OZP a jeho STI

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Odpovědět
tango
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 6393
Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
Bydliště: U Sila 1201,Liberec

Re: OZP a jeho STI

Příspěvek od tango »

Ondro tak ať je mazlik brzo ok.

Odesláno z mého LG-D855 pomocí Tapatalk
Toyota Auris, 2,0D4-D 125k,300nm.
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24305
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: OZP a jeho STI

Příspěvek od sima »

Tak to teda nepotěší,taky jsem myslel,že jsi to ťuknul někde při blbnutí,to by mrzelo možná méně,člověk by s tím tak nějak víc počítal.Přeji dokonalou léčbu =) auta teda :-) ;)
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
Marty73
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 3306
Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
Jméno a příjmení: Martin J.
Bydliště: Statenice

Re: OZP a jeho STI

Příspěvek od Marty73 »

Na Ondrovu žádost mu to tady zaplevelím zvyšováním tuhosti karoserie a podvozku.
Původně byla Impreza tak nějak normálně tuhá, ale udělal jsem tři zásadní změny, které razantně zvýšily tuhost a zlepšily odezvu na volant.
Krok jedna byla rozpěrná tyč mezi tlumiče. Někdo ji zatracuje proto, že se prý při nehodě na jednu stranu hne i ta druhá. Osobně si myslím, že když už to bude taková pecka, tak je to jedno. A některá auta to mají z výroby, třeba M3 tuším. Zpět k pocitu z auta, opravdu ztuhlo v příčném křížení.
Krok dva byly stabíky. Tam došlo k zásadnímu průlomu a posunu vpřed v jízdních vlastnostech. Tehdy jsem pochopil, že první se dělá podvozek a pak teprve výkon. Podvozek udělá auto rychlejší, nikoli motor.
Krok tři byl antilift. Ten byl ze začátku nepříjemný na příčných nerovnostech, jde to vice do tlumičů a do kastle. Dnes už si to vůbec neuvědomuji. Opět se zýšila manévrovatelnost vozu, zejména při výjezdu ze zatáčky. Je to sice jen změna záklonu o 0.5 stupně, ale i tak pracují tlumiče jinak.
Ke kroku 4 jsem se nedostal, ale byl by to pomocný spodní rám vepředu a vzadu.
Jistě si všimnete, že jsem zpevňoval jen předek a ne zadek. Důvodů je několik. Rozpěrná tyč mezi zadní tlumiče zabere kus kufru a to jsem nechtěl. Pak tedy jen spodní rám. Ale Hawk je postavený jako nedotáčivý a když se předek zpevní, stává se neutrálním. To je další důvod pro to, začít vepředu.
Kolem a kolem, všechny úpravy jsou totožné s asi "milionem" aut celosvětově, skoro všichni jdou stejným směrem. Asi to tedy funguje.
Naposledy upravil(a) Marty73 dne úte led 17, 2017 1:25 pm, celkem upraveno 1 x.
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Uživatelský avatar
OZP
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 4328
Registrován: úte pro 09, 2014 3:36 pm
Jméno a příjmení: Ondřej
Bydliště: Praha

Re: OZP a jeho STI

Příspěvek od OZP »

Diky!
VW Multivan T6.1 / HAWK- Impreza WRX STI MY2006 / BLOB- Impreza WRX STI MY2003 / EX-Ford Focus combi 1,6 MY2000 RIP†2016 /
V rodině též Levorg MY2017
/ OZP SUBARU Youtube
Uživatelský avatar
Bony8
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1091
Registrován: sob dub 16, 2016 3:00 pm
Bydliště: Praha

Re: OZP a jeho STI

Příspěvek od Bony8 »

Pro mě taky poučné čtení :)
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49150
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: OZP a jeho STI

Příspěvek od VDC »

I pro mě. :-) Byť jen z technického hlediska...:-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
tango
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 6393
Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
Bydliště: U Sila 1201,Liberec

Re: OZP a jeho STI

Příspěvek od tango »

Jj. Když jsem se jednou bavil s Martym, tak říkal to samé. Nejdřív podvozek, pak brzdy a možná potom motor. Pekny čtení.

Odesláno z mého LG-D855 pomocí Tapatalk
Toyota Auris, 2,0D4-D 125k,300nm.
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11889
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: OZP a jeho STI

Příspěvek od Traveller »

Mimochodem, Ondro, jak je na tom stíhačka? Předpokládám, že už pracuješ na opravě?
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Uživatelský avatar
geraltos
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1350
Registrován: stř zář 18, 2013 12:27 pm
Jméno a příjmení: Ota

Re: OZP a jeho STI

Příspěvek od geraltos »

Marty73: zajímavé čtení. mám podobné plány, ale tím, že jsem dělal motor z nutnosti, tak asi přijde naladění na řadu první. ale stabíky a rozpěrnou tyč mám výhledově taky v plánu.

jediné, s čím bych si dovolil nesouhlasit je, že první podvozek, pak brzdy a pak motor (teda možná u STI ano) ale u WRX jsou podle mě větším limitem brzdy. Naprosto nestíhají výkon motoru a Brembo je vyloženě nutnost. pak podvozek a nakonec výkon :)
WRX 2003
Uživatelský avatar
Marty73
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 3306
Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
Jméno a příjmení: Martin J.
Bydliště: Statenice

Re: OZP a jeho STI

Příspěvek od Marty73 »

Jako ano, brzdy jsou poddimenzované a možná brzdami začít. Dovolím si nesouhlasit :-D s Brembem, není to zrovna nutnost, když jsou dobré desky a kotouče. Ty třmeny to při sportovní jízdě zvládají. Samozřejmě, jezdí-li se něco vážnějšího, okruhy, dlouhé alpské sjezdy, tam platí co říkáš, že razantní upgrade je nutnost.
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Uživatelský avatar
geraltos
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1350
Registrován: stř zář 18, 2013 12:27 pm
Jméno a příjmení: Ota

Re: OZP a jeho STI

Příspěvek od geraltos »

Jo jo , ale ukaž mi někoho, kdo to občas na okruhu nebo prusmykama neprotahne :) za mě Brembo jasná volba. A na stabíky se těším taky. Momentálně je to velmi měkké a kroutí se to jako had :)

Odesláno z mého Lenovo S90-A pomocí Tapatalk
WRX 2003
Uživatelský avatar
OZP
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 4328
Registrován: úte pro 09, 2014 3:36 pm
Jméno a příjmení: Ondřej
Bydliště: Praha

Re: OZP a jeho STI

Příspěvek od OZP »

Me by se desne libily ty velke AP racingy nebo podobne (asi ne D2, na ty jsem neslysel moc chvaly)... Ale je to desnej ranec to koupit a pak to provozovat.
VW Multivan T6.1 / HAWK- Impreza WRX STI MY2006 / BLOB- Impreza WRX STI MY2003 / EX-Ford Focus combi 1,6 MY2000 RIP†2016 /
V rodině též Levorg MY2017
/ OZP SUBARU Youtube
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19076
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: OZP a jeho STI

Příspěvek od hamoun »

OZP: STi trmeny to se slusnyma kotoucema a deskama zvladaji velmi slusne ... a je to ještě za skoro normlani peníze ...

a .. k tomu podvozku, brzdam a motoru ... je to presne tak, jak to psal Marty ... to je to spravne poradi - i pro WRX ...
nemá smysl zkouset vlastní cesty ... hlavne dat ladeni motoru před cokoliv z tohohle ...

a .. kdo to povozeni mysli trochu vazne, jezdi taky cele leto na semislickach (i když na nejakych "civilních") ... jinak je vsecko předchozí celkem na nic ...
gumy je potřeba v zatáčkách, při brzdeni ... pokud nemaji tvrde bocnice, jsou zvenku za chvili "kulate" ... pokud je mate blbe ojete jen vepředu, jezdite blbe zatáčky (hrnete cumak), pokud jsou obe napravy sjete stejne a blbe (zvenku), je potřeby jiny typ gum ... nejlíp ty, které mají vnejsi 1/3 gumy téměř bez drazek ... dobře to drzi v zatáčkách, auto neplave při prudkych manévrech ... guma se "netrha" ...

pak je potřeba myslet na to, ze za deste je potřeba ubrat na okresne tak o 100 (a dostat se tak i do zákonných limitu :) ) ...

za me ještě hodne pomohly automaticke meziplyny při podrazovani. řekl bych, ze to byl taky obrovsky skok kupředu v uzivani si serpentyn. ona ta WRX převodovka od te doby držela a synchrony se nezhorsovaly .. nehlede na to, ze jsem se při ostrejsi jizde mohl spolehnout, ze muzu převodovkou a podrazovanim vyrazne pomoci brzdam ...
tohle je ale asi na STi lepsi ... :)

třeba si z toho někdo něco vezme ... i když je to jen takova snůška potrehu z provozu a vylepsovani auta ...
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
OZP
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 4328
Registrován: úte pro 09, 2014 3:36 pm
Jméno a příjmení: Ondřej
Bydliště: Praha

Re: OZP a jeho STI

Příspěvek od OZP »

Tak jsem mel mit tento tyde zpatky svoje auticko (po 6ti tydnech!!!), bohuzel kdyz to Tomas z BxA odvezl k sobe na dilnu, aby opravil problem nesouvisejici s nehodou, zjistil, ze nejmenovany aut. servis opravu totalne nezvladl a potom, co mechosi v BxA opravili co meli, tak auto nalozili zpatky na platak, a vraci ho do autorizaku, aby ho ku*va opravili poradne.
Cloveku fakt zustava rozum stat, co si nekteri lidi/firmy dnes dovoli. <:-< >:-f
VW Multivan T6.1 / HAWK- Impreza WRX STI MY2006 / BLOB- Impreza WRX STI MY2003 / EX-Ford Focus combi 1,6 MY2000 RIP†2016 /
V rodině též Levorg MY2017
/ OZP SUBARU Youtube
Uživatelský avatar
Ipi
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 187
Registrován: úte pro 22, 2015 10:46 am
Jméno a příjmení: Tomáš Ipolt
Bydliště: Poděbrady

Re: OZP a jeho STI

Příspěvek od Ipi »

Ondro a autorizak jakej?

Odesláno z mého HUAWEI VNS-L21 pomocí Tapatalk
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“