Subaru XV 2.0XS/CVT

Odpovědět
Uživatelský avatar
Plejáďan
Nováček
Nováček
Příspěvky: 36
Registrován: čtv zář 27, 2012 3:20 pm
Bydliště: Semily

Re: Subaru XV 2.0XS/CVT

Příspěvek od Plejáďan »

RallyCAD píše:V pásmu mám nějaký cesty najetý a určitě se můžeme někdy projet. Mám najetou i docela dobrou trasu u nás - mezi Jičínem, Pakou a Lomnicí, takže můžeme dát i něco "za barákem". Já tam teda dlouho nebyl, protože sám si to netroufnu, kdybych zůstal viset, ale ve třech je to ideální. Předběžně bych rovnou navrhnul termín v neděli 21.10. nebo 28.10. po obědě.
No tak paráda, hezký trasy "za barákem" mě samozřejmě taky moc zajímaj :supeer:
S tím, že si spoustu věcí mnohdy třeba i zbytečně netroufnu, abych nemusel shánět traktor, tak to mám úplně stejně. Často je to docela otrava, když by si to člověk s taaakovou chutí zkusil projet ;o) ... každopádně bude-li nás víc, nebudeme se bát vlka nic. Navržený termíny mi naprosto vyhovujou oba, už jsem přeposlal link na vlákno i ferencovi.74, tak se nám tu k tomu navečer snad taky nějak vyjádří.
Na ostatních Subaru webech jako Merlin

Subaru Forester 2.0 S-turbo MT MY99 (černý) - PRODÁNO
Subaru Outback 2.5 AT MY00 (zelený)
Uživatelský avatar
RallyCAD
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1589
Registrován: úte srp 11, 2009 12:00 am
Bydliště: Doksy

Re: Subaru XV 2.0XS/CVT

Příspěvek od RallyCAD »

JRJ píše:Kde je chyba? :655:
Co spotřeba? ::-DD:
Otáčky max. krouťáku = otáčky největší účinnosti = otáčky nejlepšího poměru spotřeba/výkon...

Bavíme se přece o seriovém autě, ne?
Subaru Outback 2.5 2016
Největší výhoda Subaru je ta, že zapadne až tam, kam se nikdo nedostane aby vás vytáhnul...
tango
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 6393
Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
Bydliště: U Sila 1201,Liberec

Re: Subaru XV 2.0XS/CVT

Příspěvek od tango »

hele Láďo, o víkendu budem na chalupě v Mladějově a jestli bude sprchlo, tak se tam najdou pěkný výjezdy :845: , ale s Toyotou tam nejedu ::-DDD:
Toyota Auris, 2,0D4-D 125k,300nm.
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
Uživatelský avatar
RallyCAD
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1589
Registrován: úte srp 11, 2009 12:00 am
Bydliště: Doksy

Re: Subaru XV 2.0XS/CVT

Příspěvek od RallyCAD »

No tenhle víkend mám opět pracovní, takže nic nedávám :655:
Subaru Outback 2.5 2016
Největší výhoda Subaru je ta, že zapadne až tam, kam se nikdo nedostane aby vás vytáhnul...
MMira
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 644
Registrován: sob led 01, 2011 7:01 pm

Re: Subaru XV 2.0XS/CVT

Příspěvek od MMira »

RallyCAD píše: Co spotřeba? ::-DD:
Otáčky max. krouťáku = otáčky největší účinnosti = otáčky nejlepšího poměru spotřeba/výkon...

Bavíme se přece o seriovém autě, ne?
a co aktivni bezpecnost? obcas jde prece jen o vic nez spotrebu. obcas jde o to, zmizet odnekud co nejrychleji. to XV s CVT neumi. kdyby na 3/4 plynu zrychlovalo pri 4000 rpm a pri pedalu na podlaze pri jmenovitych otackach, byla by to jina pisnicka. management CVT je u XV spatny. doporucuju zkusit si CVT v Suzuki Kizashi, tam jde videt, ze nad tim opravdu nekdo uvazoval.
ex Reza WRX 2,5 combi
Uživatelský avatar
JRJ
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2463
Registrován: pát úno 25, 2011 3:04 pm
Jméno a příjmení: ヤン ヤクビーク
Bydliště: Praha

Re: Subaru XV 2.0XS/CVT

Příspěvek od JRJ »

RallyCAD píše: Co spotřeba? ::-DD:
Otáčky max. krouťáku = otáčky největší účinnosti = otáčky nejlepšího poměru spotřeba/výkon...

Bavíme se přece o seriovém autě, ne?
O tom žádná, jak už jsem psal výše
JRJ stř říj 03, 2012 3:33 pm píše:... Při plně sešlápnutém plynu (open throtle) má motor nejlepší účinnosts a tudíž nejmenší spotřebu v bodě nejvyššího krouťáku. Takže to může mít i spojitost se snahou udržet nízkou spotřebu ...
Ale největší "zátah" by měl být v otáčkách nejvyššího výkonu.
MMira píše:a co aktivni bezpecnost? obcas jde prece jen o vic nez spotrebu. obcas jde o to, zmizet odnekud co nejrychleji. to XV s CVT neumi. kdyby na 3/4 plynu zrychlovalo pri 4000 rpm a pri pedalu na podlaze pri jmenovitych otackach, byla by to jina pisnicka. management CVT je u XV spatny. doporucuju zkusit si CVT v Suzuki Kizashi, tam jde videt, ze nad tim opravdu nekdo uvazoval.
Mě spíš přijde, že při nízkých rychlostech nejede na plný výkon, protože by byl problém s přenosem výkonu na vozovku. BTW, asi před pěti lety jsem řídil Dodge Attitude s CVT a ten při plným plynu vylít na 6000 rpm (červený pásmo bylo od 6500), ale že by to se stokoňovou 1.6kou jelo se říct nedá.
You cannot imagine the immensity of shit I do not give
Subaru Legacy wagon MY2004
MMira
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 644
Registrován: sob led 01, 2011 7:01 pm

Re: Subaru XV 2.0XS/CVT

Příspěvek od MMira »

nemyslim, ze by AWD auto s 150 k atmo dvoulitrem mohlo mit problem s prenosem vykonu. ale i kdyby, od 40 nahoru to imho urcite nehrozi. v tu chvili by to pri plnem plynu melo byt na jmenovitych otackach.

jak jsem zminoval to CVT u Kizashi, to si na rozdil od XV v automatickem modu nehralo na nejake virtualni stupne, ale plynule menilo otacky dle aktualni potreby. napr pri jizde na tempomat bylo videt, jak otacky do kopce prubezne rostou, dolu klesaji. a hlavne, cela soustava (motor + prevodovka) velmi rychle reagovala na seslapnuti plynu. plati ale tebou zminene poznatek. CVT (asi) zere tolik vykonu, ze i pres snahu vyuzit max vykon pri zrychlovani, manualu se to nevyrovna.
ex Reza WRX 2,5 combi
Uživatelský avatar
jarkantor
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 320
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am

Re: Subaru XV 2.0XS/CVT

Příspěvek od jarkantor »

Nemůžu hovořit za kombinaci XV2.0+CVT, jen za OTB2.5+CVT. Při prošlápnutí plynu pod hranici, kterou sleduje zřejmě řídící jednotka ve vazbě na aktuální rychlost, dojde ke skoku otáček na 4.000-4.500ot./min. a auto začne intenzivně zrychlovat až do okamžiku, kdy rychlost odpovídá nastavení „mozku“ auta pro polohu plynového pedálu a dané otáčky. Pak otáčky padnou na CVTčkem zřejmě vyhledávaných 1.500-2.200ot./min. Pokud nechám plynový pedál ve stejné poloze, pak se přes „vrcholovou“ hodnotu 4.500ot./min. motor nedostane. Pokud však plynový pedál plynule a razantně tlačím k podlaze, tak otáčky po skoku na úroveň cca 4.500ot./min. pokračují v růstu až k hranici těsně pod 6.000ot./min. Spolu s tím roste vesele a utěšeně i rychlost. Pak opět následuje pokles otáček na cca 2.200ot./min. (díky faktu, že rychlost je po výše popsané proceduře poměrně značně nad 140km/hod.).
alman
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 336
Registrován: stř bře 09, 2011 8:51 pm
Jméno a příjmení: Ales Novák
Bydliště: u Kladna

Re: Subaru XV 2.0XS/CVT

Příspěvek od alman »

JRJ píše:Subaru dvoulitr má 110 kW při 5600 rpm a 196 N.m při 4200 rpm tj. 86 kW při 4200 rpm. Dejme tomu, že 20% výkonu se ztratí v rozvodech, takže máme 88 kW resp. 69 kW na kolech. Při rychlosti 10 m/s se při otáčkách 5600 rpm motoru je výsledný tah 8.8 kN kdežto při 4200 rpm motoru 6.9 kN. Kde je chyba? :655:
4200 / 5600 = 0,75
86 / 110 = 0,78

Při konstantním převodu ujedu při 5600 otáčkách o 1/3 delší vzdálenost. Řekněme že při 10 m/s při 4200 během 1s ujedu, 10 m ale při 5600 už ujedu 13,3 m. Výkon se taky rovná F.s, takže mám cca 110/13,3 = 8,27 vs. 86 / 10 = 8,6. Takže při max krouťáku mám opravdu větší zrychlení. Ale očividně to dost to záleží na plochosti křivky krouťáku.

Druhá možnost je, že jsem úplně zapomněl fyziku, což nevylučuju ;-)
Subaru Outback 2.5i MY16
spotreby.cz
MMira
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 644
Registrován: sob led 01, 2011 7:01 pm

Re: Subaru XV 2.0XS/CVT

Příspěvek od MMira »

jarkantor: v XV se otacky zvysi na 4000 a tam zustanou bez ohledu na polohu plynu. az v okamziku, kdy rychlost auta dosahne orcite hranice zacnou spolu s rychlosti rust i otacky motoru.

alman: chyba v uvaze je v te konstantnosti prevodu. ten prave neni. jestlize zustanou otacky na vystupu prevodovky konstatni a soucasne vzrostou otacky motoru na jmenovitou hodnotu, klesne sice kroutici moment na vystupu z motoru, ale vzroste na vystupu z prevodovky. tim samozrejme zvroste prenasena sila, tedy vysledne zrychleni.
ex Reza WRX 2,5 combi
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Subaru XV 2.0XS/CVT

Příspěvek od Slavek_xxx »

MMira píše:jarkantor: v XV se otacky zvysi na 4000 a tam zustanou bez ohledu na polohu plynu. az v okamziku, kdy rychlost auta dosahne orcite hranice zacnou spolu s rychlosti rust i otacky motoru.
Takhle se chova i standardni nerizeny variator u skutru. Ale variator v Subu je rizenej a hydraulicky ovladanej. Co kdyz se radi padlama, da se tocit i v nizsi rychlosti az do omezovace?
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
kwt2000
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1315
Registrován: pát led 07, 2011 5:51 pm
Jméno a příjmení: Petr Jelínek
Bydliště: Rudolec u Sokolova

Re: Subaru XV 2.0XS/CVT

Příspěvek od kwt2000 »

Při řazení pádly se to nechá točit až do omezovače a potom to samo přeřadí o stupeň výš. V automatu sleduje elektronika zřejmě i rychlost prošlápnutí pedálu plynu. Když ho prošlápnu tak nějak normálně, tak to opravdu vytočí někam ke 4.000, ale když dupnu razantně, jde přes pět a tam drží dokud mu nepolevím. Jenže já už mám najeto 100.000, takže je všechno pěkně zajetý, ze začátku mi to přišlo taky takový nějaký líný.
OUTBACK Touring 2023
FORESTER ACTIVE 2,0i 2018
MB W124 300CE

PONTIAC FIREBIRD - minulost ::-(((
OUTBACK 2,5i SPORT 2015 - minulost
OUTBACK 2,5i Comfort 2010 - minulost
"nejezdím rychleji než létá můj anděl strážný"
"seru na sociální sítě, mám rád skutečné přátele"
ferenc.74
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1536
Registrován: úte čer 05, 2012 7:06 pm
Jméno a příjmení: František Jindra
Bydliště: Semily

Re: Subaru XV 2.0XS/CVT

Příspěvek od ferenc.74 »

No fajn,další spřízněná duše na projížďky po okolí :657: Není problém ani s jedním termínem,můžu po práci klidně i v tejdnu,stejně si každý den udělám to svoje kolečko po okolí,a že už jich mám naježděnejch! Už ať je aspoň 10cm sněhu,těším se jak malej Jarda! Tak pokud budeš mít čas,chuť dej vědět. Sejdem se a projedem to! :3gears:
Subaru Forester MY 01 S-Turbo 130KW EX
Subaru Forester MY 06 2.5XT MT
Subaru outback 2,5 115kw MY 2001 AT a v cervený,heč! EX
Subaru outback 2,5 121kw MY 2007 MT šampaň
Uživatelský avatar
jarkantor
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 320
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am

Re: Subaru XV 2.0XS/CVT

Příspěvek od jarkantor »

Já jsem kdysi kdesi písal, že se dá CVT v Subaru úžasně ovládat pomocí plynového pedálu, jen mi chvilku trvalo, než jsem přišel na to jak. Teď už s tím dokážu i takové kulišárny, že auto zrychluje a otáčky klesají. Je možné, že až se R_CAD naučí ovládat CVT v XV, tak na to přijde taky. A taky je docela dobře možné, že je motormanagement v XV spojen s CVT jiným způsobem (myslím SW Bridge) než u OTB, kde je dvaapůlka vybavena i-AVLS, kdy se motor sbírá za hezkého Subaru dunění (někomu ovšem údajně CVT nebo motor nebo něco ječí, já duním typickým Subaru soundem) už od volnoběhu (což je mu díky HDM taky vnucováno, že ::-DD: ). Nejen že se sbírá, ale moje auto při cca 9.300km nájezdu od volnoběhu i silně zatahuje a táhne až do aleluja. K pádlům se nemohu vyjadřovat, protože je nepoužívám. Občas si na ně vzpomenu a pak mě prostě s prominutím serou, protože je neumím ovládat. Důvod je prostý - nastavení předdefinovaných stupňů vede motor ke zcela jinému chování než v automatickém CVT módu, kdy se jede jako z praku, plynule a furtpryč se zrychluje, v manuálu to jde rychle do otáček a mě to pádlování prostě v tom úžasném a skvělém autě vadí, překáží a nebere. Po přesednutí ze služebního manuálněřadivého auta velmi často levou haxnou zadupnu brzový pedál a bejk se určojistě diví, jestli mi nepřeskočilo. :845: Někdy se jistě vydám na nějakou slezinu a porovnám s ostatními uživateli CVT, jak se chová to jejich. Už se docela těším...
alman
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 336
Registrován: stř bře 09, 2011 8:51 pm
Jméno a příjmení: Ales Novák
Bydliště: u Kladna

Re: Subaru XV 2.0XS/CVT

Příspěvek od alman »

MMira píše: ...jestlize zustanou otacky na vystupu prevodovky konstatni...
Ja jsem mluvil o manualni prevodovce. Tam, pokud mam zarazeny stejny stupen, tak snad konstatni otacky na vystupu nejsou, ne? Pokud pak plati, ze max zrychleni je pri max krouticim momentu, tak je jasne proc se CVT chova pri zrychleni jak se chova.
Subaru Outback 2.5i MY16
spotreby.cz
Odpovědět

Zpět na „XV“