Transylvánské pastorále 4x4 - 2015

Vše o cestování, expedicích a výletech. Tipy na cesty, záznamy z expedic, deníčky cestovatelů, zážitky z cest. Zkrátka vše na jednom místě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Kolben
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5405
Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Holýšov

Re: Transylvánské pastorále 4x4 - 2015

Příspěvek od Kolben »

Tuhle se me manzelka ptala, jak bych si predstavoval dovolenou. (zrovna jsem prudil, ze uz me nikdy nedostanou k mori a ze nepojedu nikam, kde bude vic jak 18°C nad nulou-fakt to nemam rad). Pro mne byla najlepsi dovolena na Islandu, kde jsme meli pujceny auto a celych 14dni nam proprselo. Sem nejakej naruby. Tohle ji musim ukazat jako muj sen. Sice by to obnaselo nakup poradnyho auta, páč s mojí fajnovkou foresterem by to neslo. Ale co uz :-) :-) Krasny!!!
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Uživatelský avatar
Rudolfo
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1956
Registrován: stř srp 05, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Rudolf Weissbrod
Bydliště: Ostrava

Re: Transylvánské pastorále 4x4 - 2015

Příspěvek od Rudolfo »

Ono se dají najít soft terény. První Rumunsko jsem jel s nezvedutým Forestrem a šlo to.

Odesláno z mého GT-I9505 pomocí Tapatalk
Mějte se Subarově

Ruda

__________________________________________________________
Subaru Forester 2.0 Atm., 5MT+redukce, BA95+LPG, oplechovaný spodek, Zvýšený 3 cm, Vyrobeno 2008 - model MY2009
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49126
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Transylvánské pastorále 4x4 - 2015

Příspěvek od VDC »

Doro krásně jsi se zhostil role zpravodajce. Parádní. Ale furt jsme se ještě nedozvěděli podrobnosti o opravě té spojovačky na Defu... ;-)

Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
catana
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3258
Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: Jizni Australie

Re: Transylvánské pastorále 4x4 - 2015

Příspěvek od catana »

Pekny report :826: Libi se mi, jak je ta priroda takova nedotcena.
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4042
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Transylvánské pastorále 4x4 - 2015

Příspěvek od Doro »

Ohledně spojovací tyče Dafné a postradatelných dílů Toyky bude líp, když se podělí přímo Jarek a Dušan. Bo to byla pro obě auta myslím první taková výprava, tedy by to z mé strany nebylo podáno objektivně.

Co jsem se svezl v obou strojích v terénu (třeba jedna cesta pro forestříka sjízná jen shora dolů, tedy bráno z mého pohledu), tak z mé strany v Dafné jednoznačné nadšení - prostě si to jelo pomaličku, ale s naprostou jistotou a pořád, s možností zastavit a zase se rozjet dle libosti. Úplně jiný pocit. Pak třeba cesta bažinami v kolejích s forestrem asik těžko - tam to měli oba akorát na výšku podvozku. Jedině by to šlo objet někudy bokem, co jsme ale už nehledali.
S Toykou třeba do jednoho kopce na redukci za 2 a i to bylo hodně pomalu a najistotu - prostě nuda :845: ::-DDD: , pořád to jelo a jelo. Foretřík by mosel na redukovanou 1 a min. 3 tis. ot. s rozjezdem, aby vyjel - nakonec jsme jeli jinudy. Výjezd do kopce (vložené video dříve) měl forestřík co dělat - 3,5-4 tis. otáček, aby to šlo vyjet. Toyka v naprosté pohodě a klidu, stejně tak Dafné. Je třeba uvažovat, že se jede s naloženým autem a ne nalehko, to by pak bylo vše jinak. Taky se mi to podařilo až na druhý pokus, bo prostě chyběl výkon. Couvat dolů bylo hooodně nepříjemné, a už to smykování dolů skoro nešlo řídit.
Měnit ale nebudu, bo bahno dle očekávání ukázalo, že hmotnost se okecat nedá a forestřík si v něm jede svoji jistou stopu :657: .
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Uživatelský avatar
jarek
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 74
Registrován: úte zář 22, 2009 9:50 pm
Bydliště: Hlučín

Re: Transylvánské pastorále 4x4 - 2015

Příspěvek od jarek »

Nic náročného, poměrně lehká pasáž po hřebeni s vyjetými kolejemi, potom krátký sjezd. Takto vypadala spojovačka po dojezdu.
Přílohy
RO 2015 592.jpg
Forester SJ 2,0 m.r. 2018
Defender 300Tdi m.r. 1996
Uživatelský avatar
jarek
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 74
Registrován: úte zář 22, 2009 9:50 pm
Bydliště: Hlučín

Re: Transylvánské pastorále 4x4 - 2015

Příspěvek od jarek »

další kroky k zlepšení stavu a zklidnění .... posádky
Přílohy
tyč po demontáži ....
tyč po demontáži ....
po narovnání....
po narovnání....
radikálnější oprava
radikálnější oprava
RO 2015 751.jpg
tak jezdíme dodnes, ale už je náhrada
tak jezdíme dodnes, ale už je náhrada
Forester SJ 2,0 m.r. 2018
Defender 300Tdi m.r. 1996
Uživatelský avatar
jarek
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 74
Registrován: úte zář 22, 2009 9:50 pm
Bydliště: Hlučín

Re: Transylvánské pastorále 4x4 - 2015

Příspěvek od jarek »

jen tak pro naši radost .... podělení se
Přílohy
křížení
křížení
na safari
na safari
RO 2015 757.jpg
RO 2015 792.jpg
RO 2015 796.jpg
RO 2015 800.jpg
vezli jsme si štěstí
vezli jsme si štěstí
Forester SJ 2,0 m.r. 2018
Defender 300Tdi m.r. 1996
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49126
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Transylvánské pastorále 4x4 - 2015

Příspěvek od VDC »

To je teda zvláštní, že je spojovačka z takovýho bláta... :-\

Odesláno z mého EVOLVEO StrongPhone Q4 pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11883
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: Transylvánské pastorále 4x4 - 2015

Příspěvek od Traveller »

"Blátivý materiál by to fakt být neměl..., a pak je ještě jedna možnost a sice že už to jednou bylo ohnuté. :655: Kov má totiž tu nepříjemnou vlastnost, že jak třeba takovouto tyč jednou ohneš, tak i když ji srovnáš a vše vypadá perfektně, tak si to ohnutí moc dobře "pamatuje" a dříve nebo později... :811:
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Uživatelský avatar
Tiger
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1206
Registrován: úte črc 16, 2013 12:27 pm
Jméno a příjmení: Tomáš V
Bydliště: Praha

Re: Transylvánské pastorále 4x4 - 2015

Příspěvek od Tiger »

Taky bych to viděl tak, že už párkrát ohnutá byla.
Subaru XV 1.6 84kW CVT MY20 Comfort
Subaru Forester SG 2.0 92kW MT MY05 ADV Comfort
ex Subaru Forester SF 2.0 92kW MT MY99 ADV
Honda SH150i 2022
Triumph Tiger 955i MY01
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4042
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Transylvánské pastorále 4x4 - 2015

Příspěvek od Doro »

Nechci vám kazit radost, ale ta tyč rozhodně nemůže být originál - materiál tyče je tak měkký, že jde ohnout v ruce. To u originálu asik nehrozí.
Ohledně "ohybové paměti" tyče, je zřejmě, že po porušení meze pevnosti ohybem, dojde díky kluzu materiálu ke změně geometrie profilu tyče, tedy vznikne spíše elipsoidní než kruhový průřez. Další ohyb je díky této změně průřezu možný s menším zatížením.
Ale, materál rozpěrné tyče musí být mimo pevnost i dostatečně pružný, právě, aby se tak snadno neohnul. Také se chová trochu jinak a není jednoduché takovou tyč narovnat. Totok Jarek srovnával bez problémů i na pařezu a malým kladivem.

Ale bylo fakt drsné sledovat, jak se ta tyč ohnula jen projetím po vymleté cestě, bez nárazu a bez jiného zatížení třeba od volantu. Stát se to doma, není co řešit, ale v divočině dostává i taková drobnost zcela jiný rozměr (totok ale nejde nijak vysvětlit nebo takovou zkušenost předat).
A jsem rád, že to opravené Jarkovi tak dlouho slouží... oprava v polních podmínkách byla zajímavá i akční.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11883
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: Transylvánské pastorále 4x4 - 2015

Příspěvek od Traveller »

Radost nám nekazíš. Nějak tak jak píšeš to asi bude. My jsme jen teoretizovali co to mohlo zapříčinit, ale na origo díl to fakt nevypadá. :1774: :845: Hlavně že se to povedlo opravit na místě. :850:
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Uživatelský avatar
Kolben
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5405
Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Holýšov

Re: Transylvánské pastorále 4x4 - 2015

Příspěvek od Kolben »

Ten posledni souhrn fotek je super :-)
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Uživatelský avatar
jarek
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 74
Registrován: úte zář 22, 2009 9:50 pm
Bydliště: Hlučín

Re: Transylvánské pastorále 4x4 - 2015

Příspěvek od jarek »

Materiál spojovací tyče je z kategorie, jak se říká u nás, GUVENSTAHL. S Pavlem jsme tyč z toho nejhoršího ohybu srovnali přes velký špalek ručně. Dále už to byla práce s 1,5kg kladivem. Když jsme sundali tyč poprvé (celkem byla sundána 3x a 2x jsem drobný ohyb rovnal pajcrem o nápravu bez demontáže), pozorně jsem ji prohlížel, jestli ohyb nebyl způsoben nárazem. Tyč absolutně bez jakékoli stopy po nárazu z vnějšku. Barva celistvá, nepoškrábaná. První stopy nárazu z vnějšku získala až po mnohačetném úderu kladivem. To už zřejmě ztratila paměť úplně a dál se křivila. Po jednoduchém ambulantním zákroku, kdy jsme se snažili kladivem ji paměť vrátit, srovnali ji a přiložili dláhu na bolavé místo (celá tyč v délce 120cm), bylo vše ok.

hoj, j.
Forester SJ 2,0 m.r. 2018
Defender 300Tdi m.r. 1996
Odpovědět

Zpět na „Cestování“