OZP a jeho STI
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19140
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: OZP a jeho STI
kurna, chlapi, co s tim delate ... ? (to neni na vas .. to je jen povzdech .. takove super auta a porad se resi tohle ... )
ja mel vsecko po shozeni hlav nekde po 100tkm (uz nevim, kolik pres to bylo) vrsky pistu i valce jak u noveho motoru ...
vim, ze to bylo jen WRX ...
tankoval jsem jenom shell (95) a melo to Stage II ...
zeby pomohlo to "proplachovani valcu benzinem" pomoci kombinace bezkatu a BOV, kdy se obcas benzin palil az ve vyfuku?
ja mel vsecko po shozeni hlav nekde po 100tkm (uz nevim, kolik pres to bylo) vrsky pistu i valce jak u noveho motoru ...
vim, ze to bylo jen WRX ...
tankoval jsem jenom shell (95) a melo to Stage II ...
zeby pomohlo to "proplachovani valcu benzinem" pomoci kombinace bezkatu a BOV, kdy se obcas benzin palil az ve vyfuku?
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- Marty73
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 3306
- Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
- Jméno a příjmení: Martin J.
- Bydliště: Statenice
Re: OZP a jeho STI
To vůbec není hloupá otázka. Já od 10W60 ustoupil, do nového motoru ho už nedám. Teď jezdím na 5W40 a budu i dál. Najel jsem 186k na 10W40 a motor byl čistý. Pak se tam dal 10W60 a po 35k mám zadřeno a zakarbonováno. Jasně, nemusí to mít vliv, ale kombinace oleje a režimu, v jakém to auto jezdí... Navíc když v USA je doporučený olej pro STI 0W30. Takže asi tak na tvoji neznalou otázku. Neznalá odpověďdavidherda píše:Hloupá a neznalá otázka, jaký vliv na tom může mít 10W60, pomohlo by tomu něco řidšího?
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Re: OZP a jeho STI
To mi připomíná (a možná i chlapům z BA) motor mojí bývalé CX-7 ... hnus černej.
Opravdu by mě zajímalo, čím to je. Nejvíc bych tipoval na ten EGR ventil (začíná se to projevovat nejvíce na novějších vozech).
Na benzín nebo olej (pokud ho to nežere fest) bych to netipoval.
ad benzin)
Benzina Verva 100 = OMV MaxxMotion 100 (naprosto totožné, rafinérka v Rakousku)
ad olej)
Nejsem odborník, ale mám za to, že vyšší viskozita (vnitřní tření) je vhodná právě na vysokou zátěž, kdy se ještě udrží olejový film na stěnách válce a nedojte k tzv. střihu a přidření píst/válec.
Záleží samozřejmě na provozních podmínkách. V jednom STI z Liberce jsem měl olej 0W40! Tady nikdo nechápal, ale oni tvrdili, že to dávají do všech Subaru a nemají jediný problém. Pokud s tím člověk jezdí v horských oblastech a nedává tomu kouř, tak je ten 0W asi vhodný (dobrá čerpatelnost při nízkých teplotách). Pokud to má ale někdo jako víkendovku a dává tomu kouř na okruhu (obzvláště v létě a když je hezky/horko), tak si myslím že to min W50 chce. Samozřejmě co největší rozsah (rozdíl obou hodnot) je super, ale klade to velké nároky na vlastnosti oleje ... a takto "obohacený" olej rychleji degraduje => častější výměna.
Uff, to jsem se rozepsal, sorry za offtopic.
Ondro, přeju co nejméně finančně bolestivou operaci a ať brzo jezdíš!
Opravdu by mě zajímalo, čím to je. Nejvíc bych tipoval na ten EGR ventil (začíná se to projevovat nejvíce na novějších vozech).
Na benzín nebo olej (pokud ho to nežere fest) bych to netipoval.
ad benzin)
Benzina Verva 100 = OMV MaxxMotion 100 (naprosto totožné, rafinérka v Rakousku)
ad olej)
Nejsem odborník, ale mám za to, že vyšší viskozita (vnitřní tření) je vhodná právě na vysokou zátěž, kdy se ještě udrží olejový film na stěnách válce a nedojte k tzv. střihu a přidření píst/válec.
Záleží samozřejmě na provozních podmínkách. V jednom STI z Liberce jsem měl olej 0W40! Tady nikdo nechápal, ale oni tvrdili, že to dávají do všech Subaru a nemají jediný problém. Pokud s tím člověk jezdí v horských oblastech a nedává tomu kouř, tak je ten 0W asi vhodný (dobrá čerpatelnost při nízkých teplotách). Pokud to má ale někdo jako víkendovku a dává tomu kouř na okruhu (obzvláště v létě a když je hezky/horko), tak si myslím že to min W50 chce. Samozřejmě co největší rozsah (rozdíl obou hodnot) je super, ale klade to velké nároky na vlastnosti oleje ... a takto "obohacený" olej rychleji degraduje => častější výměna.
Uff, to jsem se rozepsal, sorry za offtopic.
Ondro, přeju co nejméně finančně bolestivou operaci a ať brzo jezdíš!
Re: OZP a jeho STI
To bych neřekl. Verva 100 je OMV Super Plus (N98) + vlastní aditivace Benziny. OMV dodává N98 běžně do jiných sítí, dříve např. Lukoil.jatros píše:
ad benzin)
Benzina Verva 100 = OMV MaxxMotion 100 (naprosto totožné, rafinérka v Rakousku)
OMV Maxxmotion 100, zejména v nové verzi 100plus, má vlastní specifické složení.
Ale z jedné rafinerie to pochází, to ano.
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
- bobhash
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 513
- Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
- Bydliště: praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: OZP a jeho STI
motor mám už taky za sebou.....celou dobu co to mám kupoval sem jako druhý majitel s najezdem 35 tis .sem do toho lil dle přepisu 98 / benzina nebo omv občas shell wpover / na prohlidky sem jezdil pravidelně ,chladil motor prostě standartní péče k každoddenímu ježdění plus nadstavby typu srazů ,sosny ,sedlačan ,a vyjiždek 555squadry kde se tomu dávalo napít .no a ve 198 ticich to začalo žrát olej ve finale se dolejval každejch 500 km ,sem zajel do ba ,že to je trochu divny .Pamatuju si jak mi lukáš řikal hele koukneme na to vypadá to na přetěsnění podle zvuku je motor v koncici a za 2 dny mi volal že je cinklej 4 válec a tím padem další věci .... oprava 98 tis kč .. když sem se ptal jestli toe normální , když se voto starám odpověď - jo nejseš první .to se u imprez stává že to ten 4 válec odnese jako první . vlastně si řikám ,že auto mam nějakejch 12 let a tohle byla jediná investice ,tak to zase neni tak špatný : )) jestli to zase odjezdí dalších 12 let tak to pak hodim na veteránsky značky a prodám to s obrovskym ziskem ))))))
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49197
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: OZP a jeho STI
Ondřeji tak to je teda pěknej bubák... Tak ať to zase brzy jezdí !!!
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- Marty73
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 3306
- Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
- Jméno a příjmení: Martin J.
- Bydliště: Statenice
Re: OZP a jeho STI
Jo, bobe, 4.válec i u mě. Snad to Ondra ustojí na něco menšího.
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
- krum
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 497
- Registrován: čtv zář 10, 2009 10:24 pm
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: OZP a jeho STI
2OZP: Držím palce, ať do toho zahučíš co nejmíň. Neustálý dolejvání oleje a kam to vede, to taky znám...
ex Subaru Impreza 2,0 WRX wagon (prodrive) MY 03, exex Impreza 2,0 GX wagon MY 01, exexex Libero 1,2 MY 92, exexexex Š 110R coupe MY 71
http://moje.auto.cz/krum/bestie.html
Rover Mini 1,3 MPI, MY 1997
http://moje.auto.cz/krum/mr-silver.html
Volvo V70 D3, MY 2015
Mini Cooper S R56, MY 2007
http://moje.auto.cz/krum/bestie.html
Rover Mini 1,3 MPI, MY 1997
http://moje.auto.cz/krum/mr-silver.html
Volvo V70 D3, MY 2015
Mini Cooper S R56, MY 2007
- Marty73
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 3306
- Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
- Jméno a příjmení: Martin J.
- Bydliště: Statenice
Re: OZP a jeho STI
To je jasný, když někdo tvrdí, že je normální, že to žere olej, tak to prostě normální není. Někde se to projevit musí, ať je to na válcích, pístech, nebo třeba katu. Je fakt, že rozdíl mezi novým motorem a byť opraveným nalítaným, je markantní. Ta kultivovanost, tlaky, zátah u nového motoru je bezkonkurenční. Jasně, stálo mě to kilo, ale cenový rozdíl proti repasi je minimální a přidaná hodnota je jinde.
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
- klimat
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 321
- Registrován: sob kvě 22, 2010 7:46 am
- Jméno a příjmení: Tomas Klima
- Bydliště: Benešov
- Kontaktovat uživatele:
Re: OZP a jeho STI
Tak máme změřeno.
Ovalita válců je "out of specs", na vrchu válců 0,02 a na spodku válce 0,04. Limit je 0,01mm. Takže varianty jsou výbrus (s tím související nové písty, a kruhy) a nebo nový short blok.
Ovalita válců je "out of specs", na vrchu válců 0,02 a na spodku válce 0,04. Limit je 0,01mm. Takže varianty jsou výbrus (s tím související nové písty, a kruhy) a nebo nový short blok.
- Marty73
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 3306
- Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
- Jméno a příjmení: Martin J.
- Bydliště: Statenice
Re: OZP a jeho STI
Hlasuji pro blok, ať v tom nejsme s Kolbenem sami
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
- Kolben
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Holýšov
Re: OZP a jeho STI
Preeesne A budem hlidat kdo na ten novej vic nejde.....
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
- Ladaf
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1199
- Registrován: ned črc 17, 2011 11:43 am
- Bydliště: Praha - Řepy
Re: OZP a jeho STI
Já bych to downgradoval z 2,5 na starou 2,0 nebo na převrtanou 2,2 od cosworthu
Odesláno z mého E2303 pomocí Tapatalk
Odesláno z mého E2303 pomocí Tapatalk
for fun: Subaru Legacy Turbo skoro RS-RA, MY93
for work: Subaru Impreza 2.0R, MY07 <= ex Subaru Impreza 2.0 Sport RS, MY05
for work: Subaru Impreza 2.0R, MY07 <= ex Subaru Impreza 2.0 Sport RS, MY05
- OZP
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 4329
- Registrován: úte pro 09, 2014 3:36 pm
- Jméno a příjmení: Ondřej
- Bydliště: Praha
Re: OZP a jeho STI
Panove vas lobbing je pekny, ale pokud to chcete vazne prosadit, bude to chtit polozit na stul nejake padne argumenty. V hotovosti :D
VW Multivan T6.1 / HAWK- Impreza WRX STI MY2006 / BLOB- Impreza WRX STI MY2003 / EX-Ford Focus combi 1,6 MY2000 RIP†2016 /
V rodině též Levorg MY2017 / OZP SUBARU Youtube
V rodině též Levorg MY2017 / OZP SUBARU Youtube
- Ipi
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 187
- Registrován: úte pro 22, 2015 10:46 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Ipolt
- Bydliště: Poděbrady
Re: OZP a jeho STI
To je slovo!
Odesláno z mého HUAWEI VNS-L21 pomocí Tapatalk
Odesláno z mého HUAWEI VNS-L21 pomocí Tapatalk