Objem a Objem

vrgada
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1228
Registrován: čtv kvě 29, 2014 5:25 pm

Re: Objem ničím nenahradíš - H6

Příspěvek od vrgada »

dik, tak jsem zas o neco chytrejsi, ale nevymyslel jsem si to, nekde jsem to cetl asi to nebyla teta Wiki (a ani ta 12tileta demonstrantka :-)
...
zpet k objemum, 147kW/200 koni mela ma 6valcova 3litrova atmosfera, 2litrovy 4 valec turbo subaru, no a aktualne na stejny vykon staci 3 valce a 1,5 litr objem
...
https://auto-mania.cz/novy-ford-fiesta- ... imy-video/
...
Tak a co je lepsi obrovska velka tezka atmosfera s 6 valci a nebo pidimoturel s tremi valci, urcite pojede pri stejnem vykonu auto s lehcim motorem lip
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22548
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Objem ničím nenahradíš - H6

Příspěvek od spm »

Nepojede, pokud líp nemyslíš to, že to zajede rychlejš čas na nějaké trati...
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
vrgada
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1228
Registrován: čtv kvě 29, 2014 5:25 pm

Re: Objem ničím nenahradíš - H6

Příspěvek od vrgada »

ze bych to cetl tady?
http://www.autoforum.cz/technika/plochy ... eru/?forum

Ono by bylo dobré tu zdůraznit, že není boxer jako boxer. To co zde je předváděno je klasická flat-four. Písty rozhodně "neboxují".

Motory typu boxer, kde je na jeden válec připadají dva písty a dvě klikovky ale pouze jedna zpalovací komora a písty skutečně "boxují" proti sobě se už téměř nepoužívají. Naposledy jsem se s ním setkal v tanku T-64 a pak jako lodní motor. Pro auta moc dobré nejsou
vrgada
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1228
Registrován: čtv kvě 29, 2014 5:25 pm

Re: Objem ničím nenahradíš - H6

Příspěvek od vrgada »

samozrejme, ze pojede podstatne lip, za predpokladu, ze se zmeni pouze motor a ne podvozek a zbytek auta, tj. neresime ford kontra subaru
...
jinou otazkou je samozrejme zivotnost oturbenych vysavacu
...
jinak ja za klicovy parametr povazuji zrychleni na 100
vrgada
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1228
Registrován: čtv kvě 29, 2014 5:25 pm

Re: Objem ničím nenahradíš - H6

Příspěvek od vrgada »

a pokud zustaneme u subaru, tak nejsportovnejsi je asi bez diskuse WRX STI a to je oturbeny 4 valec a ne atmosfericky 6 valec a pokud to matne sleduji tak pokud by se drzeli poucky, ze optimalni je pul litru na valec, tak by meli lepsi spolehlivejsi motor nez 2,5ka. Pro subaru je konkurence snad jen EVO a to same radovy oturbeny 4 valec. Radove reseni je jeste lepsi, protoze muze byt kompaktnejsi, ale tady je to na diskusi, protoze 4 valcova placatice muze mit niz teziste.
...
ale at si kazdy jezdi cim chce a co mu dela radost
Uživatelský avatar
schmako
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1257
Registrován: stř srp 23, 2017 5:04 pm
Jméno a příjmení: Ondřej M.
Bydliště: Praha 6

Re: Objem ničím nenahradíš - H6

Příspěvek od schmako »

Ty protilehlý válce teď začal vyrábět myslím GM nebo nějaký podobný Američan. Viděl jsem reportáž z nějakého veletrhu a tam to dali na testování do velkých pick-upů jedné energetické firmě a docela jim to jelo. Vyzdimali z toho vyšší účinnost při spalování paliva. ( Asi o 30%, nevím přesně ) Řekl bych, že jsem na to narazil v článku na autowebu a titulek byl neví jak spalovací motory ještě nejsou za zenitem, nevím už přesně.

Odesláno z mého Redmi Note 4X pomocí Tapatalk
Subaru Outback 3.0R ExeNavi AT MY2007 zvaný: Otokar
Audi A6 C6 2006 - 2,7 TDi V6 MT - sedan s měchy, zvaný: Überauto
Škoda Octavia 2.0MPi kombi 4*4 MT (Ex do 2018)
Trabant T601 combi rv 1986 (Ex do 2016)
vrgada
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1228
Registrován: čtv kvě 29, 2014 5:25 pm

Re: Objem ničím nenahradíš - H6

Příspěvek od vrgada »

a mne dela konkretne radost podelne atmosfericky radovy 6 valec zadni nahon, oturbeny radovy 5 valec pricne AWD haldex, a plochy dvojturbeny plochy motor podelne poctiva temer mechanicka AWD:-)
...
rekl bych, ze mohu porovnavat jednotlive koncepce :-)
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Objem ničím nenahradíš - H6

Příspěvek od HonzaCZ »

vrgada píše:Tak a co je lepsi obrovska velka tezka atmosfera s 6 valci a nebo pidimoturel s tremi valci, urcite pojede pri stejnem vykonu auto s lehcim motorem lip
Ty pořád píšeš hrozně obecně. Je lepší na co? Absolutně? Ve všech parametrech? To asi záleží na subjektivních pocitech a preferencích každýho uživatele takovýho auta. Pro mě je lepší rozhodně ten těžkej velkej šestiválec.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Objem ničím nenahradíš - H6

Příspěvek od HonzaCZ »

vrgada píše:Ono by bylo dobré tu zdůraznit, že není boxer jako boxer. To co zde je předváděno je klasická flat-four. Písty rozhodně "neboxují".
To je jedno, že neboxují. Prostě se tomu tak říká. A tomu druhýmu se říká motor s protilehlými písty. Tak neslovíčkař v jasně danejch termínech. Tramín červený taky není červený víno a nikdo s tím neslovíčkaří. :)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Objem ničím nenahradíš - H6

Příspěvek od HonzaCZ »

vrgada píše:samozrejme, ze pojede podstatne lip, za predpokladu, ze se zmeni pouze motor a ne podvozek a zbytek auta, tj. neresime ford kontra subaru
No, tak to určitě... :-D Nepřestává mě udivovat, jak můžeš vyřknout zcela vážně takovýhle předpoklady, když vůbec netušíš, jaký by ty motory měly parametry... prostě jedno N/A třílitr a druhý přeplňovanej 1,5, oba stejný maximální hodnoty výkonu a krouťáku (což nic neříká o jejich průběhu) a víme, co pojede líp. Tak fajn.
vrgada píše:jinak ja za klicovy parametr povazuji zrychleni na 100
Takže parametr, kterej při běžnym používání auta nevypovídá vůbec o ničem. :) To už je mnohem zajímavější takový dynamický zrychlení třeba 100-150.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Objem ničím nenahradíš - H6

Příspěvek od HonzaCZ »

vrgada píše:...a pokud to matne sleduji tak pokud by se drzeli poucky, ze optimalni je pul litru na valec, tak by meli lepsi spolehlivejsi motor nez 2,5ka.
Proto taky JP verze WRX STI mají pořád 2.0. Tenhlecten 2.5 nesmysl vzniknul jenom pro Evropu (a USA?), zřejmě kvůli emisím...
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
vrgada
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1228
Registrován: čtv kvě 29, 2014 5:25 pm

Re: Objem ničím nenahradíš - H6

Příspěvek od vrgada »

tak za prve wikipedie neni relevantni zdroj informaci uz proto, ze si tam kazdy muze napsat co chce a lze to dodatecne menit, takze po case tam na stejnem odkazu muze byt neco uplne jineho.
...
za druhe opravdu nejsem motorar a ze se o necem neco rika, jeste neznamena, ze to tak je, mne se predstava boxujicich pistu proti sobe zdala spravna a tak jsem si boxer subaru preradil do pojmu plochy motor, na vlastnostech subaru agregatu oznaceni nic nemeni
...
za treti
vino bych sem netahal, napriklad chorvati maji crno vino a cerne taky neni
...
za ctvrte
stojim si za svym, ze krome vykonu je dulezita i hmotnost a motor s polovicnim poctem valcu by mel byt vyrazne lehci, tipuji az o nekolik metraku, takze nejen, ze auto bude mit lepsi zrychleni na 100, ale i pruzne zrychleni a pokud to emisne nedokurvili tak i reakci na plyn, protoze staci roztacet polovicni hmotu
...
a osobni zkusenost s atm 3 litrem se jezdi mnohem lepe nez s turbo 2 litrem, protoze tahne od volnobehu, kdezto to turbo je do 2000 naprosta zdechlina a musi se tocit a je to takova jankovita koza, ale jelo zrychlovalo rychleji, obe 147 kW rok vyroby1992
...
a hadat se nechci, ja bych chtel skladacku, karoserii volva, podvozek subaru a motor radovy atm sestivalec a kdyz to nejde, tak jsem vybral spravne subaru s twinturbem a automatem s menicem.
vrgada
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1228
Registrován: čtv kvě 29, 2014 5:25 pm

Re: Objem ničím nenahradíš - H6

Příspěvek od vrgada »

ovsem, pokud bych chtel jezdit rekordy, tak by to chtelo samozrejme manual

https://m.youtube.com/watch?time_contin ... p_9ryPX0x4

a jeste mne napadlo bile vino, bile je mozna tak mliko:-)
vrgada
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1228
Registrován: čtv kvě 29, 2014 5:25 pm

Re: Objem ničím nenahradíš - H6

Příspěvek od vrgada »

a pruzne zrychleni je co? jako, ze potrebujes rychle predjet a s vytrestenyma ocima dusis podtocenej motor misto, aby jsi podradil? nastesti tento novinarskej blabol automat resi kickdownem a v pruseru te nenecha
Uživatelský avatar
schmako
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1257
Registrován: stř srp 23, 2017 5:04 pm
Jméno a příjmení: Ondřej M.
Bydliště: Praha 6

Re: Objem ničím nenahradíš - H6

Příspěvek od schmako »

Je to marný, je to marný, je to marný.
Jeden o koze, druhý o voze. Necháme toho ;)

Odesláno z mého Redmi Note 4X pomocí Tapatalk
Subaru Outback 3.0R ExeNavi AT MY2007 zvaný: Otokar
Audi A6 C6 2006 - 2,7 TDi V6 MT - sedan s měchy, zvaný: Überauto
Škoda Octavia 2.0MPi kombi 4*4 MT (Ex do 2018)
Trabant T601 combi rv 1986 (Ex do 2016)
Odpovědět

Zpět na „Žvanírna“