CAN BUS analýza

Zde bychom měli rozebírat zvyšování výkonu, Bodylifting, Audio systémy a podobná vylepšení našich vozů
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

CAN BUS analýza

Příspěvek od HonzaCZ »

George píše:Outback: zkousel jsi komunikovat i pres Can? Na 2007 je spousta dat dostupna jenom tam, jako pozice otoceni kol atd... mam sniffer ale jeste jsem nemel cas to zkouknout.
S CAN BUSem si tady hraju zase já. ;) Co tam čekáš? Hromada čísel na hromadě číselnejch adres na několika různejch sběrnicích. Nulová dokumentace na rozdíl od SSM, kde se to za tu dobu podařilo +/- amatérsky zdokumentovat. Ale dá se přes to dělat i normální požadavky typu požadavek-odpověď ve formátu SSM2 (co se týče adresování hodnot). Taky je to dost citlivý na připojený zařízení. Není problém si při laborování nechtěně rozblikat palubku, případně nasekat chyby komunikace do všech jednotek. Potažmo na to poslední stačí i ELM. :-D Potažmo ELM stačí i na "CAN BUSování", pokud je to verze, co umí konfigurovat svojí CAN BUS část.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
George
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 482
Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
Jméno a příjmení: Jiří Otisk
Bydliště: Mokre Lazce

Re: Stavebnice přídavného displeje pro starší Subaru

Příspěvek od George »

HonzaCZ píše:S CAN BUSem si tady hraju zase já.
Tak povidej, prehanej :) hlavne mas nejakou tabulku ktere ID znamena co, a interpretaci dat k danym iD?
Tak ja taky dopisu:
https://subdiesel.wordpress.com/ecu-ana ... -messages/
z tohodle jsem pobral zakladni adresy. Jinak muj zamer bylo pouze pasivne poslouchat, do can bych nechtel kecat, nerad bych aby auto na dalnici zacalo delat ptakoviny protoze jsem mu poslal neco o cem si myslim, ze vim co dela :)
Naposledy upravil(a) George dne čtv bře 30, 2017 10:32 am, celkem upraveno 1 x.
Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.
Obrázek
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Obrázek
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Stavebnice přídavného displeje pro starší Subaru

Příspěvek od HonzaCZ »

George píše: Tak povidej, prehanej hlavne mas nejakou tabulku ktere ID znamena co, a interpretaci dat k danym iD?
No to je právě ten problém. Jinak dopsal jsem nějaké detaily ještě do předchozího příspěvku. Byl jsi moc rychlej :)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Stavebnice přídavného displeje pro starší Subaru

Příspěvek od HonzaCZ »

George píše:https://subdiesel.wordpress.com/ecu-ana ... -messages/
z tohodle jsem pobral zakladni adresy. Jinak muj zamer bylo pouze pasivne poslouchat, do can bych nechtel kecat, nerad bych aby auto na dalnici zacalo delat ptakoviny protoze jsem mu poslal neco o cem si myslim, ze vim co dela
Jj, taky jsem tam čerpal. Bohužel to je právě ten problém, že to nemají unifikovaný a co u dieselový Imprezy 2009, nebo co to má ten subdiesel, je na jedný adrese, u Lega je na jiný. :) A jiný zase seděj. Zatím jsem si s tím hrál na živým autě asi půl hodiny. Jinak mám na to ECU z jinýho auta, s kterou se to rozchodí na stole (samozřejmě tam pak běhaj ID jen z ECU).

Zkoušel jsem to vědomě v read-only režimu, ale pak jsem našel v kódu chybu, takže to možná v read only nebylo. U canbus je problém, že i r/o zařízení může změnit fyzické vlastnosti sběrnice a začít páchat neplechu.

Chtělo by to pořádnej adaptér (uvažuju o Tactrix OpenPort 2.0) a hlavně pořádnej SW analyzátor. Zkoušel jsem to jenom s takovym nějakym opensource. Chtělo by to, aby se dalo pojmenovat jednotlivé ID a zejména jednotlivé byty i bity v nich, aby si člověk označil to, co už zná a mohl je odfiltrovat při zkoumání, co je to další. Jinak je to hroznej chumel dat.

Ty máš nějakej slušnej analyzátor? Jde hlavně o ten SW, jinak nad tím nemá smysl moc laborovat.

Pak jde ještě o to, že mezi ECU, TCU, ABS/VDC, BIU, čidlem natočení volantu, čidlem zrychlení a možná ještě něčím je high speed bus a pak je low speed bus mezi BIU, budíkama, rádiem/navigací, klimatizací... a tuším, že dokonce klima má jednu low speed exkluzivní jen pro sebe.

Kdybych měl pořádnej analyzátor HW+SW, tak si s tím asi budu hrát víc, ale bojím se neznáméno a nechci něco posrat na živým autě. Zatím to vypadá, že to zbastlím z RasPi + vlastní SW část nad SocketCAN. :-D

Tady menší ukázka, co jsem za těch cca půl hodiny vypátral na živým autě na motorové high speed sběrnici (takže spíš nic než moc :-DDD ):

Kód: Vybrat vše

0x002 steering wheel
	byte 0 + 1 angle
	byte 2 counter?

0x410 ecu
	byte 1 reaguje na plyn, ale ne do plné hodnoty (0-159)
	byte 4 pozice plynu ? 0-255
	byte 7 bit 0 a 1 postupně 1->0 při sešlapávání plynu, b2=1, ostatní =0

0x411
	byte 2 b0 a b1 se mění
	byte 3 reaguje na plyn
	byte 6 b1+b7 CC on, b3 brzda
	byte 7 b4 [I] = 0, [S] = 1

0x412
	byte 0 reaguje na plyn
	byte 5 reaguje na plyn ale ne od nuly (TPS?)
Možná navrhuju založit téma ohledně can bus, ať to tady neplevelíme....
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
George
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 482
Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
Jméno a příjmení: Jiří Otisk
Bydliště: Mokre Lazce

CAN BUS analyza

Příspěvek od George »

Vse ohledne analyzy a hackingu CAN BUS sbernice.
Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.
Obrázek
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Obrázek
Uživatelský avatar
George
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 482
Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
Jméno a příjmení: Jiří Otisk
Bydliště: Mokre Lazce

Re: Stavebnice přídavného displeje pro starší Subaru

Příspěvek od George »

Zalozeno, pokud je to mozne, prosim moderatora aby presunul posledni psrispevky o CANBUS tam.

Analyzator mam http://www.fischl.de/usbtin/ USBtin, bohuzel jeste jsem nemel tolik casu v garazi (musim tam dojizdet) abych to otestoval. Ale co jsem koukal na ty SW nastroje tak vypadaji solidne.
Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.
Obrázek
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Obrázek
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22553
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Stavebnice přídavného displeje pro starší Subaru

Příspěvek od spm »

Kdyby pomohlo, tak mám v práci Saleae Logic Pro 8 (SW je k tomu free, ale je to zase dělaný tak, že funguje jenom s jejich hw). Jestli to umí dané fce netuším, zas tolik jsem to nezkoumal, ale můžeš kouknout.
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
George
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 482
Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
Jméno a příjmení: Jiří Otisk
Bydliště: Mokre Lazce

Re: Stavebnice přídavného displeje pro starší Subaru

Příspěvek od George »

spm píše:Kdyby pomohlo, tak mám v práci Saleae Logic Pro 8 (SW je k tomu free, ale je to zase dělaný tak, že funguje jenom s jejich hw). Jestli to umí dané fce netuším, zas tolik jsem to nezkoumal, ale můžeš kouknout.
mam nejaky cinsky klon tohodle, jako analyzator supr, ale snifovat bych s tim asi nechtel, pri rychlosti co ta sbernice ma by to bylo na dlouho. kazdopadne diky.
Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.
Obrázek
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Obrázek
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22553
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Stavebnice přídavného displeje pro starší Subaru

Příspěvek od spm »

Asi záleží, jak dlouho s tím chceš sniffovat. Ta Pro 8 už je třeba právě USB 3.0 only, asi kvůli tomu :-D
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: CAN BUS analyza

Příspěvek od HonzaCZ »

Ideální asi bude HW kompatibilní se SocketCAN z linuxového kernelu a pak si pohrát s wiresharkem. Já mám zatím jenom Arduino + MCP2515 + MCP2551TJA1050 komunikující přes SPI a firmware implementující nějaký ten ASCII protokol, co umí některé ty SW analyzátory.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
George
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 482
Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
Jméno a příjmení: Jiří Otisk
Bydliště: Mokre Lazce

Re: CAN BUS analýza

Příspěvek od George »

Tomu by prave USBtin mel odpovidat. Uvidim, dostanu se k tomu nejdriv za dva mesice az dodelam garaz. Takze pak dam vysledky.
Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.
Obrázek
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Obrázek
Uživatelský avatar
George
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 482
Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
Jméno a příjmení: Jiří Otisk
Bydliště: Mokre Lazce

Re: Stavebnice přídavného displeje pro starší Subaru

Příspěvek od George »

HonzaCZ píše: Tady menší ukázka, co jsem za těch cca půl hodiny vypátral na živým autě na motorové high speed sběrnici (takže spíš nic než moc ):
Nahodou slusne na pul hodiny.
Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.
Obrázek
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Obrázek
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: CAN BUS analýza

Příspěvek od HonzaCZ »

Rozhodně bych se tím chtěl v budoucnosti zabývat, takže jsem rád, že je nás víc. Můžeme pak ve wiki založit i nějakou KB, abychom to měli pohromadě, klidně i soukromou, pokud by někdo měl pocit, že nechce svoje výsledky dávat světu zadarmo, což plně chápu.

Jinak pro úplnost, tak spousta hodnot se dá dostat i "postaru" z jednotky ABS/VDC nebo BIU přes ISO 14230 / KWP 2000. Ale narozdíl od ISO 9141 je tam nějaká ne úplně triviální inicializační sekvence, která vyžaduje dost přesné časování.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
George
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 482
Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
Jméno a příjmení: Jiří Otisk
Bydliště: Mokre Lazce

Re: CAN BUS analýza

Příspěvek od George »

HonzaCZ píše:Rozhodně bych se tím chtěl v budoucnosti zabývat, takže jsem rád, že je nás víc. Můžeme pak ve wiki založit i nějakou KB, abychom to měli pohromadě, klidně i soukromou, pokud by někdo měl pocit, že nechce svoje výsledky dávat světu zadarmo, což plně chápu.

Jinak pro úplnost, tak spousta hodnot se dá dostat i "postaru" z jednotky ABS/VDC nebo BIU přes ISO 14230 / KWP 2000. Ale narozdíl od ISO 9141 je tam nějaká ne úplně triviální inicializační sekvence, která vyžaduje dost přesné časování.
S tim pocitam ze to dame pak nejak dohromady at to ma hlavu a patu.
To chci taky zkusit ale cekam na VAG COM kabel, ted mam nejaky podivny a spoji se jenom s prevodovkou, ne s motorem pres freeSSM, takze az pojede komunikace spolehlive pres freeSSM tak zkusim laborovat dale.
Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.
Obrázek
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Obrázek
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: CAN BUS analýza

Příspěvek od HonzaCZ »

Já bych chtěl rozhejbat SSM over canbus, ale ještě v tom dost plavu. Navíc je na to potřeba posílat data na sběrnici, což se mi moc nelíbí. Ale vzhledem k tomu, že ELM s canbus podporou ve spojení s nějakým softem pro Android si tam může posílat, co se mu zachce a ještě se nestalo nic jinýho, než že se zvláštně rozsvítily budíky, tak je to asi v pohodě. :)

Ono v ECU je spousta zajímavých dat, který po canbusu asi netečou. Např. teplota motorového oleje nebo jiné údaje, které nepotřebuje zbytek auta, různý spalovací poměry, nastavení časování ventilů atd. To by mě právě zajímalo, ale když už bych dělal nějaký zařízení, co bude ukazovat zajímavé údaje, tak bych chtěl být k autu připojen co nejmenším počtem HW kanálů. Naopak zase přes SSM po K-line se nezjistí jiný věci a navíc má dost omezenou přenosovou kapacitu. Ideálně tedy ten can bus a honit přes něj i SSM. Jinak by se muselo nakombinovat ISO 9141 a ISO 14230 přenosy přes jednu K-line a to mi nepřijde jako úplně pohodlné, i když by to asi taky šlo.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Odpovědět

Zpět na „Modifikace a úpravy vozů“