No, tak jsem se hecnul a doupravil jsem sedačku podle rad v návodu - nebyl jsem snad zase tolik tragickej jako Vin Diesel, akorát jsem trochu přizvednul opěradlo (byl jsem v něm normálně opřený, ale na volant jsem šahal o něco dál). Jenom si teď nejsem úplně jist, co z toho bylo víc nebezpečný, protože po týhle úpravě si v tom připadám jak v motokáře a člověk má chuť s tim řezat každou zatáčku Každopádně u mě asi větší problém, než samotný sezení v sedačce, je způsob držení volantu, kdy jsem většinu trasy to držel akorát levou rukou a ještě opřenou loktem o dveře... asi abych si na ty dveře a loketní opěrku natáhnul elektrický ohradník (a jinak teda kdykoliv se podívám do jinýho auta, tak si ani nevšimnu, jak dotyčný sedí, protože v 99% případů čumí někam do mobilu, což je ještě horší.u-geen píše:tady jeste doplnek, sliboval jsem osadce nejlepsiho auta, k sezeni za volantem
http://meziplyn.cz/2017/02/12/vlog-bonu ... m-spravne/
btw taky si neky pozorujete lidi jak sedej? je to fakt strasny.
3.6. Škola smyku 2017 - Dopravní výcvikové centrum HK
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22700
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: 3.6. Škola smyku 2017 - Dopravní výcvikové centrum HK
Re: 3.6. Škola smyku 2017 - Dopravní výcvikové centrum HK
Taky díky Danovi za zorganizování.
Vyzkoušel jsem nové gumy (Michelin PILOT SPORT 4 XL 215/45 R17 Y91 EU) i možnosti auta. Ono si toho člověk spoustu vyzkouší v provozu, ať už chtěně, či nechtěně, ale na něco si ani na bezpečném přehledném úseku netroufne. Takže bylo fajn si to vyzkoušet v umělém prostředí. Trochu mě mrzí, že naše skupina vynechala brzdění půl na asfaltu, půl na kluzné ploše. Také hodina kroužení na kruháči mi přišla trochu zbytečná a uvítal bych třeba využití té zatáčky z kopce, vyhýbání náhodným překážkám ve vyšší rychlosti nebo prostě něco podstatnějšího. Myslím, že u subaru nikdo s detekcí nedotáčivého smyku nemá problém - každý asi někdy na sněhu přidal moc plynu do zatáčky a místo ladného power slide mu to vykouzlilo méně ladný smyk přední nápravy. Možná příště by to sneslo třeba předem jim ukázat nějaký auta, jak se chovají a podle toho by mohli upravit program.
Taky mi malinko vadilo, že náš instruktor neustále mluvil a nedalo se mu prakticky odpovídat do vysílačky. Např. bychom mu jinak mohli říct, že subaru prostě při aktivaci brzdného asistentu neblikají ani brzdovkama ani varovkama. A nemusel by tak urputně sledovat, jestli se nám ty asistenty aktivují, či ne.
Těšil jsem se na desku, která oproti Jihlavě není tak předvídatelná, protože náhodně mění směr, kterým kývne. Akorát mi to nějak moc šlo. Zkoušel jsem to s i bez VDC nakonec bez něj, to v tomto "laboratorním" prostředí šlo jednodušeji. Je to tím, že stejně jako v Jihlavě, se člověk naučí, jak moc má dát kontra a navíc jen musí správně detekovat směr. Se stabilizací to byla větší sranda, protože ta do toho dodávala trochu nepředvídatelnosti a člověk musel fakt poctivě rychle vracet kontra, protože jinak si auto myslí, že chci jet někam pryč a samozřejmě tam přes VDC/ESP zakormidluje brzdama.
Lego sedí jak přibitý. Několikrát to i komentoval instruktor. Ke konci na desce jsem ho už asi trochu štval, protože se mu nepodařilo mě pořádně rozhodit. I když hlásil, že mi přidá intenzitu. Zajímavý je, jak velký je rozsah, kdy už jede přední náprava smykem, ale auto je pořád +/- ovladatelné, než prostě vycestuje na větší poloměr. Dokonce s aktivním VDC nakonec tu zatáčku zatočí a při "strhávání" volantu to stáčelo až na vnitřní asfalt, tedy tam, kam reálně mířil volant/kola. Brzdění ve smyku přední nápravy mě taky překvapilo, nezkoušel jsem to teda bez VDC, ale s ním to sice trochu ustřelilo ven, ale stejně to dotočilo a zastavilo. Fakt pecka! Při přímém brzdění to je neuvěřitelný. Nikdy jsem asi tolik s autem nebrzdil a to mám brzdy před výměnou. Na to, že to je prostě rodinnej sedan, to je fakt neuvěřitelný, co ten podvozek a brzdy dokážou. Na mokrym asfaltu mě to také hodně překvapilo a kluzná plocha byla už samozřejmě horší. I když z 35 km/h do zastavení na 20 m na kluzné ploše bylo z lepších výsledků. Stabilita při vyhýbání na suchu i mokru výborná. Ovšem v brzdění + vyhýbání na kluzné ploše mám já nebo gumy rezervu. Tam jsem fakt viděl problém. Ale zase ten povrch má vlastnosti, na které člověk v běžném provozu asi narazí s nejmenší pravděpodobností (na letních gumách) - podstatné je, že na suchu a mokru to funguje fakt výborně.
Za mě super, ale jak říkám, pro příště bych uvítal trochu více na míru přizpůsobený průběh.
Foto/video máme mraky, tak to nějak, snad v průběhu týdne zpracuji a dám do odpovídajícího vlákna.
Vyzkoušel jsem nové gumy (Michelin PILOT SPORT 4 XL 215/45 R17 Y91 EU) i možnosti auta. Ono si toho člověk spoustu vyzkouší v provozu, ať už chtěně, či nechtěně, ale na něco si ani na bezpečném přehledném úseku netroufne. Takže bylo fajn si to vyzkoušet v umělém prostředí. Trochu mě mrzí, že naše skupina vynechala brzdění půl na asfaltu, půl na kluzné ploše. Také hodina kroužení na kruháči mi přišla trochu zbytečná a uvítal bych třeba využití té zatáčky z kopce, vyhýbání náhodným překážkám ve vyšší rychlosti nebo prostě něco podstatnějšího. Myslím, že u subaru nikdo s detekcí nedotáčivého smyku nemá problém - každý asi někdy na sněhu přidal moc plynu do zatáčky a místo ladného power slide mu to vykouzlilo méně ladný smyk přední nápravy. Možná příště by to sneslo třeba předem jim ukázat nějaký auta, jak se chovají a podle toho by mohli upravit program.
Taky mi malinko vadilo, že náš instruktor neustále mluvil a nedalo se mu prakticky odpovídat do vysílačky. Např. bychom mu jinak mohli říct, že subaru prostě při aktivaci brzdného asistentu neblikají ani brzdovkama ani varovkama. A nemusel by tak urputně sledovat, jestli se nám ty asistenty aktivují, či ne.
Těšil jsem se na desku, která oproti Jihlavě není tak předvídatelná, protože náhodně mění směr, kterým kývne. Akorát mi to nějak moc šlo. Zkoušel jsem to s i bez VDC nakonec bez něj, to v tomto "laboratorním" prostředí šlo jednodušeji. Je to tím, že stejně jako v Jihlavě, se člověk naučí, jak moc má dát kontra a navíc jen musí správně detekovat směr. Se stabilizací to byla větší sranda, protože ta do toho dodávala trochu nepředvídatelnosti a člověk musel fakt poctivě rychle vracet kontra, protože jinak si auto myslí, že chci jet někam pryč a samozřejmě tam přes VDC/ESP zakormidluje brzdama.
Lego sedí jak přibitý. Několikrát to i komentoval instruktor. Ke konci na desce jsem ho už asi trochu štval, protože se mu nepodařilo mě pořádně rozhodit. I když hlásil, že mi přidá intenzitu. Zajímavý je, jak velký je rozsah, kdy už jede přední náprava smykem, ale auto je pořád +/- ovladatelné, než prostě vycestuje na větší poloměr. Dokonce s aktivním VDC nakonec tu zatáčku zatočí a při "strhávání" volantu to stáčelo až na vnitřní asfalt, tedy tam, kam reálně mířil volant/kola. Brzdění ve smyku přední nápravy mě taky překvapilo, nezkoušel jsem to teda bez VDC, ale s ním to sice trochu ustřelilo ven, ale stejně to dotočilo a zastavilo. Fakt pecka! Při přímém brzdění to je neuvěřitelný. Nikdy jsem asi tolik s autem nebrzdil a to mám brzdy před výměnou. Na to, že to je prostě rodinnej sedan, to je fakt neuvěřitelný, co ten podvozek a brzdy dokážou. Na mokrym asfaltu mě to také hodně překvapilo a kluzná plocha byla už samozřejmě horší. I když z 35 km/h do zastavení na 20 m na kluzné ploše bylo z lepších výsledků. Stabilita při vyhýbání na suchu i mokru výborná. Ovšem v brzdění + vyhýbání na kluzné ploše mám já nebo gumy rezervu. Tam jsem fakt viděl problém. Ale zase ten povrch má vlastnosti, na které člověk v běžném provozu asi narazí s nejmenší pravděpodobností (na letních gumách) - podstatné je, že na suchu a mokru to funguje fakt výborně.
Za mě super, ale jak říkám, pro příště bych uvítal trochu více na míru přizpůsobený průběh.
Foto/video máme mraky, tak to nějak, snad v průběhu týdne zpracuji a dám do odpovídajícího vlákna.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- u-geen
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2103
- Registrován: úte led 19, 2010 9:49 pm
- Jméno a příjmení: Evžen Eiba
- Bydliště: Kyje, okres Jičín
Re: 3.6. Škola smyku 2017 - Dopravní výcvikové centrum HK
spm: drzeni jednou rukou me odnaucila bouracka auta predemnou, u ktery si myslim, ze by se to pri normallnim drzeni nestalo (nerikam ze to byla pricina). Asi smrtelna, nevim, kazdopadne videt trubku ze zabradli skrz auto a telo spolujezdce neni uplne zapomenutelnej zazitek
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16138
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: 3.6. Škola smyku 2017 - Dopravní výcvikové centrum HK
Pokud by se dělalo třeba další kolo za 2 roky, tak si můžeme přesně zadat, co chceme a co nechceme. Potřebuji jen od Vás zpětnou vazbu.
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
- milosv
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1034
- Registrován: pon kvě 04, 2015 11:03 pm
- Jméno a příjmení: Miloslav Všetička
- Bydliště: Syrovice
Re: 3.6. Škola smyku 2017 - Dopravní výcvikové centrum HK
Ještě jednou velké poděkování za akci.
Druhá skupina "vetřelců" měla instruktora a tím i program určitě zajímavější, na kruháči zkoušeli mj. řízený smyk ZADNÍ nápravy (na octavii muselo být vypnuté ESP), brždění půl asfalt/kluzná plocha, na kyvné desce ještě vyhýbání překážkám - na dojezdu za hlavní kluznou plochou jsou totiž trysky na vyhýbací manévr....
Druhá skupina "vetřelců" měla instruktora a tím i program určitě zajímavější, na kruháči zkoušeli mj. řízený smyk ZADNÍ nápravy (na octavii muselo být vypnuté ESP), brždění půl asfalt/kluzná plocha, na kyvné desce ještě vyhýbání překážkám - na dojezdu za hlavní kluznou plochou jsou totiž trysky na vyhýbací manévr....
Forester SJ 2.0i Comfort CVT ES 2018
Forester SH 2,0 XS Comfort LPG 2009
ex Forester SG 2,0 X Trend LPG 2003
Forester SH 2,0 XS Comfort LPG 2009
ex Forester SG 2,0 X Trend LPG 2003
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 334
- Registrován: stř kvě 21, 2014 2:28 pm
- Bydliště: u Nového Knína skorosamota
- Kontaktovat uživatele:
Re: 3.6. Škola smyku 2017 - Dopravní výcvikové centrum HK
jsem si řikal Honzo, čím ti to tak drželo to auto, a tys měl nový gumy... AHA ! to by mohlo být i tím teda mimo toho, že asi umíš trochu řídit
ještě jsem měl pocit, že outbacky obecně ty smyky na tržný desce dávali mnohem líp /tedy auta byli ovladatelnější, tolik se netočily, jak forestříci/.
ještě jsem měl pocit, že outbacky obecně ty smyky na tržný desce dávali mnohem líp /tedy auta byli ovladatelnější, tolik se netočily, jak forestříci/.
sent from iphone
Outback 2016 2.5 fialka
XV 2016 černý sršeň
ex -
Outback 2010 2,5i manuál Pan Sněhurka
Forester 2.0 X 2007 šedá myš: přednost zprava, přednost zprava kurnik !
Forester sTurbo 2001, Pan Ťurbo
Outback 2016 2.5 fialka
XV 2016 černý sršeň
ex -
Outback 2010 2,5i manuál Pan Sněhurka
Forester 2.0 X 2007 šedá myš: přednost zprava, přednost zprava kurnik !
Forester sTurbo 2001, Pan Ťurbo
Re: 3.6. Škola smyku 2017 - Dopravní výcvikové centrum HK
Jj, byly ty nový gumy znát. Hlavně na mokru. Ten podvozek je ale taky fakt dobrej. Řidičský schopnosti bych nechal radši až někde vzadu.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- AndreaM
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1906
- Registrován: čtv zář 10, 2009 12:59 pm
- Bydliště: Praha 10
- Kontaktovat uživatele:
Re: 3.6. Škola smyku 2017 - Dopravní výcvikové centrum HK
Taky bych ráda poděkovala Danovi za zorganizování akce.
Pár připomínek bych k tomu taky měla. Srovnávat můžu jedině s 1. Jihlavou a tam jsme brzdění půl na půl zkoušeli, to si pamatuji. Co se týká toho brzdění jako takového, tak to zase mně přijde trochu "zbytečné" když u toho není např. aspoň ten vyhýbací manévr. Prostě na to dupnu co to dá. Jen ty dlouhý brzdný dráhy trochu vyděsí + vidět na grafu v rychlostech 30, 50, 70 a pak si to ověřit, že nekecají. Budu jezdit u škol výhradně 30
To brzdění se stočenýma kolama mě strašně překvapilo, že funguje. Právě z tý Jihlavy jsem měla zafixovaný žádný brzdy, jen spojku a řídit. Teď jsem si říkala, spojku nemám, jak se to bude správně dělat a ejhle, brzda nevadí.
Kyvná deska tady byla mnohem lepší, jednak oboustranná a s vyšším nájezdem (Jihlava nad 30 km/hod. nesmykla). Ty vodotrysky mi tam chyběly, ale jak čtu, tak tam byly škoda. Deska mi šla myslím dobře. Když se nepovedla, mohlo za to vypnuté VDC. Jednou jsem si ho vypla a 2x si ho auto zaplo, resp, vyplo samo trochu mě to vyděsilo, protože k tomu za chvíli přidalo ještě další kontrolu, což jak mi řekl návod, byla el. parkovací brzda. Rychlejší návratovou cestou se to pak zase vyplo, jenže poprvé jsem se bála, proč to svítí a jela zpátky pomalu
Jo a v Jihlavě jsem se nemohla na desce při smyku zbavit reakce, něco se děje, dupnu na brzdu. Tady už jsem to NEDĚLALA Ale oktávka, co s námi na konci jezdila, brzdila pokaždý a taky jí to fungovalo. Takže asi neva.
U tý desky jsem si ještě říkala, že člověk jede cca 50, pekelně se soustředí právě teď, ví přesně, ve kterém okamžiku a co se stane..... a stejně si vemte, kolikrát se to nepovedlo uřídit a skončili jsme v hodinách. Na silnici nevíte kdy, co, většinou ještě mnohem rychleji a případně s překážkama....... je vůbec možný dobře a hlavně VČAS zareagovat????
Co mi teda nešlo vůbec, byl rychlý průjezd bránama. To bych si byla třeba zkoušela raději víc než desku nebo ten kruh. Případně i rychlý slalom. To auto je mi pocitově moc velký, takže se tam s ním prostě nevejdu
... a ještě k teorii, pán showman sice mluvil o posedu a nastavení hlavové opěrky, ale ve finále nám stejně neřekl, jak si ji dobře nastavit.
Úchop volantu - to řekl, ale už nedodal správnou techniku otáčení volantem, myslím tlačit/tahat. To od Jihlavy považuji za naprosto zásadní věc. Do tý doby mi to nikdo nikde neřekl.
Volant držím v 95% oběma rukama, s tím problém nemám, ale držím ho mnohem výš a ta 3/4 na 3 mi prostě nejde. Ale budu se o to snažit a třeba díky tomu zrychlím průjezdy brankama.
Shrnutí - jsem ráda, že jsem to absolvovala a povinně bych 1 den na takovém polygonu nařídila všem v rámci autoškoly. Ten systém autoškoly bych teda zrevidovala celý, ale to je na jiný téma.
Pár připomínek bych k tomu taky měla. Srovnávat můžu jedině s 1. Jihlavou a tam jsme brzdění půl na půl zkoušeli, to si pamatuji. Co se týká toho brzdění jako takového, tak to zase mně přijde trochu "zbytečné" když u toho není např. aspoň ten vyhýbací manévr. Prostě na to dupnu co to dá. Jen ty dlouhý brzdný dráhy trochu vyděsí + vidět na grafu v rychlostech 30, 50, 70 a pak si to ověřit, že nekecají. Budu jezdit u škol výhradně 30
To brzdění se stočenýma kolama mě strašně překvapilo, že funguje. Právě z tý Jihlavy jsem měla zafixovaný žádný brzdy, jen spojku a řídit. Teď jsem si říkala, spojku nemám, jak se to bude správně dělat a ejhle, brzda nevadí.
Kyvná deska tady byla mnohem lepší, jednak oboustranná a s vyšším nájezdem (Jihlava nad 30 km/hod. nesmykla). Ty vodotrysky mi tam chyběly, ale jak čtu, tak tam byly škoda. Deska mi šla myslím dobře. Když se nepovedla, mohlo za to vypnuté VDC. Jednou jsem si ho vypla a 2x si ho auto zaplo, resp, vyplo samo trochu mě to vyděsilo, protože k tomu za chvíli přidalo ještě další kontrolu, což jak mi řekl návod, byla el. parkovací brzda. Rychlejší návratovou cestou se to pak zase vyplo, jenže poprvé jsem se bála, proč to svítí a jela zpátky pomalu
Jo a v Jihlavě jsem se nemohla na desce při smyku zbavit reakce, něco se děje, dupnu na brzdu. Tady už jsem to NEDĚLALA Ale oktávka, co s námi na konci jezdila, brzdila pokaždý a taky jí to fungovalo. Takže asi neva.
U tý desky jsem si ještě říkala, že člověk jede cca 50, pekelně se soustředí právě teď, ví přesně, ve kterém okamžiku a co se stane..... a stejně si vemte, kolikrát se to nepovedlo uřídit a skončili jsme v hodinách. Na silnici nevíte kdy, co, většinou ještě mnohem rychleji a případně s překážkama....... je vůbec možný dobře a hlavně VČAS zareagovat????
Co mi teda nešlo vůbec, byl rychlý průjezd bránama. To bych si byla třeba zkoušela raději víc než desku nebo ten kruh. Případně i rychlý slalom. To auto je mi pocitově moc velký, takže se tam s ním prostě nevejdu
... a ještě k teorii, pán showman sice mluvil o posedu a nastavení hlavové opěrky, ale ve finále nám stejně neřekl, jak si ji dobře nastavit.
Úchop volantu - to řekl, ale už nedodal správnou techniku otáčení volantem, myslím tlačit/tahat. To od Jihlavy považuji za naprosto zásadní věc. Do tý doby mi to nikdo nikde neřekl.
Volant držím v 95% oběma rukama, s tím problém nemám, ale držím ho mnohem výš a ta 3/4 na 3 mi prostě nejde. Ale budu se o to snažit a třeba díky tomu zrychlím průjezdy brankama.
Shrnutí - jsem ráda, že jsem to absolvovala a povinně bych 1 den na takovém polygonu nařídila všem v rámci autoškoly. Ten systém autoškoly bych teda zrevidovala celý, ale to je na jiný téma.
Subaru Outback 2,5 CVT MY2019 X Edition
Subaru Outback 2,5i CVT MY2014 Sport Line - prodáno
Subaru Forester 2.0D Comfort MY2010 - prodáno
Subaru Outback 2,5i CVT MY2014 Sport Line - prodáno
Subaru Forester 2.0D Comfort MY2010 - prodáno
- AndreaM
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1906
- Registrován: čtv zář 10, 2009 12:59 pm
- Bydliště: Praha 10
- Kontaktovat uživatele:
Re: 3.6. Škola smyku 2017 - Dopravní výcvikové centrum HK
ta jednostranná komunikace mi taky vadila. Já si teda tu vysílačku zapla na vedlejší pás jak říkal, takže jsem na ní stejně pořádně nedosáhla, ale občas by se bývalo hodilo s ním něco zkonzultovat.HonzaCZ píše: Taky mi malinko vadilo, že náš instruktor neustále mluvil a nedalo se mu prakticky odpovídat do vysílačky. Např. bychom mu jinak mohli říct, že subaru prostě při aktivaci brzdného asistentu neblikají ani brzdovkama ani varovkama. A nemusel by tak urputně sledovat, jestli se nám ty asistenty aktivují, či ne.
O těch světlech to nevím a taky jsem pořád sledovala, kdy už se konečně někdo rozbliká
Subaru Outback 2,5 CVT MY2019 X Edition
Subaru Outback 2,5i CVT MY2014 Sport Line - prodáno
Subaru Forester 2.0D Comfort MY2010 - prodáno
Subaru Outback 2,5i CVT MY2014 Sport Line - prodáno
Subaru Forester 2.0D Comfort MY2010 - prodáno
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7828
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: 3.6. Škola smyku 2017 - foto a video
No to je pěkné, ale třeba já jsem dělal první řidičák na fichtla v 15 letech, tak ho mám 32 let a do 18 let jsem na tom najezdil 15k km. Pak hned následoval řidičák na auto, ale auto jsem řídil poprvé ve dvanácti letech.quickly píše: Proč jezdit na polygon , jako je v Hradci ?
Takový kurz bych dal povinně každému absolvovat co dva roky. Řidičák mám 18 let (od svých 30ti) a mám najeto cca 816 tkm (5 aut, z toho 3 (3xMT, 2xAT)).
Takže jsem si ty krizové situace vyzkoušel jako mladý a všeho schopný. Naštěstí to dopadlo dobře a ve 30 letech už jsem jezdil bez těch pokusů.
Tak nevím proč bych měl povinně absolvovat takovýto kurz.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24303
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: 3.6. Škola smyku 2017 - foto a video
Mám to nemlich stejně jako mnov,takže musím jen souhlasit.Hlavně Qickly už nic povinně,už tak je toho dost,ač jsi to jistě myslel dobře a rozumím ti
Jinak jsem shlédl co jste tu dali a smysl to určitě má,o tom žádná.
Jinak jsem shlédl co jste tu dali a smysl to určitě má,o tom žádná.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Re: 3.6. Škola smyku 2017 - foto a video
Povinně bych to rozhodně taky nedával. Možná tak do tý autoškoly nějakou zkrácenou verzi třeba na jednu dvojhodinovku (90 minut), to je ta reálnější varianta. Úplně na druhou stranu bych to dal naopak do zkoušky na autoškolu, která by podle mě měla trvat tak 2-3 hodiny.
Vůbec obecně bych systém získávání řidičáku přiblížil systému získávání zbrojáku. Tedy je jedno, kde a jak se to člověk naučí, jestli půjde den před zkouškou na intenzivní kurz nebo bude jezdit autem od 10 let - samozřejmě bude umožněno lidem bez ŘP řídit, zřejmě pod dohledem někoho, kdo má řidičák > X let, který za něj bude mít plnou zodpovědnost. Podstatný bude, že na konci splní velice náročný test na předpisy (normální otázkový test) a náročný test na ovládání vozidla (možná právě na nějakym takovymhle polygonu), a na závěr samozřejmě aplikace obojího předešlého zároveň, tedy jízda v provozu.
To, co člověk občas vidí na silnici dost vážně volá po revizi systému získávání řidičáků.
Vůbec obecně bych systém získávání řidičáku přiblížil systému získávání zbrojáku. Tedy je jedno, kde a jak se to člověk naučí, jestli půjde den před zkouškou na intenzivní kurz nebo bude jezdit autem od 10 let - samozřejmě bude umožněno lidem bez ŘP řídit, zřejmě pod dohledem někoho, kdo má řidičák > X let, který za něj bude mít plnou zodpovědnost. Podstatný bude, že na konci splní velice náročný test na předpisy (normální otázkový test) a náročný test na ovládání vozidla (možná právě na nějakym takovymhle polygonu), a na závěr samozřejmě aplikace obojího předešlého zároveň, tedy jízda v provozu.
To, co člověk občas vidí na silnici dost vážně volá po revizi systému získávání řidičáků.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- u-geen
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2103
- Registrován: úte led 19, 2010 9:49 pm
- Jméno a příjmení: Evžen Eiba
- Bydliště: Kyje, okres Jičín
Re: 3.6. Škola smyku 2017 - foto a video
imho by to chtelo treba rok po ziskani ridicaku pro prezivsi nejakou opakovacku, pripadne doplnenou lehkym kurzem bezpecne jizdy... jedna vec, je jak ten clovek vypadne z autoskoly - nevim jak vy, ale ja rozhodne plnohnodnotej ridic nebyl a druha je, jak si to rizeni auta "zazije"
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22700
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: 3.6. Škola smyku 2017 - foto a video
Takovejch ideálů... jezdím do práce přes Bohdalec, kde je mimo jiné ta zkoušková místnost, kde se dělají testy na řidičák. Což v praxi znamená, že se sem stahujou na jízdy autoškoly z celého okolí, protože po testech se první ostrá jízda s komisařem jede odsud, takže trénují trasu. A z toho co vidím by úplně pro začátek naprosto stačilo, kdyby se ty lidi naučili napřed na trenažéru rozjet, než je pustí do normálního auta. Když stojím na semaforu už třetí zelenou, protože borec v autě se za 10 sekund zelený ani na třetí pokus do prázdné křižovatky nerozjede, tak moc nevím, co s tím autem ve smyku dělal
- AndreaM
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1906
- Registrován: čtv zář 10, 2009 12:59 pm
- Bydliště: Praha 10
- Kontaktovat uživatele:
Re: 3.6. Škola smyku 2017 - foto a video
já bych lidi do autoškoly (=jezdit po silnici) pustila až v momentě, kdy umí ovládat auto (=rozjet se, zastavit, do kopce se rozjet, odbočit, najet si do křižovatky, atd....) a vyhlášku, křižovatky-přednosti.
V autoškole bych je učila PŘEDEVŠÍM to CHOVÁNÍ na silnici. Myslím jako předvídat, učit se co nejlépe vyhodnotit situaci, pustit odbočit protijedoucího, nechat zařadit do pruhu někoho kdo bliká, že chce přejet. Nepřekážet ostatním, klasika - jedu a za mnou potopa, vůbec nevnímám co se děje okolo auta a za ním. proto nevidím, že někdo v pruhu vedle mě zastavuje před přechodem = asi tam jde člověk, tak taky musím zastavit. Prostě slušnost na silnici, ohleduplnost jeden k druhému. Ale to není jen o tom řízení auta.
Ten polygon bych do tý autoškoly zařadila už jen proto, aby si lidi uvědomili, jaká je to auto zbraň. Aby se to jim samotným stalo pod rukama, že to auto neovládají. Pozdě zabrzdí, nezvládne smyk = možný průser.
Já v autoškole absolvovala jízdu s komisařem dlouhou asi 5 min. Bylo to na Silvestra ráno a čekalo nás tam asi 20. Den předem nám instruktor říkal, jestli do rána napadne, tak to máte všichni jistý. To do toho auta s vámi nevleze. Jo a v celý autoškole jsem nejela autem rychleji než 60 km/hod. Prostě groteska a ne výuka řidičů.
V autoškole bych je učila PŘEDEVŠÍM to CHOVÁNÍ na silnici. Myslím jako předvídat, učit se co nejlépe vyhodnotit situaci, pustit odbočit protijedoucího, nechat zařadit do pruhu někoho kdo bliká, že chce přejet. Nepřekážet ostatním, klasika - jedu a za mnou potopa, vůbec nevnímám co se děje okolo auta a za ním. proto nevidím, že někdo v pruhu vedle mě zastavuje před přechodem = asi tam jde člověk, tak taky musím zastavit. Prostě slušnost na silnici, ohleduplnost jeden k druhému. Ale to není jen o tom řízení auta.
Ten polygon bych do tý autoškoly zařadila už jen proto, aby si lidi uvědomili, jaká je to auto zbraň. Aby se to jim samotným stalo pod rukama, že to auto neovládají. Pozdě zabrzdí, nezvládne smyk = možný průser.
Já v autoškole absolvovala jízdu s komisařem dlouhou asi 5 min. Bylo to na Silvestra ráno a čekalo nás tam asi 20. Den předem nám instruktor říkal, jestli do rána napadne, tak to máte všichni jistý. To do toho auta s vámi nevleze. Jo a v celý autoškole jsem nejela autem rychleji než 60 km/hod. Prostě groteska a ne výuka řidičů.
Subaru Outback 2,5 CVT MY2019 X Edition
Subaru Outback 2,5i CVT MY2014 Sport Line - prodáno
Subaru Forester 2.0D Comfort MY2010 - prodáno
Subaru Outback 2,5i CVT MY2014 Sport Line - prodáno
Subaru Forester 2.0D Comfort MY2010 - prodáno