Taky tady hodím odkaz na svoje fotky. Fotili jsme na stejných místech, takže jsou hodně podobné těm, které už tu jsou mnohokrát.
http://dussi.rajce.idnes.cz/2017_duben_ ... eal-poust/
Jó … a videa jsou pěkná. Fotek jsou stovky, videa jenom dvě. Pokud někdo videa ještě máte, šoupněte je sem.
Jinak jsem rád, že jste plni dojmů a zážitků a že se líbilo. Měl jsem obavu z tak velkého počtu aut, ale vše klaplo bez nejmenších komplikací. Tím, že jsme se přesouvali jen na krátké vzdálenosti, tak to šlo docela dobře. Ale na nějaké delší společné expedici, abych pravdu řekl, tak to si v tolika nedovedu dost dobře představit. Tím nemyslím v tolika lidech, ti byli všichni fajn, jen těch 12 aut by už bylo přespříliš. V takové skupině je vždycky nejhorší najít nocležiště. Nám to tentokrát vyšlo parádně: první
pole namiotowe úplně zadarmo a druhý nocleh se mi podařilo v offroad areálu domluvit za hubičku. Oficiální cena za vjezd tam je 20 zlotek/auto/den (tu platí každý návštěvník) a za nocleh nám správce přiúčtoval jen 10 Zl. za auto bez ohledu na počet členů posádky a to je taky téměř zadarmo. S tím chlápkem jsem se už docela spřátelil, tentokrát u ohně i notně popil, takže nás všechny zve, ať se znovu co nejdřív objevíme. Dvéře tam máme otevřené.
Každý si mohl v reálu ověřit, že ježdění v písku má svá specifika a je odlišné od ježdění v blátě nebo ve sněhu. Největší význam má snížení tlaku v pneumatikách. Na plných to nejede vůbec nebo jen mizerně a hned se zahrabe. Ti, co si na poušti upustili jen na 1,5 nebo i 1,3 at, se už sice mohli v písku trochu pohybovat, ale pořád to nebylo ono, a teprve po odfouknutí na 1,0-1,1 začalo to pravé ořechové poježděníčko. Mnozí z vás mi diametrální rozdíl při snížení o jen pár posledních desetinek potvrdili. Další snížování by průjezdnost ještě zlepšilo, ale když už se jde víc pod 1 at, tak bez beadlocků hrozí zutí pneumatiky z ráfku – takže raději nezkoušet. Na subaru i na toyotě je vyzkoušeno a ověřeno, že nejvýhodnější je právě 1 at. A to se u všech potvrdilo i tentokrát na mokrém a relativně dobře nosném písku. I tak nebyla o zahrabaná auta nouze. Hodně se mi líbí fotka, kde je forester zahrabaný málem na výšku celého kola. (Martinovy fotky, 11-tá od konce)
A ještě k tomu Géčku MB > Je jasné, že srdíčko každého subaristy zajásá, když forinem nebo otíkem vyjede tam, kam se Géčku přes několik pokusů nepodařilo vyškrábat. Ale pokud chci být spravedlivý, tak musím dodat, že to nebylo Géčkem samotným, ale pánem, co géčko šoféroval. Evidentně byl na písku poprvé. Kola s plným tlakem, ani jen minimálně upuštěné a podle rozjezdu a při výjezdu na stožárovou dunu bylo hned jasné, že takovým způsobem se mu stoupání vyjet nepodaří. To, že je v písku začátečníkem bylo vidět i z toho, že když ho ve svahu zastavilo a dál to nešlo, tak v té poslední fázi, když už vlastně stál, tak sešlápl plyn na podlahu, protáčel kola, že za ním lítaly gejzíry písku. (viz Jakubovo video, 38:00 min.) To asi podvědomě dělají všichni začátečníci. Jenže to k ničemu není a zůstanou hluboké díry, které akorát hodně ztíží další pokus o výjezd. Já jsem v té pravé strmější trase vyjížděl ke stožáru hned po pánových pokusech a jeho půlmetrové díry mě tak nakoply, že jsem málem vyletěl z kolejí. Už jsem si v duchu říkal, že jestli mě to hodí na štorc, tak se budu dolů kutálet. Naštěstí se i přes kopanec zadařilo vyjet až nahoru.