Nézávislé topení obecně do staršího vozu

Zde bychom měli rozebírat zvyšování výkonu, Bodylifting, Audio systémy a podobná vylepšení našich vozů
Odpovědět
marek.sm
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 637
Registrován: pát dub 02, 2010 2:35 pm
Jméno a příjmení: marek smrček
Bydliště: praha

Re: Nézávislé topení obecně do staršího vozu

Příspěvek od marek.sm »

jestli to z těch fotek chápu správně tak je i sání toho ohřívaného vzduchu vyvedené ven, nepřisává to pak plyny z výfuku toho topení a nebude to uvnitř smrdět?
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10609
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Nézávislé topení obecně do staršího vozu

Příspěvek od podvlada »

spm píše:Nebude vadit tý trubce na sání vzduchu (nebo potažmo i tý vzduchový) to, jak to jde docela blízko okolo výfuku?
Nemuselo by, uvnitř proudí vzduch co může mít teoreticky až 200 °C, snad to tý trubce nebude vadit ani zvenku... Netušim jaký teploty má výfuk tady vzadu, ale mělo by to bejt v pohodě.
marek.sm píše:jestli to z těch fotek chápu správně tak je i sání toho ohřívaného vzduchu vyvedené ven, nepřisává to pak plyny z výfuku toho topení a nebude to uvnitř smrdět?
Chápeš to špatně. Už se to řešilo několikrát, zespodu toho topení je sání a výfuk spalovací komory, skrz tělo topení proudí ohřívaný vzduch. Takže si ho to saje z prostoru rezervy, ohřívaný jde venkem a zase dovnitř, do toho komínku v kufru vlevo.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22548
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Nézávislé topení obecně do staršího vozu

Příspěvek od spm »

podvlada píše:
Nemuselo by, uvnitř proudí vzduch co může mít teoreticky až 200 °C, snad to tý trubce nebude vadit ani zvenku... Netušim jaký teploty má výfuk tady vzadu, ale mělo by to bejt v pohodě.
No, ale furt tam máš na +- stejném místě tu trubku na sání vzduchu do spalovací komory, kde bych teda úplně nepočítal, že se u toho někdo snažil vymýšlet nějakou teplotní odolnost :-D Teploty jinak nevím, ale když na ten výfuk vzadu cákneš vodu, tak to normálně zasyčí a odpaří se, takže přes 100°C tam bude asi pořád.
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
marek.sm
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 637
Registrován: pát dub 02, 2010 2:35 pm
Jméno a příjmení: marek smrček
Bydliště: praha

Re: Nézávislé topení obecně do staršího vozu

Příspěvek od marek.sm »

jj tak to mě zmátlo, že jde ven a pak dovnitř to už jsem si nevšiml. :-|
A ještě jsem prohodil sání a výfuk ohřívaného vzduchu.
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10609
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Nézávislé topení obecně do staršího vozu

Příspěvek od podvlada »

spm píše:
No, ale furt tam máš na +- stejném místě tu trubku na sání vzduchu do spalovací komory, kde bych teda úplně nepočítal, že se u toho někdo snažil vymýšlet nějakou teplotní odolnost Teploty jinak nevím, ale když na ten výfuk vzadu cákneš vodu, tak to normálně zasyčí a odpaří se, takže přes 100°C tam bude asi pořád.
To jo, ale aspoň ta trubka co jsem k tomu dostal já byla uvnitř mylsím stejná jako ta velká na rozvod teplýho vzduchu. Navíc, je to jen sání pro spalovací komoru, tam se prd stane, když se to někde propálí, nesmíš to akorát zadusit, ale to pak ani nenastartuje. A pokud by zbyla ta ocelová od výfuku, dá se použít ta...
marek.sm píše:jj tak to mě zmátlo, že jde ven a pak dovnitř to už jsem si nevšiml.
A ještě jsem prohodil sání a výfuk ohřívaného vzduchu.
Marku v pohodě, to jen že mezi lidmi pořád koluje nepochopení jak tyhle věci vlastně fungujou. Spousta lidí nechápe, že to má oddělenou spalovací komoru nebo odkud to vlastně saje a co to ohřívá a ještě to srovnává s plynovym přímotopem kterej v lepším případě zvyšuje vlhkost, v horším produkuje smrtelnej CO :-D
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3072
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Nézávislé topení obecně do staršího vozu

Příspěvek od outback »

Myslíte, že by se to dalo vestavět do motorového prostoru? Místa mám dost, a přívod teplého vzduch může jít místo spojkového pedálu, který nemám. Bylo by to na druhé straně bloku než je výfuk (neboxer!).
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20532
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Nézávislé topení obecně do staršího vozu

Příspěvek od námořník »

To se zeptej na TÜVu :-)
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3072
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Nézávislé topení obecně do staršího vozu

Příspěvek od outback »

Ty by mi řekli, že číňana nesmím vestavět vůbec.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20532
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Nézávislé topení obecně do staršího vozu

Příspěvek od námořník »

Tak to dej do blatníku :-)
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22548
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Nézávislé topení obecně do staršího vozu

Příspěvek od spm »

No potřebuješ i to nasávání vzduchu z kabiny, ne jenom výdech. Teda, teoreticky nemusíš, ale počítám, že to pak, zvlášť dodávku, nevytopíš, když budeš ohřívat jenom studený vzduch zvenku...
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10609
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Nézávislé topení obecně do staršího vozu

Příspěvek od podvlada »

Jestli jsi schopnej tím prostupem procpat rouru cca 60 mm nebo víc (ono to moc nemá rádo restrikce, pak se to hřeje víc než by mělo, případně je potřeba si hrát se směsí, ale tam taky nejde dělat kouzla)... elektronika uvnitř se chladí přívodem čerstvého vzduchu, tak pokud jsi schopen zajistit, aby se to nerozreklo, proč ne.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Chorche
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2487
Registrován: ned úno 06, 2022 5:21 pm

Re: Nézávislé topení obecně do staršího vozu

Příspěvek od Chorche »

dík Tapanovi sem vobjevil todle téma, poněvač zrovna taky špekuluju nad topením do oťase. V sobolu mam webasto za 3 pětky, protože v době když sem ho pořizoval (2015) tak nic jinýho nebylo. Nicméně neska bych ho v žádným případě znova nekoupil. Protože za tu přemrštěnou cenu taky neni úplně blbuvzdorný. Dost často se mi stává, že se na poprvý nezapálí a po cca 5 minutách běžícího větráku se vypne. Což nasere hlavně v noci, když tě zbudí zima a chceš si přitopit a spát dál. Místo toho musim vylíst znova z pelechu, otočit kolečkem potíku doleva a znova doprava, zalíst do pelechu a poslouchat jestli to chytne nebo ne. Souvisí to asi s dodáfkou benzínu (mam jehlu přímo v nádrži), než to tam čerpadlo dotlačí tak to chvíli trvá a elektronika to mezitim vypne. Nicméně, do oťase bych dal kitajskou kopii webasta. Kitajci sice píšou, že to žere naftu, ale na trubce je spousta videí, kde to lidi krměj benzínem (nebo petrolejem, kerosínem či friťákem). Takže bych zase udělal jehlu do nádrže. Jen se mi moc nelíbí to místo kam to Vláďa umístil. Vozim na tom místě kanystr s vodou a v tej kapse mám nářadí.
offroadforum.cz
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10609
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Nézávislé topení obecně do staršího vozu

Příspěvek od podvlada »

Na benzín to fakt spolehlivě nepojede. Kerosin, petrolej a podobný oleje ok. Ale benzín v tom víc bouchá než hoří a není to stabilní.
David McLuckie nebo jak se jmenuje na YT toho s topením vyzkoušel už dost, mrkni na to jak zkoušel benzín.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Chorche
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2487
Registrován: ned úno 06, 2022 5:21 pm

Re: Nézávislé topení obecně do staršího vozu

Příspěvek od Chorche »

no já viděl právě těch videí už dost, hoří v tom i etanol, prostě cokoli co teče. Jediný s čim se hejbe je průtok čerpadla. Jinak z principu, všechny ty topení sou stejný, prostě tam je spalovací komora ve který hoří nějaká kapalina.
offroadforum.cz
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10609
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Nézávislé topení obecně do staršího vozu

Příspěvek od podvlada »

Ty benzínový maj komoru trochu jinou, stejně tak trysku/atomizátor kudy to tam jde. No ostatně, až ti přijde, zkus si to...
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Odpovědět

Zpět na „Modifikace a úpravy vozů“