Polsko 2017 - Subaru adventure tour
-
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1062
- Registrován: pon bře 18, 2013 5:08 pm
- Jméno a příjmení: Robert Košař
- Bydliště: Ostrava
Re: Polsko 2017 - Subaru adventure tour
Jj Dušan a DORO věčni začátečníci
Peugeot 406,Subaru Outback 2,5AT,r.v.00
- JackeOb
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 752
- Registrován: úte črc 14, 2015 11:09 pm
- Jméno a příjmení: Jakub H
- Bydliště: Polička
Re: Polsko 2017 - Subaru adventure tour
Jeste musim palici po tobe narovnat oko jak jsi mne vyskubaval do stranyM a r c e l píše:taky jsem dorazil, nějak kolem půlnoci, stan a písek je na a v autě ještě teď...
díky Tigrovi a Jarce, Pavlosovi a Tazzy že jsem je nakrmil B -)
VDCému za to, že si u mně uvařil B -)
Nastičcce, že jsem jí hlídal čokly na Sahaře B -)
Juicemu za prima pokec B -)
Dorovi a velkýmu Dušanovi za to, že jsem je naučil jezdit v písku B -)
dětem za to, že jsem musel kopat B -)
většině dospěláků za to, že jsem je musel tahat B -)
no a sobě za to, že jsem vám všem dělal …
Sent from my iPhone using Tapatalk
- M a r c e l
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 15410
- Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
- Jméno a příjmení: Martin Fabian
- Bydliště: Středozem B-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Polsko 2017 - Subaru adventure tour
njn, když to jinak nešlo...
- nasticka
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3540
- Registrován: stř říj 12, 2011 8:00 pm
- Jméno a příjmení: Stanislava Kopcová
- Bydliště: Václavice
Re: Polsko 2017 - Subaru adventure tour
Zas zničil auto? Vy jste nepoučitelní. Vůbec ho ke svým autům nepouštějte.. víte, jakou má auru.
N.
N.
Forester SG 2.0XT - SíGr
- M a r c e l
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 15410
- Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
- Jméno a příjmení: Martin Fabian
- Bydliště: Středozem B-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Polsko 2017 - Subaru adventure tour
tak ty seš v klidu, viď? s tou svojí šlupkou do terénu vůbec radši nezajíždíš B- )))
- nasticka
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3540
- Registrován: stř říj 12, 2011 8:00 pm
- Jméno a příjmení: Stanislava Kopcová
- Bydliště: Václavice
Re: Polsko 2017 - Subaru adventure tour
:-P když musím zachraňovat cizí opuštěné pejsky..
N.
N.
Forester SG 2.0XT - SíGr
- Dušan
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1376
- Registrován: stř zář 02, 2009 8:44 pm
- Jméno a příjmení: Dušan Šindel
- Bydliště: Ostrava
Re: Polsko 2017 - Subaru adventure tour
Taky tady hodím odkaz na svoje fotky. Fotili jsme na stejných místech, takže jsou hodně podobné těm, které už tu jsou mnohokrát.
http://dussi.rajce.idnes.cz/2017_duben_ ... eal-poust/
Jó … a videa jsou pěkná. Fotek jsou stovky, videa jenom dvě. Pokud někdo videa ještě máte, šoupněte je sem.
Jinak jsem rád, že jste plni dojmů a zážitků a že se líbilo. Měl jsem obavu z tak velkého počtu aut, ale vše klaplo bez nejmenších komplikací. Tím, že jsme se přesouvali jen na krátké vzdálenosti, tak to šlo docela dobře. Ale na nějaké delší společné expedici, abych pravdu řekl, tak to si v tolika nedovedu dost dobře představit. Tím nemyslím v tolika lidech, ti byli všichni fajn, jen těch 12 aut by už bylo přespříliš. V takové skupině je vždycky nejhorší najít nocležiště. Nám to tentokrát vyšlo parádně: první pole namiotowe úplně zadarmo a druhý nocleh se mi podařilo v offroad areálu domluvit za hubičku. Oficiální cena za vjezd tam je 20 zlotek/auto/den (tu platí každý návštěvník) a za nocleh nám správce přiúčtoval jen 10 Zl. za auto bez ohledu na počet členů posádky a to je taky téměř zadarmo. S tím chlápkem jsem se už docela spřátelil, tentokrát u ohně i notně popil, takže nás všechny zve, ať se znovu co nejdřív objevíme. Dvéře tam máme otevřené.
Každý si mohl v reálu ověřit, že ježdění v písku má svá specifika a je odlišné od ježdění v blátě nebo ve sněhu. Největší význam má snížení tlaku v pneumatikách. Na plných to nejede vůbec nebo jen mizerně a hned se zahrabe. Ti, co si na poušti upustili jen na 1,5 nebo i 1,3 at, se už sice mohli v písku trochu pohybovat, ale pořád to nebylo ono, a teprve po odfouknutí na 1,0-1,1 začalo to pravé ořechové poježděníčko. Mnozí z vás mi diametrální rozdíl při snížení o jen pár posledních desetinek potvrdili. Další snížování by průjezdnost ještě zlepšilo, ale když už se jde víc pod 1 at, tak bez beadlocků hrozí zutí pneumatiky z ráfku – takže raději nezkoušet. Na subaru i na toyotě je vyzkoušeno a ověřeno, že nejvýhodnější je právě 1 at. A to se u všech potvrdilo i tentokrát na mokrém a relativně dobře nosném písku. I tak nebyla o zahrabaná auta nouze. Hodně se mi líbí fotka, kde je forester zahrabaný málem na výšku celého kola. (Martinovy fotky, 11-tá od konce)
A ještě k tomu Géčku MB > Je jasné, že srdíčko každého subaristy zajásá, když forinem nebo otíkem vyjede tam, kam se Géčku přes několik pokusů nepodařilo vyškrábat. Ale pokud chci být spravedlivý, tak musím dodat, že to nebylo Géčkem samotným, ale pánem, co géčko šoféroval. Evidentně byl na písku poprvé. Kola s plným tlakem, ani jen minimálně upuštěné a podle rozjezdu a při výjezdu na stožárovou dunu bylo hned jasné, že takovým způsobem se mu stoupání vyjet nepodaří. To, že je v písku začátečníkem bylo vidět i z toho, že když ho ve svahu zastavilo a dál to nešlo, tak v té poslední fázi, když už vlastně stál, tak sešlápl plyn na podlahu, protáčel kola, že za ním lítaly gejzíry písku. (viz Jakubovo video, 38:00 min.) To asi podvědomě dělají všichni začátečníci. Jenže to k ničemu není a zůstanou hluboké díry, které akorát hodně ztíží další pokus o výjezd. Já jsem v té pravé strmější trase vyjížděl ke stožáru hned po pánových pokusech a jeho půlmetrové díry mě tak nakoply, že jsem málem vyletěl z kolejí. Už jsem si v duchu říkal, že jestli mě to hodí na štorc, tak se budu dolů kutálet. Naštěstí se i přes kopanec zadařilo vyjet až nahoru.
http://dussi.rajce.idnes.cz/2017_duben_ ... eal-poust/
Jó … a videa jsou pěkná. Fotek jsou stovky, videa jenom dvě. Pokud někdo videa ještě máte, šoupněte je sem.
Jinak jsem rád, že jste plni dojmů a zážitků a že se líbilo. Měl jsem obavu z tak velkého počtu aut, ale vše klaplo bez nejmenších komplikací. Tím, že jsme se přesouvali jen na krátké vzdálenosti, tak to šlo docela dobře. Ale na nějaké delší společné expedici, abych pravdu řekl, tak to si v tolika nedovedu dost dobře představit. Tím nemyslím v tolika lidech, ti byli všichni fajn, jen těch 12 aut by už bylo přespříliš. V takové skupině je vždycky nejhorší najít nocležiště. Nám to tentokrát vyšlo parádně: první pole namiotowe úplně zadarmo a druhý nocleh se mi podařilo v offroad areálu domluvit za hubičku. Oficiální cena za vjezd tam je 20 zlotek/auto/den (tu platí každý návštěvník) a za nocleh nám správce přiúčtoval jen 10 Zl. za auto bez ohledu na počet členů posádky a to je taky téměř zadarmo. S tím chlápkem jsem se už docela spřátelil, tentokrát u ohně i notně popil, takže nás všechny zve, ať se znovu co nejdřív objevíme. Dvéře tam máme otevřené.
Každý si mohl v reálu ověřit, že ježdění v písku má svá specifika a je odlišné od ježdění v blátě nebo ve sněhu. Největší význam má snížení tlaku v pneumatikách. Na plných to nejede vůbec nebo jen mizerně a hned se zahrabe. Ti, co si na poušti upustili jen na 1,5 nebo i 1,3 at, se už sice mohli v písku trochu pohybovat, ale pořád to nebylo ono, a teprve po odfouknutí na 1,0-1,1 začalo to pravé ořechové poježděníčko. Mnozí z vás mi diametrální rozdíl při snížení o jen pár posledních desetinek potvrdili. Další snížování by průjezdnost ještě zlepšilo, ale když už se jde víc pod 1 at, tak bez beadlocků hrozí zutí pneumatiky z ráfku – takže raději nezkoušet. Na subaru i na toyotě je vyzkoušeno a ověřeno, že nejvýhodnější je právě 1 at. A to se u všech potvrdilo i tentokrát na mokrém a relativně dobře nosném písku. I tak nebyla o zahrabaná auta nouze. Hodně se mi líbí fotka, kde je forester zahrabaný málem na výšku celého kola. (Martinovy fotky, 11-tá od konce)
A ještě k tomu Géčku MB > Je jasné, že srdíčko každého subaristy zajásá, když forinem nebo otíkem vyjede tam, kam se Géčku přes několik pokusů nepodařilo vyškrábat. Ale pokud chci být spravedlivý, tak musím dodat, že to nebylo Géčkem samotným, ale pánem, co géčko šoféroval. Evidentně byl na písku poprvé. Kola s plným tlakem, ani jen minimálně upuštěné a podle rozjezdu a při výjezdu na stožárovou dunu bylo hned jasné, že takovým způsobem se mu stoupání vyjet nepodaří. To, že je v písku začátečníkem bylo vidět i z toho, že když ho ve svahu zastavilo a dál to nešlo, tak v té poslední fázi, když už vlastně stál, tak sešlápl plyn na podlahu, protáčel kola, že za ním lítaly gejzíry písku. (viz Jakubovo video, 38:00 min.) To asi podvědomě dělají všichni začátečníci. Jenže to k ničemu není a zůstanou hluboké díry, které akorát hodně ztíží další pokus o výjezd. Já jsem v té pravé strmější trase vyjížděl ke stožáru hned po pánových pokusech a jeho půlmetrové díry mě tak nakoply, že jsem málem vyletěl z kolejí. Už jsem si v duchu říkal, že jestli mě to hodí na štorc, tak se budu dolů kutálet. Naštěstí se i přes kopanec zadařilo vyjet až nahoru.
Tam je jakoby cesta .....
Forester 2003 - manuál, zvýšený, oplechovaný
Toyota Land Cruiser 95 - r.2001, Ironman 2", šnorchl
Forester 2003 - manuál, zvýšený, oplechovaný
Toyota Land Cruiser 95 - r.2001, Ironman 2", šnorchl
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49211
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Polsko 2017 - Subaru adventure tour
Dušane neboj, videí je dost, ale bez prostříhání nejdou publikovat. Už na tom pracuju...
A tvoje fotky Dušane, stejná místa, ale zase jiné záběry. Třeba za tuhle fotku http://dussi.rajce.idnes.cz/2017_duben_ ... 130935.jpg děkuju. To je jediná fotka z tohohle průjezdu, kde je vidět alespoň nějaký trošku efektní gejzír vody.
A tvoje fotky Dušane, stejná místa, ale zase jiné záběry. Třeba za tuhle fotku http://dussi.rajce.idnes.cz/2017_duben_ ... 130935.jpg děkuju. To je jediná fotka z tohohle průjezdu, kde je vidět alespoň nějaký trošku efektní gejzír vody.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- JackeOb
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 752
- Registrován: úte črc 14, 2015 11:09 pm
- Jméno a příjmení: Jakub H
- Bydliště: Polička
Re: Polsko 2017 - Subaru adventure tour
To sem já! To sem já!Dušan píše:....Hodně se mi líbí fotka, kde je forester zahrabaný málem na výšku celého kola. (Martinovy fotky, 11-tá od konce)
Takže jak minulej rok: "Jen Jakub, blbě si najel." :D
EDIT: K tomu Géčku - nevím co to má nebo nemá, ale předpokládám, že takový hovado auto má uzávěrky a pán je ani neměl zapnutý. Pokud je to nemá, tak pak to auto ale zase nechápu.
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49211
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Polsko 2017 - Subaru adventure tour
Géčko je má, ale Dušan má pravdu, že to bylo pánovo rukama. Je škoda, když taková technika zůstane díky jelitu za volantem nevyužita.
Jinak samozřejmě potvrzuji Dušanova slova ohledně podhušťování, rozdíl mezi 1.5 atm a 1.1 atm, je obrovský. Nevěřil bych, že tak moc obrovský. Osobní zkušenost je nepřenosná a jsem za ni nesmírně rád.
Jinak samozřejmě potvrzuji Dušanova slova ohledně podhušťování, rozdíl mezi 1.5 atm a 1.1 atm, je obrovský. Nevěřil bych, že tak moc obrovský. Osobní zkušenost je nepřenosná a jsem za ni nesmírně rád.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- Tiger
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1206
- Registrován: úte črc 16, 2013 12:27 pm
- Jméno a příjmení: Tomáš V
- Bydliště: Praha
Re: Polsko 2017 - Subaru adventure tour
Dušan má pravdu, to auto by to fakt dalo s přehledem.JackeOb píše:EDIT: K tomu Géčku - nevím co to má nebo nemá, ale předpokládám, že takový hovado auto má uzávěrky a pán je ani neměl zapnutý. Pokud je to nemá, tak pak to auto ale zase nechápu.
Edit: byls rychlejší Tome
Subaru XV 1.6 84kW CVT MY20 Comfort
Subaru Forester SG 2.0 92kW MT MY05 ADV Comfort
ex Subaru Forester SF 2.0 92kW MT MY99 ADV
Honda SH150i 2022
Triumph Tiger 955i MY01
Subaru Forester SG 2.0 92kW MT MY05 ADV Comfort
ex Subaru Forester SF 2.0 92kW MT MY99 ADV
Honda SH150i 2022
Triumph Tiger 955i MY01
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49211
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Polsko 2017 - Subaru adventure tour
Jo jinak jsem udělal ještě jednu zkušenost při ježdění v písku s automatem. Zatímco v jakémkoliv jiném terénu, kde se hodí síla, je optimální jízda na zařazenou 1, v písku je to kontraproduktivní a mnohem lépe se auto chovalo na D, kdy přenos síly od motoru jde přes měnič a mnohem jemněji lze dávkovat sílu, která doputuje na kola.
Rozhodně hned jak bude zase příležitost vyrazit znovu na tohle místo, nebudu váhat ani minutu a jedu.
Rozhodně hned jak bude zase příležitost vyrazit znovu na tohle místo, nebudu váhat ani minutu a jedu.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1862
- Registrován: pon srp 10, 2015 3:37 pm
- Bydliště: Hradec Králové
Re: Polsko 2017 - Subaru adventure tour
Géčko má tři diferáky a tři špéry ... to musí vyjet i po střeše.
Forejs SG, 11/03, 2.0 92kW + nové LPG.
-
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1062
- Registrován: pon bře 18, 2013 5:08 pm
- Jméno a příjmení: Robert Košař
- Bydliště: Ostrava
Re: Polsko 2017 - Subaru adventure tour
Peugeot 406,Subaru Outback 2,5AT,r.v.00
- Dušan
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1376
- Registrován: stř zář 02, 2009 8:44 pm
- Jméno a příjmení: Dušan Šindel
- Bydliště: Ostrava
Re: Polsko 2017 - Subaru adventure tour
To video znám, ještě že je u něho takový decentní, uhlazený komentář .....
Tam je jakoby cesta .....
Forester 2003 - manuál, zvýšený, oplechovaný
Toyota Land Cruiser 95 - r.2001, Ironman 2", šnorchl
Forester 2003 - manuál, zvýšený, oplechovaný
Toyota Land Cruiser 95 - r.2001, Ironman 2", šnorchl