Chladič z H6 na 2.5l BH OUtback
Chladič z H6 na 2.5l BH OUtback
Zdravím,co všechno musím upravit, kdybych chtěl dát do dvouapůllitru chladič z H6? Uchycení na karosérii bude asi stejné, ale co chladič klimatizace - je na H6 stejnej a nechává stejný místo na chladič? A jsou přípojky na hadice na stejných místech? Koukal jsem na výměnu na https://www.youtube.com/watch?v=NwT2o-gs07Q, nevypadá to složitě, jen mě překvapilo, že má i na 2.5l připojenou převodovku na chladič...musím naběhnout k autu s baterkou a podívat se, jak to tam mám...
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Re: Chladič z H6 na 2.5l BH OUtback
A ještě poddotaz: kolik je teda vlastně těch typů chladičů a variant chlazení automatu? Nějak v tom mám hokej, už tady proběhly zmínky o těchto variantách:
- žádné chlazení ATF u 2.5l (zdroj:HonzaCZ)
- výměník ATF/voda u některých modelů 2.5l (zdroj:HonzaCZ)
- zvláštní sekce chladiče pro ATF u 2.5l - tj. ATF chlazeno vzduchem (zdroj:https://www.youtube.com/watch?v=NwT2o-gs07Q - i když tam je Legacy III)
- zvláštní sekce chladiče pro ATF u (snad všech?) H6 - tj. ATF chlazeno vzduchem (zdroj:VDC)
Fakt existujou všechny varianty? Hlavně by mne fakt zajímalo, jestli existuje ten ATF/voda, nebo je tím myšlena ta zvláštní sekce dle VDC...
- žádné chlazení ATF u 2.5l (zdroj:HonzaCZ)
- výměník ATF/voda u některých modelů 2.5l (zdroj:HonzaCZ)
- zvláštní sekce chladiče pro ATF u 2.5l - tj. ATF chlazeno vzduchem (zdroj:https://www.youtube.com/watch?v=NwT2o-gs07Q - i když tam je Legacy III)
- zvláštní sekce chladiče pro ATF u (snad všech?) H6 - tj. ATF chlazeno vzduchem (zdroj:VDC)
Fakt existujou všechny varianty? Hlavně by mne fakt zajímalo, jestli existuje ten ATF/voda, nebo je tím myšlena ta zvláštní sekce dle VDC...
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
- Ladis
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 77
- Registrován: pát úno 18, 2011 6:33 pm
- Jméno a příjmení: Vladimir Nowak
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chladič z H6 na 2.5l BH OUtback
je to rozdílné, u H6 vede voda do každé hlavy zvlášt a u 2.5 vede voda na blok
www.proturbo.cz - autoservis nejen pro vaše subaru - originál i aftermarket díly, stavíme a opravujeme motory, chiptuning, ecutek, haltech, apexi
-
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 987
- Registrován: sob led 02, 2010 8:14 am
Re: Chladič z H6 na 2.5l BH OUtback
Myslím že H6 a H4 jsou chladiče stejný. Automatový. Podle toho co jsem viděl. Ta 2,5 99 a moje šestka 01. Vstup i výpusť 38mm. Jedno nahoře uprostřed,druhý vlevo dole. Trubky z AT taky stejný.
- macasubaru
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 921
- Registrován: ned dub 08, 2012 9:48 pm
- Jméno a příjmení: Pavel
- Bydliště: Jablonecko
Re: Chladič z H6 na 2.5l BH OUtback
všechno jde ale nemá to cenu. ty chladiče jsou rozdílné v přívodu. dvaapůlka ma uprostřed a třílitr ma dva přívody. jinak nový chladič stojí cirka 2000 kč
Outback 2009 LPG 127 KW AUT černá met. EX..
FORESTR 2008 LPG 110 KW manual (bohužel: ) stříbrná metal
FORESTR 2008 LPG 110 KW manual (bohužel: ) stříbrná metal
Re: Chladič z H6 na 2.5l BH OUtback
Jak, nemá cenu? Auto se mi občas přehřívá (obytné přívěs do kopce - Šumava, Alpy, i mírmé dlouhé dálniční stoupáky ve 100 km/h), takže hledám závadu, pokud najdu, je to jednoduché - závada se odstraní, pokud závadu nenajdu, tak budu chtít chlazení nějak posílit. Už jsem prošel část možných závad (větráky, zanešení bordelem), zbývá preventivní výměna termostatu, už ho mám a vyměním co nejdřív. Když výměna termostatu nepomůže, tak už mne napadá jen zarostlý chladič, nebo chlazení v pořádku ale pro mé potřeby poddimenzované. Pokud je chladič z H6 "výkonější" a kompatibilní, tak by to byly dvě mouchy jednou ranou, jako alternativní řešení mne napadá ubrat teplo ze systému namontováním chladiče oleje...tak sháním informace abych se mohl rozhodnout...
EDIT: otázka je, jestli má větší šanci na zlepšení upgrade chladiče na H6 (když navíc nevím, jestli je starý zarostlý), nebo pořízení chladiče oleje. Cenově to vypadá řádově podobně a nikterak draze a tak neřeším cenu ale šanci na úspěch...mírné bastlení by bylo nutné asi v obou případech.
EDIT: otázka je, jestli má větší šanci na zlepšení upgrade chladiče na H6 (když navíc nevím, jestli je starý zarostlý), nebo pořízení chladiče oleje. Cenově to vypadá řádově podobně a nikterak draze a tak neřeším cenu ale šanci na úspěch...mírné bastlení by bylo nutné asi v obou případech.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
- macasubaru
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 921
- Registrován: ned dub 08, 2012 9:48 pm
- Jméno a příjmení: Pavel
- Bydliště: Jablonecko
Re: Chladič z H6 na 2.5l BH OUtback
ty chladiče jsou velikosti identické jen jiné přívody,, takže si ničím nepomůžeš.
jestli se ti to hřeje tak ještě malá šance že je už chladič zatemovanej,,ale spíš bych to viděl na začinajíci těsnění pod hlavou.termostat myslím že nepomůže.na subarách nezloběj.
jestli se ti to hřeje tak ještě malá šance že je už chladič zatemovanej,,ale spíš bych to viděl na začinajíci těsnění pod hlavou.termostat myslím že nepomůže.na subarách nezloběj.
Outback 2009 LPG 127 KW AUT černá met. EX..
FORESTR 2008 LPG 110 KW manual (bohužel: ) stříbrná metal
FORESTR 2008 LPG 110 KW manual (bohužel: ) stříbrná metal
Re: Chladič z H6 na 2.5l BH OUtback
Hřeje se to, až když s přívěsem musí podřazovat na 3 pro udržení tempa 80-100km/h. Bez přívěsu ani delší úseky nad 150 km/h s olejem nad 120°C nejsou problém, voda se nehne, takže těsnění se nebojím. Jestli není větší, tak už snad fakt jen chladič oleje, našel jsem třeba tento kit, který by se vešel před stávající chladič klimy: http://www.ebay.de/itm/Olkuehler-Nachru ... 3641.l6368
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
- macasubaru
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 921
- Registrován: ned dub 08, 2012 9:48 pm
- Jméno a příjmení: Pavel
- Bydliště: Jablonecko
Re: Chladič z H6 na 2.5l BH OUtback
nechci ti kazit naději. ale mě všechny 2.5 BH teploměr držej jak přilepený i když to točím do pořádného krpálu s podvalem a na tom outbacka. a že tady máme kopečky.. ale chladič ucpaný by mohl být...třeba před tebou tam někdo nalil tu ucpávku do vody. ale dal bych nový a ten co tam patří.také jsem jednou vyndal chladič a když jsem ho chtěl propláchnout,tak se do něj vešlo 2 deci vody.
Outback 2009 LPG 127 KW AUT černá met. EX..
FORESTR 2008 LPG 110 KW manual (bohužel: ) stříbrná metal
FORESTR 2008 LPG 110 KW manual (bohužel: ) stříbrná metal
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49206
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chladič z H6 na 2.5l BH OUtback
Pavle když my čumíme na ten přídavný displej, který Láďa "outback" vytvořil a díky tomu vidíme, že ručička je sice přilepená, ale teplota pěkně stoupá.macasubaru píše:nechci ti kazit naději. ale mě všechny 2.5 BH teploměr držej jak přilepený.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- macasubaru
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 921
- Registrován: ned dub 08, 2012 9:48 pm
- Jméno a příjmení: Pavel
- Bydliště: Jablonecko
Re: Chladič z H6 na 2.5l BH OUtback
ahááá Tome,, jsem ještě telátko :
Outback 2009 LPG 127 KW AUT černá met. EX..
FORESTR 2008 LPG 110 KW manual (bohužel: ) stříbrná metal
FORESTR 2008 LPG 110 KW manual (bohužel: ) stříbrná metal
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19151
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Chladič z H6 na 2.5l BH OUtback
v impreze se rucicka nepohla mezi 88 a tusim 105 st C ... byla presne uprostred .. pak to lezlo s kazdym stupnem dost nahoru ...
nicmene original chlazeni v ok stavu prece musi fungovat ... hledal bych chybu ve stavajicim stavu ... ne uplne otevirajici termostat ... vicka chladicu ... a treba ten novy chladic. ... pokud Ladis napise, ze nesedi, neni to treba dal resit, proste nesedi ...
pokud se dlouho nemenila chladici kapalina, muze byt v okruhu binec ... treba ...
nicmene original chlazeni v ok stavu prece musi fungovat ... hledal bych chybu ve stavajicim stavu ... ne uplne otevirajici termostat ... vicka chladicu ... a treba ten novy chladic. ... pokud Ladis napise, ze nesedi, neni to treba dal resit, proste nesedi ...
pokud se dlouho nemenila chladici kapalina, muze byt v okruhu binec ... treba ...
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
Re: Chladič z H6 na 2.5l BH OUtback
Že originální chlazení v původním stavu musí fungovat za úplně každých okolností, tomu právě moc nevěřím, respektive nevím jak to má dvouapůllitr SOHC, ale ne každé auto vydrží trvale maximální zátěž. Namátkově jsouu třeba starší Jaguáry, kde měly některé motory příliš malou olejovou náplň a poddimenzovaný chladič - semtam zaakcelerovat plným výkonem šlo bezproblémů, skoro cokoliv co dovolily britské předpisy a silnice taky bez problémů, ale německá dálnice dvě tři hodiny v kuse 200 km/h = zaručená smrt motoru, mám to od chlapíka co je tenkrát servisoval.
A u mně leze voda nahoru až v relativně extrémních podmínkách - převodovka přes 100°C, olej přes 120°C, teplota vzduchu přes 25°C, tunový přívěs a delší dobu vytočená trojka na 80km/h nebo víc a až pak to leze přes 105°C. Možná kdybych nedal zbaběle nohu z plynu, tak se to ustálí na 110°C a pofičí dál....na to ale nemám nervy, to radši uberu.
Výměna chladiče za H6 se zdá opravdu být slepá cesta, už jsem objednaný na výměnu termostatu a chladící kapaliny, pak pojedeme zase na Šumavu a ukáže se, jestli to pomohlo, pokud ne tak asi výměna chladiče za nový originální, no a poslední krok by byla dodatečná montáž chladiče oleje nebo nejezdit s karavanem tak rychle. Na načatou hlavu nebo těsnění zatím nevěřím, to bych musel najít nějaký jasnější příznak nebo důkaz abych se zrovna do hlav začal hrabat.
A u mně leze voda nahoru až v relativně extrémních podmínkách - převodovka přes 100°C, olej přes 120°C, teplota vzduchu přes 25°C, tunový přívěs a delší dobu vytočená trojka na 80km/h nebo víc a až pak to leze přes 105°C. Možná kdybych nedal zbaběle nohu z plynu, tak se to ustálí na 110°C a pofičí dál....na to ale nemám nervy, to radši uberu.
Výměna chladiče za H6 se zdá opravdu být slepá cesta, už jsem objednaný na výměnu termostatu a chladící kapaliny, pak pojedeme zase na Šumavu a ukáže se, jestli to pomohlo, pokud ne tak asi výměna chladiče za nový originální, no a poslední krok by byla dodatečná montáž chladiče oleje nebo nejezdit s karavanem tak rychle. Na načatou hlavu nebo těsnění zatím nevěřím, to bych musel najít nějaký jasnější příznak nebo důkaz abych se zrovna do hlav začal hrabat.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
-
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 987
- Registrován: sob led 02, 2010 8:14 am
Re: Chladič z H6 na 2.5l BH OUtback
Já si na chladiči z H6 nevšiml tý 3.hadice! :713: ale jinak kapacitně jsou stejný. Teplota sice lítá,i když je rafička ustálená, ale nejni to tak hrozný. A s karavanem jezdím do 90km/h, jako jde to i 140 ale hrozně hrozně to žere. A stejně po dálnici moc nejezdím.
Re: Chladič z H6 na 2.5l BH OUtback
Jó, spotřeba....tak s přívěsem jezdím s o polovinu větší spotřebou než bez přívěsu, to platí zatím u všech aut co jsem s nima něco tahal. Což je tedy u Outbacka asi za osmnáct...pod dvacet jsem spokojen. 140 bych se bál kvůli stabilitě...proč to hrotit, legální stovka mi stačí.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)