Já taky!!! NEKUPUJTE SI H6KU JAKO VÍKENDOVKU, NEKUPUJTE SI H6KU JAKO VÍKENDOVKU, NEKUPUJTE SI H6KU JAKO VÍKENDOVKU!!! Na nějaké sportovnání je to prostě relativně neohrabané a coby víkendovka je to až příliš univerzální - jakože jakž takž to sportovat umí, ale zároveň je to výborné auto na dlouhé cesty a navíc je to šíííííleně návykové - ERGO S TÍM NEJDE JEZDIT *JEN O VÍKENDU* - BUDETE V TOM JEZDIT FURT!!! ::-DDD:
ladis77 píše:ale chapu ze lego v sedanu je taky pekny
Ó ano, jedno z nejhezčích, né-li vůbec nejhezčí, auto, které kdy Subaru vyrobilo, tedy to je pouze můj skromný názor na základě toho, že se po něm vždycky otočím, když ho zamknu a odcházím od něj :850:

Tedy Láďa má absolutně recht - já jsem si jen dovolil takový menší varovný emocionální výkřik ::-DD: H6 zaručeně prohloubí vaši Subaru diagnózu a to tak, že velmí :4690:

P.S.: S H6kovým automatem jsem sice ještě nejel, ale předpokládám, že to prostě bude o stupínek dál směrem k té uživatelské příjemnosti/pohodlnosti - no a to je u "víkendovky" strašný průser - to chce člověk jezdit furt a hledá vyloženě záminku, aby se šel projet ::-DDD:
1999 SF Subaru Forester 2.0 5MT
1995 GC8 Subaru Impreza WRX STi - sold
1996 Mazda MX-5 NA 1.6 66kw - R.I.P.
2005 Subaru Legacy 3.0R 6MT Spec.B Sedan - R.I.P. (ale resurrected a teď kdesi stále spokojeně vrčí)
2004 Subaru Legacy 2.5 5MT Sedan - R.I.P.
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22153
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6

Příspěvek od HonzaCZ »

martas: No nekazí se nic moc. Akorát to hnije v zadních lemech blatníků (zevnitř) a zadní podběhy vpředu, jako směrem do kabiny (viz moje nedávný foto, jak Als brousil).

Je to poměrně silný, takže by mohlo svádět s tím prasit, čili pečlivě prověřit podvozek, ať už projížďkou nebo na zvedáku, ideálně obojí.

Často jsou zvlněný kotouče, takže taky pozor. Pokud s nima někdo jezdil dlouhodoběji, tak to odnáší samozřejmě díly na řízení nebo i samotný řízení.

Koroze výfuku a dalších částí - já měl hrozně orezlou přepážku vpředu před motorem a vodní trubky kolem motoru (zepředu).

Pak tam můžou bejt různý netěsnosti, mezi převodovkou a motorem, nebo na vaně převodovky.

Převodovka musí řadit plynule, i v zátěži.

Můžou být volná ložiska na kladkách na řemenu a/nebo v altíku.

Uložení a/nebo kosti stabilizátorů.

Jak vidíš, tak víceméně prkotiny. Samozřejmě před koupí prověřit všechny obecný věci, jako obvykle.


Občas se u tohohle motoru stane, že praskne jedna nebo více vodících lišt řetězu na rozvodech a pak je potřeba vyndat motor a vyměnit je. Díly jsou pár tisíc, ale tý práce je na tom dost. Nebo se musí dělat generálka celýho motoru, viď j3rry ::-DD:


Každopádně bych se zaměřil zejména na motor, nic z něj nesmí cvakat, bouchat a převodovku, musí řadit plynule, už studená. Nějaký to kopnutí při navolení R nebo D za studena být může, ale jak je tam D, tak už žádný rány ani rázy. Možná tak první přeřazení 1->2 je trochu cítit, ale jinak nic.

Jinak MY2008 je skvělá volba. Já sháněl hlavně pofacelift (MY2007+) a teď už vím, že jsem měl shánět minimálně MY2008, ale jedná se o prkotiny... :-)

Co píšou kluci, tak jako víkendovka to fakt moc není. Jezdí se s tím úplně normálně, furt pryč. Malinko tvrdší než třeba Outback - kratší a tvrdší pérování, menší kola, ale jinak je to plnohodnotný auto. Sedan je sice trochu méně praktickej, protože nemá třeba ani sklápěcí sedačky (nevím, jak 2008, ale 2007 ne) - má jen díru na lyže. Samozřejmě nemá ani hagusy a ani šroubovací místa na zahrádku, ale dá se sehnat zahrádka uchycená za žlábky nad dveřma. Já to teda jako víkendovku mám, denně s tím nejezdím, ale protože nemusím. Kdybych musel, tak s tím jezdím denně :-)

Na zábavu je to dost těžkopádný a pohodlný, je na to minimum "performance" dílů a žádná perspektiva zvyšování výkonu do budoucna. Nenech se ošálit 180kW a 297Nm, i 160kW Impreza GT MY1999 si s tím hravě poradí. Možná tak v 200+ km/h bys jí ujel, ale kdo ví jestli. Fakt jako echt víkendovku bych si pořídil něco co se může někam posunovat, budeš do toho cpát větší stabilizátory, pevnější silentbloky, lepší ECU, větší turbo, větší brzdy, 5-bodový pásy, ostřik IC atd atd... U Lega tě nic takovýho nečeká - je to hotový a plně funkční řešení, bez rozumných možností výkonově "ladit". Takže si musíš rozmyslet, jestli to je to, co chceš. Výkon ti přestane stačit tak za měsíc, možná dřív :-)

Jo a má to "jako" duální klimu ("jako", protože zvlášť můžeš volit jen teplotu), která nejde přepnout na mono, takže musíš teplotu ladit furt 2 ladičema :-)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
marlin
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 295
Registrován: ned úno 12, 2012 8:18 pm
Bydliště: Nový Bor

Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6

Příspěvek od marlin »

KDyby se réziny dělaly s H6 tak není co řešit. Ale protože to je jen v Legu, tak budu muset jít do Lega :811:
Ex - Impreza 2.0 85kw MY98 LPG
Outback 3.0 H6 180kw MY04 LPG
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“