Montáž el. ohřevu motoru EJ25-Outback
Montáž el. ohřevu motoru EJ25-Outback
Dovolím si sem vložit návod "odvedle" aby to tady trošku přibývalo, doufám že to nebude vadit.
Celý postup se týká montáže do motoru EJ25 v Legacy Outback 2000, nicméně to bude u ostatních modelů podobné
Tady jsou objednací čísla potřebných komponentů, kupováno bylo u fy. Molpir
Vyhřívací element : 411240
Sada kabelů : 460785
Celý postup je nutné dělat na vychladlém motoru protože je potřeba vypustit chladicí kapalinu.
1:sundat spodní plastový kryt motoru
2:pomocí imbus klíče č. 14 vyšroubovat z bloku motoru zátku (chce to buď imbus s redukcí na ráčnu, nebo na standartní imbus použít např. trubku, zátka je dost utažená a není k ní úplně snadný přístup. Tím je možné zároveň vypustit chladicí kapalinu, chce to tedy mít připravenou nějakou nádobu, já jsem vypustil cca 3l.
3:závit vyhřívacího elementu napakovat např teflonem (použil jsem jej proto že na původní zátce byly právě zbytky teflonu) a našroubujeme pomocí plochého klíče č.32 místo původní zátky.
4:připravit si držák napájecího konektoru, umístění je nutné vybrat tak, aby napájecí kabel dosáhl až k vyhřívacímu elementu.
5:do držáku umístit konektor a natáhnout kabeláž až k vyhřívacímu elementu. Kabeláž jsem připevnil plastovými zdrhovacími páskami.
6:Na karoserii připevnit černý samostatný drát, já jsem použil blízký kostřící bod
7:na konektor topného tělesa nasadit ochraný návlek a zajistit zakroucením měděných drátků (oboje dodané k topnému tělesu)
8: Nalít chladicí kapalinu zpátky (mě se povedlo nalít najednou téměř vše, kromě asi 1dl)
9:odzkoušet jízdou jestli při zahřátí a natlakování chladícího systému nedochází k úniku.
10:nasadit zpátky spodní kryt motoru a je hotovo
Pokud by měl kdokoliv zájem o podrobnější informace, jsem k dispozici
Celý postup se týká montáže do motoru EJ25 v Legacy Outback 2000, nicméně to bude u ostatních modelů podobné
Tady jsou objednací čísla potřebných komponentů, kupováno bylo u fy. Molpir
Vyhřívací element : 411240
Sada kabelů : 460785
Celý postup je nutné dělat na vychladlém motoru protože je potřeba vypustit chladicí kapalinu.
1:sundat spodní plastový kryt motoru
2:pomocí imbus klíče č. 14 vyšroubovat z bloku motoru zátku (chce to buď imbus s redukcí na ráčnu, nebo na standartní imbus použít např. trubku, zátka je dost utažená a není k ní úplně snadný přístup. Tím je možné zároveň vypustit chladicí kapalinu, chce to tedy mít připravenou nějakou nádobu, já jsem vypustil cca 3l.
3:závit vyhřívacího elementu napakovat např teflonem (použil jsem jej proto že na původní zátce byly právě zbytky teflonu) a našroubujeme pomocí plochého klíče č.32 místo původní zátky.
4:připravit si držák napájecího konektoru, umístění je nutné vybrat tak, aby napájecí kabel dosáhl až k vyhřívacímu elementu.
5:do držáku umístit konektor a natáhnout kabeláž až k vyhřívacímu elementu. Kabeláž jsem připevnil plastovými zdrhovacími páskami.
6:Na karoserii připevnit černý samostatný drát, já jsem použil blízký kostřící bod
7:na konektor topného tělesa nasadit ochraný návlek a zajistit zakroucením měděných drátků (oboje dodané k topnému tělesu)
8: Nalít chladicí kapalinu zpátky (mě se povedlo nalít najednou téměř vše, kromě asi 1dl)
9:odzkoušet jízdou jestli při zahřátí a natlakování chladícího systému nedochází k úniku.
10:nasadit zpátky spodní kryt motoru a je hotovo
Pokud by měl kdokoliv zájem o podrobnější informace, jsem k dispozici
https://www.instagram.com/acwoodworkz/
BMW 325xi 2006
Škoda Octavia 1.4TSI PHEV
Bylo:Volvo S70 T5 B5234T3 1997, Outback 2.5 MT MY2000 - R.I.P
BMW 325xi 2006
Škoda Octavia 1.4TSI PHEV
Bylo:Volvo S70 T5 B5234T3 1997, Outback 2.5 MT MY2000 - R.I.P
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49205
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Montáž el. ohřevu motoru EJ25-Outback
Ondro jak by taková věc mohla vadit, naopak. Díky žes to přesunul. :supeer:
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- SMARTIN
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 76
- Registrován: pon srp 24, 2009 2:06 pm
- Bydliště: Nový Hrozenkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Montáž el. ohřevu motoru EJ25-Outback
Pro Ondra H
Jak to funguje ? Jako rychlovarná konvice - ohřeje/vypne ,nebo jako ohřívač v akváriu - udržuje teplotu ?
Jak to funguje ? Jako rychlovarná konvice - ohřeje/vypne ,nebo jako ohřívač v akváriu - udržuje teplotu ?
SMARTIN
Subaru Outback '05 2,5i MT ( US verze )
Subaru Outback '05 2,5i MT ( US verze )
Re: Montáž el. ohřevu motoru EJ25-Outback
Funguje to jako "ohřívač v akváriu" s tím že natopí zhruba na 40 stupňů a tuto teplotu udržuje. Nejlepší je to použí v kombinaci se spínacími hodinami, kdy si nastavíš aby ti to začalo ohřívat třeba hodinu před odjezdem a je vyřešeno. takhle přesně to hodlám používat při dojíždění do práce v zimě.
Jinak zajímavost, DEFA nabízí mimo jiné i ohřev na akumulátor (takové desky kterými se aku obloží), nabíječku akumulátoru, malé teplovzdušné topení do interiéru a všechno tohle připojitelné přes jeden přívodní konektor. Dokonce i dálkové spínání s časovačem kdy se může nechat autí připojené trvale k zásuvce a o spínání ohřevu se stará vlastní elektronika. Ale tohle všechno má uplatnění leda snad v Norsku a naví to stojí docela slušný peníze.
Jinak zajímavost, DEFA nabízí mimo jiné i ohřev na akumulátor (takové desky kterými se aku obloží), nabíječku akumulátoru, malé teplovzdušné topení do interiéru a všechno tohle připojitelné přes jeden přívodní konektor. Dokonce i dálkové spínání s časovačem kdy se může nechat autí připojené trvale k zásuvce a o spínání ohřevu se stará vlastní elektronika. Ale tohle všechno má uplatnění leda snad v Norsku a naví to stojí docela slušný peníze.
https://www.instagram.com/acwoodworkz/
BMW 325xi 2006
Škoda Octavia 1.4TSI PHEV
Bylo:Volvo S70 T5 B5234T3 1997, Outback 2.5 MT MY2000 - R.I.P
BMW 325xi 2006
Škoda Octavia 1.4TSI PHEV
Bylo:Volvo S70 T5 B5234T3 1997, Outback 2.5 MT MY2000 - R.I.P
Re: Montáž el. ohřevu motoru EJ25-Outback
Pěkná práce :supeer: provedený jak vod profíka :845:
Forestr 2.0 WP 08 a XT 1.8 TURBO 86 monentálně v rekonstrukci.
Jo a když to šlo dolu tak to pude i nahoru.
Jo a když to šlo dolu tak to pude i nahoru.
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49205
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Montáž el. ohřevu motoru EJ25-Outback
Ondro jen se ještě zeptám, jakej to tělísko má příkon ?
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Montáž el. ohřevu motoru EJ25-Outback
2 DDDD: Díky za pochvalu, snažil jsem se aby to k něčemu vypadalo :845:
2 VDC: Pokud si to dobře pamatuju tak 550W, teď nemám krabici u sebe
2 VDC: Pokud si to dobře pamatuju tak 550W, teď nemám krabici u sebe
https://www.instagram.com/acwoodworkz/
BMW 325xi 2006
Škoda Octavia 1.4TSI PHEV
Bylo:Volvo S70 T5 B5234T3 1997, Outback 2.5 MT MY2000 - R.I.P
BMW 325xi 2006
Škoda Octavia 1.4TSI PHEV
Bylo:Volvo S70 T5 B5234T3 1997, Outback 2.5 MT MY2000 - R.I.P
- als
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 538
- Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Aleš
- Bydliště: Merklín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Montáž el. ohřevu motoru EJ25-Outback
Ondro, taková přiblblá otázka - do tý zásuvky co máš na nárazníku už jde rovnou 220V? :655: :845: Nebo je k tomu ještě nějaká krabička ::-DD: ?
Mě jde o to, že přesně tohle se mi válí někde vpráci, tak kdybych si to chtěl na zimu namontýrovat (čemuž sám nevěřím :845: ), jestli k tomu mám ješte něco shánět.
Mě jde o to, že přesně tohle se mi válí někde vpráci, tak kdybych si to chtěl na zimu namontýrovat (čemuž sám nevěřím :845: ), jestli k tomu mám ješte něco shánět.
Re: Montáž el. ohřevu motoru EJ25-Outback
Ano, do tý zásuvky v nárazníku jde rovnou 230V. Takže pokud máš komplet kabeláž, není co řešit a a můžeš montovat (pokud najdeš čas ::-DD: )
Jinak dneska ráno jsem provedl první ostrý test, venkovní teplota cca 10 stupňů, ihned po nastartování už začalo topení mírně vlažit, v zimě to bude paráda :winner:
Jinak dneska ráno jsem provedl první ostrý test, venkovní teplota cca 10 stupňů, ihned po nastartování už začalo topení mírně vlažit, v zimě to bude paráda :winner:
https://www.instagram.com/acwoodworkz/
BMW 325xi 2006
Škoda Octavia 1.4TSI PHEV
Bylo:Volvo S70 T5 B5234T3 1997, Outback 2.5 MT MY2000 - R.I.P
BMW 325xi 2006
Škoda Octavia 1.4TSI PHEV
Bylo:Volvo S70 T5 B5234T3 1997, Outback 2.5 MT MY2000 - R.I.P
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1862
- Registrován: pon srp 10, 2015 3:37 pm
- Bydliště: Hradec Králové
Re: Montáž el. ohřevu motoru EJ25-Outback
Trochu to tu oživím ... nikde jsem to na molpir.cz nenašel
Forejs SG, 11/03, 2.0 92kW + nové LPG.
Re: Montáž el. ohřevu motoru EJ25-Outback
Já letos instaloval podobný předehřev - nedával jsem to do bloku ale přímo na hadici topení. Funguje to vcelku dobře..
vw caravelle 2,5i syncro
Subaru Forester SF 2.0 MT 2001 LPG lovato
Subaru Forester SG 2.5 AT 2006 - Us model, LPG Magic - ex
Subaru Forester SF 2.0 AT 1998 - ex ale zůstal v rodině..
Subaru Impreza 2.0 MT 2000 - ex
Subaru Forester SF 2.0 MT 2001 LPG lovato
Subaru Forester SG 2.5 AT 2006 - Us model, LPG Magic - ex
Subaru Forester SF 2.0 AT 1998 - ex ale zůstal v rodině..
Subaru Impreza 2.0 MT 2000 - ex
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1862
- Registrován: pon srp 10, 2015 3:37 pm
- Bydliště: Hradec Králové
Re: Montáž el. ohřevu motoru EJ25-Outback
Nějaký link by nebyl?
Forejs SG, 11/03, 2.0 92kW + nové LPG.
- filippek
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2310
- Registrován: úte úno 15, 2011 10:52 am
- Jméno a příjmení: Filip Pecka
- Bydliště: Jablonecko
Re: Montáž el. ohřevu motoru EJ25-Outback
Asi mám to samé jako Garmont. Polský Elektrowarm. Mám to v autě druhou zimu, funguje to skvěle. I v -15ti to ohřeje motor na nějakých 40stupňů podle Torque a hlavně se ohřeje od motoru celý prostor pod kapotou, tudíž i baterka při mrazivých startech funguje mnohem lépe. Nemám teplou garáž, tak jsem touhle cestou chtěl motoru v mrazech ulevit a fakt doporučuju. Mohlo by to klidně ohřívat na víc, ale i těch 40 stupňů splní účel.
Odesláno z mého Lenovo TAB S8-50L pomocí Tapatalk
Odesláno z mého Lenovo TAB S8-50L pomocí Tapatalk
Nyní: Forester SG 2,0 r.v.05 poface
Bylo: Outback 3.0R H6, r.v.06
Bylo: Forester 2,0 XT r.v.04
Bylo: Outback 3.0R H6, r.v.06
Bylo: Forester 2,0 XT r.v.04
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1862
- Registrován: pon srp 10, 2015 3:37 pm
- Bydliště: Hradec Králové
Re: Montáž el. ohřevu motoru EJ25-Outback
A kde jsi ho koupil? Nikde ho nemůžu najít.
Forejs SG, 11/03, 2.0 92kW + nové LPG.
- u-geen
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2103
- Registrován: úte led 19, 2010 9:49 pm
- Jméno a příjmení: Evžen Eiba
- Bydliště: Kyje, okres Jičín
Re: Montáž el. ohřevu motoru EJ25-Outback
filippek: ty jo, taky jsem to planoval, tak jestli to funguje takle pekne, tak do toho pujdu. jakou mas verzi?
goha: treba http://www.elektrowarm.cz/predehrev-motoru/... ale google ti toho vyplivne dost
goha: treba http://www.elektrowarm.cz/predehrev-motoru/... ale google ti toho vyplivne dost