Stránka 1 z 48

Stavebnice přídavného displeje pro starší Subaru

Napsal: stř pro 30, 2015 6:08 pm
od outback
Nováčkům v tématu doporučuji začít číst zde: http://subarufanclub.cz/forum/viewtopic ... 58#p210058, následující příspěvky zachycují historii projektu, byly do tohoto vlákna přesunuty později a nejsou tak podstatné.

Tak zjištění je, že z toho som voľaký zmätený. Po instalaci ovladačů z CD dodaného s kabelem FreeSSM 1.2.5 nenabízí v konfiguraci nově doinstalovaný COM2 - ani po restartu FreeSSM. Po restartu počítače už FreeSSM port vidí. "Diagnose-Interface testen" proběhne v pořádku, ale pak se nespojím ani s motorem, ani s převodovkou. Konektor zasunutý pořádně, u kabelu prodejce přímo udává kompatibiltu se Subaru FreeSSM. Že se nespojím s převodovkou bych ještě chápal, i když koncem 2001 by už snad SSM2 měla umět. Ale že nejde ani motor mi přijde divné. OBD zásuvka snad v pořádku, v každém případě ELM327 adaptér přes ní funguje dobře.

Zkoušeno s běžícím motorem, pak bez motoru ale se zapnutým zapalováním.

Takže buď jedou motor i převodovka ještě přes SSM1, což by snad ale nemělo být, nebo je adaptér vadný na straně směrem k autu. Zkusím se podívat osciloskopem, jestli se na tom komunikačním pinu něco děje.

Nebo má někdo ještě nějaký další nápad?

Tabulka závazných objednávek

Nový starý outback 2001 2.5 4AT Teleflex LPG

Napsal: stř pro 30, 2015 6:17 pm
od parabolD
Ahoj, jen pro upřesnění, k jakému kabelu jsi instaloval drivery? Jestli k VAGu, tak je to špatně, použije se jen kabel a použijí se ftdi drivery (mě to fungovalo i s drivery co našly vokna w7 a výše ).
Případně ještě zaexperimentovat s paritou, ten test interface mi přijde spíš jen o tom, že to zdetekuje COM port...

Re: Nový starý outback 2001 2.5 4AT Teleflex LPG

Napsal: stř pro 30, 2015 6:50 pm
od outback
Kabel KKL VAG COM for 409.1, viz http://www.amazon.de/gp/product/B00K6O41I2 . Použil jsem drivery z dodaného CD, FTDI drivery nefungují, win7 64bit ani přes windows update driver nenajdou. Ten test opravdu něco dělá, když to zkusím doma bez auta, tak zahlásí chybu. Ručně laborovat s paritou snad není třeba, to si přece FreeSSM nastaví samo?

Nový starý outback 2001 2.5 4AT Teleflex LPG

Napsal: stř pro 30, 2015 7:06 pm
od parabolD
http://www.ftdichip.com/Drivers/VCP.htm Na virtuálním COM portu ve správci zařízení si fressm nic nenastaví... Ale třeba v tomhle konkrétním není ftdi... Když to připojíš k počítadlu, objeví se ve správci nový COM ?
Mám vizuálně stejný kabel z aukra od někoho a tam mi ftdi fungovalo :( a 2001 by přes ssm 2 měla fungovat...

Re: Nový starý outback 2001 2.5 4AT Teleflex LPG

Napsal: stř pro 30, 2015 7:55 pm
od outback
COM port se objeví a funguje. Bohužel v tom FTDI není, takže není důvod používat FTDI ovladače k nepasujícím čipům. FreeSSM si samozřejmě nastaví co potřebuje:


void FreeSSM::engine()
{
...
if (initPort(4800, _port))
{
...
}
...}

atd.

Bohužel mám auto venku na ulici, teď není sezóna na nějaké velké ladění...
Koukal jsem i dovnitř kabelu, na konektor je to připájený pěkně prasecky.
Mám rád věci co fungují a pokud nefungují tak opravdu jednoznačně nefungují. Tohle je pěknej vopruz.

Re: Nový starý outback 2001 2.5 4AT Teleflex LPG

Napsal: stř pro 30, 2015 9:16 pm
od parabolD
Tak jedině zkusit v jiném autě a pak případně jiný kabel. Já kupoval tenhle http://www.easydiag.cz/VAG-KKL-USB-FTDI ... escription#

Re: Nový starý outback 2001 2.5 4AT Teleflex LPG

Napsal: stř pro 30, 2015 9:24 pm
od outback
Bohužel, jiné Subaru nemám k dispozici, a z Čech se mi taky objednává blbě. Ale jestli je tu někdo se SSM2 kompatibilním Subaru poblíž Mnichova, tak se mi prosím ozvěte...

Re: Nový starý outback 2001 2.5 4AT Teleflex LPG

Napsal: čtv pro 31, 2015 9:55 am
od outback
Takže update:

- VAG kabel je hrozné kvality, v USB konektoru byly zbytky otřepu plastového těla, takže nešel pořádně zasunout, opraveno, studeňáky jsem propájel, bohužel žádné zlepšení
- přes hex terminál se spojím pomocí SSM2 protokolu rychlostí 4800bd a vyčtu init string, teplotu vody a napětí baterky - víc jsem nezkoušel
- FreeSSM při testu spojení podle zdrojáku opravdu komunikuje s ECU, to u mne v devíti případech z deseti proběhne v pořádku
- FreeSSM se při pokusu o kontakt s převodovkou chová konzistentně stejně - několik delších pokusů o spojení a pak hlášení chyby (žádná nebo špatná odpověď)
- FreeSSM se při pokusu o kontakt s motorem chová pokaždé trochu jinak - často ohlásí chybu velmi brzy, někdy několik delších pokusů o spojení a pak hlášení chyby (žádná nebo špatná odpověď)

Závěr: buď je můj OpenSSM ne zcela kompatibilní s mými řídícími jednotkami (což se mi u ECU a SSM2 nezdá, navíc by se to pak chovalo pokaždé stejně), nebo kabel při větším množství dat nestíhá a generuje chyby - tomu bych věřil víc. Takže jsem objednal lepší kabel, dojde ale až 4.ledna. Zatím můžu zkoušet luštit z inicializačního bloku, která data mi to bude ochotné sdělit.

Re: Nový starý outback 2001 2.5 4AT Teleflex LPG

Napsal: pát led 01, 2016 1:28 pm
od outback
Tak už vyčtu přes SSM2 teplotu vody, napětí baterie a zatížení motoru (víc jsem nezkoušel), přes SSM1 teplotu převodovky a spojím se i s tempomatem (SSM1). Naopak ECU motoru se přes SSM1 nehlásí, pouze přes SSM2 nebo OBD2. Převodovka mi bohužel odmítá sdělit zařazanou rychlost, taky klimatizace přes SSM1 nereaguje. Ale údaje pro nejzákladnější přídavný displej budou k dispozici:
otáčky*, rychlost digitálně*, teplota vody a převodového "oleje", zařazená rychlost vypočtená z otáček a rychlosti, teplota vzduchu*, napětí baterie.

* netestováno, ale věřím, že to tam bude

Re: Nový starý outback 2001 2.5 4AT Teleflex LPG

Napsal: pát led 01, 2016 3:14 pm
od VDC
Hmmm, zajímavý. Tak to jsem zvědav, co všechno se ti podaří vyřešit. A jsem zvědav na výslednou realizaci.

Re: Nový starý outback 2001 2.5 4AT Teleflex LPG

Napsal: ned led 03, 2016 7:14 pm
od outback
No, jde to pomalu. Momentálně mám odladěné Arduino, které komunikuje přes dva sériové porty se SSM1 a SSM2 s autem a přes jeden port se mnou. SSM1 jde napřímo, na propojení se SSM2 přes K-Line jsem použil primitivní zapojení s dvěma tranzistory - ze dvou nevyhovujících zapojení z internetu jsem stvořil třetí funkční. LCD Displej 2x16 nebo 4x20 nebo 2x40 pojede v první verzi přes I2C multiplexer. Zatím to čte data z obou sběrnic a posílá mi je na terminál.

Obrázek

Z původního VAG K-Line jsem vyházel elektroniku a použil jen prázdnou krabičku s konektorem. Pohromadě to drží díky oboustrané lepící pásce - to je základní konstrukční element mých prototypů.

Vedle mého OBD2Arduinobastlu jsou vyložené součástky a moduly potřebné pro finální verzi (plus jsem zapoměl na stabilizátor) - displej bude samozřejmě jen jeden. Nepotrpím si na moderní tuning, takže zatím úmyslně jen primitivní a levný LCD displej - do 15 let starého auta se hodí víc než nějaká moderna.

Displej jsem zatím nepřipojoval, to přijde až na úplném konci vývoje, ale představuju si ho zatím takto:

Kód: Vybrat vše


Základní režim:
+++++++++++++++++
|ENG  93°   -20°|
|ATF 120° 13.8V | 
+++++++++++++++++


Kdyby se mi povedlo vyčítat rychlosti kol, tak pokud zjistím výraznější prokluz kol může automaticky přepnout na jejich zobrazení:
+++++++++++++++++
|ENG  93°  8 9  |
|ATF 120° 13 12 | 
+++++++++++++++++

Pokud se mi zachce zobrazit větší množství dat vezmu displej 4x20, ještě jsem se nerozhodl kam ho vlastně dám:

+++++++++++++++++++++
|ENG  93° 40%  -20° |
|OIL 120°  ???????? |
|ATF 120° 13.8V ????|
|3500 rpm 135 km/h  | 
+++++++++++++++++++++
Místo otazníků další zajímavá data, co se mi snad povede vyluštit.

Náklady na součástky zatím snad do 20€ plus OBD2 konektor, kabely a krabička. Rychlosti jednotlivých kol jsem zatím nevyčetl, momentálně se soustředím na prototyp první verze. Naštěstím mám uložená nějaká data vyčtená během testovacích seancí v autě, takže můžu ladit displeje a dekódování dat pohodlně doma. S tlačítky pro první verzi nepočítám, nechci obří projekt co se potáhne měsíce, chci vozit v autě první plně funkční prototyp bez Arduina co nejrychleji jak to půjde. Auto jsem koupil před třemi týdny, tak uvidíme jak rychle to půjde a kdy mi dojde dech.

HonzaCZ mi poskytl cenné informace do začátku - díky!!!

Pokračování příště. Snad.

Re: Nový starý outback 2001 2.5 4AT Teleflex LPG

Napsal: ned led 03, 2016 7:54 pm
od VDC
Já to budu jen tiše obdivovat, protože tomu co píšeš vůbec, ale vůbec nerozumím. :-)

Re: Nový starý outback 2001 2.5 4AT Teleflex LPG

Napsal: ned led 03, 2016 8:10 pm
od outback
VDC píše:Já to budu jen tiše obdivovat, protože tomu co píšeš vůbec, ale vůbec nerozumím.
Management summary:

Projekt pokračuje zdárně kupředu. Abych vůbec něco stihnul dodělat než mě to přestane bavit nebo než mne pohltí jiné povinnosti, tak se pokusím co nejrychleji vyrobit a naprogramovat primitivní, levnou, snadno postavitelnou a reprodukovatelnou verzi 1.0 z běžně dostupných komponent.

Re: Nový starý outback 2001 2.5 4AT Teleflex LPG

Napsal: ned led 03, 2016 8:56 pm
od thunderace
Taky tomu vůbec nerozumím :655: , podle fotky bych tipoval stroj pro outback na cestování časem. Ale :826:

Re: Nový starý outback 2001 2.5 4AT Teleflex LPG

Napsal: pon led 04, 2016 9:03 pm
od outback
Obrázek