Denní svícení
Re: Denní svícení
Nemám, ale mám stále tu jednotku AHD, která reguluje minus pól. Určitě bychom se dohodli na ceně.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 18911
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Denní svícení
zrovna u xenonu mi je to jedno ...
jasne, nemaji spravne porad blikat, ale ... výbojky vydrzi X let ... a sviti ... porad ..
narozdil od normálních zarovek .. které vždycky odchazeji jedna za druhou (kolega)
jasne, nemaji spravne porad blikat, ale ... výbojky vydrzi X let ... a sviti ... porad ..
narozdil od normálních zarovek .. které vždycky odchazeji jedna za druhou (kolega)
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4156
- Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
- Bydliště: Jemnice, Vysočina
Re: Denní svícení
Já ji tam mám skoro od začátku a zatím v pohodě. Svítím dálkovýma na 15W, ale intenzita svitu se dá i nastavit. Už mi to okukovali i pomahači a nic neříkali :845: ......jeden z nich byl ale šťouravej a pověděl mi, že mám asi blbou kostru, protože když jsem dal blinkr, tak mi prý světlo na té straně svítilo míň ......ale ono to tak je nastavený, dáš blinkr a to denní svícení trochu povadne aby byl ten blinkr líp vidět.
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Nyní: BMW 330xd AT
- u-geen
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2103
- Registrován: úte led 19, 2010 9:49 pm
- Jméno a příjmení: Evžen Eiba
- Bydliště: Kyje, okres Jičín
Re: Denní svícení
romull: diky za info... ta funkce pohasinani pri blinkrech se da nepripojit ne?
Re: Denní svícení
Jo, dá, prostě k tomu nepřipojíš blikačky Ono to teda podle mě u Lego/OTB týhle generace ani nemá moc smysl, protože dálkovka a blikačka jsou od sebe dostatečně daleko.u-geen píše:romull: diky za info... ta funkce pohasinani pri blinkrech se da nepripojit ne?
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4156
- Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
- Bydliště: Jemnice, Vysočina
Re: Denní svícení
Tak to nevím jistě, ale myslím že některé jednotky ji měli v sobě zabudovanou a některé ne. Zkus prolézt info od výrobce, tam to jistě popsané bude.u-geen píše:romull: diky za info... ta funkce pohasinani pri blinkrech se da nepripojit ne?
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Nyní: BMW 330xd AT
- u-geen
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2103
- Registrován: úte led 19, 2010 9:49 pm
- Jméno a příjmení: Evžen Eiba
- Bydliště: Kyje, okres Jičín
Re: Denní svícení
j, presne tak jsem to myslel a i z toho duvodu... smysl by to melo kdyby to bylo hned vedle sebeHonzaCZ píše:Jo, dá, prostě k tomu nepřipojíš blikačky Ono to teda podle mě u Lego/OTB týhle generace ani nemá moc smysl, protože dálkovka a blikačka jsou od sebe dostatečně daleko.
- kiti
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3387
- Registrován: pát kvě 18, 2012 7:12 pm
- Jméno a příjmení: Květoš
- Bydliště: Brno-venkov
Re: Denní svícení
Ja mam na xt denni svíceni se sniženou intenzitou při blinkru a fuguje to skvěle.
Forester 2,5 XT 2010 manuál
Re: Denní svícení
Právě jsem vymontoval xenonovou HID sadu, kterou nainstaloval předchozí majitel, protože nemám rád na autě věci, které nejsou schválené. Přemýšlím, že vyšší výkon budu řešit lepšími žárovkami Osram Nightbreaker, které ale mají mizernou životnost, takže musím řešit denní svícení.
Prošel jsem celé téma a nejvíce se mi líbí zde diskutované řešení od AHD, které využívá dálkových světel. Nicméně to podle mě také není úplně ono, protože dálková světla nejsou primárně určena pro denní svícení.
Napadlo mě proto toto řešení: Použil bych např. Osram Nightbreaker, které by normálně fungovaly přes odporové dráty zapojené v sérii se žárovkami. Ty by snížily napětí tak, aby se zvýšila životnost žárovky, ale byl zachován i halogenový cyklus, který se zde diskutuje. Toto by bylo řešení pro denní svícení. V noci bych pak odporové dráty vyzkratoval a auto by svítilo na plný výkon. V podstatě bych měl dvě nastavení - pro den, které preferuje životnost a pro noc, které preferuje výkon.
Zkratování odporového drátu bych řešil asi spínáním přes obrysová světla. Stačilo by krátce zapnout obrysovky na sloupku volantu a přes spínací relátko by to vyzkratovalo odporové dráty do vypnutí světel. Samozřejmě bych to udělal pro každé světlo zvlášť kvůli spolehlivosti, aby v případě poruchy svítilo alespoň jedno světlo.
Myslíte si, že to je dobrý nápad? Pro denní svícení by se prostě využívalo klasické světlo, které by jelo na plný výkon jen v noci. Pořád mám pocit, že kdyby to byl dobrý nápad, tak už by to třeba AHD používalo. Zajímalo by mě, proč ale používají místo toho dálková světla, takže se pak zbytečně upozorňuje na policii, STK...
Prošel jsem celé téma a nejvíce se mi líbí zde diskutované řešení od AHD, které využívá dálkových světel. Nicméně to podle mě také není úplně ono, protože dálková světla nejsou primárně určena pro denní svícení.
Napadlo mě proto toto řešení: Použil bych např. Osram Nightbreaker, které by normálně fungovaly přes odporové dráty zapojené v sérii se žárovkami. Ty by snížily napětí tak, aby se zvýšila životnost žárovky, ale byl zachován i halogenový cyklus, který se zde diskutuje. Toto by bylo řešení pro denní svícení. V noci bych pak odporové dráty vyzkratoval a auto by svítilo na plný výkon. V podstatě bych měl dvě nastavení - pro den, které preferuje životnost a pro noc, které preferuje výkon.
Zkratování odporového drátu bych řešil asi spínáním přes obrysová světla. Stačilo by krátce zapnout obrysovky na sloupku volantu a přes spínací relátko by to vyzkratovalo odporové dráty do vypnutí světel. Samozřejmě bych to udělal pro každé světlo zvlášť kvůli spolehlivosti, aby v případě poruchy svítilo alespoň jedno světlo.
Myslíte si, že to je dobrý nápad? Pro denní svícení by se prostě využívalo klasické světlo, které by jelo na plný výkon jen v noci. Pořád mám pocit, že kdyby to byl dobrý nápad, tak už by to třeba AHD používalo. Zajímalo by mě, proč ale používají místo toho dálková světla, takže se pak zbytečně upozorňuje na policii, STK...
Subaru Outback 3.0R 5AT 2006, výkon nepotřebuju, ale zvuk šestihrnku a automat mě začaly bavit.
ex Subaru Outback 2.5 MT 2005
ex Subaru Outback 2.5 MT 2002
ex Škoda Octavia 1.6 74 kW LPG 1997
ex Subaru Outback 2.5 MT 2005
ex Subaru Outback 2.5 MT 2002
ex Škoda Octavia 1.6 74 kW LPG 1997
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10623
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Denní svícení
Žárovky Nightbreaker se vyznačují mimo jiné i tím, že jsou extra háklivé na pokles napětí (proto se doporučuje startovat s vypnutými světli, což o dost prodlouží životnost). Takže tím, že jim ponížíš napětí je odpráskneš o to dřív. To není řešení.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem
Re: Denní svícení
Napětí na baterce při zapnutých světlech bez motoru může být cca 11,5 V. Při běžícím motoru to bude cca 13,5. Zřejmě těch 11,5 V je příliš málo na to, aby běžel halogenový cyklus, ale těch 13,5 V je zase už na úkor životnosti. Napadlo mě proto vytvořit přes odporový drát "ideální" napětí např. 12,5 V, při kterém ještě funguje halogenový cyklus, ale vlákno se ještě nepřepaluje.
Jsem si jist, že žárovky Nightbreaker jsou v podstatě normální halogenové žárovky, které jsou ale dělány na mírně nižší jmenovité napětí, takže při napětí, které je v autě, se mírně přepalují a díky tomu mají vyšší světelný výkon v poměru k příkonu, ale také menší životnost.
Jsem si jist, že žárovky Nightbreaker jsou v podstatě normální halogenové žárovky, které jsou ale dělány na mírně nižší jmenovité napětí, takže při napětí, které je v autě, se mírně přepalují a díky tomu mají vyšší světelný výkon v poměru k příkonu, ale také menší životnost.
Subaru Outback 3.0R 5AT 2006, výkon nepotřebuju, ale zvuk šestihrnku a automat mě začaly bavit.
ex Subaru Outback 2.5 MT 2005
ex Subaru Outback 2.5 MT 2002
ex Škoda Octavia 1.6 74 kW LPG 1997
ex Subaru Outback 2.5 MT 2005
ex Subaru Outback 2.5 MT 2002
ex Škoda Octavia 1.6 74 kW LPG 1997
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7815
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Denní svícení
Žárovka odejde většinou při zapnutí, kdy je její odpor minimální a proud je pak omezen v podstatě jen přívodním vedením a přechodovým odporem na spínači. Tím nárazovým proudem dojde k mechanickému namáhání vlákna a pokud je zeslabeno provozem odejde.
To "vytvořit přes odporový drát "ideální" napětí např. 12,5 V" je podle mne zbytečné. Odpory se tam dávají právě pro omezení toho nárazového proudu při zapnutí.
Jinak na denní svícení to omezit nějakým PWM regulátorem na mnohem menší příkon, ale tam zase dochází k problému, že to nefunguje jako halogen a z vlákna se emitující částečky, nevracejí se zpět. Je ovšem otázkou, zda se to po spuštění na plné napájecí napětí neobnoví? Asi na Arduinu udělám PWM regulátor a zkusím na to pustit nějakou H4.
To "vytvořit přes odporový drát "ideální" napětí např. 12,5 V" je podle mne zbytečné. Odpory se tam dávají právě pro omezení toho nárazového proudu při zapnutí.
Jinak na denní svícení to omezit nějakým PWM regulátorem na mnohem menší příkon, ale tam zase dochází k problému, že to nefunguje jako halogen a z vlákna se emitující částečky, nevracejí se zpět. Je ovšem otázkou, zda se to po spuštění na plné napájecí napětí neobnoví? Asi na Arduinu udělám PWM regulátor a zkusím na to pustit nějakou H4.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Denní svícení
Ja od doby co mam v aute odporovej drat z Fabie na zarovku H7, tak jsem nemenil asi ani jednu potkavacku. A to uz je takovy tri roky... Tak doufam, ze Osramy vydrzeji aspon stejne tak dlouho.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Re: Denní svícení
Nic nebání přeci tomu, dát AHD na potkávačky. Ovšem místo doporučeného zapojení s diodama bych tam dal odpojovací přepínací relátka. Na diodě je úbytek 0,7 V, který by pak chyběly při normálním svícení. Na dálkovky se to dává možná proto, že to tak má spousta aut od koncernu. Ovšem ty to řeší druhou žárovkou v dálkové parabole.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- u-geen
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2103
- Registrován: úte led 19, 2010 9:49 pm
- Jméno a příjmení: Evžen Eiba
- Bydliště: Kyje, okres Jičín
Re: Denní svícení
HonzaCZ: no, na strankach u AHD pisou ze dalkovky se pouzivaj i kvuli jinak smerovanymu svetlu - potkavacky jsou precijen smerovany vyrazne dolu, narozdil od denniho sviceni, ktery ma bejt spis do dalky