S CAN BUSem si tady hraju zase já. Co tam čekáš? Hromada čísel na hromadě číselnejch adres na několika různejch sběrnicích. Nulová dokumentace na rozdíl od SSM, kde se to za tu dobu podařilo +/- amatérsky zdokumentovat. Ale dá se přes to dělat i normální požadavky typu požadavek-odpověď ve formátu SSM2 (co se týče adresování hodnot). Taky je to dost citlivý na připojený zařízení. Není problém si při laborování nechtěně rozblikat palubku, případně nasekat chyby komunikace do všech jednotek. Potažmo na to poslední stačí i ELM. Potažmo ELM stačí i na "CAN BUSování", pokud je to verze, co umí konfigurovat svojí CAN BUS část.George píše:Outback: zkousel jsi komunikovat i pres Can? Na 2007 je spousta dat dostupna jenom tam, jako pozice otoceni kol atd... mam sniffer ale jeste jsem nemel cas to zkouknout.
CAN BUS analýza
CAN BUS analýza
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- George
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 482
- Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
- Jméno a příjmení: Jiří Otisk
- Bydliště: Mokre Lazce
Re: Stavebnice přídavného displeje pro starší Subaru
Tak povidej, prehanej hlavne mas nejakou tabulku ktere ID znamena co, a interpretaci dat k danym iD?HonzaCZ píše:S CAN BUSem si tady hraju zase já.
Tak ja taky dopisu:
https://subdiesel.wordpress.com/ecu-ana ... -messages/
z tohodle jsem pobral zakladni adresy. Jinak muj zamer bylo pouze pasivne poslouchat, do can bych nechtel kecat, nerad bych aby auto na dalnici zacalo delat ptakoviny protoze jsem mu poslal neco o cem si myslim, ze vim co dela
Naposledy upravil(a) George dne čtv bře 30, 2017 10:32 am, celkem upraveno 1 x.
Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Re: Stavebnice přídavného displeje pro starší Subaru
No to je právě ten problém. Jinak dopsal jsem nějaké detaily ještě do předchozího příspěvku. Byl jsi moc rychlejGeorge píše: Tak povidej, prehanej hlavne mas nejakou tabulku ktere ID znamena co, a interpretaci dat k danym iD?
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Stavebnice přídavného displeje pro starší Subaru
Jj, taky jsem tam čerpal. Bohužel to je právě ten problém, že to nemají unifikovaný a co u dieselový Imprezy 2009, nebo co to má ten subdiesel, je na jedný adrese, u Lega je na jiný. A jiný zase seděj. Zatím jsem si s tím hrál na živým autě asi půl hodiny. Jinak mám na to ECU z jinýho auta, s kterou se to rozchodí na stole (samozřejmě tam pak běhaj ID jen z ECU).George píše:https://subdiesel.wordpress.com/ecu-ana ... -messages/
z tohodle jsem pobral zakladni adresy. Jinak muj zamer bylo pouze pasivne poslouchat, do can bych nechtel kecat, nerad bych aby auto na dalnici zacalo delat ptakoviny protoze jsem mu poslal neco o cem si myslim, ze vim co dela
Zkoušel jsem to vědomě v read-only režimu, ale pak jsem našel v kódu chybu, takže to možná v read only nebylo. U canbus je problém, že i r/o zařízení může změnit fyzické vlastnosti sběrnice a začít páchat neplechu.
Chtělo by to pořádnej adaptér (uvažuju o Tactrix OpenPort 2.0) a hlavně pořádnej SW analyzátor. Zkoušel jsem to jenom s takovym nějakym opensource. Chtělo by to, aby se dalo pojmenovat jednotlivé ID a zejména jednotlivé byty i bity v nich, aby si člověk označil to, co už zná a mohl je odfiltrovat při zkoumání, co je to další. Jinak je to hroznej chumel dat.
Ty máš nějakej slušnej analyzátor? Jde hlavně o ten SW, jinak nad tím nemá smysl moc laborovat.
Pak jde ještě o to, že mezi ECU, TCU, ABS/VDC, BIU, čidlem natočení volantu, čidlem zrychlení a možná ještě něčím je high speed bus a pak je low speed bus mezi BIU, budíkama, rádiem/navigací, klimatizací... a tuším, že dokonce klima má jednu low speed exkluzivní jen pro sebe.
Kdybych měl pořádnej analyzátor HW+SW, tak si s tím asi budu hrát víc, ale bojím se neznáméno a nechci něco posrat na živým autě. Zatím to vypadá, že to zbastlím z RasPi + vlastní SW část nad SocketCAN.
Tady menší ukázka, co jsem za těch cca půl hodiny vypátral na živým autě na motorové high speed sběrnici (takže spíš nic než moc ):
Kód: Vybrat vše
0x002 steering wheel
byte 0 + 1 angle
byte 2 counter?
0x410 ecu
byte 1 reaguje na plyn, ale ne do plné hodnoty (0-159)
byte 4 pozice plynu ? 0-255
byte 7 bit 0 a 1 postupně 1->0 při sešlapávání plynu, b2=1, ostatní =0
0x411
byte 2 b0 a b1 se mění
byte 3 reaguje na plyn
byte 6 b1+b7 CC on, b3 brzda
byte 7 b4 [I] = 0, [S] = 1
0x412
byte 0 reaguje na plyn
byte 5 reaguje na plyn ale ne od nuly (TPS?)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- George
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 482
- Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
- Jméno a příjmení: Jiří Otisk
- Bydliště: Mokre Lazce
CAN BUS analyza
Vse ohledne analyzy a hackingu CAN BUS sbernice.
Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
- George
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 482
- Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
- Jméno a příjmení: Jiří Otisk
- Bydliště: Mokre Lazce
Re: Stavebnice přídavného displeje pro starší Subaru
Zalozeno, pokud je to mozne, prosim moderatora aby presunul posledni psrispevky o CANBUS tam.
Analyzator mam http://www.fischl.de/usbtin/ USBtin, bohuzel jeste jsem nemel tolik casu v garazi (musim tam dojizdet) abych to otestoval. Ale co jsem koukal na ty SW nastroje tak vypadaji solidne.
Analyzator mam http://www.fischl.de/usbtin/ USBtin, bohuzel jeste jsem nemel tolik casu v garazi (musim tam dojizdet) abych to otestoval. Ale co jsem koukal na ty SW nastroje tak vypadaji solidne.
Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22709
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Stavebnice přídavného displeje pro starší Subaru
Kdyby pomohlo, tak mám v práci Saleae Logic Pro 8 (SW je k tomu free, ale je to zase dělaný tak, že funguje jenom s jejich hw). Jestli to umí dané fce netuším, zas tolik jsem to nezkoumal, ale můžeš kouknout.
- George
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 482
- Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
- Jméno a příjmení: Jiří Otisk
- Bydliště: Mokre Lazce
Re: Stavebnice přídavného displeje pro starší Subaru
mam nejaky cinsky klon tohodle, jako analyzator supr, ale snifovat bych s tim asi nechtel, pri rychlosti co ta sbernice ma by to bylo na dlouho. kazdopadne diky.spm píše:Kdyby pomohlo, tak mám v práci Saleae Logic Pro 8 (SW je k tomu free, ale je to zase dělaný tak, že funguje jenom s jejich hw). Jestli to umí dané fce netuším, zas tolik jsem to nezkoumal, ale můžeš kouknout.
Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22709
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Stavebnice přídavného displeje pro starší Subaru
Asi záleží, jak dlouho s tím chceš sniffovat. Ta Pro 8 už je třeba právě USB 3.0 only, asi kvůli tomu
Re: CAN BUS analyza
Ideální asi bude HW kompatibilní se SocketCAN z linuxového kernelu a pak si pohrát s wiresharkem. Já mám zatím jenom Arduino + MCP2515 + MCP2551TJA1050 komunikující přes SPI a firmware implementující nějaký ten ASCII protokol, co umí některé ty SW analyzátory.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- George
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 482
- Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
- Jméno a příjmení: Jiří Otisk
- Bydliště: Mokre Lazce
Re: CAN BUS analýza
Tomu by prave USBtin mel odpovidat. Uvidim, dostanu se k tomu nejdriv za dva mesice az dodelam garaz. Takze pak dam vysledky.
Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
- George
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 482
- Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
- Jméno a příjmení: Jiří Otisk
- Bydliště: Mokre Lazce
Re: Stavebnice přídavného displeje pro starší Subaru
Nahodou slusne na pul hodiny.HonzaCZ píše: Tady menší ukázka, co jsem za těch cca půl hodiny vypátral na živým autě na motorové high speed sběrnici (takže spíš nic než moc ):
Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Re: CAN BUS analýza
Rozhodně bych se tím chtěl v budoucnosti zabývat, takže jsem rád, že je nás víc. Můžeme pak ve wiki založit i nějakou KB, abychom to měli pohromadě, klidně i soukromou, pokud by někdo měl pocit, že nechce svoje výsledky dávat světu zadarmo, což plně chápu.
Jinak pro úplnost, tak spousta hodnot se dá dostat i "postaru" z jednotky ABS/VDC nebo BIU přes ISO 14230 / KWP 2000. Ale narozdíl od ISO 9141 je tam nějaká ne úplně triviální inicializační sekvence, která vyžaduje dost přesné časování.
Jinak pro úplnost, tak spousta hodnot se dá dostat i "postaru" z jednotky ABS/VDC nebo BIU přes ISO 14230 / KWP 2000. Ale narozdíl od ISO 9141 je tam nějaká ne úplně triviální inicializační sekvence, která vyžaduje dost přesné časování.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- George
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 482
- Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
- Jméno a příjmení: Jiří Otisk
- Bydliště: Mokre Lazce
Re: CAN BUS analýza
S tim pocitam ze to dame pak nejak dohromady at to ma hlavu a patu.HonzaCZ píše:Rozhodně bych se tím chtěl v budoucnosti zabývat, takže jsem rád, že je nás víc. Můžeme pak ve wiki založit i nějakou KB, abychom to měli pohromadě, klidně i soukromou, pokud by někdo měl pocit, že nechce svoje výsledky dávat světu zadarmo, což plně chápu.
Jinak pro úplnost, tak spousta hodnot se dá dostat i "postaru" z jednotky ABS/VDC nebo BIU přes ISO 14230 / KWP 2000. Ale narozdíl od ISO 9141 je tam nějaká ne úplně triviální inicializační sekvence, která vyžaduje dost přesné časování.
To chci taky zkusit ale cekam na VAG COM kabel, ted mam nejaky podivny a spoji se jenom s prevodovkou, ne s motorem pres freeSSM, takze az pojede komunikace spolehlive pres freeSSM tak zkusim laborovat dale.
Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Re: CAN BUS analýza
Já bych chtěl rozhejbat SSM over canbus, ale ještě v tom dost plavu. Navíc je na to potřeba posílat data na sběrnici, což se mi moc nelíbí. Ale vzhledem k tomu, že ELM s canbus podporou ve spojení s nějakým softem pro Android si tam může posílat, co se mu zachce a ještě se nestalo nic jinýho, než že se zvláštně rozsvítily budíky, tak je to asi v pohodě.
Ono v ECU je spousta zajímavých dat, který po canbusu asi netečou. Např. teplota motorového oleje nebo jiné údaje, které nepotřebuje zbytek auta, různý spalovací poměry, nastavení časování ventilů atd. To by mě právě zajímalo, ale když už bych dělal nějaký zařízení, co bude ukazovat zajímavé údaje, tak bych chtěl být k autu připojen co nejmenším počtem HW kanálů. Naopak zase přes SSM po K-line se nezjistí jiný věci a navíc má dost omezenou přenosovou kapacitu. Ideálně tedy ten can bus a honit přes něj i SSM. Jinak by se muselo nakombinovat ISO 9141 a ISO 14230 přenosy přes jednu K-line a to mi nepřijde jako úplně pohodlné, i když by to asi taky šlo.
Ono v ECU je spousta zajímavých dat, který po canbusu asi netečou. Např. teplota motorového oleje nebo jiné údaje, které nepotřebuje zbytek auta, různý spalovací poměry, nastavení časování ventilů atd. To by mě právě zajímalo, ale když už bych dělal nějaký zařízení, co bude ukazovat zajímavé údaje, tak bych chtěl být k autu připojen co nejmenším počtem HW kanálů. Naopak zase přes SSM po K-line se nezjistí jiný věci a navíc má dost omezenou přenosovou kapacitu. Ideálně tedy ten can bus a honit přes něj i SSM. Jinak by se muselo nakombinovat ISO 9141 a ISO 14230 přenosy přes jednu K-line a to mi nepřijde jako úplně pohodlné, i když by to asi taky šlo.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno