Ahoj všem, v listopadu s manželkou vyrážíme na dovolenou do Indonésie. Budeme tam pendlovat mezi ostrovem Bali a Lombok. Rád bych zjistil nějaké bližší info, nejlépe z osobních zkušeností o dopravě v Indonésii Nějaké info už jsem našel tady https://www.bali-indonesie.cz/dovolena- ... at-na-bali. Doporučují tam spíš pronájem motorky, já bych stejně raději volil auto, přece jenom je to bezpečnější.
Chtěl bych se tedy zeptat, jestli je tady někdo, kdo má zkušenosti s dopravou v Indonésii. Zajímají mě jak turistické oblasti tak i off road cesty. Popřípadě, kdybyste měli kontakt na nějaký spolehlivý pronájem auta bylo by to super. :frajer:
Díky, Standa
Bali - Indonésie 2019
Re: Bali - Indonésie 2019
Tak hlavně neoplachuj manželku ve svěcené vodě https://www.novinky.cz/cestovani/clanek ... u-40293106
Sorrym OT, ale musel jsem
Sorrym OT, ale musel jsem
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Subaru Forester SF 90kW MY98
- milosv
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1036
- Registrován: pon kvě 04, 2015 11:03 pm
- Jméno a příjmení: Miloslav Všetička
- Bydliště: Syrovice
Re: Bali - Indonésie 2019
Loni jsme byli na Jávě. Jezdí se vlevo a strašnej mazec. Ale nevím, zda to platí i na Bali a Lomboku.
Forester SJ 2.0i Comfort CVT ES 2018
Forester SH 2,0 XS Comfort LPG 2009
ex Forester SG 2,0 X Trend LPG 2003
Forester SH 2,0 XS Comfort LPG 2009
ex Forester SG 2,0 X Trend LPG 2003
- milosv
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1036
- Registrován: pon kvě 04, 2015 11:03 pm
- Jméno a příjmení: Miloslav Všetička
- Bydliště: Syrovice
Re: Bali - Indonésie 2019
Původně jsme předpokládali, že si budeme půjčovat motorku/auto a dokonce jsem si i pořídil mezinárodní řidičák.
Shrnuto - jezdí se vlevo, hustota provozu většinou šílená a princip ježdění jsme začali chápat až po 10.dnech - vlastně před odjezdem. Např. blinkr znamená pro vzadujedoucího řidiče - tam nejezdi!, nepředjížděj!
Předjíždí se vlevo i vpravo. Pokud je vyznačen jeden jízdní pruh pro jeden směr, vlevo (na kraji vozovky) jezdí rikše, kola, motorky, u středu vozovky jezdí náklaďáky a autobusy. Za půlhodinovou jízdu jsme byli schopni absolvovat 5 - 10 krizových situací (myšky proti náklaďáku, autobusu, autu).
Ale je pravda, že to místňáci zvládají bravurně a neviděli jsme dopravní nehodu.
Takže jsme zbaběle vzdali vlastní dopravu a používali:
1) na krátké vzdálenosti pěšky, rikše nebo motorky s řidičem
2) krátké, střední a jednou i dlouhé trasy taxi osobní nebo mikrobus
3) střední a dlouhé trasy linkové mikrobusy, autobusy, vlak, letadlo
Pěšky jsme chodili SAMI, všichni jezdí.
Rikše šlapací, motorové a motorky - všude dost, velmi levné, musí se smlouvat.
Taxi nebo mikrobus - většinou jsme dojednali na recepci v hotelu, ceny velmi lidové. Pro rikše i taxi jsme aplikovali praxi - před nastoupením si písemně do sešítku potvrdit vyjednanou cenu.
Taxíkem cesta původně sjednávaná na 120km, potom o dalších 120 km dál, cena vyšší jen o 20%..
Autobus - místní linky levné, na každé zastávce nastoupil zpěvák, kytarista a před další zastávkou kasíroval....
Vlak - předprodej jízdenky 10x dražší, 6.hod. před odjezdem snížená cena, šílené fronty a nejistota jízdy. I zlevněné jízdenky dražší než letenky. Vlaky neuvěřitelně komfortní.
Ještě jsem našel odkaz a souhlasím:
https://www.bali-indonesie.cz/dovolena- ... at-na-bali
Shrnuto - jezdí se vlevo, hustota provozu většinou šílená a princip ježdění jsme začali chápat až po 10.dnech - vlastně před odjezdem. Např. blinkr znamená pro vzadujedoucího řidiče - tam nejezdi!, nepředjížděj!
Předjíždí se vlevo i vpravo. Pokud je vyznačen jeden jízdní pruh pro jeden směr, vlevo (na kraji vozovky) jezdí rikše, kola, motorky, u středu vozovky jezdí náklaďáky a autobusy. Za půlhodinovou jízdu jsme byli schopni absolvovat 5 - 10 krizových situací (myšky proti náklaďáku, autobusu, autu).
Ale je pravda, že to místňáci zvládají bravurně a neviděli jsme dopravní nehodu.
Takže jsme zbaběle vzdali vlastní dopravu a používali:
1) na krátké vzdálenosti pěšky, rikše nebo motorky s řidičem
2) krátké, střední a jednou i dlouhé trasy taxi osobní nebo mikrobus
3) střední a dlouhé trasy linkové mikrobusy, autobusy, vlak, letadlo
Pěšky jsme chodili SAMI, všichni jezdí.
Rikše šlapací, motorové a motorky - všude dost, velmi levné, musí se smlouvat.
Taxi nebo mikrobus - většinou jsme dojednali na recepci v hotelu, ceny velmi lidové. Pro rikše i taxi jsme aplikovali praxi - před nastoupením si písemně do sešítku potvrdit vyjednanou cenu.
Taxíkem cesta původně sjednávaná na 120km, potom o dalších 120 km dál, cena vyšší jen o 20%..
Autobus - místní linky levné, na každé zastávce nastoupil zpěvák, kytarista a před další zastávkou kasíroval....
Vlak - předprodej jízdenky 10x dražší, 6.hod. před odjezdem snížená cena, šílené fronty a nejistota jízdy. I zlevněné jízdenky dražší než letenky. Vlaky neuvěřitelně komfortní.
Ještě jsem našel odkaz a souhlasím:
https://www.bali-indonesie.cz/dovolena- ... at-na-bali
Forester SJ 2.0i Comfort CVT ES 2018
Forester SH 2,0 XS Comfort LPG 2009
ex Forester SG 2,0 X Trend LPG 2003
Forester SH 2,0 XS Comfort LPG 2009
ex Forester SG 2,0 X Trend LPG 2003