Stavebnice přídavného displeje pro starší Subaru

Zde bychom měli rozebírat zvyšování výkonu, Bodylifting, Audio systémy a podobná vylepšení našich vozů
Odpovědět
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49152
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavebnice přídavného displeje pro starší Subaru

Příspěvek od VDC »

Tak jsem chtěl dneska namontovat při výměně oleje redukci s čidlama, ale bohužel jsem zjistil, že mám sice redukci, ale chybí mi k ní ten středovej šroub. Takže v pondělí budu telefonovat prodejcům, jestli se dá šroub koupit samostatně, nebo budu muset otravovat soustružníka....
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3093
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Stavebnice přídavného displeje pro starší Subaru

Příspěvek od outback »

Momentálně jsem trochu vytíženější, takže to tak nepřibývá, ale i tak pár novinek a zkušeností:

- na displeji se teď hodnoty objevují a mizí podle toho, co auto zrovna dává za informace, když vypnu zapalování a počkám si, tak nakonec zůstane na displeji jen teplota a tlak oleje

-rozloučilo se se mnou čidlo tlaku oleje, napřed začalo někdy ukazovat s vypnutým motorem až 0.5 baru, a někdy zase ukazovalo správně nulu, nakonec přestalo ukazovat úplně (nekonečný odpor). Ještě jsem nekontroloval jestli není přerušený kabel, ale vzhledem k tomu, že kabely jsou položené rozumně a to čidlo odcházelo postupně tomu moc nevěřím. Jestli opravdu odešlo tak vážně zauvažuju o zainvestování do čidla VDO.

- překvapivě zajímavá je teplota oleje, velmi přesně kopíruje styl jízdy a zátěž motoru. Srovnával jsem na cestě do práce jak rychle se ohřeje olej u boxeru dvouapůllitru ve srovnání s tříhrnkem 1.0 MPI. Fabie ukazuje teplotu oleje na palubním počítači až od padesáti stupňů a na těch 50°C se dostane po ujetí zcela stejné vzdálenosti jako můj Outback

- teplota nasávaného vzduchu je k ničemu a půjde pryč, rozhodně se z ní nedá usuzovat na venkovní teplotu

- tlak v sání je zajímavý ve spojení s tempomatem, dá se odhadovat kdy to bude řadit a sledovat jak se mění zátěž dle stoupání a klesání

- teplota "oleje" v automatu leze bez přívěsu nahoru nebo dolů velmi pomalu. Tunový přívěs jsem zatím táhnul jednou po městě 4 km a při popojíždění v zácpě to šlo nahoru hodně rychle, ale dostal jsem se jen asi na 70° a byl jsem doma - jsem zvědavý na delší zácpy a cesty mimo město, tohle je pro mne nejzajímavější údaj, proto jsem to vlastně stavěl

- utrpěl jsem menší poruchu karosérie po které nešla otevřít kapota, byl jsem velice rád, že vidím na displeji tlak a teplotu oleje a vím tedy, že zásadní věci pod kapotou jsou v pořádku a může pokračovat dalších 300km domů, tady mi displej ušetřil hodně nervů

- i přes brutální spotřebu mého prototypu (dost přes 100mA) jsem líný ho vypínat, i když mám v autě po předchozím majiteli jen asi 45Ah baterku tak bez problémů, ale není to hodné následování, přece jen jezdím denně a nejdelší doba stání bývá od soboty do pondělí
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49152
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavebnice přídavného displeje pro starší Subaru

Příspěvek od VDC »

Souhlasím, že teplota nasávaného vzduchu je asi nejméně zajímavý údaj. :-)
Teplota automatu opravdu leze jako šnek, ale na Severce po vyjížďce, když jsme se vraceli přes sjezdovku k chatě, se mi podařilo vodu i olej v automatu ohřát na 105 respektive 107°C. Je to moc zajímavý to sledovat. :-)

Mě přišel už nejméně před týdnem displej...
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Kolben
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5405
Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Holýšov

Re: Stavebnice přídavného displeje pro starší Subaru

Příspěvek od Kolben »

Hlavne Ti Tome musim dat tu krabici, aby jsme ji dystak odladili. Na Tej Tvoji uz krapanek makam. Jen bude potreba po vyzkouseni tej krabicky odladit i tu Tvoji kaplicku....
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49152
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavebnice přídavného displeje pro starší Subaru

Příspěvek od VDC »

Honzíku super. :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3093
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Stavebnice přídavného displeje pro starší Subaru

Příspěvek od outback »

Další update: mám teď delší cestu z práce a do práce a občas si zastavím u silnice na pět minut programování - výsledek je neplánované rozšíření o další funkci: sledování měniče automatu. Jednak zobrazuji když je zamčený (místo D4 ukážu D4L jako "locked"), a taky dovedu spočítat jeho prokluz. Se zamčeným měničem je to 0% (nebo +-1%, nemám zcela přesná čísla), při akceleraci prokluz třeba 20%-30%, když stojím na N/P tak prokluz pod 10%. Když stojím na D tak prokluz 95% - to je divné, buď to mám špatně, nebo to převodovka dává špatně, nebo nevím kam se poděje těch zbylých 5%. Měnič mi zamyká pouze na čtyřku nad asi zhruba 60 km/h - ve městě při 50 km/h vždy odemčený a s prokluzem řádu desítek procent. Zpomalování: měnič zůstane dlouho zamčený, když není zamčený tak prokluz minimální nebo i lehce záporný. Je pěkné koukat se, jak převodovka pracuje za mne. Taky umím sledovat rychlost zvlášť přední a zvlášť zadní nápravy, ale to mi momentálně na nic není, tak to neukazuju.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49152
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavebnice přídavného displeje pro starší Subaru

Příspěvek od VDC »

Láďo to je super. Mě by ten prokluz předek/zadek moc zajímal
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3093
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Stavebnice přídavného displeje pro starší Subaru

Příspěvek od outback »

Přišel mi balíček od předsedy s kolbenovo krabičkou, bíločerným displejem a dalšími drobnostmi (díky chlapi!), tak jsem trochu pokročil. Různé displeje si sednuly do krabičky velice pěkně, jen pro předsedovu jsem musel pár desetinek propilovat, ale nic dramatického. Místo pro desku vyhovuje, ale do auta bude třeba sklopit displej asi o 30° dozadu. U horní části nevyšel 3D tisk, jednak se skoro rozpadla na tři části, a taky je celkově zdeformovaný - žádný úhel pravý. Zřejmě kombinace moc tenké stěny, tlusté trysky, a možná i kolísání teplot při tisku (to ale jen hádám). To ale půjde doladit, když vyšel mnohem složitější spodek, vyjde i vršek.

V softwaru kupodivu přibyly nové funkce:

- definitivně ukazuju zamčení měniče (nezamčená trojka je D3, zamčená čtyřka D4L jako locked)
- ukazuju i stupeň sepnutí spojky přemosťující měnič a stupeň prokluzu měniče (poměr otáček na vstupu a výstupu) - hrozně zajímavá čísla a hlavně se dá podle nich poznat kdy dojde ke "kopnutí" zámku měniče a předcházet mu, pořád se tam něco děje a vůbec se nedivím, že se ta spojka opotřebuje jako první
- displej má teď dva režimy, "terén" a "normální". Na terénní režim přepínám automaticky na sněhu nebo v terénu, což poznám podle zamčené jedničky nebo dvojky nebo režimu hold. Pro auta s manuálem by to mohlo jít přes tlačítko nebo přepínač. V normálním režimu ukazuje to co jsem popsal, v teréním nechám ze známých údajů jen teploty vody a olejů, a zbytek nahradím rychlostí předních kol a zadních kol zvlášť abych viděl kde je případně prokluz, a dál tam mám "4D Allradkupplung Taktverhältnis / Transfer Duty Ratio" - nevím přesně co to je, ale zní to zajímavě, na asfaltu je to obvykle mezi 40-60% a v rejdu při parkování padá na 25% - může mi někdo prozradit co to znamená? Tipoval bych uzavření centrálního diferenciálu, tam jsem ale myslel že je neřiditelná viskospojka. Do terénního režim případně přidám další parametry pro sledování prokluzu a činnosti VDC tak jak se je třeba časem naučím číst a interpretovat.

Předsedovo displej se mi líbí moc, v reálu není tak do modra jako na fotce, zdá se že nebude oslňovat, takže se asi na regulaci jasu v první verzi vykašlu, akorát ještě vyzkouším provoz se stíněným kabelem a pak už snad půjde zadat vývoj plošňáku.

Přepsal jsem SSM2 komunikaci na delší bloky dat pro vyšší rychlost aktualizace, motor aktualizuju asi 3x za vteřinu a možná by to šlo i rychleji (ale není důvod), převodovku přes SSM1 bohužel pomaleji, podle režimu asi jednou (terén) až dvakrát za vteřinu (normální režim). Auta od roku asi 2002 budou ve výhodě, SSM2 převodovka bude taky rychlejší, hlavně to pomůže režimu terén.

Jako bonus převodovka mi řekne, zda je aktivní tempomat, taky časem ukážu, někdy mu pár vteřin trvá, než si po aktivaci rozmyslí co chce dělat a tak se mi hodí vidět jestli se opravdu zapnul nebo ne.
Přílohy
krab_zpredu.jpg
krab_zezadu.jpg
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49152
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavebnice přídavného displeje pro starší Subaru

Příspěvek od VDC »

Přijde mi neuvěřitelný, co všechno za údaje jsi schopen z toho dostat.. :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Stavebnice přídavného displeje pro starší Subaru

Příspěvek od HonzaCZ »

outback píše:... dál tam mám "4D Allradkupplung Taktverhältnis / Transfer Duty Ratio" - nevím přesně co to je, ale zní to zajímavě, na asfaltu je to obvykle mezi 40-60% a v rejdu při parkování padá na 25% - může mi někdo prozradit co to znamená? Tipoval bych uzavření centrálního diferenciálu, tam jsem ale myslel že je neřiditelná viskospojka.
Ano, bude to uzavření mezinápravy, případně semknutí spojky na zadní nápravu - podle typu pohonu. Viz https://subarufanclub.cz/wiki/technika/awd/start . Žádný Subaru automat za min. posledních 20 let nemá neřiditelnou viskospojku mezi nápravama.
outback píše:Jako bonus převodovka mi řekne, zda je aktivní tempomat...
S tempomatem se dá taky povídat... pokud máš stejnej, jako jsem měl v BH, tak si pokecej přes SSM1 na 0xCC.

Jinak super! :supeer:
VDC píše:Přijde mi neuvěřitelný, co všechno za údaje jsi schopen z toho dostat..
Přes SSM diagnostiku se dá z jednotek vyčíst prakticky cokoliv, co ví. Jen je občas problém vědět, na co se ptát a jak to interpretovat. U novějších aut s CAN BUSem toho po autě lítá, a tudíž je nějakým způsobem zjistitelný, celkem mraky. Od otevřených dveří, přes rozsvícení světel, mlhovek, interiéru, všemožný teploty, rychlosti jednotlivých atd... :850:
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3093
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Stavebnice přídavného displeje pro starší Subaru

Příspěvek od outback »

Uzavření mezinápravy logicky odpovídá tomu co to ukazuje, zajímavé bude až na sněhu nebo při rozjezdu s přívěsem na mokré trávě. Ale někde jsem viděl úvahy, že při zamčené jedničce se mezináprava zavírá preventivně rovnou, tak to se u mne neděje, chová se pořád stejně, zamčeno tak na půl a při "skoro plném rejdu" povolí na čtvrtinu.

Problém s tempomatem, klimou atd. je, že na jednu jedinou SSM1 adresu potřebuju asi 0,14 vteřiny, takže pokud chci teplotu a zařazenou rychlost a stav měniče, tak už moc dalších údajů nevyčtu, respektive ne rychle v reálném čase. Když to přeženu s množstvím dat, tak pak cítím přeřazení, podívám se na displej, vidím pořád za tři, zamyslím se jestli řadil ze trojky nebo na trojku, a až pak to skočí na čtyřku - to radši míň dat, ale ve skoro reálném čase.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Stavebnice přídavného displeje pro starší Subaru

Příspěvek od HonzaCZ »

outback:
ad mezináprava) To není tak jednoznačné. Reaguje to ještě na plyn - tedy dohromady minimálně na rejd, plyn a zařazenou/předřazenou rychlost. Když jsem to u BH zkoušel, tak (bez motoru) jsem dal 1 a vyskočilo to na cca 30 %. Když jsem pak mačkal plyn, tak to poměrně lineárně rostlo ke 100 %. Reaguje to ještě samozřejmě na další věci - při činnosti ABS - celkové prudké brzdění - nebo při větším rozdílu otáčení náprav se to uzavírá, naopak při činnosti stabilizace se to povoluje, resp. skokově otevírá.

ad SSM1) Jasně chápu. Třeba přednastavenou rychlost tempomatu by stačilo vyčítat třeba jednou za 10 sec. Možná i méně často. Ale je pravda, že to asi není tak zajímavá informace.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3093
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Stavebnice přídavného displeje pro starší Subaru

Příspěvek od outback »

Mám novou verzi SW omezeně pustitelnou mezi lidi, nahrál jsem jí předsedovi pro cestu na Balkán, o nových funkcích už jsem něco naznačil, tak shrnutí co tam teď doopravdy je (viz i fota).

* = v závislosti na osazení čidly a verzi převodovky a řídící jednotky

Normální režim
- aktivuje se když je volič převodovky mimo polohy 1 a 2 a zároveň není režim hold
- rychlost, napětí palubní sítě, teplota vody, teplota oleje*, tlak oleje* (v barech), teploty převodového oleje*
- zařazená rychlost, když je zamčený měnič s dodatkem L (tedy třeba R nebo D4L)
- tlak/podltlak v sání v kPa, my co nemáme turbo máme vždy podtlak, tedy zápornou hodnotu
- zatížení motoru v % jak ho počítá ECU
- čtyřmístné hexačíslo na konci třetího řádku ukazuje data, co dostává převodovka od okolí, mimo jiné aktivace tempomatu, stisknutí brzdového pedálu, požadavek na redukci výkonu motoru nebo naopak požadavek "bez omezení výkonu", to je experimentálně spíš pro mně abych viděl jak to funguje
- stupeň uzavření zámku měniče v procentech, u mne L5% zanmená úplně otevřen, L95% uzavřen, L jako lock, tedy zámek měniče.
- prokluz měniče - X0% znamená že je přemostěn (v praxi to ukazuje vždy asi jedno až dvě procenta, chyba měření), X30% znamená motor se točí o 30% rychleji než výstup měniče, při brzdění motorem krátkodobě záporné hodnoty než převodovka přeřadí dolů

Teréní, případně sněžný režim - v režimu hold nebo se zamčenou jedničkou nebo dvojkou

- teplota vody a olejů, tlak oleje, čtyřmístné hexačíslo jako v normálním režimu
- stupeň uzamčení/přemostění centrálního diferenciálu - označeno AWD diff
- zvlášť rychlost předních a zvlášť zadních kol

Na fotkách jsou deformovaná některá čísla, to je dané krátkou expozicí která zachytí pomalé překreslování LCD displeje, okem je to nezachytitelné.
Přílohy
normalni_rezim.jpg
tereni_rezim.jpg
Naposledy upravil(a) outback dne ned kvě 29, 2016 10:44 pm, celkem upraveno 1 x.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
JackeOb
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 752
Registrován: úte črc 14, 2015 11:09 pm
Jméno a příjmení: Jakub H
Bydliště: Polička

Re: Stavebnice přídavného displeje pro starší Subaru

Příspěvek od JackeOb »

To je naprosto naprosto bozi!
Je mne lito ze nemam jak jinak prispet, takze aspon takto vyjadruju naprosty uzas nad tvoji sikovnosti.
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3093
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Stavebnice přídavného displeje pro starší Subaru

Příspěvek od outback »

Dali jsme si s předsedou další kolo testování, už se zdá, že máme stabilní návrh hardware a software a můžeme přistoupit k návrhu plošňáku a výrobě první série.

V nejbližší době nás tedy čeká:

- úprava krabičky, už vím jak to chceme a hned jak bude navržený plošňák a bude jasný jeho rozměr dodám podklady
- plošňák - podklady dodám v nejbližší době
- nákup komponent co nejsou na plošňáku - hlavně I2C/LCD modul, kablík k displeji a vlastní LCD displeje, to má zatím čas a domluvím to přímo s předsedou
- výroba datakabelu, OBD konektory už předseda má, zapojení je následující:

displej pin - název - OBD pin

Displej Data 1 - GND - OBD 4 a 5
Displej Data 2 - K-Line - OBD 7
Displej Data 3 - Vbatt - 16
Displej Data 4 - SSM1 displej Rx / auto TX -OBD 12
Displej Data 5 - SSM1 displej Tx / auto RX- OBD 13

kromě toho osadím druhý konektor pro napájení ,na displeji bude samec, tj.na napájecím kabelu doupólová dupont pinhead samice:

Displej Power 1 - GND
Displej Power 2 - Vbatt

Displej má klasický dupont pinhead, 2.54mm rastr, na displeji je samice tj. na kabelu musí být samec (opačně než u napájení!). Kabel musí být stíněný, jinak produkuje značné rušení. Proudové zatížení je minimální, alternativně jde osadit napájení i odjunud než z OBD a vynechat pin OBD16, pro auta bez SSM1 (třeba předsedovo) lze vynechat OBD12 a OBD13 a tedy použít o dost tenčí kablík. Délka kabelu: dle dohody s předsedou a jeho odhadu, ale radši delší než kratší. Najde se někdo kdo sežene příslušný stíněný kabel a spájí to dohromady?

Do tabulky objednávek jsem přidal sloupec pro požadovanou délku kabelu, kdo se včas nezapíše dostane nejvyšší vyskytující se hodnotu. Viz zde: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... li=1#gid=0

Vzhledem k tomu, že u všech objednávek zatím předpokládám variantu "SSM2 only" bych nechal vyrobit 6 kusů jednoduchého stíněného kabelu s osazenými piny pouze GND a K-Line, a dále 6 kusů napájecího kabelu zakončeného taktéž dvěma piny, druhý konec volný k osazení zapalovačového konektoru nebo k vlastní montáži do auta.

Až budou zadané podklady pro plošňák, tak bude prostor pro požadavky na software a výběr toho, kdo co chce mít kde zobrazeno, doufám že se nakonec shodneme na dvou nebo třech variantách, ze kterých si každý vybere, univerzálně to bohužel nepůjde.

Tož tak.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Odpovědět

Zpět na „Modifikace a úpravy vozů“