Stavebnice přídavného displeje pro starší Subaru
Re: Přídavný displej pro starší Subaru
teplota oleje: pokud tam je čidlo, tak bych ho měl přečíst - já ho nemám, snad jsem někde četl, že ho mají jen modely s variabilním časováním ventilů
tlak oleje: zatím ho nikde nevidím, spíš ne
spotřeba: ne, do toho fakt nejdu, leda že mi někdo sežene přímo zdroják pro arduino co to umí sledovat a počítat a pak ho tam MOŽNÁ vestavím pokud to nějak bez větší námahy půjde
teplota oleje v převodovce: ano, ale pouze u automatu
turbo: netuším, protože ho nemám, ne přímo tlak, ale nějaké zajímavé parametry by z toho mohly vylézt. Chtělo by to podívat se napřed na oturbené auto přes FreeSSM co z toho vyleze - třeba parametr Boost Pressure Feedback udávaný v procentech vypadá nadějně. To platí i pro ostatní parametry: připojte se přes FreeSSM, podívejte se co z toho leze, no a to pak můžu dát na displej.
Tlak a teplota oleje by šly řešit připojením externího čidla, to je ale hudba daleké budoucnosti. Ovšem je možné přidat na plošňák konektorek pro řekněme tři analogové vstupy, aby až to za dva roky "někdo" doprogramuje šlo jednoduše upgradovat stávající zařízení.
Cena: zdá se že nějaký zájem je, takže bych asi udělal jeden nebo dva prototypy z dílů co se mi válí doma a poslal je mezi lidi na vyzkoušení a přenechal je pak za pomoc s laděním a plus mínus cenu dílů - procesor tak 7 euro displej 5-20 euro podle typu, plošňák a drobné díly tak do 5 eur. Problém jsou OBD2 konektory, na ty nemám rozumný zdroj - kdo by věděl nebo nějaké měl ať se mi ozve. Našel jsem je jen za 4 Eura za kus plus čekání na poštu z Číny. Teplotu oleje a tlak turba můžu zkusit vyčítat naslepo, platba pro prověřené členy stejně až po vyzkoušení v případě spokojenosti. Do litru se to asi celý vejde, krabičky ať si řeší každý sám.
VDC: na tvoje požadavky by stačil malý displej co se vejde jako překrytí toho minikastlíku pod rádiem a zbytek elektroniky za displejem v tom minikastlíku. Taky bydlíš v místě, kde jsem dřív bydlel (kousíček od ČEZu) a stále se tam občas vyskytuju a máš auto co je tomu mému velmi podobné (až na ty dva válce navíc), navíc jsi předseda, takže jestli chceš tak máš rezervovaný první prototyp. Bohužel, teplota a tlak oleje v motoru nebude protože na to není čidlo (teda já ho nemám a divil bych se kdyby u H6 bylo) - takže zatím jen teplota vody o dost přesněji než ukáže ručička, plus teplota oleje převodovky, baterka a zátěž motoru. Ale čtení externích teplotních čidel se budu teď muset naučit kvůli úplně jinému projektu, takže do budoucna to zcela beznadějné není.
tlak oleje: zatím ho nikde nevidím, spíš ne
spotřeba: ne, do toho fakt nejdu, leda že mi někdo sežene přímo zdroják pro arduino co to umí sledovat a počítat a pak ho tam MOŽNÁ vestavím pokud to nějak bez větší námahy půjde
teplota oleje v převodovce: ano, ale pouze u automatu
turbo: netuším, protože ho nemám, ne přímo tlak, ale nějaké zajímavé parametry by z toho mohly vylézt. Chtělo by to podívat se napřed na oturbené auto přes FreeSSM co z toho vyleze - třeba parametr Boost Pressure Feedback udávaný v procentech vypadá nadějně. To platí i pro ostatní parametry: připojte se přes FreeSSM, podívejte se co z toho leze, no a to pak můžu dát na displej.
Tlak a teplota oleje by šly řešit připojením externího čidla, to je ale hudba daleké budoucnosti. Ovšem je možné přidat na plošňák konektorek pro řekněme tři analogové vstupy, aby až to za dva roky "někdo" doprogramuje šlo jednoduše upgradovat stávající zařízení.
Cena: zdá se že nějaký zájem je, takže bych asi udělal jeden nebo dva prototypy z dílů co se mi válí doma a poslal je mezi lidi na vyzkoušení a přenechal je pak za pomoc s laděním a plus mínus cenu dílů - procesor tak 7 euro displej 5-20 euro podle typu, plošňák a drobné díly tak do 5 eur. Problém jsou OBD2 konektory, na ty nemám rozumný zdroj - kdo by věděl nebo nějaké měl ať se mi ozve. Našel jsem je jen za 4 Eura za kus plus čekání na poštu z Číny. Teplotu oleje a tlak turba můžu zkusit vyčítat naslepo, platba pro prověřené členy stejně až po vyzkoušení v případě spokojenosti. Do litru se to asi celý vejde, krabičky ať si řeší každý sám.
VDC: na tvoje požadavky by stačil malý displej co se vejde jako překrytí toho minikastlíku pod rádiem a zbytek elektroniky za displejem v tom minikastlíku. Taky bydlíš v místě, kde jsem dřív bydlel (kousíček od ČEZu) a stále se tam občas vyskytuju a máš auto co je tomu mému velmi podobné (až na ty dva válce navíc), navíc jsi předseda, takže jestli chceš tak máš rezervovaný první prototyp. Bohužel, teplota a tlak oleje v motoru nebude protože na to není čidlo (teda já ho nemám a divil bych se kdyby u H6 bylo) - takže zatím jen teplota vody o dost přesněji než ukáže ručička, plus teplota oleje převodovky, baterka a zátěž motoru. Ale čtení externích teplotních čidel se budu teď muset naučit kvůli úplně jinému projektu, takže do budoucna to zcela beznadějné není.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Re: Přídavný displej pro starší Subaru
Bere tu údaje z ecu, takže teplota a tlak oleje motoru tam není, nebo aspoň nebýval dřív, protože to jednotka k ničemu nepotřebuje. Tlak vzduchu tam je, dokonce několik, to jednotka k funkci potřebuje. Spotřebu některý novější už umí přímo ukázat v jednotce i když to není v palubním pc, ale nevím jestli už to není CAN.
Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
- OZP
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 4328
- Registrován: úte pro 09, 2014 3:36 pm
- Jméno a příjmení: Ondřej
- Bydliště: Praha
Re: Přídavný displej pro starší Subaru
Ja se tedy hlasim mezi zajemce!
Impreza WRX STI 2006, 2.5l 206kw sestikvalt.
Diky!
Impreza WRX STI 2006, 2.5l 206kw sestikvalt.
Diky!
VW Multivan T6.1 / HAWK- Impreza WRX STI MY2006 / BLOB- Impreza WRX STI MY2003 / EX-Ford Focus combi 1,6 MY2000 RIP†2016 /
V rodině též Levorg MY2017 / OZP SUBARU Youtube
V rodině též Levorg MY2017 / OZP SUBARU Youtube
-
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 987
- Registrován: sob led 02, 2010 8:14 am
Re: Nový starý outback 2001 2.5 4AT Teleflex LPG
teplotu ATF bych na palubce uvítal :826:
- JackeOb
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 752
- Registrován: úte črc 14, 2015 11:09 pm
- Jméno a příjmení: Jakub H
- Bydliště: Polička
Re: Přídavný displej pro starší Subaru
Tak o něco takového mám sakra zájem!
Původně jsem myslel na android a OBD konektor, ale to sem nerozchodil...
Forester 2003 2.0X, Automat
Osobně mi jde hlavně o teploty a aktuální spotřebu a zařazený převodový stupeň. Zbytek bude příjemný bonus.
Pokud by tohle časem opravdu bylo dostupné, asi bych před autorem i vděkem pokleknul... (teď mně napadá - pro rejpaly - to znamená vzdání holdu, ne nic jiného zvrhlého, mám ženu!)
Původně jsem myslel na android a OBD konektor, ale to sem nerozchodil...
Forester 2003 2.0X, Automat
Osobně mi jde hlavně o teploty a aktuální spotřebu a zařazený převodový stupeň. Zbytek bude příjemný bonus.
Pokud by tohle časem opravdu bylo dostupné, asi bych před autorem i vděkem pokleknul... (teď mně napadá - pro rejpaly - to znamená vzdání holdu, ne nic jiného zvrhlého, mám ženu!)
- Tiger
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1206
- Registrován: úte črc 16, 2013 12:27 pm
- Jméno a příjmení: Tomáš V
- Bydliště: Praha
Re: Přídavný displej pro starší Subaru
Taky bych měl zájem i když údaje, který by mě zajímali asi nejvíc tam nebudou (teplota a tlak oleje v motoru)
Na svém autě jsem android taky nerozchodil, ale to je vlastnost u těchto ročníků. Kabel sice mám taky, ale FreeSSm po kabelu jsem nezkoušel.
Forester 1999 MT, 92kW
Na svém autě jsem android taky nerozchodil, ale to je vlastnost u těchto ročníků. Kabel sice mám taky, ale FreeSSm po kabelu jsem nezkoušel.
Forester 1999 MT, 92kW
Subaru XV 1.6 84kW CVT MY20 Comfort
Subaru Forester SG 2.0 92kW MT MY05 ADV Comfort
ex Subaru Forester SF 2.0 92kW MT MY99 ADV
Honda SH150i 2022
Triumph Tiger 955i MY01
Subaru Forester SG 2.0 92kW MT MY05 ADV Comfort
ex Subaru Forester SF 2.0 92kW MT MY99 ADV
Honda SH150i 2022
Triumph Tiger 955i MY01
Re: Přídavný displej pro starší Subaru
Tak se začíná vyjasňovat o co je zájem a o co ne.
- všechny zajímá teplota a tlak oleje v motoru, případně voda a zátěž motoru
- kdo má automat chce vědět teplotu převodového oleje, jako bonus eventuelně zařazenou rychlost
- kdo má turbo chce vědět plnící tlak (zatím neumím)
- zájem je i o spotřebu (která nebude)
- rychlost nechce nikdo, ale vzhledem k tomu, že mi displej ukazuje mnohem přesněji než tachometr a i na dálnici jen zhruba o 2-3km/h více než GPS tak si jí tam dám
- otáčky tam mám, ale nikdo je nechce a ukazujou stejně jako otáčkoměr a zabírají místo tak půjdou pryč
V prvním kole to vidím na verzi, která by měla aspoň částečně uspokojit majitele aut bez turba a s automatem:
-teplota vody
-teplota převodového oleje a snad i zařazená rychlost
-zátěž motoru
-okamžitá rychlost
To je 4-5 parametrů, co se vejdou na malý zelený displej i bez přepínání režimů. Když auto poskytne teplotu oleje tak se buď vejde nebo nahradí teplotu vody, často to asi nebude. Auto s kombinací SMM2 a SSM1 už umím, jen SSM2 víceméně taky, zbývá ještě odladit auto co má jen SSM1 ale to snad nebude problém - v nejhorším se bude displej aktualizovat méně často.
Majitele vozů s turbem prosím, aby zjistili, který parametr zobrazený ve FreeSSM je zajímá a co mám tedy ukazovat na displeji, pak můžu připravit i turbo verzi, když si to zařídíte tak je to otázka změny několika řádek v programu a ukážu to taky (třeba místo rychlosti nebo na větším displeji).
Co se týče tlaku oleje, naznačím že to není úplně beznadějné, ale na to je čas po prvním kole prototypů a pouze pokud to budete hodně chtít. Nic neslibuju.
Spotřeba: ne.
Jako bonus pár čísel zátěže z dnešního testu na dálnici:
Klidná jízda:
114 km/h 2868 rpm 26%
Kickdown
118 km/h 4406 rpm 72%
120 km/h 4564 rpm 73%
124 km/h 4737 rpm 75%
atd. až na
150 km/h 5580 rpm 85%
pak už jsem dal nohu z plynu, i když to bylo na úseku bez omezení rychlosti.
Když jsem se táhnul 80 za náklaďákem, tak jsem zkusil cvičně podřadit na 3 a sledoval zatížení - zátěž motoru stoupla jen asi o 2-3%, z 10% na 12-13%.
- všechny zajímá teplota a tlak oleje v motoru, případně voda a zátěž motoru
- kdo má automat chce vědět teplotu převodového oleje, jako bonus eventuelně zařazenou rychlost
- kdo má turbo chce vědět plnící tlak (zatím neumím)
- zájem je i o spotřebu (která nebude)
- rychlost nechce nikdo, ale vzhledem k tomu, že mi displej ukazuje mnohem přesněji než tachometr a i na dálnici jen zhruba o 2-3km/h více než GPS tak si jí tam dám
- otáčky tam mám, ale nikdo je nechce a ukazujou stejně jako otáčkoměr a zabírají místo tak půjdou pryč
V prvním kole to vidím na verzi, která by měla aspoň částečně uspokojit majitele aut bez turba a s automatem:
-teplota vody
-teplota převodového oleje a snad i zařazená rychlost
-zátěž motoru
-okamžitá rychlost
To je 4-5 parametrů, co se vejdou na malý zelený displej i bez přepínání režimů. Když auto poskytne teplotu oleje tak se buď vejde nebo nahradí teplotu vody, často to asi nebude. Auto s kombinací SMM2 a SSM1 už umím, jen SSM2 víceméně taky, zbývá ještě odladit auto co má jen SSM1 ale to snad nebude problém - v nejhorším se bude displej aktualizovat méně často.
Majitele vozů s turbem prosím, aby zjistili, který parametr zobrazený ve FreeSSM je zajímá a co mám tedy ukazovat na displeji, pak můžu připravit i turbo verzi, když si to zařídíte tak je to otázka změny několika řádek v programu a ukážu to taky (třeba místo rychlosti nebo na větším displeji).
Co se týče tlaku oleje, naznačím že to není úplně beznadějné, ale na to je čas po prvním kole prototypů a pouze pokud to budete hodně chtít. Nic neslibuju.
Spotřeba: ne.
Jako bonus pár čísel zátěže z dnešního testu na dálnici:
Klidná jízda:
114 km/h 2868 rpm 26%
Kickdown
118 km/h 4406 rpm 72%
120 km/h 4564 rpm 73%
124 km/h 4737 rpm 75%
atd. až na
150 km/h 5580 rpm 85%
pak už jsem dal nohu z plynu, i když to bylo na úseku bez omezení rychlosti.
Když jsem se táhnul 80 za náklaďákem, tak jsem zkusil cvičně podřadit na 3 a sledoval zatížení - zátěž motoru stoupla jen asi o 2-3%, z 10% na 12-13%.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Re: Nový starý outback 2001 2.5 4AT Teleflex LPG
Díky. Ještě poznatek k nechodícímu FreeSSM: na vině byl skutečně levný kabel (Amazon 8€), který sice s terminálem fungoval a přestál i úvodní test spojení, nicméně pak se nešlo spojit s ničím a komunikace s motorem se zasekla na stavu 5%. Došel mi lepší kabel (Amazon 12€), a najednou vše funguje, FreeSSM komunikuje s motorem bez chyb.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7828
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Přídavný displej pro starší Subaru
Já bych chtěl podle MAP senzoru předpověď počasí. offtopic
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- martinant
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2214
- Registrován: úte čer 28, 2011 8:12 am
- Jméno a příjmení: Martin Antoš
- Bydliště: Rokytnice n. Jiz.
Re: Přídavný displej pro starší Subaru
U me, spotreba, teplota vody a oleje v motoru a navic, mimo to, presny mereni hladiny oleje...
Odesláno z rozežranýho jabka.
Subaru Impreza 2.0 GH MT MY 08. 11,2l/100km
ex. Subaru Impreza 2.0 gl MT MY96.
Subaru Impreza 2.0 GH MT MY 08. 11,2l/100km
ex. Subaru Impreza 2.0 gl MT MY96.
Re: Stavebnice -Přídavný displej pro starší Subaru
Ladění pokračuje úspěšně, už jsem schopný rozumně rychle vyčítat řadu hodnot současně z SSM1 i ze SSM2 a rozumně rychle aktualizovat displej. Taky jsem konečně našel a naučil se interpretovat údaj o zařazené rychlosti automatu, takže ukazuju na displeji D1, D2, D2, D4 nebo R. Tohle už se docela blíží tomu, jak chci aby to vypadalo:
Displej v akci nedbale zasunutý do kastlíku v mém outbacku:
Po lehkém zapilování tam sedne výborně:
Vzhledem k tomu, že všechny zajímá teplota nebo tlak oleje nebo obojí začínám vážně uvažovat o podpoře externích senzorů. Zdá se, že snazší by byl tlak oleje, protože mívají jasně udaný rozsah měřeného tlaku a elektrického odporu. Znamenalo by to ovšem koupi adaptéru pod filtr, plus snímač, plus potřeba montáže. U teploty by se to dalo řešit hromadným nákupem třeba deseti čidel a proměřením a kalibrací v lednici a troubě.
Byl by zájem? Je to komplikace a prodražení, ostatní funkce by fungovaly i těm co si senzory nenainstalují, i pozdější dokoupení a doinstalace senzorů by bylo možné. Pochopitelně bych nechtěl všechno dělat sám, takže dobrovolníci na shánění, zkoušení a kalibraci senzorů všeho druhu jsou vítáni.
Displej v akci nedbale zasunutý do kastlíku v mém outbacku:
Po lehkém zapilování tam sedne výborně:
Vzhledem k tomu, že všechny zajímá teplota nebo tlak oleje nebo obojí začínám vážně uvažovat o podpoře externích senzorů. Zdá se, že snazší by byl tlak oleje, protože mívají jasně udaný rozsah měřeného tlaku a elektrického odporu. Znamenalo by to ovšem koupi adaptéru pod filtr, plus snímač, plus potřeba montáže. U teploty by se to dalo řešit hromadným nákupem třeba deseti čidel a proměřením a kalibrací v lednici a troubě.
Byl by zájem? Je to komplikace a prodražení, ostatní funkce by fungovaly i těm co si senzory nenainstalují, i pozdější dokoupení a doinstalace senzorů by bylo možné. Pochopitelně bych nechtěl všechno dělat sám, takže dobrovolníci na shánění, zkoušení a kalibraci senzorů všeho druhu jsou vítáni.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49150
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stavebnice přídavného displeje pro starší Subaru
Krása, nádhera !!! Zájem je určitě. Adaptér pod filtr už mi leží doma...
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1052
- Registrován: pon bře 18, 2013 5:08 pm
- Jméno a příjmení: Robert Košař
- Bydliště: Ostrava
Re: Stavebnice přídavného displeje pro starší Subaru
Teplotu jsem asi snad možná schopen nakalibrovat když budu vědět jak na to ... děláme mimo jiné kalibraci teplot .....
Peugeot 406,Subaru Outback 2,5AT,r.v.00
Re: Stavebnice přídavného displeje pro starší Subaru
Ten adaptér je pro 2.5 a H6 stejnej? Kde jsi to koupil a za kolik? A máš k tomu čidla?VDC píše:Krása, nádhera !!! Zájem je určitě. Adaptér pod filtr už mi leží doma...
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49150
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stavebnice přídavného displeje pro starší Subaru
Adaptér bude určitě stejnej, ty adaptéry se liší v podstatě jen závitem.
Čidla zatím nemám. Osobně jsem ho dostal od kamaráda darem, takže nevím, kde byl kupovanej, ale koukal jsem po nich v různých tuning shopech. Tam, kde prodávají přídavný budíky, mívají i adaptéry. Ceny kolem litru.
Čidla zatím nemám. Osobně jsem ho dostal od kamaráda darem, takže nevím, kde byl kupovanej, ale koukal jsem po nich v různých tuning shopech. Tam, kde prodávají přídavný budíky, mívají i adaptéry. Ceny kolem litru.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97