Legacy 2.0r cat-back

Zde bychom měli rozebírat zvyšování výkonu, Bodylifting, Audio systémy a podobná vylepšení našich vozů
Odpovědět
Honzaleg
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: pon srp 14, 2023 3:18 pm
Jméno a příjmení: Jan Čech

Legacy 2.0r cat-back

Příspěvek od Honzaleg »

Zdravím subaraky, mám dotaz, třeba to tu někdo již řešil. Mám lego bl5 2.0r. Chci na něj zkusit nerezový výfuk od katu bez středového tlumiče. Našel jsem ale jen na oturbeny GT, a atmo 2.5 . Moje otázka tedy zní - bude mi na 2.0r sedět cat back dělaný na 2.5 ? Má případně někdo zkušenost co s atmosférou udělá odstranění středového tlumiče a průchozí koncáky? Díky
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21962
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Legacy 2.0r cat-back

Příspěvek od HonzaCZ »

Zdar, konkrétní zkušenosti nemám, ale z principu to pojede téměř stejně, akorát to bude dělat hroznej kravál.

Jenom pro jistotu, tak catback automaticky neznamená, že to je bez středového tlumiče.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Honzaleg
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: pon srp 14, 2023 3:18 pm
Jméno a příjmení: Jan Čech

Re: Legacy 2.0r cat-back

Příspěvek od Honzaleg »

Jasně, jde mi spíš o to aby výkon nešel dolu, jelikož vim že atmosféry potřebujou zpětnej tlak z vejfuků. Aby se neochuzovala směs. Chci zkusit co to s tim zvukem udělá, dal jsem na to koncáky hks a nějakej projev to tomu dalo, ale neni to ono. zároveň mi přijde že o něco rychlejší výplach tomu pomahá do otáček.
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21962
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Legacy 2.0r cat-back

Příspěvek od HonzaCZ »

No není to dvoutakt. Udělat dobře vejfuk je věda. Můžu jedině doporučit https://www.a-m-a.sk/ , sám mám od nich catback na H6.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
pufko
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1130
Registrován: pát úno 11, 2011 10:42 pm

Re: Legacy 2.0r cat-back

Příspěvek od pufko »

2.5GT bude mať bez debaty väčší priemer potrubia, teda to určite nebude pasovať - nemám 100% istotu ale silno predpokladám, zvlášť ked chceš kúpiť aftermarket.

Strata výkonu na spodu spôsobí ak sa to preženie na zvodoch, aj ten 4T motor potrebuje nejaké optimálne vyplachovanie valcov.
Velmi často sa to rozoberá trebárs na motorkari.cz, že po výmene zvodov na motorke treba upraviť mapy, inak to stráca

K tomu čo chceš, bez stredového tlmiča by to bol rachot, tomu ver. Ja mám komplet nerez robený systémom homemade, teda až na KAT, kde je určitá časť stále pôvodná, ale zvody, stred a konce sú komplet nerez.
Ak vyradíš stredový tlmič, tak to bude extra hlučné, pretože zadné tlmiče tiež niečo tlmia, ale bude ti chýbať všetko čo utlmil stredový tlmič. To že si použil iné koncáky, tak budú určite viac otvorené, teda musíš dať stredový tlmič taký aby to aj trochu tlmilo, problém je s priestorom - nie hocičo tam vieš použiť.

Ja mám stredový tlmič robený čisto ako rezonátor, teda priechodzú rúru, ale trošku som sa pohral s priemermi aby sa menila rýchlosť prúdenia. Klasický tuningový rezonátor má väčšinou zhodný priemer na oboch koncoch a nebýva zrovna moc dlhý, teda ani nejak účinný.
Vstup mám priemer ako originál teda 60,3mm, vnútorná perforovaná trubka (použitý nerezový perforovaný plech s dierami 4mm a zakružený) má priemer niečo okolo 75mm = teda väčší ako vstup a výstup ostal tiež pôvodných 54mm a teda zmenšený voči perforovanej trubke. Vonkajší obal mal nejakých 105mm a medzi tým tlmiaca vata a urobil som ho dlhší ako pôvodný stredový tlmič.
Ak som dozadu použil čisto otvorené tlmiče, tak to brutálne bublalo, za čo by mi susedia podpálili auto.
Teda som musel vyrobiť zadné tlmiče niečo na spôsob originálnych ale trošku viac otvorené a je to akurát.

Ak chceš dosiahnúť bublanie ako typické oturbené Subaru, treba sa pohrať hlavne so svodmi, potrebuješ také kde je rozdielna dlžka vetví pravých vs lavých valcov, teda UEL headers. Rovnaká dlžka zvodov znamená zvuk ako úplne iný bežný 4 valcový motor. Výmena koncových tlmičov, alebo odstránenie stredového tlmiča zvýši viacmenej hlučnosť, ale to bublanie tam aj tak nebude.
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Odpovědět

Zpět na „Modifikace a úpravy vozů“