Nedostatečné chlazení/Dodatečná montáž chladiče oleje BH2.5

Zde bychom měli rozebírat zvyšování výkonu, Bodylifting, Audio systémy a podobná vylepšení našich vozů
Odpovědět
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3072
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Nedostatečné chlazení/Dodatečná montáž chladiče oleje BH2.5

Příspěvek od outback »

viz předmět - jde to? dělal to někdo? dlouhodobé teploty přes 120°C mě netěší, tak vždycky radši uberu, s chladičem bych si troufal jezdit rychleji...
Naposledy upravil(a) outback dne úte kvě 31, 2016 8:32 pm, celkem upraveno 1 x.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
Ladis
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 77
Registrován: pát úno 18, 2011 6:33 pm
Jméno a příjmení: Vladimir Nowak
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Dodatečná montáž chladiče oleje Outback BH 2.5

Příspěvek od Ladis »

jo jde to, jak originál vodou chlazený tak vzduchem chlazený
www.proturbo.cz - autoservis nejen pro vaše subaru - originál i aftermarket díly, stavíme a opravujeme motory, chiptuning, ecutek, haltech, apexi
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3072
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Dodatečná montáž chladiče oleje Outback BH 2.5

Příspěvek od outback »

Pro upřesnění - mluvím o chladiči motorového oleje, tam je nějaké originální řešení od Subaru pro BH?
Asi bych upřednostnil chlazení vzduchem, olej se mi hřeje přes 120°C většinou v rychlostech přes 60km/h s přívěsem do prudkého kopce ve vedru nebo do mírného kopce 100 km/h s přívěsem nebo přes 150km/h bez přívěsu. Voda a převodový olej jsou pak kolem 100°C nebo výše, takže chladit vodou by asi nemělo moc cenu a nápor vzduchu bude dostatečný.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7813
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Dodatečná montáž chladiče oleje Outback BH 2.5

Příspěvek od mnov »

Ta teplota přes 120°C je naměřena v redukci filtru? Asi bych hned nehledal chladič oleje, ale zvážil bych přesnost měření.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3072
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Dodatečná montáž chladiče oleje Outback BH 2.5

Příspěvek od outback »

Je to v redukci filtru, čidlo VDO, průměruju 20 naměřených hodnot pro eliminaci rušení, chyb převodníku atd., když auto vychladne přes noc, tak se teplota oleje liší od teploty vody o maximálně dva stupně, navíc teplota oleje reaguje na zátěž se zpožděním tak 10 vteřin - tady bych problém nehledal, je mi jasný že to je tak plus mínus tři stupně.

Problém není ani tak absolutní teplota oleje, ale to, že v okamžiku kdy olej přeleze na delší dobu 120-125°C začne stoupat i teplota vody směrem 110°C (pak už dám nohu z plynu) - chladič oleje by mi tedy měl odebrat teplo z motoru a zabránit přehřívání vody. Alternativa by byla výměna chladiče vody za nový nezarostlý (ale nepoznám v jakém je současný chladič stavu, třeba je dobrý a nepomohlo by to), nebo výměna chladiče vody za chladič z třílitru, pokud je znatelně větší. Prostě potřebuju celkově lépe chladit, kdybych uchladil vodu a olej byl dlouhodobě výš, tak holt zkrátím interval výměny a taky dobrý.

EDIT: uvedené hodnoty platí pro teplotu vzduchu 27°C, to udržím bez přehřátí cestovní rychlost 80 km/h a výš to jde jen krátkodobě. To by tak nevadilo, ale co až bude venku 35°C? Plynem to není, na benzín se chová stejně.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3072
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Dodatečná montáž chladiče oleje Outback BH 2.5

Příspěvek od outback »

Pro jistotu se jeste snazim kontrolovat vse okolo chlazeni a vsiml jsem si, že mi když stojím s puštěným motorem zapne jen levý větrák, pravý ne. Je to normální?
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
Ladis
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 77
Registrován: pát úno 18, 2011 6:33 pm
Jméno a příjmení: Vladimir Nowak
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Dodatečná montáž chladiče oleje Outback BH 2.5

Příspěvek od Ladis »

jeden větrák je pro klimu a druhý pro motor, v případě přehřívání motoru jedou oba ať je klima zapnutá nebo ne
www.proturbo.cz - autoservis nejen pro vaše subaru - originál i aftermarket díly, stavíme a opravujeme motory, chiptuning, ecutek, haltech, apexi
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3072
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Dodatečná montáž chladiče oleje Outback BH 2.5

Příspěvek od outback »

Aha, dík, vyzkouším, jestli mi klima sepne i ten pravý. S přívěsem teď nějakou dobu nepojedu, takže to pod zátěží nevyzkouším. Ještě mě napadlo chlazení oleje zcela zdarma - demontáž plastového krytu pod motorem, aby se vana lépa chladila prouděním vzduchu - netušíte, jestli to aspoň pár stupňů doopravdy ubere?

Audi mění při motnáži tažného pokud nebyla z výroby příprava na tažné jeden větrák za dvojici větráků, taky proto chtěli za dodatečnou montáž dva tisíce eur. Šílený.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3072
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Nedostatečné chlazení/Dodatečná montáž chladiče oleje BH

Příspěvek od outback »

Tak jsem zkouknul, jak se to chová se zapnutou klimou: když se zapne kompresor klimy, rozběhnou se postupně s půlvteřinovým rozestupem oba větráky, ten pravý se ovšem rozbíhá pomaleji, točí pomaleji, a když klima vypne, tak se mnohem rychleji zastaví, levý se točí rychleji a dobíhá déle. Je to normální, nebo se ten pravý loučí?
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48964
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Nedostatečné chlazení/Dodatečná montáž chladiče oleje BH

Příspěvek od VDC »

Určitě se neloučí Láďo, větráky neběhají stejně.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3072
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Nedostatečné chlazení/Dodatečná montáž chladiče oleje BH

Příspěvek od outback »

Tak rozuzlení: vadný termostat, posilovat chlazení netřeba, detaily zde: https://subarufanclub.cz/forum/viewtopi ... 62#p250362
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48964
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Nedostatečné chlazení/Dodatečná montáž chladiče oleje BH

Příspěvek od VDC »

Ještě, že jsi začal od toho nejlevnějšího... :-D
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
feroj
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 386
Registrován: pon led 27, 2014 2:15 pm
Jméno a příjmení: František
Bydliště: Bratislava

Re: Nedostatečné chlazení/Dodatečná montáž chladiče oleje BH

Příspěvek od feroj »

outback píše:Tak rozuzlení: vadný termostat, posilovat chlazení netřeba, detaily zde: https://subarufanclub.cz/forum/viewtopi ... 62#p250362
pre turbo motory som videl zaujímavú náhradu za termostat... elektrická vodná pumpa(Sti), ktoré ešte 2 min po zastavení motora dochladzuje celý systém...
http://www.4turbo.pl/produkty,2?search= ... aluminiowa

Davies Craig EWP115(150)
Maksymalne ciśnienie: 3 bar(5)
Zakres temperatur: -20 do 130 C
Maksymalny pobór prądu: 10.5 A
Waga: 1020 g.
Rozmiary przyłączy: 32-50 mm.
Napięcie: 10-16V
Wydajność: 120(150) l/min

Funkcje kontrolera:
Elektroniczny sterownik do elektrycznych pomp wody. Pozwala on na sterowanie temperaturą silnika i przepływem w układzie chłodzenia.
Całkowicie zastępuje termostat i steruje pracą silnika. Przyspiesza nagrzewanie samochodu oraz może podtrzymywać przepływ w układzie chłodzenia do 2 min po wyłączeniu silnika albo jeżeli temperatura nie spadnie o 5C poniżej temperatury zadanej.
Zakres ustawiania temperatur wody 75-95C co pięć stopni.
Přílohy
el_pumpa.jpg
Uživatelský avatar
Juras
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 766
Registrován: čtv bře 04, 2010 7:42 am

Re: Nedostatečné chlazení/Dodatečná montáž chladiče oleje BH

Příspěvek od Juras »

Sice hezký, ale ono jde hlavně o olej, aby se v turbu nepřipekl, než to stihne schládnout, muselo by to honit i olej.
Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 18904
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Nedostatečné chlazení/Dodatečná montáž chladiče oleje BH

Příspěvek od hamoun »

tohle urcite pomuze ...
lepsi volba bude turbo timer ....
škoda superb
ex WRX 2008
Odpovědět

Zpět na „Modifikace a úpravy vozů“