Aerodynamika Impreza GD/GG

Zde bychom měli rozebírat zvyšování výkonu, Bodylifting, Audio systémy a podobná vylepšení našich vozů
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2718
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Aerodynamika Impreza GD/GG

Příspěvek od zhor »

Kdyby v tom někdo viděl obchodní potenciál, a chtěl si ty plasty pujčit a oměřit nebo odlít, aby udělal formu, tak s tím nemám problém, pokud je vrátí nepoškozený.

Pokud to nebude mít vliv na aerodnymiku, tak doufám, že to bude mít vliv aspoň na ochranu podvozku, že tam nebude jenom holej plech.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19120
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Aerodynamika Impreza GD/GG

Příspěvek od hamoun »

hele .. ono se vi, ze tady u nas zadnej potencial neni ... krome veci za odvoz, pokud jsou blizko a nekdo pomuze s nalozenim a pripadne pujci vozik, pro ktery si pak prijede ... :)

proto taky vis, ze to muzes nabidnout, zejo :)

tesim se na dalsi prispevky :)

edit: to nebyla zadna realna zkusenost ! jen ... pocit :D
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14844
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Aerodynamika Impreza GD/GG

Příspěvek od Tapan »

Hamoun, to zas ne. Ale jsme malý trh s lakomými lidmi :-) Případný podomácku vyráběný aftermarket bude kusová výroba. Tak mě napadá, RadekN by se do toho nechtěl pustit? :-) Ten přeci podobné věci dělá...
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19120
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Aerodynamika Impreza GD/GG

Příspěvek od hamoun »

nic .. mazu .. mlcim .. to by se zvrhlo .. pardon za zbytecny prispevek v jinak skvelem tematu ,,,,| (*_^) |,,,,
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
lazard
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 673
Registrován: pon zář 17, 2018 10:45 am

Re: Aerodynamika Impreza GD/GG

Příspěvek od lazard »

Stando, Ty ses nějak rozjel!
Žeby Tě částečně inspirovaly aerodynamické doplňky (lízátko, difuzor, generátory viru) na mém autě?
Naposledy upravil(a) lazard dne pon dub 12, 2021 4:22 pm, celkem upraveno 1 x.
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2718
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Aerodynamika Impreza GD/GG

Příspěvek od zhor »

Dušane, popravdě je to možné, že jak si dával svoje věci, tak mě to nějak zůstalo v mysli, a později jak jsem si hledal nějaké věci tak jsem procházel i tvoje vlákno. Takže určitý podíl viny máš na tom i ty.

Jinak jsem ty kryty sundal, protože jsem potřeboval dodělat antikorozní ochranu. Jedna fotka je po koupi a druha po očištění a nanesení keramiky.Vypadají jako nové



ObrázekObrázek

Odesláno z mého SM-G973F pomocí Tapatalk
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
K25
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 213
Registrován: stř čer 04, 2014 10:01 am
Jméno a příjmení: Kamil Kuběna
Bydliště: Vyškov

Re: Aerodynamika Impreza GD/GG

Příspěvek od K25 »

V souvislosti s tím, jak jsi dřív psal, že se po instalaci techto krytů lehce snížil hluk od silnice mě napadlo, jestli by nestálo za to polepit ty kryty nějakým zvuk pohlcujícím materiálem? Rychlým hledáním by mohl být vhodný například jeden, nebo druhý. Přišlo mi, že by to mohla být taková rozumná low-cost alternativa k rozebírání interiéru a polepování celé podlahy zevnitř auta. I když chápu, že hlučnost není u WRXa prioritou.
Zdá se mi že je v tom krytu docela dost místa na výšku, aby se mohl polepit tou pěnou a zároveň ještě zůstane nějaká mezera ke karoserii, aby se tam nedrželo bláto a vlhkost. Je to tak?
2000 - 2015: Subaru Impreza 2.0 GL 1996
2015 - ... : Subaru Legacy Outback 3.0R 2008
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2718
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Aerodynamika Impreza GD/GG

Příspěvek od zhor »

No místo tam určitě je, aby se tam odhlučnění vešlo, ale nevím jestli to bude mít nějaký význam, když to nalepíš na ten plast :-/ . Podle mě je princip odhlučnění v tom, že omezíš vibrace toho plechu, tím že ho polepíš nečím, co jeho vibrace utlumí a nebude tolik rezonovat. Ten přinos těch panelů je ve snížení hluku v tom, že zvířený vzduch od předních kol se nedostane na plech podlahy a jejích záhybů, takže ta rezonance je pak menší. Přidáním další izolační hmoty na ty plasty už toho asi moc víc nevyřeší. Nehledě na přidanou váhu, co by musely ty plastové čudlíky nést (ale to by bylo určitě řešitelné, nějakou pomocnou nýtovací maticí a šroubem).

A věc druhá, ty plasty jsou docela úzké, takže velká část podlahy zůstane pořád odkrytá (narozdíl od pozdějších modelů, kde ty panely pokrývají větší šířku podlahy.)

A za třetí, pokud bych chtěl řešit hluk v kabině, tak bych asi začal přepážkou motoru a oblastí předních blatníků, kde je podle mě nejslabší hluková izolace.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
K25
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 213
Registrován: stř čer 04, 2014 10:01 am
Jméno a příjmení: Kamil Kuběna
Bydliště: Vyškov

Re: Aerodynamika Impreza GD/GG

Příspěvek od K25 »

Díky za tvůj náhled na věc! Samozřejmě je mi jasný, že z hlediska maximálního snížení hlučnosti je tahle moje navrhovaná úprava víceméně o ničem, tak jsem to nemyslel. Bral jsem to jako námět na drobné a snadné vylepšení za pár korun (možná i jako námět pro následnou diskusi), když jsem viděl ty plasty mimo auto. Vyloženě se mi to tam nabízí, ale nikoho nepřesvědčuji. Já sám bych byl pro každé, i sebemenší snížení hluku od silnice/od kol, na druhou stranu rozebírat kvůli tomu interiér je pro mě asi nepřijatelné. Natož k tomu pustit někoho cizího.
A teď proč si myslím, že by to mohlo fungovat, i kdyby by byl výsledek z hlediska exaktní vědy sotva měřitelný. Ty dva výše odkazované materiály používali, nebo používají v Ahifi na polepení plastových podběhů předních kol za účelem pohlcení hluku. Ten první je pouze lehoučká pěna, druhý má snad nějakou další vrstvu proti vibracím. Kdybych snad chtěl přistoupit na to, že nějaká firma v Brně není v tomhle ohledu žádná autorita, tak si vzpomínám, že na Impreze GC byla na plastovém krytu pod motorem vrstva nějakého podobného, pravděpodobně tlumícího materiálu. Předpokládám, že tam nějaký účel měla, jinak by ji tam nedali. Takže ano, z hlediska celkové plochy podvozku tyto kryty pokrývají jenom jeho menší část, na druhou stranu zase není tak malá a zkrátka lepší odhlučnit alespoň něco než nic. Asi tak, jako když jsi nasadil ty pidi předzástěrky. Dá se bez toho dlouhou dobu v klidu žít, ale jakmile tam jsou, tak je to hned lepší a člověk z toho má takový blažený pocit ;-D *_*=*_*.
2000 - 2015: Subaru Impreza 2.0 GL 1996
2015 - ... : Subaru Legacy Outback 3.0R 2008
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49183
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Aerodynamika Impreza GD/GG

Příspěvek od VDC »

Já bych se snaze o odhlučňování těch plastů vyhnul z protikorozních důvodů. I na samotných plastech se drží bordel a přidávat tam další adhezní vrstvu, což ty odhlučňovací materiály budou, je jen způsob, jak tam zadržet vodu, bláto, sůl a vlhko.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
bushman1
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3627
Registrován: úte led 21, 2014 3:15 pm

Re: Aerodynamika Impreza GD/GG

Příspěvek od bushman1 »

O víkendu jsem okukoval kamarádovo Mustang GT...
https://www.thecarmagazine.com/2018/12/ ... road-test/
...a měl tam už od výrobce většinu těch věcí, co tu řešíme.
Na předku lízátko, na bocích lišty pod prahy a na zadku difuzor mezi výfuky.
Jen neměl přítlačné křídlo, ale to je asi volitelně v ceníku, podobně jako to měly STI-čka u Subaru.
Tady v tom odkazovaném článku ten Mustang křídlo má.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2718
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Aerodynamika Impreza GD/GG

Příspěvek od zhor »

Dneska takovy maly postreh. Na silnici lezel nejaky letak. Predemnou jedouci oktavka ho zvedla, tak do urovne spodku zadniho okna. Pak dopadl na zem a kdyz jsem ho prejel ja, tak v zrcatku bylo videt, jak vyletel uplne az nad auto a potom padal dlouho dolu. Tak asi ten difusor fakt funguje a tlaci to vzduch do diry za autem.

Odesláno z mého SM-G973F pomocí Tapatalk
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10652
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Aerodynamika Impreza GD/GG

Příspěvek od podvlada »

To ti ho jen odlepila a tobě se ho pak povedlo zvednout... To je jako když ti někdo povolí zavařovačku a ty ji pak otevřeš jednoduše... ;-D [IRONIE]
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2718
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Aerodynamika Impreza GD/GG

Příspěvek od zhor »

Bylo to na R35, a tam je takový provoz, že si ten papír asi moc nepoležel na zemi.

Ty mi chceš tu radost z vylepšení a investovaných peněz chceš pokazit . Ale to se ti nepodaří. Přítlaku to dělá jak na formuli až noviny lítají vzduchem. A basta! :-DDD

Ale klidně to někdy můžeme otestovat někde, papír se sežene lehce, a přejet nad ním v určené rychlosti asi zvládnem taky...
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14844
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Aerodynamika Impreza GD/GG

Příspěvek od Tapan »

Jenže Vláďa to má megazvedlý a ještě má ostrouhaný nárazníky. Leták si ani nevšimne, že projel :-)
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Odpovědět

Zpět na „Modifikace a úpravy vozů“