Přídavný displej - objednávky, diskuse, dotazy atd..
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49131
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přídavný displej - objednávky, diskuse, dotazy atd..
Tak sis to vysvětlil, tak ti to už vysvětlovat nebudu.
Já mám displej zapnutej permanentně a ani před tím, než tam Láďa udělal to vypínání, když dojdou data, mi to nikdy baterku viditelně neoslabilo. Ale jezdím více méně denně.
Jinak intenzita podsvácení se reguluje podržením myslím toho horního tlačítka na zádech.
Já mám displej zapnutej permanentně a ani před tím, než tam Láďa udělal to vypínání, když dojdou data, mi to nikdy baterku viditelně neoslabilo. Ale jezdím více méně denně.
Jinak intenzita podsvácení se reguluje podržením myslím toho horního tlačítka na zádech.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22700
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Přídavný displej - objednávky, diskuse, dotazy atd..
Já si to sám nevysvětlil, my jsme si telefonovali O baterku samotnou strach nemám, spíš se mi nezdálo to podsvětlení, když je to vypnutý. Jednak kvůli tomu že to už by asi žralo, jednak aby to nesvítilo někde ve městě v noci na ulici Ale to se zdá že nedělá, respektive že ve chvíli kdy motor přestane posílat data a zůstane tam jenom ten stav o napětí, tak se podsvětlení vypne.
Ještě jsem si jinak všiml, že alternátor v kombinaci s klimou úplně na volnoběh nedává plnou šťávu. Respektive kombinace volnoběh + puštěný kompresor klima dává do palubní sítě asi 13V, jakmile se šlápne na plyn nebo se vypne kompresor, tak to vystoupá na 13,9V. Tak nevím, jestli normální nebo je alternátor už unaven životem
Ještě jsem si jinak všiml, že alternátor v kombinaci s klimou úplně na volnoběh nedává plnou šťávu. Respektive kombinace volnoběh + puštěný kompresor klima dává do palubní sítě asi 13V, jakmile se šlápne na plyn nebo se vypne kompresor, tak to vystoupá na 13,9V. Tak nevím, jestli normální nebo je alternátor už unaven životem
- Mareka
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2591
- Registrován: čtv bře 24, 2011 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Marek
- Bydliště: Ostrava
Re: Přídavný displej - objednávky, diskuse, dotazy atd..
Dnes jsem konečně více zajezdil s připojenou diagnostikou a mám dva dotazy:
- vím, že je tu někde manuál pro obsluhu (včetně fce tlačítek?) s popisem symbolů - kde ho najdu?
- kde krabičku máte a jak ji máte upevněnou? (hledám inspiraci)
- vím, že je tu někde manuál pro obsluhu (včetně fce tlačítek?) s popisem symbolů - kde ho najdu?
- kde krabičku máte a jak ji máte upevněnou? (hledám inspiraci)
Forester XT 2.5 EcuTek 1 (06), ex Forester XT 2.0 EcuTek 2 (02), Forester 2.0 (99)
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24303
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Přídavný displej - objednávky, diskuse, dotazy atd..
Spm-jestli se to nakonec dořešilo vypnutím osvětlení po ukončení dat,tak to máte teda fajn vychytané neustálé podsvětlení by mě taky vadilo,hlavně z toho důvodu jak píše spm-nenechavá ulice.
Opět smekám,když vidím,jak vám to vše funguje,tohle už je opravdu neuvěřitelná práce,jak to zhotovitelé vše dokázali vymyslet a vyladit,nechápu
Opět smekám,když vidím,jak vám to vše funguje,tohle už je opravdu neuvěřitelná práce,jak to zhotovitelé vše dokázali vymyslet a vyladit,nechápu
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22700
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Přídavný displej - objednávky, diskuse, dotazy atd..
sima: jo, já to ještě shrnu Cílový stav by měl být takový, že když se vypne motor a motor přestane posílat data, tak krabička zhasne podsvětlení displaye a na displayi ukazuje jenom napětí baterky. Jediná komplikace je, že ten stav "motor přestane posílat data" je dost neurčitý - někdy se to stane pár sekund po vypnutí motoru, někdy mu to trvá několik minut
Návod je snad toto: https://subarufanclub.cz/wiki/projekty/ ... ziti/start
Návod je snad toto: https://subarufanclub.cz/wiki/projekty/ ... ziti/start
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24303
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Přídavný displej - objednávky, diskuse, dotazy atd..
Aha-á tak si to žije trochu vlastním životem no pár minut není snad problém pro vetřelce,pro baterku už vůbec ne.Ale že to ukazuje i pak stav baterky je taky fajn věc
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22700
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Přídavný displej - objednávky, diskuse, dotazy atd..
Jj, to problém není Když jsme si to vyjasnili. Já jsem teď jak Alenka v říši divů z těch všech věcí co na tom vidím, tak se s tím sžívám (a teprv teď začne to chytání "problémů" na autě - s tímhle vidím i to, co jsem neviděl a neslyšel )
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24303
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Přídavný displej - objednávky, diskuse, dotazy atd..
jj ouplně vidím sám sebe,radši někdy nevědět
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Re: Přídavný displej - objednávky, diskuse, dotazy atd..
Můj servisák mi řekl, když jsem měl pochybnosti o chlazení: "Máš moc teploměrů, a moc na ně čumíš."
Ale neměl pravdu.
Ale neměl pravdu.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
- Mareka
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2591
- Registrován: čtv bře 24, 2011 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Marek
- Bydliště: Ostrava
Re: Přídavný displej - objednávky, diskuse, dotazy atd..
Díky za odkaz na návod!
Ještě dotaz - ty zadní tlačítka jsou zapnutí/vypnutí, přepínání mezi zobrazeními a ...?
No a ještě budu rád za tipy, kde displej máte. Já ho chtěl upnout do držáku mobilu, ale ty zadní tlačítka to neumožní (jsou pořád sepnuté).
Ještě dotaz - ty zadní tlačítka jsou zapnutí/vypnutí, přepínání mezi zobrazeními a ...?
No a ještě budu rád za tipy, kde displej máte. Já ho chtěl upnout do držáku mobilu, ale ty zadní tlačítka to neumožní (jsou pořád sepnuté).
Forester XT 2.5 EcuTek 1 (06), ex Forester XT 2.0 EcuTek 2 (02), Forester 2.0 (99)
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49131
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přídavný displej - objednávky, diskuse, dotazy atd..
Já to mám oboustannou páskou přilepený uprostřed přístrojovky.
Jinak levé tlačítko, to samostatné, je resetovací a ta dvě nad sebou přepínají zobrazené hodnoty. A to horní, při podržení, intenzitu podsvácení. Na to není potřeba žádný návod.
Já stejně 99.5% času používám tu základní obrazovku, kde jsou zobrazeny všechny ty věci, které od toho požaduji.
Teploty, tlak, rychlost, volty, lambda.
Jinak levé tlačítko, to samostatné, je resetovací a ta dvě nad sebou přepínají zobrazené hodnoty. A to horní, při podržení, intenzitu podsvácení. Na to není potřeba žádný návod.
Já stejně 99.5% času používám tu základní obrazovku, kde jsou zobrazeny všechny ty věci, které od toho požaduji.
Teploty, tlak, rychlost, volty, lambda.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22700
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Přídavný displej - objednávky, diskuse, dotazy atd..
Ještě jedna technická k fungování auta - ne že bych cítil v autě nějaký problém, ale když mě s tím Láďa nahlodal, tak jenom ujištění jestli mám všechno v pořádku Jak moc se může hýbat to lambda číslo? Zatím to nemám úplně moc vysledované, mám to pořád umístěné na houby (chtěl jsem koupit tu lepící podložku, ať s tím můžu hýbat, ale nesehnal jsem zatím), ale co jsem to jedním očkem sledoval, tak když se jede stojí nebo se jede konstantní rychlostí, tak je to asi v pohodě. Ukazuje to typicky 1.0, semtam to zakolísá, ale drží se to v nějakých 0,98 - 1,02. Divočina nastává při manipulaci s plynem. Při přidávání to číslo klesá. Teď jsem cvičně na cestě domů v jednom úseku prošlápnul plyn víc, zahlíd jsem tam 0,7, pak to začalo asi jít nahoru a někde v tu chvíli jsem pustil plyn, převodovka začala kvaltovat nahoru, na jedno čtení se tam pak objevilo 1,36 a pak to hned zase spadlo. Takže otázka pro subohypochondra - je to normální?
Re: Přídavný displej - objednávky, diskuse, dotazy atd..
Když chce motor jet, tak sere na emise a solí to tam dle mapy. Takže nedodržuje stechiometrický poměr spalování, ale je to obohacený. Proto lambda < 1,0 (= bohatý). No a když pak zvolníš, tak zřejmě zase ochudí, aby se v katalyzátoru správně zpracovaly nespálený uhlovodíky a CO, který při předchozím bohatym spalování vznikaly. Ochuzením začne přebývat nespálený kyslík a tak se v katalyzátoru může zase vesele dít oxidace CO na CO2 a HC na H2O + CO2 (zjednodušený). Teda to první je fakt a to druhý, s tím ochuzením, si tak nějak odvozuju. Ale vzhledem k tomu, co se děje v katalyzátoru, to dává smysl.
Někde v diagnostice, možná jenom v OBD2, je něco jako "fuel system status" a nabývá hodnot "open loop" a "closed loop". To druhý má motor většinu času při běžném zatížení - říká to, že řízení jede v režimu zpětný vazby z lambdy, tedy snaží se spalovat s lambda = 1. Naopak "open loop" nastává při zátěži a říká, že motor na lambdu primárně sere, používá ji jen pro korekce, ale necílí na lambda = 1.
Někde v diagnostice, možná jenom v OBD2, je něco jako "fuel system status" a nabývá hodnot "open loop" a "closed loop". To druhý má motor většinu času při běžném zatížení - říká to, že řízení jede v režimu zpětný vazby z lambdy, tedy snaží se spalovat s lambda = 1. Naopak "open loop" nastává při zátěži a říká, že motor na lambdu primárně sere, používá ji jen pro korekce, ale necílí na lambda = 1.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22700
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Přídavný displej - objednávky, diskuse, dotazy atd..
Ok. To že když se na to šlápne, že to ignoruje regulaci jsem tu už i někde vyčetl. Myslím že tu dokonce někdo psal, že od určitých otáček to tam rve úmyslně bohatou směs, aby se chladil motor. Jediný co - kdyby po uvolnění do toho kecal katalyzátor, tak by to musely být ty hodnoty ze zadní lambdy za ním, ne? Měl jsem za to, že tyhle řídící hodnoty se většinou chytají spíš z té přední sondy, podle kterých by se ten motor měl řídit
Edit: nebo myslíš že to ŘJ úmyslně na chvilku ochudí, aby tam katu foukla kyslík?
Edit: nebo myslíš že to ŘJ úmyslně na chvilku ochudí, aby tam katu foukla kyslík?
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49131
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přídavný displej - objednávky, diskuse, dotazy atd..
To myslím někde psal Dethroned.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97