Blow Off ventil
- Marty73
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 3306
- Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
- Jméno a příjmení: Martin J.
- Bydliště: Statenice
Re: Blow Off ventil
Těžko říct, Jakube. Ta funkčnost je dost podobná. Série ten přetlak vrací zpět do sání a je to pravděpodobně spočítáno tak, že to při seriovem výkonu perfektně funguje a nedochází k výraznému zpomalení turba. Ale ten vzduch je i přez průchod intercoolerem ohřátý a tak nepatrně víc zahřívá turbo. Ale v sériovém výkonu to myslím nemá moc vliv a celá instalace je hlavně o tom parádním zvuku při odfouknutí.
Ale jiná situace by mohla platit při zvýšení výkonu (při PPP u WRX je to 40 koní a 100 Nm), kde je ten tlak vyšší klidně až o 0,3 bar a ten seriový ventil by to nemusel stíhat a tím by při přeřazení brzdil turbo. Proto se tam dává atmosférický, aby se tomu předešlo. Je tam pak nulový protitlak na turbo a to se tak stále točí a eliminuje prodlevu. Ale ta prodleva je asi stejně tak nepatrná, že ji řidič svým pomalým řazením stejně vyrovná. Někde se píše, že to může zmást ECU a podobně, ale to by ho tam nemontovali přímo u dealerů Subaru, kdyby si toho byli vědomi (si myslím). A člověk rád slyší že to chrání turbo, že.
To je můj názor, ale můžu se mýlit. Vycházeje z toho, že WRC používá BOV odjakživa, tak to nějak fungovat musí. Proč to nedávají v základu je zřejmé, je to dalších 300 dolarů navíc a kdo to chce, tak si to koupí u aftermarketu. To je stejné jako se vším. Proč nedávají zadní stabilizátory 24mm, když to vyřeší nedotáčivost? Proč nedávali v minulé generaci pro STI mezi tlumiče rozpěrnou tyč, když jiné automobilky (BMW M, Mitsubishi) ano? Proč není Exedy spojka již v základu, když je nejlepší? Je to vše asi hlavně o penězích. :850:
Opakuji: chtělo by to vyjádření technika :4690:
Ale jiná situace by mohla platit při zvýšení výkonu (při PPP u WRX je to 40 koní a 100 Nm), kde je ten tlak vyšší klidně až o 0,3 bar a ten seriový ventil by to nemusel stíhat a tím by při přeřazení brzdil turbo. Proto se tam dává atmosférický, aby se tomu předešlo. Je tam pak nulový protitlak na turbo a to se tak stále točí a eliminuje prodlevu. Ale ta prodleva je asi stejně tak nepatrná, že ji řidič svým pomalým řazením stejně vyrovná. Někde se píše, že to může zmást ECU a podobně, ale to by ho tam nemontovali přímo u dealerů Subaru, kdyby si toho byli vědomi (si myslím). A člověk rád slyší že to chrání turbo, že.
To je můj názor, ale můžu se mýlit. Vycházeje z toho, že WRC používá BOV odjakživa, tak to nějak fungovat musí. Proč to nedávají v základu je zřejmé, je to dalších 300 dolarů navíc a kdo to chce, tak si to koupí u aftermarketu. To je stejné jako se vším. Proč nedávají zadní stabilizátory 24mm, když to vyřeší nedotáčivost? Proč nedávali v minulé generaci pro STI mezi tlumiče rozpěrnou tyč, když jiné automobilky (BMW M, Mitsubishi) ano? Proč není Exedy spojka již v základu, když je nejlepší? Je to vše asi hlavně o penězích. :850:
Opakuji: chtělo by to vyjádření technika :4690:
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
- Spinner
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 223
- Registrován: pon bře 01, 2010 3:20 pm
- Jméno a příjmení: Richard Krywult
- Bydliště: Rychvald
Re: Blow Off ventil
Chlapi, díky za odpovědi. Pokud jsem správně pochopil, tak po instalaci mně bude slyšet, ale je otázkou, zda to bude fungovat u automatické převodovky stejně, jako u manuálu. Dám dotaz na technika Subaru.
2010 SUBARU Legacy 2,5GT Sport 195 kW/265 HP, 350 Nm
- Spinner
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 223
- Registrován: pon bře 01, 2010 3:20 pm
- Jméno a příjmení: Richard Krywult
- Bydliště: Rychvald
Re: Blow Off ventil
Tak mi to nedalo a telefonicky jsem se spojil s p. Čermákem ze SUBARU ČR. Po dobu záruky nelze blow off ventil do motoru instalovat. Motor i počítač jsou uzpůsobeny pro správnou funkci a i hodnotu směsi. Při instalaci blow off ventilu by mohlo dojít k rozpadu toho nastavení a tím i havárii turba. Nevím, zda jsem to přesně interpretoval, ale tak nějak jsem to pochopil.
2010 SUBARU Legacy 2,5GT Sport 195 kW/265 HP, 350 Nm
Re: Blow Off ventil
me to take rikaly, ale je to podle meho nazoru jen povidacka, pac, ti nemohou dokazat ze tam neco takoveho bylo.Spinner píše:Tak mi to nedalo a telefonicky jsem se spojil s p. Čermákem ze SUBARU ČR. Po dobu záruky nelze blow off ventil do motoru instalovat. Motor i počítač jsou uzpůsobeny pro správnou funkci a i hodnotu směsi. Při instalaci blow off ventilu by mohlo dojít k rozpadu toho nastavení a tím i havárii turba. Nevím, zda jsem to přesně interpretoval, ale tak nějak jsem to pochopil.
a to ze ti seriovej BOV odfukuje zpet do obehu nebo koupene ven do vzduch si myslim nepozna ani ridici jednotka, zase tolik toho vzduchu to neni. ale jak rikam je to muj nazor a na nazor SUBARU ČR jsem se :zachod:
Btw. po domluve s autorizovanym servisem subaru mi bylo receno, ze mi ho tam klidne daji bez omezeni zaruky na motor ale nechali by si zaplatit 5tisic vic, nez kdyz sem si to delal sam.
a jeste doplnim, ze v manulau je vyslovne zakazan CHIPTUNING a zasahy do motoru, ale bov neni v motoru... ale to je jen takove slovickareni.... :655: takze to je na tobe, kdyztak kdyby si chtel tak ti odpovim ruzne dotazy, asi mam nejblize k tvemu motoru
Subaru Impreza 2,5 WRX 265 MY10
BMW Z3M 3,2 Mpaket MY97
Ford Fiesta 1,4ztec MY97
BMW Z3M 3,2 Mpaket MY97
Ford Fiesta 1,4ztec MY97
- Spinner
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 223
- Registrován: pon bře 01, 2010 3:20 pm
- Jméno a příjmení: Richard Krywult
- Bydliště: Rychvald
Re: Blow Off ventil
Cetko, souhlasím s Tebou. Asi do toho půjdu!
2010 SUBARU Legacy 2,5GT Sport 195 kW/265 HP, 350 Nm
- Marty73
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 3306
- Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
- Jméno a příjmení: Martin J.
- Bydliště: Statenice
Re: Blow Off ventil
Chlapi, já jsem měl BOV nainstalovaný přímo při koupi a PPP (chip, odstranění druhého catu a výfuk) mi tam šoupli ve 30 tisících. Kdyby tomu něco vážného hrozilo, tak by mi to tam v záruce přeci nedali. Můj servis v Haagu má přitom pět hvězd a certifikaci Prodrive.
Při každé úpravě je to o nějakém riziku, vždyť motor je živý organizmus, že.
Na stránce Perrinu jsem se dozvěděl, že jejich BOV fouká zpět jako fabrika, akorát je víc slyšet. Prý kvůli tomu, že by se mohlo stát, že by mohl nastat backfire a zničit cat kat nebo váhu vzduchu. Proto doporučují 50/50. Ale to sdělení je možná jen jejich jistota kdyby něco.
A i kdyby se něco stalo, přeci jde namontovat zpět fabriku a šup s tím na reklamaci :845:
Spinnere, myslím že zvukový výsledek by měl být takovýto, ale to je spíš o opačné straně trubek: http://www.youtube.com/watch?v=o57KYyysODc
Při každé úpravě je to o nějakém riziku, vždyť motor je živý organizmus, že.
Na stránce Perrinu jsem se dozvěděl, že jejich BOV fouká zpět jako fabrika, akorát je víc slyšet. Prý kvůli tomu, že by se mohlo stát, že by mohl nastat backfire a zničit cat kat nebo váhu vzduchu. Proto doporučují 50/50. Ale to sdělení je možná jen jejich jistota kdyby něco.
A i kdyby se něco stalo, přeci jde namontovat zpět fabriku a šup s tím na reklamaci :845:
Spinnere, myslím že zvukový výsledek by měl být takovýto, ale to je spíš o opačné straně trubek: http://www.youtube.com/watch?v=o57KYyysODc
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
- Spinner
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 223
- Registrován: pon bře 01, 2010 3:20 pm
- Jméno a příjmení: Richard Krywult
- Bydliště: Rychvald
Re: Blow Off ventil
Marty73, tak to bych bral, ale obávám se, že to je doplněné ještě o úpravu výfukového potrubí. :655:
Aby to následně nedopadlo tak, jak v Insignii OPC, kde mně po půlhodinové zkušební jízdě zněly výfuky ještě večer doma :839:
Aby to následně nedopadlo tak, jak v Insignii OPC, kde mně po půlhodinové zkušební jízdě zněly výfuky ještě večer doma :839:
2010 SUBARU Legacy 2,5GT Sport 195 kW/265 HP, 350 Nm
- Marty73
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 3306
- Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
- Jméno a příjmení: Martin J.
- Bydliště: Statenice
Re: Blow Off ventil
To chápu :850:
Taky bych chtěl větší kravál, ale to by mě po 1000km vyndavali z auta v bezvědomí. Je to vždycky o kompromisu, tak zůstávám u origo Prodrive a tvářím se spokojeně. Přeci jen je to mnohem lepší než originál :845:
Taky bych chtěl větší kravál, ale to by mě po 1000km vyndavali z auta v bezvědomí. Je to vždycky o kompromisu, tak zůstávám u origo Prodrive a tvářím se spokojeně. Přeci jen je to mnohem lepší než originál :845:
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
- Spinner
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 223
- Registrován: pon bře 01, 2010 3:20 pm
- Jméno a příjmení: Richard Krywult
- Bydliště: Rychvald
Re: Blow Off ventil
Silně uvažuji o úpravě EcuTek od p. Nowaka z FM, který mi nabídl opravdu solidní podmínky. Výkon GT se změří před úpravou na 4x4 válcové brzdě a následně po úpravě. Pokud by finální výsledek nebyl zhruba 295 PS/440 Nm, tak by mi nic neúčtoval! A to se vyplatí!
2010 SUBARU Legacy 2,5GT Sport 195 kW/265 HP, 350 Nm
- Marty73
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 3306
- Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
- Jméno a příjmení: Martin J.
- Bydliště: Statenice
Re: Blow Off ventil
Já jsem byl u Ladise před měsícem, dělal mi Road Dyno a měření širokopásmovou lambda sondou pro bohatost směsi. Bylo to potěšení se s ním setkat a mám pocit, že ví o čem mluví. Z mé zkušenosti doporučuji. Zeptal bych se ho i na ten BOV, protože nedělá je ECUTEC, ale veškeré úpravy :826:
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
- Spinner
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 223
- Registrován: pon bře 01, 2010 3:20 pm
- Jméno a příjmení: Richard Krywult
- Bydliště: Rychvald
Re: Blow Off ventil
Po zhruba půlhodinovém rozhovoru s p. Nowakem jsem nabyl stejného dojmu. Je vidět, že ví "vo co gou".
2010 SUBARU Legacy 2,5GT Sport 195 kW/265 HP, 350 Nm
Re: Blow Off ventil
Nezlobte se, ale jsem tu novej kdo to je pan Nowak, Ladis? V hlave mam par problemku, dotazu a nevim kam se obratit. Diky!
- Marty73
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 3306
- Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
- Jméno a příjmení: Martin J.
- Bydliště: Statenice
Re: Blow Off ventil
Ladis, neboli Vladimír Nowák: http://www.proturbo.cz/ :826:
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Re: Blow Off ventil
Cau Spinnere, hele tak jestli do toho jdes, dal bys mi vedet jak to dopadlo? kolik to stalo, co jsi delal za upravy atd? a pak ja se ti v tom bude jezdit, podle tvych zkusenosti bych o tom take zacal premyslet, koukal sem na Ecutek, ale necham radsi mluvit praxi, jestli bude :3gears: zas az tak velkej odvazlivec nejsem abych tam hnedka narval Stage 2 :845: aby se mi to pak neporouchalo :6066: to bych byl nastvanej :839: :6066:
Subaru Impreza 2,5 WRX 265 MY10
BMW Z3M 3,2 Mpaket MY97
Ford Fiesta 1,4ztec MY97
BMW Z3M 3,2 Mpaket MY97
Ford Fiesta 1,4ztec MY97
- Marty73
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 3306
- Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
- Jméno a příjmení: Martin J.
- Bydliště: Statenice
Re: Blow Off ventil
Michale, já tam mám Prodrive, což je vlastně také EcuTec a Stage2 a maximální spokojenost.
PPP je se zárukou, s EcuTec ti záruka padá a kdyby něco, tak se musí nahrát factory mapa a pak to teprve dát na záruku.
Problém je, že v ČR tuším žádný servis nemá autorizaci Prodrive, tak by jsi musel do Holandska, nebo do Polska, Belgie a tuším také Německa. Z Čech tu jednotku také posílají do UK když už to tam dělají.
Počítám, že by jsi mohl v PPP dostat z motoru bezpečných 305k a kolem 450Nm. (Ofic. EcuTec 295/440) Otázka je, jestli na 265ku už vytvořili PPP, protože je vlastě už modifikovaná na Stage1 EcuTec. Tím pádem by ti ale museli při další úpravě pravděpodobně také vyměnit palivovou pumpu. Ale zkušební chroust Spinner by mohl v případě podstoupení procedury lecos osvětlit :850:
Samozřejmě že cena za PPP je ranec oproti EcuTec, ale je to kvůli záruce a renome značky.
Jó, život je komplikovanej ::-DD:
PPP je se zárukou, s EcuTec ti záruka padá a kdyby něco, tak se musí nahrát factory mapa a pak to teprve dát na záruku.
Problém je, že v ČR tuším žádný servis nemá autorizaci Prodrive, tak by jsi musel do Holandska, nebo do Polska, Belgie a tuším také Německa. Z Čech tu jednotku také posílají do UK když už to tam dělají.
Počítám, že by jsi mohl v PPP dostat z motoru bezpečných 305k a kolem 450Nm. (Ofic. EcuTec 295/440) Otázka je, jestli na 265ku už vytvořili PPP, protože je vlastě už modifikovaná na Stage1 EcuTec. Tím pádem by ti ale museli při další úpravě pravděpodobně také vyměnit palivovou pumpu. Ale zkušební chroust Spinner by mohl v případě podstoupení procedury lecos osvětlit :850:
Samozřejmě že cena za PPP je ranec oproti EcuTec, ale je to kvůli záruce a renome značky.
Jó, život je komplikovanej ::-DD:
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)