Stránka 1 z 15

Nézávislé topení obecně do staršího vozu

Napsal: stř pro 09, 2020 5:05 pm
od barts
Zdravím, tak nějak jsou ty možnosti už levnější a když sleduju jak všem skvěle funguje to slavné nezávislé topení z Alzy ( https://www.alza.cz/auto/sxt-car-heater ... 28.htm?o=2 ) které jde vlastně koupit na Aliexpresu řeba za 2500 :-) .
Přemýšlely jste nebo máte někdo naistalováno do staršího Subárka třeba 2005 a méně? Vím že se to řeší v jiném vláknu ale chtěl ybch se zaměřit na tyhle starší vozy páč to snad bude dost podobné.
Hodně lidí tady v autě spí tak proč si nekoupit za pár kaček nezávislé topení :-)
Nejvíc co mě vrtá hlavou tak umístění v autě a vývody výfuku a vzduchu. Jako každý bych chtěl v autě co nejméně vrtat, tak co kdyby se někde hodily tovární díry s dobrým umístěním v autě :-) .
Za ty peníze je to naprostá paráda :-) a hlavně mít pokaždý vyhřáty auto než nastoupím :-D

Re: Nézávislé topení obecně do staršího vozu

Napsal: pát pro 11, 2020 10:37 am
od podvlada
Pořídil jsem z AE za cca 2800, chystam se to nacpat do svýho Outbacka BP. Dost pravděpodobně to šoupnu v kufru do prostoru za podběh, kde je kufr nejširší. Prostup ven minimálně pro sání a výfuk spalovací komory je jasnej, vychází to v tom místě na jednu vrstvu plechu přímo do díry pro koncový tlumič výfuku - otázka je, jestli tím, že pod topením než tu výstupní hadici ohnu bude potřeba cca 5cm místa, jestli se to tam k sobě vejde, snad jo.

Elektrika - je to sice nejdál od baterky, nicméně nežere to víc než ~10 A při startu - žhavení (ještě ověřím osobně, ale podle různých videí to tak je), tak by to měla snést stávající kabeláž co je třeba k CL zásuvce. Nechci tahat další kabel skrz auto :-D

Rozvod teplýho vzduchu - v autě to není zas takovej problém, tam stačí ta hadice co k tomu dodávají na nějaký základní nasměrování do prostoru, rozhodně se nechystam si po autě natahat hadice aby to foukalo všude na různý místa. Co bych ale chtěl je výstup ven, třeba do stanu. Z toho místa, kde to bude nainstalovaný neni takovej problém se dostat za tapec třeba směrem k nárazníku, spíš teď sháním hadici, která to zvládne. Co jsem dostal fotky od nějakýho týpka na FB, při min. výkonu je na výstupu asi 60 °C, což je v pohodě, ale na max naměřil asi 140 °C, takže bych to rád dimenzoval na tu horší variantu, ale většina VZT hadic jsou třeba do 100 °C. A hadice co zvládnou víc jsou spíš na odvod spalin, chemie, ... takže není jistá zdravotní nezávadnost. Rád bych nějakou se spirálovitou výztuhou, co půjde axiálně stlačit, abych ji mohl mít v autě třeba 5 m a nezabírala tolik místa. Ty VZT bejvaj plastový, určitá stlačitelnost tam je, ale nic extra. No a k tomu ještě nějaký rozdvojky, abych mohl do stanu vést menší průměr (chtěl bych jen 40mm), ale abych nevytvářel pro ventilátor větší odpor, takže to "rozpůlit", jeden výdech do auta, druhý do stanu. A zásadní bude vymyslet/vyrobit průchodku do toho nárazníku, to už jsem konzultoval s naším Přecedou, asi to skončí tak, že mi vyrobí něco konkrétního, protože mě nenapadá nic, co by šlo rovnou koupit. Aby to mělo přírubu na přimontování na panel, a nějaký vnitřní bajonet na vložení hadice, a zátku při nepoužívání (99 % času :-D)

A taky ještě otázka bezpečnosti - do elektriky to musí být připojený nastálo. Ne přes bateriovou ochranu. Pokud by v plný zátěži vypla elektrika, přestane foukat ventilátor, a elektronika uvnitř topení se může roztavit. Požár by to způsobit nemělo, ale asi by se to samo zničilo. Nicméně viděl jsem chytrý řešení - drát z ŘJ k palivový pumpě prohnat skrz relé, který je při dobrym napětí baterie sepnutý. ŘJ ovládá pumpu jako normálně, a ve chvíli, kdy bateriová ochrana vypne, rozpojí se relé a pro ŘJ to je jako kdybych konektor k pumpě odpojil. Vyhodnotí to jako chybu, zahájí proces vypnutí, dochlazení, a vypne se. Ve vypnutym stavu to už žere minimum.

A prej je dobrý si pořídit detektor CO. Sice je spalovací prostor oddělenej, ale nikdy nevíš, jestli se nepodělalo něco uvnitř. Co jsem viděl videa kdy to měli rozebraný, musely by selhat dvě těsnění naráz - nicméně možný to je a to, že jedno selhalo člověk stejně nepozná, než selže i druhý, a to už může bejt pozdě.

Až to nainstaluju, určitě se tady na fóru pochlubil s tím co to obnášelo.

Re: Nézávislé topení obecně do staršího vozu

Napsal: pát pro 11, 2020 11:38 am
od barts
To zní zajímavě, určitě to budu bedlivě sledovat. S tím místěm za podběhama je to dobrej nápad =)

Re: Nézávislé topení obecně do staršího vozu

Napsal: pát pro 11, 2020 12:21 pm
od dracekvo
V autě mám rozvod vzduchu od plynového topení takovou speciální hadicí. Nějaká vrstvená hliníková s papírem. Jen se mi nepovedlo dohledat do kolika stupňů je. A taky není moc vhodná mimo pevné montáže. Snadno se zmáčkne.

Re: Nézávislé topení obecně do staršího vozu

Napsal: pát pro 11, 2020 12:39 pm
od Mira
Hlavně si kupte to správný, to na Alze je dehtový. :-)

Re: Nézávislé topení obecně do staršího vozu

Napsal: pát pro 11, 2020 1:19 pm
od podvlada
Míro, skoro všechny jsou naftový. Nafta totiž hoří o dost kultivovaněji, než benzín, kde hoří jen výpary a ještě ke všemu agresivně, spíše vybuchují. Benzínový topení se dělají, myslím že Webasto má v nabídce, ale stojí nesrovnatelně víc. Je naprostej standard, že k tomu topení máš stejně zvlášť nádrž... Dost lidí třeba tankuje něco, co nechce pálit, resp. v topení se dá pálit i kerosene (u nás petrolej?), což hoří čistěji prej. Nebo tankují a dodávají aditiva, což topení zas nemá rádo prej, někdo nechce vrtat sondu do svojí nádrže,... prostě dost často i nafťáci maj zvlášť nádrž pro topení.

Viděl jsem video, kde zkoušel do naftovýho topení nalít benzín. Nehořelo to, spíš to tak pobouchávalo... Ostatně, videa od tohohle týpka jsou celkem přínosný v tom, co už všechno zkusil co se s tím dá dělat.

https://www.youtube.com/channel/UCQuKF1 ... yW3NLD-fsA

Re: Nézávislé topení obecně do staršího vozu

Napsal: pát pro 11, 2020 5:01 pm
od ladis77
hele uz se dela cely kombo i s nadrzi v jednom, jen to pripojis k elektrice a zajistis privod vzduchu a odvod spalin. vyhodu vidim v tom, ze to jde pak pouzit i jinam, treba do dilny, venku si udelas pristresek a zatopis do nej, ... zase je to vetsi, ale u toho mensiho zase resis umisteni nadrze

Re: Nézávislé topení obecně do staršího vozu

Napsal: pát pro 11, 2020 5:27 pm
od podvlada
Láďo, "jen to připojíš k elektrice a zajistíš přívod vzduchu a odvod spalin" je v autě to nejhorší právě :-) A nechtěl bych se drbat s tím to zas nějak vyndavat a připojovat v dílně, a pak zas připojovat v autě... I proto se chystám to mít napevno v autě, a vyvést si ven ten samotný vzduch.
Navíc to je prostorově náročnější, takhle zvlášť to jde aspoň nakombinovat jak je třeba.

Mimochodem, zapomněl jsem dodat, že za těch mých 2800 to bylo komplet balení včetně pumpy, nádrže, nějakých základních trubek a montážního materiálu, posláno v rámci EU, do týdne u mě.

Re: Nézávislé topení obecně do staršího vozu

Napsal: pát pro 11, 2020 5:34 pm
od podvlada
Ještě k nádrži - asi nakonec budu dávat plechovku od oleje, co má 2 litry místo tý obrovský plastový krávy. Ona je sice hezky placatá, ale vysoká. Na nejnižší výkon, kdy pumpa pumpuje frekvencí 1 Hz, a každý pumpnutí je prý 0.022 ml, to vychází na cca 80 ml/h. Kdyby 100, tak budu mít výdrž na 20 h bez dolití. Dvě dlouhý noci i se snídaní v teple na pohodu :-)

Re: Nézávislé topení obecně do staršího vozu

Napsal: pát pro 11, 2020 6:41 pm
od VDC
Na to kombo se chystám já. To mě nadchlo hned, jak jsem to viděl.

Re: Nézávislé topení obecně do staršího vozu

Napsal: pát pro 11, 2020 8:46 pm
od podvlada
Že zrovna ty Tome, kterej jsi schopnej si leccos vyrobit sám a líp, myslíš, že na tom bude míň práce?

Re: Nézávislé topení obecně do staršího vozu

Napsal: sob pro 12, 2020 8:37 am
od VDC
Vláďo samozřejmě, že neplánuju koupit hotový kombo. Dát si to do tý škatule si to pochopitelně hodlám sám. Bylo tím myšleno, že mám v plánu tuhle formu nezávislýho topení a nechci to vestavět do auta, byť mě na pikosekundu tahle možnost napadla, když jsem viděl, jaký je to koťátko malinký. Ale hned jsem z toho zase vystřízlivěl, protože v autě nespím a spát nebudu, tak to tam nepotřebuju. :-)

Já na instáči sleduju španělskou firmu Urocamper, která staví obytný auta a u nich kombo prvně viděl. V jejich provedení. https://www.instagram.com/p/B3hVa94iTKT ... ksral21c0h
Tehdy jsem si říkal, že to je super a že to by se mi líbilo. Až pak jsem zjistil, že takovouhle verzi vyrábí i sami číňani.

Re: Nézávislé topení obecně do staršího vozu

Napsal: sob pro 12, 2020 9:14 am
od podvlada
Tak to pak jo, to chápu :-)

Re: Nézávislé topení obecně do staršího vozu

Napsal: sob pro 12, 2020 11:33 pm
od dadek

Re: Nézávislé topení obecně do staršího vozu

Napsal: ned pro 13, 2020 9:43 am
od dracekvo
Já do elektra montoval benzínové. Jelikož v autě žádná nádrž není, tak mi bylo vesměs jedno co tam namontuju. A volil jsem benzínové, protože když něco polejete benzínem, tak to chvilku smrdí a benzín se odpaří. Ale jak se něco poleje naftou, tak to smrdí měsíc a vše okolo je mastné.
Nehledě na to, že když to dolejvám z kanistru, tak si nemusím jít mejt ruce. Těch doslova pár ušetřených korun mi za to nestálo.