quickly píše:Jaromíre, Doro dost popírá fyziku, ale pokud prohlásí, že tam forestík vyjede, tak tam opravdu vyjede. Je potřeba se vykašlat na vjemy svých vlastní očí a věřit :850: .
Jasně - věř a vírá tvá tě uzdraví :690: . Fyzika se nedá popřít :4690: , naopak se musí respektovat :783: . A pak jsou tu ještě Marphyho zákony a ty fungují ještě lépe než zákony fyzikální - např. že se čtyřkolkou se dostaneš v terénu podstatně dále než s dvoukolkou :657: , o to horší je potom dostat se zpět :fuckoff: (není to přesná citace, ale podstatu jsi určitě pochopil). Takže jediná šance, jak se tohoto klání zúčastnit, je nalepit si na auto červený kříž v bílém čtverci a jezdit mimo ta různá hrůzná místa a poskytovat první pomoc ztroskotaným . Ale Dora bych chtěl vidět v akci, když ho obchází takováto pověst :winner: .
Jaromír
Forestík je fak super a když to vydím co zvládne tak bych se toho s mírou neobával, ale než by tam člověk vyrazil, tak bych si nechal vodeklovat celej spodek ::-DDD: . Když takhle vydím co jsou ti popíračí fyzikálních zákonů možný projekt tak fakt jako klobouk dolu :690: . No Otík by tam zdechnul na prvním hrbu ::-DDD:
tak se to začíná rýsovat. Díky Doro za podstatné informace. Asi nebude od věci dát dohromady nějaká stručná pravidla pro jízdu v koloně, rozestupy, výbavu, postup vyproštění a podobně. Mohl bych tě Doro požádat , aby si něco připravil? stručně v bodech. Žádný romány. Máš asi přece jen nejvíc zkušeností. Díky.
To je fajn, že je zájem, začnu na tom pracovat.
Ještě bych potřeboval určit termín. Jakmile bude termín ( nebo pro jistotu dva) zajistím průjezd a dám to do srazů. A začne se pracovat na trase. Chápu to tak, že 5 hodin bude asi tak minimum :845: a budu počítat s 2 hodinovou rezervou. Kdyby se někdo hlásil jako doprovodný kameraman, tak by to asi nebylo špatný.
Já bych jel, ale mám trochu dilema - právě se na mojem autě dokončuje celolak a tak nějak jsem slíbil rodině i autu, že na něj budu hodnej :690:
Takže vypouštím prodírání se křovím a větvemi. Nicméně věřím, že se podaří udělat rozumnou trasu :drive: Akorát nevím kdy, protože auto se mi vrátí zřejmě až začátkem příštího týdne a pak mě čeká tak dva týdny práce, páč budu dělat spojku, ložisko, flok, muziku a nastrojovat rozebrané auto zevnitř i zvenčí a odhaduju to na minimálně dva týdny práce po večerech a celý víkendy...
Škrábání o větve mě taky děsí. A originál lak na Foresteru je dost měkkej na muj vkus.
Než nějaké drápavé větve, to radši vezmu motorovku do kufru a když bude nejhůř, tak se udělá prostor
auto se mi vrátí zřejmě až začátkem příštího týdne a pak mě čeká tak dva týdny práce, páč budu dělat spojku, ložisko, flok, muziku a nastrojovat rozebrané auto zevnitř i zvenčí a odhaduju to na minimálně dva týdny práce po večerech a celý víkendy...
A propós - nebude už náhodou kolem Liberce sníh?
Preji at si das co nejrychleji mazlika do poradku :supeer: :supeer: .
Snih zatim neni,ale po dva dny bylo prez den pod nulou,tak by neco mohlo napadnout,uz se tesim jako maly kluk ::-DDD: ::-DDD: .
Ja do teto akce s mazlikem nejdu .To uz by nanej bylo asi moc.
Paklize me nekdo vezme jako spolujezdce,tak pojedu velice rad :supeer: :supeer: .
Skoda,ze sem prodal Pajero,dlouho sem nikde neradil.Naposledy v Kosovu na horach :supeer: :supeer: .
Mám už auto třetí tejden u klempíře a lakýrníka a zřejmě nepojede dřív jak za tva týdny. Nejdřív jsem po nehodě během opravy předku dva týdny jezdil Octavii II. - to ještě šlo, pak jsem jezdil dva týdny Felicií od lakýry - tragický a navíc klekla a nechala mě viset. Teď jezdím už tejden Nissanem Microu půjčenou od dcery a to je taky náhul ::-DDD: Mých šest stop a 115kg v kombinaci s Microu v brčálově zelený perleti je dost kontroverzní spojení :ironie:
Každej když vidí to autíčko, tak mě MUSÍ předjet, a to včetně looserů ve shnilim faku s vozejkem hnoje :gunhim: :783:
Proto se strašně těším do Foresta a navíc do lesa. Konečně už nebudu svítít, protože budu mít hnědou metalízu z Yetiho...
To se ti ani nedivim .Dovedu si to predstavit tebe s Microu ::-DDD: ::-DDD: .
to musi byt pohled ::-DD: ::-DD: a ta barva to umocnuje ::-DD: ::-DD: .
Kazdopadne az budes met hotovo,tak sem dej fotky :657: :657: .
termín plánuju až na květen 2010! Aby byl čas to dobře připravit. Přepokládám rekognoskační jízdu a vytyčení trasy tak, aby adrenalinu bylo učiněno za dost a zároveň nehrozilo nějaké zbytečné poškození. Jak jsme psal výše, strašně bude záležet na počasí.
Lokalita je okolí Liberce , směrem na Frýdlant. Podhůří Jizerek.
Je dost dobře možné, že se uvidíme nejen s Wyllisem či Muttem, možná se objeví i Kdf-ko či jiný klenot. A protože někteří je mají krásně zrenovované, či na renovaci usilovně pracují, tak se do škrábanců či odřenin taky nehrnou. Ale bláto a brody jim nevadí. Takový extrém jako na obrázcích určitě nemá smysl, ale pěkně se na to kouká ne?
Hade vypadá to parádně, ty kousky co si tak hýčkaj jsou parádní autí a Willis je parádní autí , který za valký snad jezdilo všude možně :supeer: Jako když se člověk podívá co to vyjeloa po těch letech ještě dovede klobouk dolu :690:
Láďo, neboj, forest z lakovny je nejlíp pokřtít hned - já hned z laku pod jabloň ...noooo a lak už zase není nový...no a mám klid :655: ::-DD: ::-DDD:. A já byl po nehodě 19 dní bez forestříka a bylo to dost náročné - čék si nic nedoveze, bo AWD 4x4 ošidit nějakou předohrabkou fakt nejde.
No a mooc mě těší, že se na mě tak krásně s respektem díváte :690: :690: :690: :690:
Ale věřte, že vše je v tom, co čék mosí denně řešit. V zimě vidím závěj přes metr a ani nezaváhám, vidím dlouhou závěj a koukám, jestli je v ní někde místo, kde je sněhu míň a taky jedu, až dyž je to souvislá dlooouhá sněhukupa sem sakra ve střehu nebo du rekognoskovat terén. Někdo zastaví už v prvním případě, ale časem na tom bude stejně a už hold nebude řešit maličkosti. Dyž zapadnete i 2x za den a to pravidelně po cca 2 týdny, berete to podvědomě a bez zaváhání vytahujete potřebné nářadí - fotit to už nemá smysl, je to další zdržení.
Nutná je - odvaha, dobrý odhad, předvídavost, semtam troška štěstí a respekt k daným podmínkám, ale hlavně, nevzdávat nic předem, bo vždy je nějaké řešení problému, jen ho hold najít :655:
Naposledy upravil(a) Doro dne čtv pro 03, 2009 10:40 pm, celkem upraveno 1 x.
Nějaké ty připomínky k offroud akci :
- kdo jede první potřebuje náklonoměr a nějaý "interkom", vhodný je spolujezdec offroudista s pemprskama ::-DD:
- nutné oplechování spodku (min. vana motoru) a dobré pneu
- doporučené je tažné, bo často zachrání výfuk i nárazník a hl. slouží pro tahání (tahat někoho přes oka je masochismus a test, co upadne dřív)....odzkoušeno, že 2t není problém zatáhnout a tažné unese i váhu auta bez poškození (zásuvku nutno předem povolit a zatlačit pod nárazník...prostě co nejvýše)
- tahá se nejlíp tak, že se kurtna/lano upevní na obě přední oka a další kurtnou/lanem se tahá či se to první lano jen zahákne za tažné (je to ideální a nejšetrnější řešení)
- nutná plnohodnotná rezerva !
- kurtna 2t/6m a nějaká další pevnější, dobré je i elastické lano na "vyškubání" zapadlého nadšence
- někdo mosí mít malý krumpáč či motyku a dobré je mít nějaký "hupcuk" na vytažení (líp mít a nepoužít, než nemít a shánět)
- rozestupy cca 10 m ideálně, min. kolem 3-5 m, ale !!, pokud je brod, či překážka, min. vzdálenost na cca 4 délky auta a čekat, bo ten před váma může couvat a potřebuje místo i na rozjezd nebo změnu stopy
- zastavuje se vždy tak aby se dalo rozjet, tj. i ostatní (je nutné si stále uvědomovat počet aut a nutné místo pro všechny, pokud to teda jde)
- hlídat si toho vzadu a pokud stojí, informovat prvního, aby čekal
- výjezd do prudkého kopce se čeká, než ten před váma, tedy ten 1., vyjede, bo nikdy nevíte, co se stane a když to uklouzne je dole třeba dost místa (ten, co čeka pod kopcem jako 3., nechává mezeru za 2., min 1-2 auta, bo ten 2. může nečekaně couvnout, když ten 1. má nějaký problém)
- je vhodné aby někdo měl výkonější kompresor na 12V (může se stát, že s podhuštěnými pneu to pude projet, jinak ne - je to spíše vyjímka, ale co už)
- pokud je hluboký brod a bahenní lázeň, je nutné před i za ní místo na vytažení a současně jsou ostatní ve střehu a v případě potřeby se okamžitě tahá (voda dovnitř nateče rychle) - je vhodné mít už předem uvázané lano
- nezastavujte na delší dobu s kolem ve vzduchu....někteří už ví proč :839: (vlastní zkušenost mi ale chybí...naštěstí)
- nemáme offroudy, takže styl průjezdu rychle může skončit poškozením nápravy nárazem kola do překážky
- máme nízkou hmotnost, proto některé úseky spíše překlouzáme po spodku (nutný dobrý odhad rychlosti :655: )
- kdo má LPG, ať si pro brodění zaleje měřák přímo u nádrže s LPG do silikonu (měřák voda většinou spolehlivě zneškodní)
Nejlíp je ale držet se vlastního rozumu, co nejvíce předvídat a současně předem řešit možný problém, čék pak není tak moc překvapen a jedná rychle.
Snažil jsem se to napsat polopatisticky, mnozí se jistě pousmějí, ale co už, noo
Ostatní ještě něco připíší a nakonec dáme něco kloudného dohromady, co bude snad užitečné pro všechny včetně leštěnek