Blow Off ventil

Zde bychom měli rozebírat zvyšování výkonu, Bodylifting, Audio systémy a podobná vylepšení našich vozů
Uživatelský avatar
Spinner
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 223
Registrován: pon bře 01, 2010 3:20 pm
Jméno a příjmení: Richard Krywult
Bydliště: Rychvald

Re: Blow Off ventil

Příspěvek od Spinner »

No určitě do toho nepůjdu dříve, než mi skončí záruka, protože u Stage 2 nestačí nahrát pouze nové mapy :1774: Nicméně, když budu pravidelně jezdit RZ v Kunraticích, tak bych se mohl pustit i do Stage 3 :3gears:

Pro ty, kteří rozumí dobře nejen anglicky, ale taktéž jsou vybaveni technickými vědomostmi je tento odkaz týkající se STAGE 1:

http://legacygt.com/forums/showthread.p ... 31965.html

Nevím co tam na tom uživatelé fóra viděli, ale byli z výkonů STAGE 1 nadšeni. Těm co tomu budou rozumět, předem děkuji za objasnění. :783:
2010 SUBARU Legacy 2,5GT Sport 195 kW/265 HP, 350 Nm
Uživatelský avatar
Marty73
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 3306
Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
Jméno a příjmení: Martin J.
Bydliště: Statenice

Re: Blow Off ventil

Příspěvek od Marty73 »

Co mě zaujalo:
Je to tuněno spoftem od COBB TUNING.
Podle oficielních map by měl být nárůst způsobený pouze přehráním map 14% výkonu a 30,3% krouťáku. Tzn. výkon z původních 245hp na 315hp a krouťák z 350Nm na 455Nm. Na fóru jsou uvedeny hodnoty výkonu zvýšení výkonu o cca 80hp (při kalkulaci WHP na HP 30%) a krouťáku o 107Nm. To znamená, že se dostali pouhým softwarem a jednou hadicí na celkových 325hp a 457Nm. To se pak nedivím těm ohlasům.
V sérii tlakuje turbo maximálně 13psi (0,89bar) a ve stáži 1 pak 16psi (1,1bar). Každopádně na fóru píší, že se nejdříve nedostali přes 15psi (1,03bar) a že již při 14psi nevydržela hadice k intercooleru. Proto ji vyměnili a nakonec tlačilo turbo skoro 17psi (1,17bar). Na fóru dokonce spekulují na tím, že ta hadice je dimenzovaná schválně na 14psi aby v případě vyššího tlaku rupla a ochránil se tak motor. Tuhle hadici mění například Prodrive standartně při své úpravě za pevnější silikonovou.
Dále se na fóru i na oficiálních stránkách rozebírá nárůst krouťáku, kterýžto má svoje omezení. Jedním z nich je sériová spojka (u manuálu), která 456Nm nevydrží. Třeba i u WRX je limit standartní spojky 450Nm. Jak je to s automatem nemám ponětí. De facto se všude operuje s manuální převodovkou, takže můžou být informace zavádějící.

Snad to není moc zmatené :845:
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Uživatelský avatar
Spinner
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 223
Registrován: pon bře 01, 2010 3:20 pm
Jméno a příjmení: Richard Krywult
Bydliště: Rychvald

Re: Blow Off ventil

Příspěvek od Spinner »

Marty73 díky za objasnění. To by byl mazec mít 325 hp a 457 Nm! A to vše jen díky nahrání nové mapy a výměně jedné hadice :conf89: Kdo by to mohl objasnit, jak je to u 5AT? Obrátit se na SUBARU ČR je zbytečné, protože by řekli, že to nejde :fuckoff: Myslíš, že by se Ti to podařilo zjistit v Holandsku? Byl bych Ti moc vděčný! :690:
Naposledy upravil(a) Spinner dne pát lis 19, 2010 3:27 pm, celkem upraveno 1 x.
2010 SUBARU Legacy 2,5GT Sport 195 kW/265 HP, 350 Nm
Uživatelský avatar
Marty73
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 3306
Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
Jméno a příjmení: Martin J.
Bydliště: Statenice

Re: Blow Off ventil

Příspěvek od Marty73 »

Spinnere, dám Ti vědět příští týden, můj dvorní mechanik je nemocný a s nikým jiným to nemá cenu probírat :826:
Naposledy upravil(a) Marty73 dne pát lis 19, 2010 3:24 pm, celkem upraveno 1 x.
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Uživatelský avatar
Spinner
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 223
Registrován: pon bře 01, 2010 3:20 pm
Jméno a příjmení: Richard Krywult
Bydliště: Rychvald

Re: Blow Off ventil

Příspěvek od Spinner »

Máš to u mně! :cheers:
2010 SUBARU Legacy 2,5GT Sport 195 kW/265 HP, 350 Nm
Uživatelský avatar
jaromir
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1078
Registrován: stř zář 09, 2009 10:41 pm
Jméno a příjmení: Jaromír
Bydliště: Úpohlavy (okr. Litoměřice)
Kontaktovat uživatele:

Re: Blow Off ventil

Příspěvek od jaromir »

Marty73 píše:Spinnere, dám Ti vědět příští týden, můj dvorní mechanik je nemocný a s nikým jiným to nemá cenu probírat :826:
Marty, mohl bych Tě též poprosit o radu (respektive zprostředkování rady), jak by to bylo s montáží Blow Off ventilu na Forestra 2,5XT (2008) a zda má cenu u takového auta dělat chip tuning motoru s ohledem na dimenzování a životnost ostatních agregátů - spojka, převodovka, diferenciál atd. Děkuji předem.
Jaromír
Subaru Forester 2,5XT MY2009
Uživatelský avatar
Marty73
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 3306
Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
Jméno a příjmení: Martin J.
Bydliště: Statenice

Re: Blow Off ventil

Příspěvek od Marty73 »

To já nemůžu říct jestli to má cenu nebo nemá, já spíš co bych udělal já kdybych měl XT sám. A vzhledem že to dělá oficielně Prodrive, tak bych neměl obavu :845:
Být nové, tak jdu do znovu do Prodrive a skončím na - 260 ps @ 5,600 rpm a 407 Nm @ 3,000 rpm. Tohle je pro MY2007, tak nevím přesně kolik dělají na MY 2008. Výhoda je, že je to odladěné tak, aby to zachovalo vlastnosti Forestera a použitelnost v terénu. Navíc ten nárůst krouťáku ve 3000 rpm je opravdu masivní. Seriové součásti to v pohodě vydrží.
EcuTec je na MY 2008 Stage 1 (jenom chip) - 255 ps a 370 Nm a Stage 2 (odpovídá PPP) - 270ps a 420Nm. Já bych šel do dvojky, tak že jeden kat ven, novou hadici k mezichladiči a novou koncovku výfuku. :6066:
http://www.prodrive.com/up/06MY%20Forester%20PPP.pdf
BOV je otázka toho, co chceš, ale v manuálu bych se ho fakt nebál. Já bych ho tam třeba dal, ale někomu jinému to příjde na lesníka moc jako tuning když u rézy to nikoho nepozastavuje. Já bych se snažil svého Forestera udělat jako STI verzi.
To je prostě na vkusu každého soudruha :supeer:
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Uživatelský avatar
jaromir
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1078
Registrován: stř zář 09, 2009 10:41 pm
Jméno a příjmení: Jaromír
Bydliště: Úpohlavy (okr. Litoměřice)
Kontaktovat uživatele:

Re: Blow Off ventil

Příspěvek od jaromir »

Marty děkuji za bleskovou odpověď, nechám si to projít hlavou.Ten BOV by se mi líbil hlavně kvůli tomu zvukovému efektu, i když dát za to 10 litrů mi přijde trochu jako vyhozené peníze. Já mám sice už ten nový typ Forestra, ale motoricky je to stejné jako předchozí model. Ale během záruky to asi pokoušet nebudu.
Jaromír
Subaru Forester 2,5XT MY2009
Uživatelský avatar
mamut
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1905
Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Lukáš
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Blow Off ventil

Příspěvek od mamut »

Co se týká ovlivňování motoru a poměru směsy to není fáma ale fakt, ovšem v případě že BOV je špatně seštelovanej...
Proto například v AWD na webu píšou, že pokud instalují BOV, tak seřizují přímo na autě.

Princip je jednoduchý, zkuste někdo kdo máte seriový BOV ho odpojit a zaslepit hadici, která vede zpět do sání.
V tomhle případě zjistíte, že seriový BOV je při volnoběhu (zavřené klapce) otevřený!
Tedy váha vzduchu změří, že do motoru teče více vzduchu a obohatí směs, jenže ten vzduch co naměřila jde do pryč a v tu chvíli je nestabilní volnoběh a směs bohatá natolik, že máte pocit, že benzín vytejká vejfukem ven (sám sem to vyzkoušel, smradu kolem auta jak kdybych tam vychrst kýbl benzínu na zem :845: )

Tedy otevřený BOV musí bejt nastavený tak, aby při podtlaku, který motor vytvoří při volnoběhu byl zavřený (otýzkou je kam pak může odcházet vzduch, který turbo fouká během volnoběhu, tedy že by se při volnoběhu turbo brzdilo?)

Další věc je, proč se seriově nedává otevřený.
Osobně si myslim že to má spostu důvodů, od životnosti vzduchovýho filtru (přeci jen toho vzduchu přes nej proteče míň), přes hlukové normy až po lepší řízení motoru (řídící jednotka má stále pod kontrolou kolik je v sání vzduchu), či zamezení vniknutí nečistot do sání.

Sečteno podtrženo, tohle sem vydedukoval svým selským rozumem a můžu se mýlit, každopádně zvuk BOV se mi opravdu líbí, ale jak psal Marty, při sérii asi nemá většího významu, než zvukového efektu.
Pokud člověk bude laborovat s motorem a chce vymáčknout každej "wattík" z motoru, smysl to má.
jediné světlo mého života, je světlo v ledničce

Subaru Impreza GT (1999) Obrázek
Fiat Ducato 3.0 CNG (2010) Obrázek
Uživatelský avatar
Juras
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 766
Registrován: čtv bře 04, 2010 7:42 am

Re: Blow Off ventil

Příspěvek od Juras »

Je to tak jak pise Mamut, otevreny bow se z vyroby nedava kvuli hlukovym a emisnim normam a taky je levnejsi nez otevreny, protoze ma jednodussi konstrukci. Otevreny bow ma oproti seriovymu hlavne zvukovy efekt a pak to, ze nevraci do obehu uz ohratej vzduch. To ovsem ma zas za nasledek to, ze motor jede chvilku po odfouknuti na hodne bohatou smes, protoze uz jednou zvazenej vzduch zmizel ze sani driv nez prosel spalovacim procesem. Casto je to provazeno optickym a zvukovym doprovodem z vyfuku. To by ovsem malo komu vadilo, ale co mi na tom vadi je to, ze kdyz je trba rychle popojet, napriklad rychle odjet z krizovatky a hned za ni zastavit (spojka brzda), tak mi chcipne motor, protoze motoru odfoukne vzduch, o kterym si jednotka mysli ze ho ma a ze staci pro volnobeh. Na to se ale da zvyknout a ten zvuk za to stoji.
Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Uživatelský avatar
Marty73
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 3306
Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
Jméno a příjmení: Martin J.
Bydliště: Statenice

Re: Blow Off ventil

Příspěvek od Marty73 »

Juras píše:... kdyz je trba rychle popojet, napriklad rychle odjet z krizovatky a hned za ni zastavit (spojka brzda), tak mi chcipne motor, protoze motoru odfoukne vzduch, o kterym si jednotka mysli ze ho ma a ze staci pro volnobeh.
Tohle se nemůže při správném nastavení stát. Zkus to někde prokonzultovat. Já bych šacoval, že je BOV nastavený na nižší tlak než by měl. Prostě odfoukne moc brzo a zavře pozdě. Jen dedukce.

Jinak s tou bohatostí směsí je to možná pravda, protože když jsem měl zcela otevřený výfuk, tak si prásknul. Ale jen tehdy když jsem ho několikrát za sebou vytočil tak k pěti a rychle pustil. Nebo při podřazení ve vysokých otáčkách. Ve středním a nízkém pásmu to je zanedbatelné. Ty tlaky jsou tam opravdu malé. Ale i můj mechanik má stejný názor, že bohatost je mírně zvýšená. Mám to změřené i na širokopásmové lambdě při provozu. Ale stále v normě a nemá to negativní vliv.

Co se týká té otázky mamuta, kam jde vzduch při volnoběhu, tak moje dedukce je takováto: turbo tlačí podle toho, jak ho roztočí výfukové plyny. Výfukové plyny jsou tvořeny při hoření, takže jsou ovlivněné množstvím vzduchu který teče dovnitř. Dokonalý koloběh a ty tlaky by tam měly být vyrovnané. BOV pracuje jen tehdy, kdy tlak na vstupu je větší než je potřeba. JInak je zavřený. To s tou serií mě udivilo, že je otevřený při neutrálu. To bych nečekal. Vím že je otevřený ventil dole u turba, ale ten nahoře u cooleru by měl být zavřený. Ten ventil u turba také mimo jiné "odpojuje" turbo při volnoběhu a nízkých otáčkách. Je to zvýšení životnosti turba. Prostě netlakuje stále.

Ale nejsem technik, také to dedukuji selskou lebkou. Každopádně vycházím z diskuzí s profesionálním technikem Subaru, který dělá sportovní úpravy a nedal bych tam nic co neschválí. Já měl otevřený BOV rovnou při nákupu a v záruce. Tak si myslím, že vědí co dělají.
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Uživatelský avatar
mamut
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1905
Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Lukáš
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Blow Off ventil

Příspěvek od mamut »

Marty73 píše: JInak je zavřený. To s tou serií mě udivilo, že je otevřený při neutrálu. To bych nečekal. Vím že je otevřený ventil dole u turba, ale ten nahoře u cooleru by měl být zavřený.
Chyba lávky..
BOV se otevírá podtlakem v sání.
Tedy klidový stav je zavřeno (myslím tim při atmosferickym tlaku, při volnoběhu je v sání poměrně slušnej podtlak).
Jakmile se na jeho ovládání objeví podtlak otevírá se.
Když je v sání malý podtlak nebo přetlak, je BOV zavřený, když zavřeš klapku, vytvoří se v sání okamžitě podtlak a BOV se otevře.

Turbo se točí i při volnoběhu.
Přiznám se že nevím jak je to u novějších, ale u GT se ovládá pouza obtokovým ventilem, tedy pokud je obtokový ventil otevřený (motor bez zátěže) jdou výfukové plyny právě jím a turbo se volně unáší, ovšem i při tom unášení poměrně slušně "fouká".

To co popisuje Jusras je pravděpodobně špatný nastavení, možná i proto se dělaj BOV 50/50, kde se takováhle hranice posouvá..

EDIT: Jen doufám, že to co píšu nezní jako že sem proti otevřenému BOV, to vůbec ne :845:
jediné světlo mého života, je světlo v ledničce

Subaru Impreza GT (1999) Obrázek
Fiat Ducato 3.0 CNG (2010) Obrázek
Uživatelský avatar
Juras
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 766
Registrován: čtv bře 04, 2010 7:42 am

Re: Blow Off ventil

Příspěvek od Juras »

Seriovy bow se otvira pouze podtlakem v sani za klapkou. vzhledem k tomu, ze je obema konci v sani a jenom pousti pretlak zpet pred turbo to nicemu nevadi. Proto sem psal ze ma jednoduchou konstrukci. Otevreny bow uz si tohle nemuze dovolit, proto pro otevreni uz potrebuje dve podminky. Prvni je stejna, podtlak za klapkou a druha je tlak v sani veci nez 0, pricemz 0=atm tlak. Muze se nastavit i veci tlak, ale na ukor toho ze turbo bude rychleji zpomalovat otacky.

Pri volnobehu sice jdou vyfukove plyny pres turbo, ale s tak nizkym prutokem, ze se neroztoci na tolik, aby udelalo jakykoliv tlak.

Nastaveny to spatne nemam, spatne ste me pochopili s tim popojetim. Myslel jsem popojeti natolik razantni, ze uz turbo natlacilo a pri zastaveni to bow odpusti. Nebo se to da udelat i tak, ze se rozjedu cca na 4k otacek a pustim plyn a vyradim. Otacky klesnou az k nule a vecinou to chcipne.
Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Uživatelský avatar
mamut
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1905
Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Lukáš
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Blow Off ventil

Příspěvek od mamut »

Juras píše:Pri volnobehu sice jdou vyfukove plyny pres turbo, ale s tak nizkym prutokem, ze se neroztoci na tolik, aby udelalo jakykoliv tlak.
Když sem měl seriovej BOV otevřenej, tak mi docela vlály vlasy a to sem stál vedle auta.
A teď mi vlastně dochází, že to turbo se unášelo a roztočilo hlavně kvuli tomu že sem ten BOV otevřel, kdyby byl v tu chvíli uzavřenej okruh zpět do sání, turbo by se zpomalilo.
Juras píše:Nastaveny to spatne nemam, spatne ste me pochopili s tim popojetim. Myslel jsem popojeti natolik razantni, ze uz turbo natlacilo a pri zastaveni to bow odpusti. Nebo se to da udelat i tak, ze se rozjedu cca na 4k otacek a pustim plyn a vyradim. Otacky klesnou az k nule a vecinou to chcipne.
Rozumim ti... :850: Zrovna tak když seriovej otevřeš (hodně to tu opakuju, ale pokus pro pochopení činnosti a vlivu to byl pěknej) a necháš motor běžet na volnoběh tak jakš takš běží, ale roztočíš-li ho a pustíš klapku, motor skoro chcípne, nebo i chcípne...
jediné světlo mého života, je světlo v ledničce

Subaru Impreza GT (1999) Obrázek
Fiat Ducato 3.0 CNG (2010) Obrázek
Uživatelský avatar
Juras
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 766
Registrován: čtv bře 04, 2010 7:42 am

Re: Blow Off ventil

Příspěvek od Juras »

Tak uz si rozumime.
S oem ventilem jsem taky delal pokusy ::-DD: ale kdyz sem ho odpojil na jednom konci aby jakoby foukal ven, tak mi na volnobeh prisaval vzduch a hodne to proto kolisalo, coz je naprosto opacna zkusenost nez mas ty :670: .
Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Odpovědět

Zpět na „Modifikace a úpravy vozů“