MONTENEGRO / ALBANIA - Forester expedice 2014

Vše o cestování, expedicích a výletech. Tipy na cesty, záznamy z expedic, deníčky cestovatelů, zážitky z cest. Zkrátka vše na jednom místě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49212
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: MONTENEGRO / ALBANIA - Forester expedice 2014

Příspěvek od VDC »

No to je nádhera !

Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Dušan
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1376
Registrován: stř zář 02, 2009 8:44 pm
Jméno a příjmení: Dušan Šindel
Bydliště: Ostrava

Re: MONTENEGRO / ALBANIA - Forester expedice 2014

Příspěvek od Dušan »

Rudolfo píše:Další pěkný zážitek u mostu přes řeku Taru. I zahlédli jsme, že zde je lanovka z jedné strany kaňonu na druhou stranu. Po dohodnutí "skupinové slevy" z 20 na 10 euro nás nakonec 6 vyzkoušelo jízdu lanovkou nad řekou. Most je údajně vysoký 135 metrů.Bylo to pěkné, ale krátké. Jízda trvala cca 1 minutu.
Nóó ... krátké ... jak se to vezme, z evropského hlediska určitě ne, 824 m je už slušná délka:
Uložený snímek 1 (2).jpg
Uložený snímek 2 (2).jpg
Tam je jakoby cesta .....

Forester 2003 - manuál, zvýšený, oplechovaný
Toyota Land Cruiser 95 - r.2001, Ironman 2", šnorchl
Uživatelský avatar
Rudolfo
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1956
Registrován: stř srp 05, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Rudolf Weissbrod
Bydliště: Ostrava

Re: MONTENEGRO / ALBANIA - Forester expedice 2014

Příspěvek od Rudolfo »

No Dušane, myslel jsem "pocitově", než se člověk vzpamatoval, byl na druhé straně. Délka byla slušná. Prý někteří účastníci ani neměli čas se začít bát. :845:

Bylo to naprosto bezpečné.
Mějte se Subarově

Ruda

__________________________________________________________
Subaru Forester 2.0 Atm., 5MT+redukce, BA95+LPG, oplechovaný spodek, Zvýšený 3 cm, Vyrobeno 2008 - model MY2009
Uživatelský avatar
jarek
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 74
Registrován: úte zář 22, 2009 9:50 pm
Bydliště: Hlučín

Re: MONTENEGRO / ALBANIA - Forester expedice 2014

Příspěvek od jarek »

Já měl zcela opačný dojem. Pro mě to bylo nekonečně dlouhé. Já jsem totiž zjistil nahoře u startu, že nemám klíče od auta. Myslel jsem že zůstaly ve spínací skříňce, když jsem se vracel zavřít okna. Nakonec byly nalezeny (Pavlem a Jirkou), zcela bezpečně visící v zámku dveří. :839:

hoj, j
Forester SJ 2,0 m.r. 2018
Defender 300Tdi m.r. 1996
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4042
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: MONTENEGRO / ALBANIA - Forester expedice 2014

Příspěvek od Doro »

No Jarku, co se týče zamykání auta, tak držíš svůj standard :845: .... kufr nebo klíče, ono to vyjde na stejno. Jsem vůbec nevěděl ani nepostřehl, že byl nějaký problém. V mém případě by to poznali všichni a hned ::-DD: .

Ohledně mostu, jak jsme k němu s Luckou přijeli, jel jsem hned dál, "bezváhání, vpřed...vzad ni krok" :657: ... ale Lucka mi to zatrhla ::-DDD: ::-DDD: , tedy jsem pokorně vycouval a šlo se na prohlídku (ono, i tak bych se tam šel nejdříve kouknout, ale i trocha toho vzrušení semtam neuškodí ::-DDD: ::-DDD: ::-DDD: )
A dík, že Ruda vystřihl naši domluvu s místním domorodcem na mopedu.... asi byste usnuli, než se to pohlo a on tedy že se konečně rozjel přes most :845: .
Nejlepší na tom mostě ale byla ta díra hned na začátku.... důvěra bezprostředně po jejím objevení klesla hodně dolů... aspoň, že tam zbyla ta jedna fošňa podélně :845:

Jarku, mohl bys dát prosím to video někam jinam... nemám na google účet a na video se nekoouknu. Nebo poslat třeba přes úschovnu, dík :pr:
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Uživatelský avatar
Rudolfo
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1956
Registrován: stř srp 05, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Rudolf Weissbrod
Bydliště: Ostrava

Re: MONTENEGRO / ALBANIA - Forester expedice 2014

Příspěvek od Rudolfo »

Jarku,
hoď ten film s fotkami Dušanovi a on to šoupne na YT. Já ten filmeček viděl, ale jen proto, že na Google+ účet mám.
Mějte se Subarově

Ruda

__________________________________________________________
Subaru Forester 2.0 Atm., 5MT+redukce, BA95+LPG, oplechovaný spodek, Zvýšený 3 cm, Vyrobeno 2008 - model MY2009
Uživatelský avatar
Dušan
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1376
Registrován: stř zář 02, 2009 8:44 pm
Jméno a příjmení: Dušan Šindel
Bydliště: Ostrava

Re: MONTENEGRO / ALBANIA - Forester expedice 2014

Příspěvek od Dušan »

Jarkovo/Jiřčino video přejezdu přes lanový most - pro ty, co nemají účet Google (Doro a jiní)

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=_ri34BP ... e=youtu.be[/youtube]
Tam je jakoby cesta .....

Forester 2003 - manuál, zvýšený, oplechovaný
Toyota Land Cruiser 95 - r.2001, Ironman 2", šnorchl
Uživatelský avatar
Dušan
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1376
Registrován: stř zář 02, 2009 8:44 pm
Jméno a příjmení: Dušan Šindel
Bydliště: Ostrava

Re: MONTENEGRO / ALBANIA - Forester expedice 2014

Příspěvek od Dušan »

Z vymazleného českého JEEPa je v Černé Hoře vrak … co se taky může přihodit na expedici.

Smutný, ale poučný příběh o tom, jak zrádná může být mokrá tráva. Šokující chvíle zažila jiná česká expedice s podobným programem cesty, jako měli my.


Ke konci našeho cestování jsme ještě zajeli prověřit schopnosti našich Forestrů do nádherných hor Bjelasica. Pro vjezd do nich jsme zvolili netypickou trasu od jihu po šotolinových cestičkách a mnohdy jen po vyjetých kolejích v trávě náhorních planin. Po 25 km jsme se ocitli v centru pohoří. Odbočka z „hlavní šotoliny“ nás zavedla na travnaté sedlo na hřebeni mezi dvěma význačnými vrcholy. Na druhou stranu sedla sráz a krásný pohled na salaše a jezero v horním patře doliny. 100 m pod sebou vidíme vrak osobního auta.
a.JPG
b.JPG


Na internetu jsem objevil, co jsme vlastně viděli a jak k tomu došlo:


O měsíc dříve, při návratu z Albánie, se stejnou trasou do centra Bjelasice vydala parta zkušených českých ofrouďáků se třemi expedičně upravenými vozy – 2x Jeep, 1x Patrol.

c.jpg


Ocitli se ve stejném sedle jako my. Rozdíl jen takový, že my před deštěm, oni po dešti. Možná prozkoumávali terén poblíž sedla, možná hledali místo k táboření. Nevím.
Co se pak událo prostřednímu Jeepu XJ ukazuje dramatické video. Řidič naštěstí přežil bez větší úhony.


Vybral jsem a poskládal z několika veřejných ofrouďáckých vláken, jak sám řidič nešťastnou událost popisuje:


..... Na expedici Albánie 2014 se stal takový drobný incident, který však má za důsledek to, že tento thread o buildu mého jeepa definitivně končí. Než tisíce slov bude asi lepší zde fláknout video z palubní kamery (na datum a čas na záznamu neberte zřetel, nenastavoval jsem je) a finální fota:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=_k3VyG5wleE[/youtube]



Jen pro informaci - k tomu srázu jsem pochopitelně nejel vědomě. Původně jsem chtěl jet o dost vlevo, kde byl normální sjezd dolů. To podloží (podmáčená tráva) ale bylo kluzké jak led a to, že jedu z toho kopce ke srázu, není moje volba ... Auto absolutně nereagovalo na řízení či přidávání/ubírání plynu, prostě jelo jak na saních a zrychlovalo k tomu srázu, pak HOP s autem ze srázu a pak kutululů... Celou tu dobu jsem zůstal v autě (naštěstí), jen jsem si myslel něco jako "Sakra, zastavte někdo už ten kolotoč!!!" Po dokončení kutálení jsem z auta (vraku) vylezl a k naprostému údivu všech členů expedice jsem až na pár šrámů byl zcela nezraněn... Zázrak...

d.jpg
e.jpg
f.jpg


... ty vole co je ? ...jste celý ?

No, co by to mělo být? Pád z 10m srázu zakončený cca 50m dlouhým kutálením po strmém svahu střecha/kola/střecha/kola/boky... a to vše tak 10 - 15x.

Naštěstí jsem v té době jel v autě jen já sám a jako zázrakem jsem tuto drobnou pihu na kráse expedice přežil bez zranění (pokud se nepočítá pár děr v ruce, řezné rány a modřiny - nic vážného). U auta je to už trochu horší, jak je jistě vidět z fotek...

Jo a v autě jsem byl po celou dobu této taškařice (ač nepřipoután, nevylít jsem ven) a až se svět přestal točit a auto stálo stabilně na střeše, vylezl jsem levým zadním bočním okýnkem...


.... To nasere. Hlavne ze jste ok. Kde se stala chyba? Ridicska nebo neco na aute?

Chyba v nedůsledném ohledání terénu. Byla tam nacucaná tráva, kluzká jako led. Navíc dost příčný sklon. Auto absolutně nereagovalo na řízení, přidávání či ubírání plynu atp. a plynule ale nezadržitelně zrychlovalo a sunulo se mírně bokem. Prostě to jelo jak po saních až ke srázu, pak HUP a kutululů...


viděl jsem video a doteď nevím zda jsi před kutálením auta vyskočil (to HOP a pak kutululů) nebo zda jsi se kutálel v něm a přežil to (tomu asi neuvěřím i kdybych viděl Tvou fotku v čerstvě zmuchlaném XJ)

Celou dobu jsem se kutálel v něm... Na vyskočení nebyl čas, do poslední chvíle jsem věřil, že se mi to povede ustát... (teda než to šlo na čumák a to už bylo na vyskakování pozdě). Věř tomu, viděli to všichni kdo tam byli. Že jsem to celý přežil a kromě pár škrábanců mě nic nebylo nicméně nemohli pořádně pochopit ani ostatní členové expedice. Když mě Jirka viděl, jak se soukám z pravého zadního okýnka z totálně zdemolovanýho auta ležícího na střeše (teda na tom, co ze střechy zbylo) tak byl strašně rád, ale nemohl pořád uvěřit, že lezu ven živej a celej... Možná mě zachránilo to, že jsem nebyl připoutanej a při prvním drsnějším nárazu na zadek (ten první přemet předek/zadek) mě to hodilo až dozadu do zavazadlovýho prostoru, kde jsem se celou dobu točil jako hovno v pračce. Nebylo to ale pochopitelně nic příjemnýho... Pár šrámů jsem si z tohoto kolotoče odnesl...

Navíc na tom videu ja jasně slyšet, jak hekám, když z toho vraku lezu ven... (Takový to "Eeehhh, uff, uhhmmm, ooouuu, uff, eeeee..." )

A že jsem neřval když se to všechno posralo? Nejsem ten typ. Jsem spíše kliďas a i v krizových situacích se spíše snažím věc řešit (tady sice už nebylo co), než řvát jako malá holka...

..... Jinak také nechápu, jak jsem zůstal v autě, zvláště když jsem se po té motanici probral vzadu v nákladovým prostoru u pátých dveří. Udržet se volantu nebo podobnou věc nebylo naprosto možné. Jeden z těch nárazů mě vystřelil dozadu takovou silou, že se urvaly přední šrouby sedačky řidiče a ta se tak "sklopila". .....

..... Prostě neskutečný štěstí. Budu slavit dvoje narozky ročně...

Základ ale asi byl, že jsem okamžitě po prvním nárazu kterej mě vyhodil dozadu do auta zaujal obdobnou polohu, která se doporučuje v letadlech, tj hlavu mezi lokty a stáhnout ke kolenům. Tím pádem dostaly nejvíc ran ramena a lokty, ale hlava byla chráněna.


...To rádio sis pustil sám po dopadu nebo nějaká Tvoje vychytávka?...

To rádio hrálo piánko už od začátku, akorát to v tom šrumecu není moc slyšet (jen ze začátku, a pak pochopitelně na konci). Zapnout jsem ho po akci jaksi nemoh, neboť po dokončení kutálení jsem byl úplně vzadu, v zavazadláku a první co jsem udělal, že jsem po čtyřech vylezl ven...

Ale taky mě to přijde takový morbidní, jak po tom všem rachotu najednou ticho a jen rádio (teda přes kazetový adaptér připojeno na MP3ku) hraje tůdudů... (A teda ještě to moje hekání, jak lezu z vraku...)


A kdyz to zhodnotis s odstupem casu a z klidu gauce. Pomohlo by neco na co v tu chvili nedoslo ? Me napadlo hodit tam jen zadek a pokusit se o smyk proti kopci. Je jasny ze vse bylo rychle a nebyl treba cas ale jen jestli by to byla sance

Jestli by něco pomohlo nebo ne, to se asi nedozvíme. Faktem je, že tráva byla natolik kluzká a sklon tak velký (jak podélný, tak příčný), že i ti, kteří šli dolů pěšky si občas "gecli" na zadek, jak jim ujely cvičky. Můžeme tady teoreticky probírat desítky možných řešení situace - ale fakt byl ten, že auto téměř absolutně nereagovalo na jakékoliv řízení předními koly či přidávání/ubírání plynu. Jestli by nějak jinak zareagovalo pouze při přiřazeném zadku je otázka, ale boční posun ke srázu by se tím zřejmě nezastavil. Naopak by mohlo dojít k ještě horší situaci a to, že ke srázu, kde následoval první "skok" dolů, by auto doputovalo bokem a následky by mohly být ještě horší. Těsně před hranou srázu (kdy už bylo naprosto jasné, že otočit ani zabrzdit to nepůjde) jsem se totiž snažil srovnat auto čelem ke srázu tak, aby jelo dolů "po čumáku" a nikoliv bokem...


Zajimalo by me jak to bylo dal. Jak se resi takove auto nekde v horach ?

Řeší se to pochopitelně rovnou přes České velvyslanectví v Černé Hoře. To komunikovalo (mimo jiné) i s místním hasičským záchranným sborem, který šel vrak a jeho polohu ohledat. Dle názoru velitele hasičů je vrak auta na takovém místě, že je téměř nemožné jej prostředky kterými oni disponují vyprostit, respektive, že by náklady na vyproštění dalece přesáhly hodnotu vraku. (Vrtulník atp.) Naštěstí, dle místních zákonů platí, že po takovéto události může vrak zůstat na místě, kam se "dokutálel", pokud netrvám na jeho vrácení. Zanecháním vraku na místě neporušuji žádné zákony Černé Hory - a to je pro mě důležité. A jak vtipně podotkl velitel hasičů: "To se tady prostě občas stává"...
Hasiči jen ohledali, že z vraku nevytékají provozní kapaliny (hlavně oleje) a prostě se nechá na místě. Místní si už prý rozeberou, co budou potřebovat... Jen si myslím, že asi neocení dvě ARB špéry, CBčko atp...



..... Tak, v týdnu proběhlo trvalé vyřazení vozidla z registru. Musím pochválit přístup Magistrátu města Brna, konkrétně jednoho z pracovníků registru vozidel, který, když jsem mu celou situaci vylíčil, se mnou řešil proces vyřazení osobně. V zákoně (ani vysvětlujících dodatcích) se nepíše nic o pádu ze skály a zanechání vraku na místě, nicméně prý se jedná o trvalé vyřazení z důvodu bezezbytkového zaniknutí vozidla (§13 odst.1 písm.a), stejně jako např. při pádu vozidla z trajektu do moře (o čemž se vysvětlivky paradoxně zmiňují - očividně častěji padají auta z trajektu, než ze skály ) V obou těchto případech sice vozidlo fyzicky dále existuje, ale je na místě, odkud jeho "vyproštění" není možné.

Taktéž musím pochválit práci Českého velvyslanectví v Černé Hoře, které vše řešilo s nadstandardním přístupem a rychlostí. Takto si představuji, že se velvyslanectví stará o své občany v cizině. Také promptně vystavili vyjádření pro registr vozidel o tom, co a jak se stalo a že vrak zůstává v horách nevyprostitelný, kteréžto vyjádření značně pomohlo bezproblémovému vyřazení vozu z registru.

Takže tím definitivně končí příběh tohoto auta. Jen ještě taková úsměvná noticka na závěr - na autě se zmuchlalo téměř vše, ale některé věci přežily to padesátimetrové kutálení naprosto bez úhony. Především tedy já a pak také většina věcí, co jsem já na autě dodělával. Držák zadní rezervy šel i na vraku otvírat a zavírat naprosto bez problémů, celá sestava držáku a jeho úchytů se nehla ani o milimetr (a to musela dostat pořádnou pecku, neboť rám auta nad zadními koly byl úplně zlomený). Taktéž měchy stále ukazovaly plný tlak, i když se zadní náprava díky pomuchlaným lisťákům dostala do úplně nepřirozené pozice - vyvěšování měchů zafungovalo, i když na toto konkrétně jsem je jaksi nestavěl... Ani rockrails nedošly vážnější úhony, jen se tak trochu vlisovali dovnitř, apod.


Takže toť asi vše podstatné, co jsem se o vraku dopátral. A závěr?
V horách holt opatrnosti nikdy nezbývá !!!
Tam je jakoby cesta .....

Forester 2003 - manuál, zvýšený, oplechovaný
Toyota Land Cruiser 95 - r.2001, Ironman 2", šnorchl
Uživatelský avatar
ladis77
Strážce pokladu
Strážce pokladu
Příspěvky: 6134
Registrován: stř zář 09, 2009 7:07 pm
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: MONTENEGRO / ALBANIA - Forester expedice 2014

Příspěvek od ladis77 »

slusna matejska. koukam ze posbirali co slo a asi hajdy domu. hlavne ze prezil, ale zazit bych to nechtel
OTB 2016 Comfort 08/18 ->
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
Uživatelský avatar
M a r c e l
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 15410
Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
Jméno a příjmení: Martin Fabian
Bydliště: Středozem B-)
Kontaktovat uživatele:

Re: MONTENEGRO / ALBANIA - Forester expedice 2014

Příspěvek od M a r c e l »

no tfuj, az mi prebehl mraz po zadech B-(
M a r c e l B -)

FORESTER 2.0 XT SG AT 04 (iXTéčko)
FORESTER 2.0 Sturbo SF MT-R 00 LPG (TEJPRESTR)
OPEL TIGRA 1.6 KROSTIGRA
MULTICAR M25 4x2 MULA
IMPREZA 2.0 WRX STI 02 (BERUŠKA)
<Scenic 2.0<Felicia Combi 1.2LXI LPG<3x GARDE<120LS<110L<kolo<plastová Tatra<odrážedlo<kočárek
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49212
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: MONTENEGRO / ALBANIA - Forester expedice 2014

Příspěvek od VDC »

To je teda hustej příběh.... :-/

Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Mila69
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 184
Registrován: sob říj 22, 2011 12:19 pm
Jméno a příjmení: Milan

Re: MONTENEGRO / ALBANIA - Forester expedice 2014

Příspěvek od Mila69 »

Poučný, zajímavý, smutný i když s dobrým koncem. Četl jsem to "jedním dechem". Oceňuji zejména duchapřítomnost a věcný přístup i v takovéto situaci. Dušanovi děkuji za zprostředkovaný a pěkně zpracovaný příspěvek.
Subaru Forester 2.0 XS AT 2011
Skoda Octavia 2.0 TD DSG 2005
Uživatelský avatar
jarek
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 74
Registrován: úte zář 22, 2009 9:50 pm
Bydliště: Hlučín

Re: MONTENEGRO / ALBANIA - Forester expedice 2014

Příspěvek od jarek »

Když jsem stál na hraně toho srázu a fotil nějaký vrak auta, který se tam dostal Bůh vi jak, bylo to takové neosobní, cizí. Ale po přečtení příběhu a shlédnutí videa, jsme s Jiřkou seděli u počítače a a a ..... husí kůže

j+j
Forester SJ 2,0 m.r. 2018
Defender 300Tdi m.r. 1996
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4042
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: MONTENEGRO / ALBANIA - Forester expedice 2014

Příspěvek od Doro »

Pro ostatní přikládáme kompletní trasu celé expedice v jednom souboru.... (odkaz je zde
2014_Montenegro,Albanie.kmz
(1.47 MiB) Staženo 85 x
)[/i]

Autorem je Lucka za podpory Marcely, která doplnila chybějící části.
Soubor je určen do Google Earth (GE).

Trasy jsou rozdělené na jednotlive dny.
Šoupátko nahoře v GE by mělo mít každou půlku na jiném konci osy, jinak se trasy nezobrazí (nebo možná podle výchozího nastavení prohlídky GE).

Google Earth umí na dane trase také zobrazit výškový profil a graf rychlosti: kdyz pravym tlacitkem kliknete na trasu a v menu vyberete "Zobrazit výškový profil", ukáže se krásný a poučný graf i s ujetou vzdáleností a časem.
Přílohy
!cid_part1.05040805.JPG
!cid_part1.05040805.JPG (6.75 KiB) Zobrazeno 1745 x
!cid_part2.07000501.JPG
!cid_part3.05060707.JPG
!cid_part4.08080900.JPG
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Uživatelský avatar
draconis
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5219
Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: České Budějovice

Re: MONTENEGRO / ALBANIA - Forester expedice 2014

Příspěvek od draconis »

Třikrát tfuj, ještě že to dobře dopadlo. Docela hnus koukat, jak se to pořád rychleji a rychleji sune kamsi a nejde s tím nic dělat. A ty kotrmelce potom... Hlavně, že se nikomu nic nestalo - takhle z toho bude za pár let legendární historka.
Odpovědět

Zpět na „Cestování“