Naše vozy z mládí a jejich příběhy

V téhle kategorii bychom měli rozebírat věci, které se nevejdou do technických sekcí
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16139
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Naše vozy z mládí a jejich příběhy

Příspěvek od quickly »

Na žádost františka1 zakládám vlákno na auto z mládí.
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
Šaman
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3083
Registrován: úte zář 08, 2009 10:26 pm
Bydliště: Kateřinice

Re: Naše vozy z mládí a jejich příběhy

Příspěvek od Šaman »

papíry mám od 17. - pak jsem čekal až mi to dojde.... :-)
Autohysterie by Šaman
Nejsem žádný odborník, prostě – první vozidlo, kde jsem si sáhl na volant byl Zetor 15, taťka mi na poli dal 1. řekl – jeď dom a odběhl na kafe. Když jsem se blížil ke stodole, už na mne čekal – takže pohoda.
Pak jsem točil volantem u š105S
Autoškolu jsem dělal na fávu a doma mi pujčili š120L (5q) – toto suprauto nám nějaký kokot šlohl☹ (nech mu ne**be…)
Taťka pak měl chvilku dva fordy – nejdřív sierru 2.0 GHIA – tu jsem i řídil – neskutečná raketa tehdy
Pak sierru 1.6 (3dv) – tu pak prodal a za hříšného čtvrt mega koupil ojetého forda fiestu 1.8D
To bylo fajn autíčko, malé, málo to žralo, věrně sloužilo dloooooouho, po mnoha letech jsme pak řadili 1 – 3 – 5, v zimě se to dalo rozjet (4. a pod plynem )
Rozjezdy na snihu nebyly špatné, 2. trošku plynu a hrrrr
Někdy v té době jsem si sáhl na seata cordobu – 1,9TDi – krásné auto tehdy a pár stovek km jsem s ním jel – zamiloval jsem se (až na to couvání – ta vysoká prdel byla děsně sexy, ale nepraktická)
2005
Naši si pak koupili Maďara – suzuku ignis – parádní stroj, první „4x4“ se srnolamem Pyčo! Výborný ofrout! (*_^) |,,,,
A já jsem hobloval 25let starou š120LM (4q) (od roku 2003 až do 2009)
V r. 2009 jsem se zbláznil. Za všechny peníze /a ještě jsem se zadlužil/ jsem koupil FORESTRA :-)
Naši loni vyměnili ignisa za SX4 – taky fajn krabička
Je rok 2020 a já mám furt FORESTERA – jen ta LPG bomba už je druhá :-)

A když Mira ...MDK vytáhl hochcajt/vedink - tak před sedmi lety byl forestr hvězda v čele průvodu....
viewtopic.php?f=43&t=258&start=3060
Naposledy upravil(a) Šaman dne pát pro 04, 2020 10:05 pm, celkem upraveno 1 x.
Subaru Forester 2.0X MT SocialEdition z roku 2005 (Lesník) + Honda Vision - Soptík + SsangYong Tivoli 4wd (Ssasanka) no a Obluda (cétéem Scroll xpert 2020)
OK2MDK
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1135
Registrován: čtv led 16, 2020 9:56 pm
Jméno a příjmení: Mira Decky
Bydliště: Valašské Meziříčí

Re: Naše vozy z mládí a jejich příběhy

Příspěvek od OK2MDK »

První co jsem řídil byl motorový žací stroj MF-70...

Papíry mám od 15 na "simsona"
A jinak mám auta jen s modrým znakem.
První bylo Mondeo II 1.8zetec s LPG na trase Valmez ->Brno sme sním najeli pres 80tiskm, dnes 5let od koupě sme natočili 97tis na LPG. Jezdím sním už mamka do práce...
Je to náš "mondík" i na svatbu mě odvezl..

Obrázek

No pak Mondeo mk4 2.0duratec, a forester SG 116kW, no a je mi 26 takže to je vše :-D

Mira
Forester SG 116kW + LPG
Dědův SG 92kW
Mondeo IV 2.0 Duratec
Mondeo II 1.8i Zetec - Srdcovka v modré bohužel zrušeno
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7829
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Naše vozy z mládí a jejich příběhy

Příspěvek od mnov »

Já si poprvé vyzkoušel popojet ve 12. letech se Škodou 1201 Pick-up v roce 1982. :-) Táta to tehdy sehnal jako výprodej z letiště Ruzyně za 5k Kč. Už tehdy to bylo asi 20 let staré, ale mělo to najeto jen 3k km. Celé to bylo natřené štětcem na zeleno. Zároveň jsem se na tom začal učit údržbu a opravy. :-)
Dnes by to byl zajímavý veterán, ale nevím, kde to vozidlo skončilo. ::-(((
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
clay
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2271
Registrován: stř črc 07, 2010 10:53 pm
Jméno a příjmení: Michal Šprachta
Bydliště: Cerkytle - Svatá Kateřina - Borová
Kontaktovat uživatele:

Re: Naše vozy z mládí a jejich příběhy

Příspěvek od clay »

První byl pařez, pak mustang...no 1975 to byla frajeřina. Po 14 dnech prasklá lebka a těžší kontuse mozku. 78 konečně velký papíry. Octavia combi z 1963. První den s mátí na chatu celých 50 km. Byla odvážná - papíry jsem dělal na první 105 a to byl setsakra rozdíl. Pak první "moje" Š110L a po 14 dnech jsem to otloukl jak píšťaličku.....jen zadní kapota a zadní čelo šlo použít. Dál jsem ji do kupy a při zařizování prvního bytu musela z domu. Pak MB1000. Následně éra BOAS a Š120GLS.... dobrá škola. Po korozním odchodu Š125L - to už byla rodinná. A zase 14 dní - drobný kontakt s medvědem, papíry v cistirne a oprava. Založení firmy a prvé služební Sonáta z 1991 - 2litr neskutečná loď - emise se nehlídaly. Pak Carina combi 1997 také 2l, ta žrala a netáhla. Další v 2004 nové auto SantaFe 2,7 ....dodnes jezdí v rodině. V 2010 Outback H6 z 2005, dnes s ním jezdí Rexcor. Rok 2013 a Outback R3,6 z 2010 dnes spokojených 235tkm. No a pár aut půjčených a vyzkoušených...nyní i Volvo V60 CNG...
No vono jich vlastně ani tolik nebylo. Nerad si zvykám na jiné nové. Raději kvalitní ojetinu než funglovku z autosalonu. Teď budu pokukovat po novějším Outbacku nejspíš z Canady. Clay


Odesláno z mého Nokia 7.2 pomocí Tapatalk
Sny se mají plnit.....Subaru bez kompromisů !!!
Subaru Outback H6 3,6 2010
Uživatelský avatar
vena
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1544
Registrován: pát lis 04, 2011 9:10 am
Bydliště: železná ruda
Kontaktovat uživatele:

Re: Naše vozy z mládí a jejich příběhy

Příspěvek od vena »

Z těch zajímavějších krom Škoda 105 -jmenoval se Bombardér a všude možně nás vozil ,byl legendární :-D zelený nebo červená už nevím, měl na přední kapotě nalepenou plast.postavičku Barta Simpsona....
to byl bílý Mercedes W114 , koupil jsem ho za 70 gramů hašiše :-D a jak jsem dolival olej zapomněl jsem asi zavřít víčko tak po absolvování Šumava-Dalesice a zpátky ,kleknul ,odstavil jsem ho v jedné vesnici ,vyndal pár věcí a už jsem ho nikdy neviděl.:-D
Renault 4 , červený,jezdil jsem s ním chvíli na německých značkách , asi jsem v tu dobu neměl ani papíry.

Jinak když jsem dělal v 92 roce papíry,tak mě máma nechala vždycky řídit když jsme jeli k prarodičům.
Citroen C5 2.2Hdi 09, Subaru Outback 2.5 12
Uživatelský avatar
vena
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1544
Registrován: pát lis 04, 2011 9:10 am
Bydliště: železná ruda
Kontaktovat uživatele:

Re: Naše vozy z mládí a jejich příběhy

Příspěvek od vena »

Foto
Přílohy
8905ea78-0001-0004-0000-000001444601_w996_r1.77_fpx43.32_fpy54.99.jpg
266px-Mercedes_strichacht_1_v_sst.jpg
266px-Mercedes_strichacht_1_v_sst.jpg (17.4 KiB) Zobrazeno 4750 x
Citroen C5 2.2Hdi 09, Subaru Outback 2.5 12
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49152
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Naše vozy z mládí a jejich příběhy

Příspěvek od VDC »

Dane s tím omezením věku to nemůže klapnout. Mládí je jenom do 26 ? Takže první Aro, co jsem si pořídil ve 22 smím prezentovat, ale to druhý, co jsem pořídil v těch 26 už ne ? :-) Navíc já jsem mladej furt a Kredenc je toho jasným důkazem ne ? :-)

Mrzí mě, že v začátcích mého řidičského života se fotilo na film. To jsem nedělal, tak nemám žádný fotky svých prvních vozů a to mě upřímně mrzí. Papíry jsem si dělal taky v roce 92. Ještě v průběhu autoškoly jsem si přivezl od kamaráda za litr Trabanta kombi. V té době jsem se odstěhoval z Plzně, tak jsem potřeboval auto. Tohohle Trabíka jsem měl asi rok, než jsem jednou zapomněl dát olej do benzínu....

Tak jsem si koupil druhýho Trabanta, tentokrát limuzínku. Postupně jsem ho natřel jsem ho štětcem na Ferrari rudou. Upravil jsem sedačky na anatomické a ze starých džínů jsem si na ně ušil potahy. Vyrobil jsem si malý sportovní volant, dodnes se divím, že mi někde nezůstal v ruce, protože jsem tenkrát fakt neuměl svařovat. Mám ho schovanej dodnes. Obruč jsem obšil kozinkou z koženýho kabátu. Parádní kára !! :-)

Po nějakém čase mi tehdejší tchán pomohl z prvního Trabíka postavit přívěsný vozík, tak jsem měl komplet setup. Trabant limuzína a Trabant přívěs. :-)

Tehdy, na začátku devadesátek, se šířilo mezi populací, že Trabanty zakážou. Toho jsem se zalekl, nemaje žádný prachy, tak jsem Trabanta prodal. Místo toho jsem si pořídil Š100, se kterou jsem to vydržel asi 2 měsíce, než jsem se toho verku zase urychleně zbavil. To byla moje chvilková zkušenost s touhle mladoboleslavskou bídou a dodnes nechápu, jak si takovouhle hrůzu někdo může držet jako veterána. :-)

Ale do šrotu to bylo dobrý a tam jsem Škodovek odvezl nepočítaně, když jsem rozebíral vraky na šrot. Technicky byl motor ve Škodovce sračka, ale ty mokrý vložky se z bloku snadno vyndavaly a vyčistit blok a boky převodovky od železa byla práce na chvilku. Hliníku tam bylo dost a tehdy platili 35 Kč/kg. Zlaté časy. :-) Takže na používáni byly Škodofky sračka, ale na recyklaci to bylo jedno z nejlepších aut. :-D

Když jsem se zbavil tý boleslavký bídy, tak jsem si pořídil onoho Fiata 850, o němž jsem nedávno psal, jak jsem v něm převážel dogu na veterinu.
Tehdy jsem toužil po Fiatu 500 nebo 600, ale ty už tehdy nebyly k sehnání a nebo byly za prachy, který jsem nikdy neměl. Ale někde jsem tenkrát sehnal tuhle osmsetpajdu, která nebyla zdaleka tak populární a tak se dala splašit za pár korun. Samozřejmě to byl šrot za 3 koruny. :-) Už ani nevím, jak dlouho jsem ho měl. Dlouho ne, protože to bylo shnilý a pak to přestalo startovat, nedalo se na to nic sehnat a já to tenkrát neuměl spravit.

A pak přišel pro mne přelomový rok 94, kdy jsem nastoupil k hasičům a začal jsem vydělávat prachy....tedy začal mít pravidelný příjem. :-)
Nejdřív jsem od kolegy koupil Renault 5, rok tuším 84, takže technicky v podstatě to samý, jako zmíněný Vénův R4. Převodovka podélně před motorem, ale řazení už inteligentní na podlaze. Motor v tom byl 1300, takže to byla raketa. :-)

No a vzápětí se mi naskytla koupě, kterou nešlo odmítnout, Aro z plynáren. Opečovaná servisovaná kára za pětadvacet přes kámoše. :-)
To bylo v lednu 95. Tím se ze mě stal offrouďák. :-) Ještě když jsem zjistil, že pod namontovanou laminátkou se skrývá ještě jedna střecha. To auto byl totiž model 242, tedy Pick-up velkej unikát. Takže okamžitě laminátka dolů.
No a tam začalo učení se úpravám.
Postupně se natřelo na černo, kámoši mi sehnali a převařili ráfky z Uaze, sehnaly se nějaký poloohoblovaný terénní gumy 31/10,5/15
Čtyřramennej volant z nějakýho BMW, kterej jsem obšil kůží včetně středu. Hlavice řadících pák jsem odlil z dentacrylu a taky obšil kůží. Sedačky jsem myslím taky splašil z nějakýho Báva.
Po čase jsem zjistil, jak je otevřenej pickup na hovno a začal jsem řešit zakrytí korby. Že bych na to vrátil tu hnusnou laminátku nepřipadalo v úvahu. Tak jsem udělal první úpravu karoserie a dostavěl jsem si kastli na uzavřenou. Měl jsem doma ještě jednu plechovou pickupskou střechu, kterou jsem náhodou sehnal, tak jsem jí přišrouboval na konec korby a plechem jsem zakryl boky a střechu. Vršek pátých dveří jsem udělal z horní části dveří ze Š1203. Celý se to natřelo na černo a vypadalo to parádně, jako rakev. :-D
Pro představu. takhle vypadá Aro 242
Obrázek

A to co jsem si vyrobil, bylo v principu to samý, co model 244, jen to mělo pouze dvoje dveře a plné boky. Ale linie střechy byla stejná, navíc zakončená zakulacením, jako na pickupu. Prostě to bylo dobrý. :-)

Obrázek

A tehdy jsem si vymyslel, že když je to vlastně moje karoserie, že bych si mohl vytvořit vlastní logo, když ho může mít nějakej ten Ghia nebo Pininfarina a tehdy vznikla zkratka VDC neboli Vlasak Design & Construction. Takže to moje VDC nemá historicky naprosto nic společného se Subaru vymyslel jsem si tuhle zkratku možná o 10 let dřív, než jsem si pořídil první Subaru a možná o 5 let dřív, než Subaru samotné. :-)
Že jsme se se Subaru nakonec protnuli je zřejmě osud. :-)

Ara mi vydržely dlouho. Několik let jsem to měl jako daily car. První mi pak shnilo, tak jsem pořídil jiný na ježdění. A asi tak 6 jsem jich rozebral na díly. :-) Postupně, jak to technicky chřadlo, to zůstalo na ježdění kolem baráku. A poslední Aro jsem odvezl do šrotu někdy v roce 2007-8

A to už jsem tam vezl s Legacy a dál už to znáte. Všechno jsou to auta mého mládí !! :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22709
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Naše vozy z mládí a jejich příběhy

Příspěvek od spm »

26 let neni zadny mladi, to uz jsem mel krizi stredniho veku a koupil H6ku :-DDD :-DDD

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16139
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Naše vozy z mládí a jejich příběhy

Příspěvek od quickly »

VDC píše:Dane s tím omezením věku to nemůže klapnout. Mládí je jenom do 26 ?
Předsedo, to není můj výmysl, ale František to navrhnul. Opravím to tedy 8-?
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
StandaB
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3655
Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
Bydliště: Nürnberg

Re: Naše vozy z mládí a jejich příběhy

Příspěvek od StandaB »

:-) Tak kdepak zacnu... Zacatkem 60let, kdy jsem chodil do skoly, pracoval tata jako ridic u Okresni spravy silnic Plzen -jih. Sidlo bylo v Seci, ca: 200m od baraku. Vozovy park tvoril : 3tuna Opel Blitz po nemcich z valky, 3tuna GMC 6x6, z pozustatku US Armady, 2,5tuna Bedford po Anglicanech, a Zetor 25K . S temito vehykly se udrzovaly silnice od Losine po Misov, a od Prestic po Rokycany. Vecne bylo neco rozbite a nahradni dily prakticky neexistovaly. Porad se neco spravovalo a improvizovalo. Ja tam byl skoro porad. Nosil jsem chlapum svacinu, behal pro pivo, obcas neco podrzel, nebo podal. A hlavne koukal co a jak se opravuje. :-) 1968 jsem si udelal papiry na pincka ktereho mi koupil deda,(dej mu panbuh nebe) Na zlomu roku 71/72 jsem si udelal papiry na auto, vcetne nakladaku. Stalo to asi 4000,-Kcs. Pakatel v porovnani s dneskem. V te dobe otec prodal Skoda 1000MB, a nejakym zahadnym zpusobem zpusobem koupil Renault 6TL. To byl tehda exot a nadherne auto v porovnani se S 1000. Taky jsem s tim jezdil a machroval. No a prisla vojna. VU 8020 Most. Byl jsem zarazen k autarum. Jezdil jsem Praga V3S a Tatra 111. Ale kratce. Umel jsem obstojne jezdit a obcas neco opravit, tak me soupli ke stabu a dostal jsem Gaz 69M. To byla parada! Najezdil jsem fakt tisice km. Minimalne jednou tydne Most-Plzen a zpet, jinak Zatec, Podborany, Kralovice a tak. Pri kazde prilezitosti jsem zavodil s Trabantama :-D Vetsinou vyhral Trabant. Kdyz jsem vyhral ja, tak to bylo na "srdce" kdy jsem byl blbej a bal se mene nez ten otec v Trabantu. Sranda byla taky pri taktickych cvicenich v lete. Dva az tri tydny v lesich, a ja jako spojka mezi stabem a "frontou" lital prez vesnicky a po polnich cestach. Gazik maskovanej vetvema, vzadu 3 m antena s radistou a velitel vozu byl Slovak kterej tvrdil ze "U Gazu musi pieskat gumy. Jasne jsem se snazil aby piskaly. :-DDD Jo.. byl jsem hovado, ale muj Andel strazny odevzdal perfekni praci. Sem se nezabil ani nikoho jineho. Po vojne jsme s tatou koupili Dacia 1300. Stala v ojetinach nova, ale vykradena. Bez reservy, vercajku, Bez mrizek v zadnich sloupkach a bez zadniho svetla. Nejak jsme ty dily sehnali a auto jezdilo. Pozdeji jsem zjistil ze vyrobni cislo bylo 0000382. Takze to byl vlastne Renault v Rumunsku smontovanej. To auto bylo paradni, mel jsem ho asi 5-6let. Jenomze... v te dobe (koncem 70let) byla Rally hvezda motorsportu. Kamosi meli vetsinou Skodovky, vetsinou vicemene nejak upravene, a ja vul to chtel taky. Prodal jsem Dacii starsimu kamaradovi, co mel vic rozumu nez ja, a Koupil Skoda 120. Hned jsem zacal "tunovat" podle svych predstav. Kratsi pruziny, Zelezo pod motor a prevodovku, ostrou vacku, kratsi vahadla ventilu ze S 110R Coupe. Kdyz to bylo vsechno hotove a ja se mezitim ozenil a "porodil" :-DDD jsem zjistil ze je to auto na hovno ktere ja vlastne nechci. :-/ Vozit v tom rodinu bylo utrpeni. Za mrzky peniz jsem to prodal svagrovi, utekli jsme do Nemecka. Tady jsem jezdil Fiat 124 Special, 3xFord Granada V6, Mondeo a v prosinci 2000 jsem koupil Forestra ktereho mam dodnes, a radsi si necham provrtat koleno, nez abych ho prodal. [SUBARU] No tvl... snad me neukamenujete jak jsem to tu zasral moji historii.
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49152
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Naše vozy z mládí a jejich příběhy

Příspěvek od VDC »

Stando to je boží historie !!! :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14836
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Naše vozy z mládí a jejich příběhy

Příspěvek od Tapan »

To je hezký příběh, se zkratkou VDC, Tomáši :-)
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
HAD
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1464
Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Vladimír Šitavanc
Bydliště: Liberec

Re: Naše vozy z mládí a jejich příběhy

Příspěvek od HAD »

To je zajímavé téma. A jak to utíká ten čas. První řidičské zkušenosti jsem získal na bráchovo Renaultu 4CV. Krásný červený auto s motorem vzadu a třema rychlostma. Jeho klimatizace spočívala v otevření škvíry pod předním oknem. Ale byla skvělá kára. Na ní jsem se naučil neustále hlídat všechna tři zpětná zrcátka.
Pak jsem udělal řidičák, rovnou z nuly na náklaďák ,. Jezdit s dlouhou IFOU a nebo krátkou Liazkou s půlkama a meziplynem bylo úžasný. Zejména ta Liazka se nezdála, ale byla nemírně živá (bez nákladu) . Jednou při jízdě nám něco chroustlo pod kabinou a nešlo zařadit. Praskla spojovací kostka táhla řadičky a řadící vidlice do převodovky. Učitel do toho praštil kladivem se slovy něco tam, jeď. Byla to trojka. A na tu trojku jsme dojeli až zpátky do autoškoly.
Mezitím bratr upgradoval a pořídil si vínový Renalt 8. Občas mi ho půjčil, když jsem jel za svojí tenkrát holkou, dnes 27. rok manželkou. Zábavný auto se skvělým jemným řazením. To bráchovo mělo jednu vadu. Na volantu chyběla pojistná matice. Takže když jsem prudce zabrzdil na křižovatce tak mi obyčejně zůstal volant v ruce a já se zmatečně snažil rychle narvat ho zpátky.
Když jsem si pak tu holku vzal, tak jsme dostali od tchána můj první vlastní vůz VAZ 2101. Italský tank v ruském provedení. Nikdy mě nenechal ve štychu, ale jezdit s ním v zimě bylo utrpení. Bez pytle písku v kufru (motor v předu, náhon na zadní) byl rozjezd do kopce na sněhu dost problém. A když jsme si usyslili nějaké peníze přešel jsem na svýho prvního japonce, vlastně japonku. Mazda 323 kombi. Báječný lehký auto s obrovským kufrem. Ale jak jsme se přestěhovali do Liberce, tak jsme se s ním po první zimně musel rozloučit. Bydlíme na kopci kam vedou cesty pouze dlážděné kočičáky. A při sněhu jsem měl problém dostat se domu. A odtud začala moje historie mých 7 Subaru v řadě. >B-)

Na fotkách jsou obrázky stažené z netu, ale barvy odpovídají. Jenom Renaulty auta měl zrcátka i vpravo. ;-D
Přílohy
renault-4cv.jpg
rENAULT 8.jpg
f_53241_vaz_2101_1.jpg
MAZDA 323.jpg
HAD

Forester 2.0 XT AT, MY2014,
Obrázek
XV 2.0 iS e-boxer
Obrázek
Uživatelský avatar
StandaB
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3655
Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
Bydliště: Nürnberg

Re: Naše vozy z mládí a jejich příběhy

Příspěvek od StandaB »

Hezky. Renault 8 bylo legendarni auto. Taky se mi libilo. :-)
Odpovědět

Zpět na „Jen tak pokec“