Strmé řízení Impreza WRX STi
Napsal: sob říj 19, 2019 10:31 am
Pár poznatků ohledně kompatibility řízení mezi jednotlivými modely Imprez a jejich strmostí.
Impreza GC a GD by měla mít záměnné řízení. GC měli 3,2 otáčky z rejdu do rejdu, WRX od 2001 mají 3 otáčky, stejně jako STI 2001 až 2005. Uchycení je dvěma sponkama obepínající řízení přes silentblok (jeden hranatý a druhý kulatý).
STi 2005 - 2007 mělo změnu, a došlo ke změně uložení i strmosti. Strmost se zmenšila na 2,5 otáčky a hranatý silenblok byl nahrazen dvěma oky, v každém je jeden šroub a kolem něj silentblok. Toto řízení jde dát na s minimem úprav i na starší GD Imprezy (potřeba jsou delší šrouby na uchycení, mírně přihnout trubky k servo pumpě).
Vzhledem k tomu, že nápravnice jsou pro všechny imprezy stejné (nebo hodně podobné a navzájem záměnné, pár detailů je tam rozdílných) tak řízení z STi, jde kombinovat mezi všemi modely (STi, WRX, kombi, atmosféra). Stačí jenom vyměnit jenom spojovací tyče řízení, protože kombíky jsou užší než sedany. Závity jsou stejné, jenom se liší délkou.
Řízení pro STi 2008 -2014 je modifikované, strmost zůstala na 2,5 otáčky, oka pro uchycení nejsou ve stejné rovině, potrubí ke kompresoru je vedeno jinudy. Po úpravách se dá toto řízení použít aji v GD, ale musí se více vyřezat nápravnice, dát podložka na vyrvonání těch ok, delší šrouby, a předělat potrubí. Řízení z GD nejde upravit pro GH (teoreticky by šlo použít, ale byla by potřeba custom spona, custom silentblok a změnit potrubí. Ale takové díly nikdo asi nedělá, není k tomu důvod, dávat si tam horší řízení).
Řízení pro STi 2015+ je přímo záměnné s STi 2008-2014, došlo k nárůstu strmosti na 2,25 (někde se uvádí až 2,1) otáčky mezi rejdy. Po úpravách (viz výše) jde použít aji do GD. Tyče řízení mají větší závit, takže nejdou použít tyče z jinýc modelů. Nicméně tyče mají kulatý profil, takže se dá prodloužit závit, a tyč zkrátit. Případně se dá použít závaitová vložka do řízení, a dát originál tyčky.
Pravo a levostranné řízení není záměnné (to je snad jasné). Pumpy se měnit nemusí, v pohodě to utáhnou, jenom je lepší použít pro strmější řízení chladič servo kapaliny. Ale není to nutné.
Impreza GC a GD by měla mít záměnné řízení. GC měli 3,2 otáčky z rejdu do rejdu, WRX od 2001 mají 3 otáčky, stejně jako STI 2001 až 2005. Uchycení je dvěma sponkama obepínající řízení přes silentblok (jeden hranatý a druhý kulatý).
STi 2005 - 2007 mělo změnu, a došlo ke změně uložení i strmosti. Strmost se zmenšila na 2,5 otáčky a hranatý silenblok byl nahrazen dvěma oky, v každém je jeden šroub a kolem něj silentblok. Toto řízení jde dát na s minimem úprav i na starší GD Imprezy (potřeba jsou delší šrouby na uchycení, mírně přihnout trubky k servo pumpě).
Vzhledem k tomu, že nápravnice jsou pro všechny imprezy stejné (nebo hodně podobné a navzájem záměnné, pár detailů je tam rozdílných) tak řízení z STi, jde kombinovat mezi všemi modely (STi, WRX, kombi, atmosféra). Stačí jenom vyměnit jenom spojovací tyče řízení, protože kombíky jsou užší než sedany. Závity jsou stejné, jenom se liší délkou.
Řízení pro STi 2008 -2014 je modifikované, strmost zůstala na 2,5 otáčky, oka pro uchycení nejsou ve stejné rovině, potrubí ke kompresoru je vedeno jinudy. Po úpravách se dá toto řízení použít aji v GD, ale musí se více vyřezat nápravnice, dát podložka na vyrvonání těch ok, delší šrouby, a předělat potrubí. Řízení z GD nejde upravit pro GH (teoreticky by šlo použít, ale byla by potřeba custom spona, custom silentblok a změnit potrubí. Ale takové díly nikdo asi nedělá, není k tomu důvod, dávat si tam horší řízení).
Řízení pro STi 2015+ je přímo záměnné s STi 2008-2014, došlo k nárůstu strmosti na 2,25 (někde se uvádí až 2,1) otáčky mezi rejdy. Po úpravách (viz výše) jde použít aji do GD. Tyče řízení mají větší závit, takže nejdou použít tyče z jinýc modelů. Nicméně tyče mají kulatý profil, takže se dá prodloužit závit, a tyč zkrátit. Případně se dá použít závaitová vložka do řízení, a dát originál tyčky.
Pravo a levostranné řízení není záměnné (to je snad jasné). Pumpy se měnit nemusí, v pohodě to utáhnou, jenom je lepší použít pro strmější řízení chladič servo kapaliny. Ale není to nutné.