Aerodynamika Impreza GD/GG
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2718
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Aerodynamika Impreza GD/GG
Kdyby v tom někdo viděl obchodní potenciál, a chtěl si ty plasty pujčit a oměřit nebo odlít, aby udělal formu, tak s tím nemám problém, pokud je vrátí nepoškozený.
Pokud to nebude mít vliv na aerodnymiku, tak doufám, že to bude mít vliv aspoň na ochranu podvozku, že tam nebude jenom holej plech.
Pokud to nebude mít vliv na aerodnymiku, tak doufám, že to bude mít vliv aspoň na ochranu podvozku, že tam nebude jenom holej plech.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19146
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Aerodynamika Impreza GD/GG
hele .. ono se vi, ze tady u nas zadnej potencial neni ... krome veci za odvoz, pokud jsou blizko a nekdo pomuze s nalozenim a pripadne pujci vozik, pro ktery si pak prijede ...
proto taky vis, ze to muzes nabidnout, zejo
tesim se na dalsi prispevky
edit: to nebyla zadna realna zkusenost ! jen ... pocit :D
proto taky vis, ze to muzes nabidnout, zejo
tesim se na dalsi prispevky
edit: to nebyla zadna realna zkusenost ! jen ... pocit :D
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14863
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Aerodynamika Impreza GD/GG
Hamoun, to zas ne. Ale jsme malý trh s lakomými lidmi Případný podomácku vyráběný aftermarket bude kusová výroba. Tak mě napadá, RadekN by se do toho nechtěl pustit? Ten přeci podobné věci dělá...
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19146
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Aerodynamika Impreza GD/GG
nic .. mazu .. mlcim .. to by se zvrhlo .. pardon za zbytecny prispevek v jinak skvelem tematu
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
Re: Aerodynamika Impreza GD/GG
Stando, Ty ses nějak rozjel!
Žeby Tě částečně inspirovaly aerodynamické doplňky (lízátko, difuzor, generátory viru) na mém autě?
Žeby Tě částečně inspirovaly aerodynamické doplňky (lízátko, difuzor, generátory viru) na mém autě?
Naposledy upravil(a) lazard dne pon dub 12, 2021 4:22 pm, celkem upraveno 1 x.
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2718
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Aerodynamika Impreza GD/GG
Dušane, popravdě je to možné, že jak si dával svoje věci, tak mě to nějak zůstalo v mysli, a později jak jsem si hledal nějaké věci tak jsem procházel i tvoje vlákno. Takže určitý podíl viny máš na tom i ty.
Jinak jsem ty kryty sundal, protože jsem potřeboval dodělat antikorozní ochranu. Jedna fotka je po koupi a druha po očištění a nanesení keramiky.Vypadají jako nové
Odesláno z mého SM-G973F pomocí Tapatalk
Jinak jsem ty kryty sundal, protože jsem potřeboval dodělat antikorozní ochranu. Jedna fotka je po koupi a druha po očištění a nanesení keramiky.Vypadají jako nové
Odesláno z mého SM-G973F pomocí Tapatalk
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 213
- Registrován: stř čer 04, 2014 10:01 am
- Jméno a příjmení: Kamil Kuběna
- Bydliště: Vyškov
Re: Aerodynamika Impreza GD/GG
V souvislosti s tím, jak jsi dřív psal, že se po instalaci techto krytů lehce snížil hluk od silnice mě napadlo, jestli by nestálo za to polepit ty kryty nějakým zvuk pohlcujícím materiálem? Rychlým hledáním by mohl být vhodný například jeden, nebo druhý. Přišlo mi, že by to mohla být taková rozumná low-cost alternativa k rozebírání interiéru a polepování celé podlahy zevnitř auta. I když chápu, že hlučnost není u WRXa prioritou.
Zdá se mi že je v tom krytu docela dost místa na výšku, aby se mohl polepit tou pěnou a zároveň ještě zůstane nějaká mezera ke karoserii, aby se tam nedrželo bláto a vlhkost. Je to tak?
Zdá se mi že je v tom krytu docela dost místa na výšku, aby se mohl polepit tou pěnou a zároveň ještě zůstane nějaká mezera ke karoserii, aby se tam nedrželo bláto a vlhkost. Je to tak?
2000 - 2015: Subaru Impreza 2.0 GL 1996
2015 - ... : Subaru Legacy Outback 3.0R 2008
2015 - ... : Subaru Legacy Outback 3.0R 2008
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2718
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Aerodynamika Impreza GD/GG
No místo tam určitě je, aby se tam odhlučnění vešlo, ale nevím jestli to bude mít nějaký význam, když to nalepíš na ten plast . Podle mě je princip odhlučnění v tom, že omezíš vibrace toho plechu, tím že ho polepíš nečím, co jeho vibrace utlumí a nebude tolik rezonovat. Ten přinos těch panelů je ve snížení hluku v tom, že zvířený vzduch od předních kol se nedostane na plech podlahy a jejích záhybů, takže ta rezonance je pak menší. Přidáním další izolační hmoty na ty plasty už toho asi moc víc nevyřeší. Nehledě na přidanou váhu, co by musely ty plastové čudlíky nést (ale to by bylo určitě řešitelné, nějakou pomocnou nýtovací maticí a šroubem).
A věc druhá, ty plasty jsou docela úzké, takže velká část podlahy zůstane pořád odkrytá (narozdíl od pozdějších modelů, kde ty panely pokrývají větší šířku podlahy.)
A za třetí, pokud bych chtěl řešit hluk v kabině, tak bych asi začal přepážkou motoru a oblastí předních blatníků, kde je podle mě nejslabší hluková izolace.
A věc druhá, ty plasty jsou docela úzké, takže velká část podlahy zůstane pořád odkrytá (narozdíl od pozdějších modelů, kde ty panely pokrývají větší šířku podlahy.)
A za třetí, pokud bych chtěl řešit hluk v kabině, tak bych asi začal přepážkou motoru a oblastí předních blatníků, kde je podle mě nejslabší hluková izolace.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 213
- Registrován: stř čer 04, 2014 10:01 am
- Jméno a příjmení: Kamil Kuběna
- Bydliště: Vyškov
Re: Aerodynamika Impreza GD/GG
Díky za tvůj náhled na věc! Samozřejmě je mi jasný, že z hlediska maximálního snížení hlučnosti je tahle moje navrhovaná úprava víceméně o ničem, tak jsem to nemyslel. Bral jsem to jako námět na drobné a snadné vylepšení za pár korun (možná i jako námět pro následnou diskusi), když jsem viděl ty plasty mimo auto. Vyloženě se mi to tam nabízí, ale nikoho nepřesvědčuji. Já sám bych byl pro každé, i sebemenší snížení hluku od silnice/od kol, na druhou stranu rozebírat kvůli tomu interiér je pro mě asi nepřijatelné. Natož k tomu pustit někoho cizího.
A teď proč si myslím, že by to mohlo fungovat, i kdyby by byl výsledek z hlediska exaktní vědy sotva měřitelný. Ty dva výše odkazované materiály používali, nebo používají v Ahifi na polepení plastových podběhů předních kol za účelem pohlcení hluku. Ten první je pouze lehoučká pěna, druhý má snad nějakou další vrstvu proti vibracím. Kdybych snad chtěl přistoupit na to, že nějaká firma v Brně není v tomhle ohledu žádná autorita, tak si vzpomínám, že na Impreze GC byla na plastovém krytu pod motorem vrstva nějakého podobného, pravděpodobně tlumícího materiálu. Předpokládám, že tam nějaký účel měla, jinak by ji tam nedali. Takže ano, z hlediska celkové plochy podvozku tyto kryty pokrývají jenom jeho menší část, na druhou stranu zase není tak malá a zkrátka lepší odhlučnit alespoň něco než nic. Asi tak, jako když jsi nasadil ty pidi předzástěrky. Dá se bez toho dlouhou dobu v klidu žít, ale jakmile tam jsou, tak je to hned lepší a člověk z toho má takový blažený pocit .
A teď proč si myslím, že by to mohlo fungovat, i kdyby by byl výsledek z hlediska exaktní vědy sotva měřitelný. Ty dva výše odkazované materiály používali, nebo používají v Ahifi na polepení plastových podběhů předních kol za účelem pohlcení hluku. Ten první je pouze lehoučká pěna, druhý má snad nějakou další vrstvu proti vibracím. Kdybych snad chtěl přistoupit na to, že nějaká firma v Brně není v tomhle ohledu žádná autorita, tak si vzpomínám, že na Impreze GC byla na plastovém krytu pod motorem vrstva nějakého podobného, pravděpodobně tlumícího materiálu. Předpokládám, že tam nějaký účel měla, jinak by ji tam nedali. Takže ano, z hlediska celkové plochy podvozku tyto kryty pokrývají jenom jeho menší část, na druhou stranu zase není tak malá a zkrátka lepší odhlučnit alespoň něco než nic. Asi tak, jako když jsi nasadil ty pidi předzástěrky. Dá se bez toho dlouhou dobu v klidu žít, ale jakmile tam jsou, tak je to hned lepší a člověk z toho má takový blažený pocit .
2000 - 2015: Subaru Impreza 2.0 GL 1996
2015 - ... : Subaru Legacy Outback 3.0R 2008
2015 - ... : Subaru Legacy Outback 3.0R 2008
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49205
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Aerodynamika Impreza GD/GG
Já bych se snaze o odhlučňování těch plastů vyhnul z protikorozních důvodů. I na samotných plastech se drží bordel a přidávat tam další adhezní vrstvu, což ty odhlučňovací materiály budou, je jen způsob, jak tam zadržet vodu, bláto, sůl a vlhko.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Aerodynamika Impreza GD/GG
O víkendu jsem okukoval kamarádovo Mustang GT...
https://www.thecarmagazine.com/2018/12/ ... road-test/
...a měl tam už od výrobce většinu těch věcí, co tu řešíme.
Na předku lízátko, na bocích lišty pod prahy a na zadku difuzor mezi výfuky.
Jen neměl přítlačné křídlo, ale to je asi volitelně v ceníku, podobně jako to měly STI-čka u Subaru.
Tady v tom odkazovaném článku ten Mustang křídlo má.
https://www.thecarmagazine.com/2018/12/ ... road-test/
...a měl tam už od výrobce většinu těch věcí, co tu řešíme.
Na předku lízátko, na bocích lišty pod prahy a na zadku difuzor mezi výfuky.
Jen neměl přítlačné křídlo, ale to je asi volitelně v ceníku, podobně jako to měly STI-čka u Subaru.
Tady v tom odkazovaném článku ten Mustang křídlo má.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2718
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Aerodynamika Impreza GD/GG
Dneska takovy maly postreh. Na silnici lezel nejaky letak. Predemnou jedouci oktavka ho zvedla, tak do urovne spodku zadniho okna. Pak dopadl na zem a kdyz jsem ho prejel ja, tak v zrcatku bylo videt, jak vyletel uplne az nad auto a potom padal dlouho dolu. Tak asi ten difusor fakt funguje a tlaci to vzduch do diry za autem.
Odesláno z mého SM-G973F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-G973F pomocí Tapatalk
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10657
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Aerodynamika Impreza GD/GG
To ti ho jen odlepila a tobě se ho pak povedlo zvednout... To je jako když ti někdo povolí zavařovačku a ty ji pak otevřeš jednoduše...
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2718
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Aerodynamika Impreza GD/GG
Bylo to na R35, a tam je takový provoz, že si ten papír asi moc nepoležel na zemi.
Ty mi chceš tu radost z vylepšení a investovaných peněz chceš pokazit . Ale to se ti nepodaří. Přítlaku to dělá jak na formuli až noviny lítají vzduchem. A basta!
Ale klidně to někdy můžeme otestovat někde, papír se sežene lehce, a přejet nad ním v určené rychlosti asi zvládnem taky...
Ty mi chceš tu radost z vylepšení a investovaných peněz chceš pokazit . Ale to se ti nepodaří. Přítlaku to dělá jak na formuli až noviny lítají vzduchem. A basta!
Ale klidně to někdy můžeme otestovat někde, papír se sežene lehce, a přejet nad ním v určené rychlosti asi zvládnem taky...
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14863
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Aerodynamika Impreza GD/GG
Jenže Vláďa to má megazvedlý a ještě má ostrouhaný nárazníky. Leták si ani nevšimne, že projel
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12