Outback H6 konverze na manual
Napsal: pon led 11, 2016 4:43 pm
Jak jsem slibil pratele, tady to mate
Zacalo to tim ze jsem chtel neco na zimu (4x4) a v kombajnu, takze volba byla jasna. Taky mam slabost pro japonsky auta a vzdycky me lakaly veci, co nejsou uplne bezne a co nema kazdy..
Takze kdyz se naskytla moznost koupit Outback H6 za dobry prachy, sel jsem do toho. Jelikoz prevodovka vykazovala znamky nejake vady (proto ta nizka cena), prestavba na manual se vicemene nabizela. Zprvu jsem hledal vhodnou prevodovku s diferakem na prodej, ale nic co by mi pasovalo jsem nenasel. Po kratkem patrani jsem natrefil na 2.5GX kombi za hodne slusnou cenu a jelikoz dle predchozich zjisteni ma tenhle model jako jediny staly prevod 3.7, tak jsem ho koupil jako darce organu.
Seznam dilu z 2.5 nutnych k prestavbe.
-prevodovka (s bowdenem a pakou ovladani redukce – pokud chcete zachovat funkci redukce)
-vzpera/drzak prevodovky se silentblokem
-kabelaz k prevodovce
-kardan
-diferak
-radicka komplet
-spojkove valce oba i s vedenim
-spojkovy a brzdovy pedal
-ventil hill holderu s bowdenem (neni nutnost, jen pokud clovek chce mit tuhle funkci - ja ho jeste nemam namontovany)
-brzdove trubky kolem hill-holderu (neni nutnost, jen pokud clovek chce mit tuhle funkci)
-plast kolem radicky s manzetou
Mechanicka vec je myslim jasna, automat ven i s kardanem a diferakem. Ja si chtel ponechat LSD z H6, takze jsem oba diferaky rozebral a prehodil vnitrek LSD do diferu 3.7 z 2.5GX (samozrejme to neni nutne, ale proc to nemit :850: ).
Diky tomu, ze do Scionu jsem si pred casem poridil odlehceni setrvacnik, zbyl mi seriovy, takze tohle jsem nemusel kupovat. Seriovy dvouhmotovy z 2.5 zustal na motoru, stejne je tezsi a taky uz nebyl v nejlepsi kondici.
Jeste jsem koupil novou spojkovou sadu Exedy FJK2034 pro Forester 2.5XT ktera pasuje prave na jednohm. setrvacnik a novou vidlici.
Sundat automat z motoru je docela pakarna kvuli pristupu k sroubkum na konvertoru, musel se mirne nadzvednout cely motor i s prevodovkou. Nejdriv samozrejme vypustit olej (stejne tam neco zustane)..o cemz jsem se presvedcil, kdyz jsem tu sakra tezkou vec snazil drzet vsi silou pricemz mi vytekal olej pres vystup kardanu na stehno :D
Nasledne se namontoval novy setrvacnik, spojka, pak manualni prevodovka. U kardanu je jedna vec: stredove ulozeni ma jinou “montovaci hloubku” u H6 i manualu, jelikoz u H6 je kardan kratsi (tim padel svira jiny uhel) a taky cela napravnice vzadu je odsazena kvuli zvyseni podvozku (aby uhel poloos nebyl moc veliky). Ulozeni stredoveho loziska kardanu jsme podlozili asi 15mm krouzkem aby osa obou pul-kardanu zustala v jedne lajne.
Rozmer obou diferaku je samozrejme stejny, tam nebyla zadna zmena.
Tahla razeni je lepsi namontovat pred tim, nez se prevodovka a kardan umisti na misto (samozrejme jsem na to prisel az po tom :D takze jsem tam kvedlal s tema ramenama az jsem to nejak prostrcil za kardan asi hodinu za vydatneho pouzivani sprostych slov..
Nasledne zasunout cep a ten jistici kolik byl na dalsi pulhodinu nadavek.
Horni vzpera/vyztuha motoru ma jinou delku u obou a jelikoz pomocni ram je prisroubovan na prevodovce, trvalo chvili laborovani jak to vyresit. S ramem od manualu neslo spojit ani jednu ze vzper. Vypada to ze 2.5litr sedi v mirne jine pozici (o neco vic vzadu nez H6), ale jen o par mm...tak jsme zvetsili/prodlouzili diru a uz to klaplo.
Otvor pro spojkovy valec je nastesi pritomen i u H6, jen je zaslepen gumovou zaslepkou takze staci jen umistit valecek s nadobkou, prostrcit pedaly na kterych jsou 2 srouby, ktere drzi spojkovy valec a hotovo.
Co se tyce pedalu, tady jsem travil asi dalsi hodinu peprnych nadavek, protoze vyndat puvodni brzdovy pedal a nasadit do spravne pozice dvojici pedalu z manualu bych prirovnal ke hre jezek v kleci.. Tomu vsemu vam vadi vsudepritomne tluste svazky kabelu a hlavne tyc brzdoveho valce a to vsechno musite delat hlavou dolu, otocen na zadech nejak vykroucen mezi podlahou a ridicovou sedackou. No parada :D
Posledni veci bylo upraveni vyfuku, jelikoz vzpera prevodovky manualu lezi jinde a H6 ma 2 vyfukovy vetve do Y ktera v jednom miste je v kontakytu s tim drzakem. Proto jsme urezali vyfuk za katikama na obou vetvach a nastavili o potrebny kus, nasledne pak samozrejme zkratili za spojenim o stejny kus.
Elektrika
Zpatecka:
Zacal jsem zapojenim svetel zpatecky, to je to nejjednoduzsi :845: Z manual vedou 2 draty - cervena/bila a cervena/bila (logicky :D), tyhle se spoji s dratmi cerna/bila a bila/cerna z konektoru B12.
Spinac spojky (kvuli tempomatu).
Na pedalu spojky manualu je spinac, z ktereho vedou 2 draty zluta/cerna a zluta/cervena..temi se prerusi drat zluta/cerna z konektoru brzdoveho spinace H6.
Inhibitor switch.
Pro startovani se musi spojit cerna/zluta s cernou/bilou u konektoru T3/B12..to je pozice P nebo N u atomatu - to aby jste mohli vubec nastartovat
Pripadne se sem muze vlozit vypinac a slouzit jak immobilizer.
Snimac rychlosti.
Snimac rychlosti u manualu je jiny nez u automatu. Z Automatu vedou jen 2 dratky z manual 3.
Manual potrebuje 5v, kostru a treti kabel je signal. Automat pro tento snimac 5v nepotrebuje, proto jsem musel nekde najit na jinem svazku privod. Nastesti MAP senzor a cidlo teploty je napajen prave 5v, takze jsem jednoduse napichnul cervenou/cernou z konektoru pro 5v a cernou/modrou pro kostru.
zelena/bila – cervena/cerna (5v)
cerna/modra – cerna/modra (kostra)
zelena/cerna – bila/cerna (signal).
Signal z toho senzoru vede do jednotky automatu (TCU) a dal do tempomatu a jednotky motoru.
Na US forech pri teto konverzi nechavaj zapojenou i TCU, jen odpoji jeden z konektoru aby fungoval ABS. Taky jsem s tim laboroval, tam ale byla konverze delana na verzi bez VDC, coz je jednoduzsi. Jelikoz ale mam VDC, z jednotky automatu mi vedou 3 konektory, o jeden vic nez non-vdc.
Zapojeni jednotlivych pinu je taky docela rozdilne a hlavne promichane, neni to tak ze se pridal jeden konektor kvuli VDC. Studovanim zapojeni jsem travil docela dost casu :655:
Dopadlo to tak, ze jsem celou jednotku TCU vyhodil a signal rychlosti propojil primo do jednotky motoru a tempomatu. Stejne mi Check Engine bude svitit tak nebo tak, jestli tam TCU ponecham zapojenou nebo ne.
Odpojenim vsech tech snimacu a solenoid automaticke prevodovky si TCU nevi rady, proto hned hazi check engine. Tohle se bohuzel vyresit moc neda. Kontrolni vstupni signal je sinusoida o amplitude 0-5v, kterou emulovat by mozna nejak slo, ale ja nevim jak na to.
Co se tyce ABS a VDC, vec se ma tak ze ABS funguje normalne, ale VDC nejspis ne..sviti kontrolka. Je to hlavne z duvodu ze odpojenim TCU jsem taky odpojil 2 signaly z pinu 9 a 18 na zelenem konektoru B56 (TCU)..viz prispevek ve vlakne Nase Outbacky H6.
Potreboval bych zjistit co to dela pri normalnem fungovani..
Zacalo to tim ze jsem chtel neco na zimu (4x4) a v kombajnu, takze volba byla jasna. Taky mam slabost pro japonsky auta a vzdycky me lakaly veci, co nejsou uplne bezne a co nema kazdy..
Takze kdyz se naskytla moznost koupit Outback H6 za dobry prachy, sel jsem do toho. Jelikoz prevodovka vykazovala znamky nejake vady (proto ta nizka cena), prestavba na manual se vicemene nabizela. Zprvu jsem hledal vhodnou prevodovku s diferakem na prodej, ale nic co by mi pasovalo jsem nenasel. Po kratkem patrani jsem natrefil na 2.5GX kombi za hodne slusnou cenu a jelikoz dle predchozich zjisteni ma tenhle model jako jediny staly prevod 3.7, tak jsem ho koupil jako darce organu.
Seznam dilu z 2.5 nutnych k prestavbe.
-prevodovka (s bowdenem a pakou ovladani redukce – pokud chcete zachovat funkci redukce)
-vzpera/drzak prevodovky se silentblokem
-kabelaz k prevodovce
-kardan
-diferak
-radicka komplet
-spojkove valce oba i s vedenim
-spojkovy a brzdovy pedal
-ventil hill holderu s bowdenem (neni nutnost, jen pokud clovek chce mit tuhle funkci - ja ho jeste nemam namontovany)
-brzdove trubky kolem hill-holderu (neni nutnost, jen pokud clovek chce mit tuhle funkci)
-plast kolem radicky s manzetou
Mechanicka vec je myslim jasna, automat ven i s kardanem a diferakem. Ja si chtel ponechat LSD z H6, takze jsem oba diferaky rozebral a prehodil vnitrek LSD do diferu 3.7 z 2.5GX (samozrejme to neni nutne, ale proc to nemit :850: ).
Diky tomu, ze do Scionu jsem si pred casem poridil odlehceni setrvacnik, zbyl mi seriovy, takze tohle jsem nemusel kupovat. Seriovy dvouhmotovy z 2.5 zustal na motoru, stejne je tezsi a taky uz nebyl v nejlepsi kondici.
Jeste jsem koupil novou spojkovou sadu Exedy FJK2034 pro Forester 2.5XT ktera pasuje prave na jednohm. setrvacnik a novou vidlici.
Sundat automat z motoru je docela pakarna kvuli pristupu k sroubkum na konvertoru, musel se mirne nadzvednout cely motor i s prevodovkou. Nejdriv samozrejme vypustit olej (stejne tam neco zustane)..o cemz jsem se presvedcil, kdyz jsem tu sakra tezkou vec snazil drzet vsi silou pricemz mi vytekal olej pres vystup kardanu na stehno :D
Nasledne se namontoval novy setrvacnik, spojka, pak manualni prevodovka. U kardanu je jedna vec: stredove ulozeni ma jinou “montovaci hloubku” u H6 i manualu, jelikoz u H6 je kardan kratsi (tim padel svira jiny uhel) a taky cela napravnice vzadu je odsazena kvuli zvyseni podvozku (aby uhel poloos nebyl moc veliky). Ulozeni stredoveho loziska kardanu jsme podlozili asi 15mm krouzkem aby osa obou pul-kardanu zustala v jedne lajne.
Rozmer obou diferaku je samozrejme stejny, tam nebyla zadna zmena.
Tahla razeni je lepsi namontovat pred tim, nez se prevodovka a kardan umisti na misto (samozrejme jsem na to prisel az po tom :D takze jsem tam kvedlal s tema ramenama az jsem to nejak prostrcil za kardan asi hodinu za vydatneho pouzivani sprostych slov..
Nasledne zasunout cep a ten jistici kolik byl na dalsi pulhodinu nadavek.
Horni vzpera/vyztuha motoru ma jinou delku u obou a jelikoz pomocni ram je prisroubovan na prevodovce, trvalo chvili laborovani jak to vyresit. S ramem od manualu neslo spojit ani jednu ze vzper. Vypada to ze 2.5litr sedi v mirne jine pozici (o neco vic vzadu nez H6), ale jen o par mm...tak jsme zvetsili/prodlouzili diru a uz to klaplo.
Otvor pro spojkovy valec je nastesi pritomen i u H6, jen je zaslepen gumovou zaslepkou takze staci jen umistit valecek s nadobkou, prostrcit pedaly na kterych jsou 2 srouby, ktere drzi spojkovy valec a hotovo.
Co se tyce pedalu, tady jsem travil asi dalsi hodinu peprnych nadavek, protoze vyndat puvodni brzdovy pedal a nasadit do spravne pozice dvojici pedalu z manualu bych prirovnal ke hre jezek v kleci.. Tomu vsemu vam vadi vsudepritomne tluste svazky kabelu a hlavne tyc brzdoveho valce a to vsechno musite delat hlavou dolu, otocen na zadech nejak vykroucen mezi podlahou a ridicovou sedackou. No parada :D
Posledni veci bylo upraveni vyfuku, jelikoz vzpera prevodovky manualu lezi jinde a H6 ma 2 vyfukovy vetve do Y ktera v jednom miste je v kontakytu s tim drzakem. Proto jsme urezali vyfuk za katikama na obou vetvach a nastavili o potrebny kus, nasledne pak samozrejme zkratili za spojenim o stejny kus.
Elektrika
Zpatecka:
Zacal jsem zapojenim svetel zpatecky, to je to nejjednoduzsi :845: Z manual vedou 2 draty - cervena/bila a cervena/bila (logicky :D), tyhle se spoji s dratmi cerna/bila a bila/cerna z konektoru B12.
Spinac spojky (kvuli tempomatu).
Na pedalu spojky manualu je spinac, z ktereho vedou 2 draty zluta/cerna a zluta/cervena..temi se prerusi drat zluta/cerna z konektoru brzdoveho spinace H6.
Inhibitor switch.
Pro startovani se musi spojit cerna/zluta s cernou/bilou u konektoru T3/B12..to je pozice P nebo N u atomatu - to aby jste mohli vubec nastartovat
Pripadne se sem muze vlozit vypinac a slouzit jak immobilizer.
Snimac rychlosti.
Snimac rychlosti u manualu je jiny nez u automatu. Z Automatu vedou jen 2 dratky z manual 3.
Manual potrebuje 5v, kostru a treti kabel je signal. Automat pro tento snimac 5v nepotrebuje, proto jsem musel nekde najit na jinem svazku privod. Nastesti MAP senzor a cidlo teploty je napajen prave 5v, takze jsem jednoduse napichnul cervenou/cernou z konektoru pro 5v a cernou/modrou pro kostru.
zelena/bila – cervena/cerna (5v)
cerna/modra – cerna/modra (kostra)
zelena/cerna – bila/cerna (signal).
Signal z toho senzoru vede do jednotky automatu (TCU) a dal do tempomatu a jednotky motoru.
Na US forech pri teto konverzi nechavaj zapojenou i TCU, jen odpoji jeden z konektoru aby fungoval ABS. Taky jsem s tim laboroval, tam ale byla konverze delana na verzi bez VDC, coz je jednoduzsi. Jelikoz ale mam VDC, z jednotky automatu mi vedou 3 konektory, o jeden vic nez non-vdc.
Zapojeni jednotlivych pinu je taky docela rozdilne a hlavne promichane, neni to tak ze se pridal jeden konektor kvuli VDC. Studovanim zapojeni jsem travil docela dost casu :655:
Dopadlo to tak, ze jsem celou jednotku TCU vyhodil a signal rychlosti propojil primo do jednotky motoru a tempomatu. Stejne mi Check Engine bude svitit tak nebo tak, jestli tam TCU ponecham zapojenou nebo ne.
Odpojenim vsech tech snimacu a solenoid automaticke prevodovky si TCU nevi rady, proto hned hazi check engine. Tohle se bohuzel vyresit moc neda. Kontrolni vstupni signal je sinusoida o amplitude 0-5v, kterou emulovat by mozna nejak slo, ale ja nevim jak na to.
Co se tyce ABS a VDC, vec se ma tak ze ABS funguje normalne, ale VDC nejspis ne..sviti kontrolka. Je to hlavne z duvodu ze odpojenim TCU jsem taky odpojil 2 signaly z pinu 9 a 18 na zelenem konektoru B56 (TCU)..viz prispevek ve vlakne Nase Outbacky H6.
Potreboval bych zjistit co to dela pri normalnem fungovani..