Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie

Zde bychom měli rozebírat zvyšování výkonu, Bodylifting, Audio systémy a podobná vylepšení našich vozů
Odpovědět
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49205
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie

Příspěvek od VDC »

Tu značku jsem teda nikdy neslyšel. :-) Ale to pochopitelně nic neznamená. 30 měsíců záruka zní celkem dobře. :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Stefan
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 258
Registrován: čtv srp 04, 2016 8:34 am
Jméno a příjmení: Štefan Cimbalík
Bydliště: SK, BB, LC

Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie

Příspěvek od Stefan »

No už je v aute a na Tvoju otázku odpoviem asi až po zime [IRONIE]
Nikdy sa nevzdávaj!
Mitsubishi Pajero II 3,5 6V
Jeep Grand Cherokee WG
Ex. Subaru Forester MY 2007 IM
Ex. TLC 90 +2" Ultimate suspension
Ex. THilux +2" OME
Fitipaldi
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 190
Registrován: stř kvě 05, 2010 12:02 pm

Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie

Příspěvek od Fitipaldi »

mnov píše:Provozovat 10 let starou baterku mi připadá zbytečné. Já ji měním preventivně po pěti letech. Přeci jen chci nastartovat.
Co se týče uhlíků, tak ty vydrží opravdu déle.
Nabíjet baterku každý týden bych tedy nechtěl, to ať si klidně sulfiduje.
Pro desulfataci nepotřebuji nabíječku za 5k, ale stačí mi k tomu jednocestné usměrnění s vybíjecím odporem.
Já to beru i z hlediska ekologie. První baterie mám dojem, že se jmenovala YUASA, mě vydržela 2 roky. Při této představě, že bych měnil každé 2 roky baterku, jsem koupil tu nabíječku. Poctivě dobíjím, a i se současnou 10let starou baterkou startuji vždy na první otočení bez trápení.
>>jednocestné usměrnění<< jste nepochopil, co jsem psal. Sulfidy se rozbíjejí střídavým proudem .
Podobně, jako se třeba svařuje hliník- Střídavým v Argonu, rozbíjí oxid hliníku.

Baterie odejde buď na značnou sulfataci desek, nebo zkratem mezi deskami.
SUBARU Impreza 2.0D MT MY 2010
vojtasbus
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1526
Registrován: stř úno 11, 2015 11:11 am
Jméno a příjmení: Vojtěch Myška

Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie

Příspěvek od vojtasbus »

Tak já dnes vítězoslavně se svým vyjel z dílny a napodruhé už jsem nenastartoval. Nějaké rady na Justy?

Odesláno z mého EVOLVEO_StrongPhone_Q8_LTE pomocí Tapatalk
exSubaru Justy '94 (1.2i, 9V, 55kW)
exSubaru Outback '05 (3.0R, 24V, 180kW)

No a teď budu chvíli jezdit Pažoutem
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie

Příspěvek od Slavek_xxx »

vojtasbus> co treba dobit baterii? [IRONIE]
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49205
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie

Příspěvek od VDC »

Vojto asi novou baterku. :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5167
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie

Příspěvek od petr »

Ten Bjorn jsem viděl v čelních nakladačích Volvo tak to asi bude ok
Sima ten Bludynamic od Varty už mám v taky sakra dlouho a makají skvěle myslím že těch min. 8 roku dají
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24338
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie

Příspěvek od sima »

Hm,hm tak snad jsou tak kvalitní i ty nové Varty.Příští volba bude z tria:Exide,Varta,Yuasa.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5167
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie

Příspěvek od petr »

no těžko říct asi je to hodně o tom aby makalo správně dobíjení a aby nezustala dlouho vybitá jinak je to asi vše podobné možná taky jak který kus , yuasu mám ve skutru asi 3 roky a taky ok ale přišla opravdu suchá tak jsem nalíval, tu vartu mám v peugeotu myslím od 2009 a zatím ok asi neuděláš chybu s těmi výrobci co píšeš
Ja se asi budu vyhýbat BOSHKAM i když jsem asi měl jen smůlu a asi taky nebudou špatné ale odešla mi v subaru hodně podivným způsobem vzpomínám si že jsem nevěděl co se děje, při nabíjení stoupalo napětí hodně vysoko bylo to podivné.
Fitipaldi
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 190
Registrován: stř kvě 05, 2010 12:02 pm

Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie

Příspěvek od Fitipaldi »

Mě se ta nabíječka už zaplatila. Na 2 autech mám v podstatě původní baterie. Nejezdím moc. Navíc povinné svícení tu energii žere, takže na dobití jízdou moc času nezbývá, navíc většina aut má v sobě zabezpečovačku, která tu energii žere permanentně.
SUBARU Impreza 2.0D MT MY 2010
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7831
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie

Příspěvek od mnov »

Fitipaldi píše: Navíc povinné svícení tu energii žere, takže na dobití jízdou moc času nezbývá....
Tohle není pravda. Energii to žere, ale jen zatížením motoru. Na dobíjení to u dnešních aut nemá žádný vliv, protože alternátory jsou stavěné tak, že to dokáže dát plné palubní napětí se zátěží světel i na volnoběh.
To co píšeš platilo u dynam.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2718
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie

Příspěvek od zhor »

Moje baterka neprezila 4 mesicni odstavku, tak jsem dal na zdejsi doporuceni a koupil Exide EA654 (65Ah, 580A). cas ukaze jestli to byl dobra volba. V minulem aute jsem kupoval Silver Vartu, me slouzila rok, a auto je dva roky z domu, tak zkusim poptat, jestli jeste drzi a nebo uz je v baterkovem nebi/pekle.

Kdyz jsme u tech alternatoru, kolik takovy altik snese? Premyslim nad porizenim pridavneho svetylka, cca 460W. Jsou to cinani, tak to nejspis sedet nebude (predtim jsem mel 120W a jelo mi to pres 8A pojistku, takze to je jenom orientacni). Rad bych si nepridelal starosti nebo si z WRX neudelal rychlou pochoden.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
vojtasbus
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1526
Registrován: stř úno 11, 2015 11:11 am
Jméno a příjmení: Vojtěch Myška

Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie

Příspěvek od vojtasbus »

Slavek_xxx píše:vojtasbus> co treba dobit baterii?
Tak pravda :-DDD To jsem nezkoušel >B-)
VDC píše:Vojto asi novou baterku.
Já myslel, jestli někdo nemá tip na trvanlivou baterii pro Justy :D

Ale jinak jsem to vyřešil. Přesvědčení, že mi Justy musí panovat setrvává, takže jsem znehybnil felicii s novou baterií na šroťáku. I záručák mám :D
exSubaru Justy '94 (1.2i, 9V, 55kW)
exSubaru Outback '05 (3.0R, 24V, 180kW)

No a teď budu chvíli jezdit Pažoutem
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49205
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie

Příspěvek od VDC »

Tak to je dobrý. :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Fitipaldi
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 190
Registrován: stř kvě 05, 2010 12:02 pm

Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie

Příspěvek od Fitipaldi »

mnov píše: Tohle není pravda. Energii to žere, ale jen zatížením motoru. Na dobíjení to u dnešních aut nemá žádný vliv, protože alternátory jsou stavěné tak, že to dokáže dát plné palubní napětí se zátěží světel i na volnoběh.
To co píšeš platilo u dynam.
Na volnoběh těžko.
Alternátor má u "běžných" aut 75-90 A .
Při 12 V , je to výkon max. 75x12=900W, 90x12=1080W.

Světla 110W, klimatizace nevím kolik, větrák 100-300W, dálkové 110W, mlhovky, chod servopohonů netuším, je jich hodně počítám co kus to 10-20W, ŘJ, posilovač řízení, vyhřívání sedaček, předního + zadního okna, stěrače, radio, imobilizer,alarm, žhavící svíčky 4x115W po dobu několika minut ,.....
Starter při startu vypije hodně energie.


Při volnoběhu nedobiješ baterii vůbec.
SUBARU Impreza 2.0D MT MY 2010
Odpovědět

Zpět na „Modifikace a úpravy vozů“