ECU - řdící jednotka PRODRIVE

Zde bychom měli rozebírat zvyšování výkonu, Bodylifting, Audio systémy a podobná vylepšení našich vozů
Uživatelský avatar
David
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 320
Registrován: úte srp 04, 2009 12:00 am
Bydliště: Kosov
Kontaktovat uživatele:

ECU - řdící jednotka PRODRIVE

Příspěvek od David »

Přátelé,
tak se mi podařilo po dlouhém hledání sehnat a nechat si poslat ŘJ upravenou firmou Prodrive.
Proč to píšu - rád bych se podělil o několik poznatků, pokud by někdo něco podobného řešil.

ŘJ je umístěna pod nohama spolujezdce (VPRAVO), pod plechovým krytem. Píšu to proto, protože u vozu s pravostranným řízením je to na druhé straně (VLEVO) :-) Z toho pramení jiné uchycení plechových držáků na jednotce.

1. proto budu muset plechový kryt jednotky rozšroubit a zaměnit "vnitřek" tzn. základní desku - mozek - celého zařízení.
Je tato moje domněnka správná? Má s tím někdo již zkušenosti?


Aby bylo možno dostat se k jednotce, je třeba zdemontovat plastový kryt prahu, povolit uchycení ke sloupku karoserie a krycí plast prahu (nášlapná lišta) vytáhnout zcela ven. Poté je třeba povolit velkou, plastovou zátku upevňující koberec ke karoserii. Pak už stačí jen koberec jednoduše odhrnout a objeví se krycí plech ŘJ. Ten drží 4-mi šrouby M10 ke karoserii. Po povolení a sejmutí krytu se již objeví samotná ŘJ.

Samotné napojení ŘJ se liší podle typu a stáří vozidla - jsou jinak tvarované vstupní svorkovnice do jednotky. Co jsem viděl i na fotkách, starší provedení Imprezy má jednotlivé sloty jinak rozmístěné. Samotné rozpojení a vytažení svorkovnic je jednoduché. Po zatlačení pojistného kolíku se svorkovnice vytáhne z jednotky. Celkem do jednotky vede 3x kabelový svazek ukončený vzájemně-nezaměnitelnou koncovkou.

Po napojení svorkovnice na ŘJ Prodrive sem provedl zkušební start. Rozsvítili se kontrolky a já startoval. Bohužel neúspěšně. Potvrdila se totiž neověřená informace, že ŘJ neobsahuje správný kód imobilizéru, který je ve vozidle. Spojením kabelů pod volantem jsem za pomocí CHECK ENGINE provedl "vyblikání kuřete" a zjistil Chybu č. 53. Tato "závada" má více možností závad, přičemž jedna z nich je i "Špatný klíč imobilizéru".
Před samotnou výměnou ŘJ jsem kontaktoval prodejce Subaru v Šumperku, abych si ověřil náročnost (i finanční) a dostupnost provedeného úkonu - naprogramování kódu imobilizéru. Bohužel, po mojí dnešní zkušenosti musím říci, že neuúspěšně :666:
Servis si musí vyžádat od importéra EMIL FREY diagnostiku, která je schopna se spojit s mým autem (pravda, už má "15 křížků na krku :845: ). Navíc sem jim musel doložit /foto/ údaje od ECU Prodrive včetně opisu všech čísel na té jednotce. Podle toho jim zapůjčí odpovídající diagnostiku, která bude komunikovat s mým autem a budou schopni provést nahrání kódu imobilizéru.

Aktuálně sem tedy ve fázi čekání na diagnostiku z Prahy, která snad během týdne dorazí do Šumperka.

2. Dá se podle čísel na ŘJ zjistit, co je to za jednotku resp. na jaké hodnoty je nastavena?
3. Jak diagnostikovat po instalaci ŘJ chod motoru, zda-li má směs optimální složení resp. zda-li motor funguje správně?


Zatím jsem předběžně domluvený s Ladisem (http://www.proturbo.cz) že mi po zprovoznění zkusí zapojit jeho diagnostiku a během jízdy posbírat nějaká data, ze kterých by se mohlo dát něco posoudit.

Zkusil jsem taktéž poslat dotaz přímo do fy. Prodrive, odkud mi přišla poněkud překvapivá a ne-příliš optimistická odpověď. Nezbývá mi než doufat, že se jim podaří něco k jednotce dohledat, přestože už pro SUBARU nepracují....

Hi David

It is going to be very difficult to answer your questions as we no longer deal with Subaru and most of the staff who worked on the project have left the company I have forwarded your previous email to a colleague and I'm still waiting for a reply.

Regards
Jackie


Pokud má někdo zkušenosti s podobnou úpravou resp. nějaká doporučení, uvítám to.
Díky MOC všem
D.
Přílohy
ECU_RJ_1.jpg
ECU_RJ_2.jpg
ECU_RJ_3.jpg
ECU_code_53.jpg
ECU_RJ_4.jpg
TURBO-Fast & TURBO-Furious

Subaru Impreza 2.0 WRX sportwagon MY99
Obrázek
Uživatelský avatar
Ladaf
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1196
Registrován: ned črc 17, 2011 11:43 am
Bydliště: Praha - Řepy

Re: ECU - řdící jednotka PRODRIVE

Příspěvek od Ladaf »

tak na Legu to bylo jednodušší :850:
měl jsem japonskou jednotku = nalít 98 nebo 100 oktan benzín, vyndat EU jednotku z auta (lego jí má pod volantem), vyndat z Japan pouzdra, zandat do EU pouzdra, připojit, nastartovat a jezdilo se :supeer:
for fun: Subaru Legacy Turbo skoro RS-RA, MY93
for work: Subaru Impreza 2.0R, MY07 <= ex Subaru Impreza 2.0 Sport RS, MY05
Uživatelský avatar
pavelblz
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 177
Registrován: úte zář 01, 2009 8:29 pm

Re: ECU - řdící jednotka PRODRIVE

Příspěvek od pavelblz »

Ahoj Davide,
nedávno jsem měl na autě Prodrive jednotku na odzkoušení.
Instaloval mi ji Tom z Mělníka.
Vím akorát,že než ji měnil, tak odpojil baterii.
Jinak ji tam cvaknul kus za kus zapojil baterku a jezdilo to bez problému.
Forester 2006 2,5XT
Forester 2006 2,0-ex
Impreza GT kombi 2000-ex
Impreza 2,0GX kombi 2001 -ex
Uživatelský avatar
martinant
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2214
Registrován: úte čer 28, 2011 8:12 am
Jméno a příjmení: Martin Antoš
Bydliště: Rokytnice n. Jiz.

Re: ECU - řdící jednotka PRODRIVE

Příspěvek od martinant »

Zkusil bych taky "Douda motorsport mělník"...
Odesláno z rozežranýho jabka.

Subaru Impreza 2.0 GH MT MY 08. 11,2l/100km
ex. Subaru Impreza 2.0 gl MT MY96.
Uživatelský avatar
Juras
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 766
Registrován: čtv bře 04, 2010 7:42 am

Re: ECU - řdící jednotka PRODRIVE

Příspěvek od Juras »

1. Spodni plechovou cast musis vymenit LHD a RHD maji jiny uchyceni.
2. Z toho se da vyvodit ze je ta ECU z japonskyho modelu a tudiz by nemela mit imobilizer
3. Mam sice starsi model, ale me staci vyhaknout koberec pod kastlikem ze dvou plastovych capliku a jde pekne odhrnout ze odkryje celej plech nad jednotkou, nic jinyho netreba demontovat.
4. U GT 97-00 je malinkej rozdil v zapojeni ECU mezi EU a JDM verzi, je tam potreba prehodit dva dratky mezi sebou, potom by to melo normalne jet.
Odkaz na Tomovy stranky snad vadit nebudou:
http://subaru-melnik.mypage.cz/thema/impreza-tech-info
Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Uživatelský avatar
David
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 320
Registrován: úte srp 04, 2009 12:00 am
Bydliště: Kosov
Kontaktovat uživatele:

Re: ECU - řdící jednotka PRODRIVE

Příspěvek od David »

Tak jsem zase o nějaké informace "bohatší" :-)

Mluvil jsem o tom s Tomem Doudou ale více informací mi sdělil p. Erik ( http://www.cartune.sk ).
Růžový štítek na obalu ECU s logem STI.
Toto je s největší pravděpododbností jednoznačný, identifikační prvek, který definuje ECU upravenou firmou PRODRIVE ! Japonská divize STi měla standardní ZELENÝ (možno i barevně jiný) štítek BEZ loga STi. Originální STi (japonská) jednotka se dá identifikovat podle kódu na štítku.
(pro mne to znamená, že zakoupená jednotky by měla být opravdu modifikovaná anglickou firmou Prodrive) :826:

K vlastními imobilizéru v ECU. Jsou následující 2 varianty:
1) ECU Prodrive BEZ nutnosti nahrát klíč imobilizéru (to není můj případ). V tomto případě se jedná o "šedý dovoz" japonského modelu Imprezy do UK. Zde mohlo být vozidlo posléze upraveno firmou Prodrive (nejenom ECU). Tato ECU má růžový štítek s logem STi a je jednoduše zaměnitelná v autě bez nutnosti dalšího zásahu.

2) ECU Prodrive S IMOBILIZÉREM (můj případ). V tomto případě se jedná o vozidlo, oficiálně dovezené do UK a prodané přes dealera. Protože tato vozidla byla pro tento trh vybavena právě zmiňovaným imobilizérem. Pokud byla následně provedena úprava ECU fy. Prodrive, bylo nutno zpětně do jednotky přehrát kód imobilizéru.

Konkrétní průběh a naladění ECU Prodrive je v tuto chvíli již těžko dohledatelný. De-fakto by nato dokázal odpovědět snad jen ten člověk, co tu jednotku modifikoval. Uvidíme, až se mi podaří nahrát klíč a oživit ECU na autě, tak jsem předběžně domluvený s Ládisem, že posbíráme nějaká data o chování motoru v různých režimech a dokážeme konstatovat, jak motor pracuje. Další možností se jeví člověk, který má zařízení se širokospektrální lambda-sondou, která může posbírat data v různých režimech motoru a ty se pak dají poměrně přesně analyzovat ve vztahu k bohatosti směsi apod. Ve druhém kroku ještě přemýšlím o možnosti, nechat změřit orientačně výkon na válcové zkušebně s přímým srovnáním: origo ECU versu Prodrive ECU.

Každopádně mi bylo doporučeno, vyměnit i palivovou pumpu za silnější zn. Walbro. Musím se podívat po konkrétním typu a za jaké peníze se dá koupit. Pumpa sama o sobě díky stáří ztrácí výkon, co se týká množství paliva, které je schopno přečerpat. Množství paliva do motoru si pak hlídá regulátor tlaku. Jednotka by měla fungovat na natural 95, protože v době prodeje uvedeného modleu Imprezy nebyla příliš rozšířená síť ČS s více-oktanovým palivem (N98 nebo i více - snad to v té době v UK prodával jen SHELL).

Uchycení ECU - LHD / RHD verze. Samotná jednotka se skládá z krycího plechu, který je 4-šroubky v rozích upevněn ke spodní části. Je to jednoduše rozebíratelné (až to rozdělám, tak to nafotím). Po odklopení horního krytu, by měla být vidět základová deska se všemi obvody. Tato deska je přišroubena pravděpodobně 2 šrouby ke spodnímu, krycímu plechu jednotky. Takže by mělo stačit povolit 2 šrouby a základovou desku vyjmout a vložit ji do druhého obalu. A pak poskládat vše nazpět.
No tak uvidíme, snad se to povede bez úhony.
TURBO-Fast & TURBO-Furious

Subaru Impreza 2.0 WRX sportwagon MY99
Obrázek
Uživatelský avatar
Juras
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 766
Registrován: čtv bře 04, 2010 7:42 am

Re: ECU - řdící jednotka PRODRIVE

Příspěvek od Juras »

Kdyz nevis z jakyho auta ta jednotka pochazi, ani nevis puvodni stitek, tak si nemuzes byt vubec jistej ze je to z EU verze, protoze do UK se japonskych imprez dovezlo docela dost.
Podle me je to ta moznost 1 a neni pravda ze to jede bez nutnosti zasahu.
ECU s imobilizerem se vetsinou prodava i s klicem, ale je mozny zes trefil i na tohle bez klice.
Co se tyka uchyceni, je to presne tak jak pises.
Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Uživatelský avatar
David
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 320
Registrován: úte srp 04, 2009 12:00 am
Bydliště: Kosov
Kontaktovat uživatele:

Re: ECU - řdící jednotka PRODRIVE

Příspěvek od David »

Nerozporuji jakékoliv výše-uváděné informace....

Taky jsem měl kdysi v rukách nějakou jednotku, která měla být pro Imprez 99/2000, ale nefungovala. Z důvodu "přeházení" pinů podle typu auta. Proto sem tu jednotku tenkrát nebral.
Možná budu mít smůlu... až přijde diagnostika od EMIL FREY, tak možná zjistím že to nepůjde nahrát.... a nebo bude nutné přepinovat... ale to moc předvídám.
Zatím vycházím z faktu, že jednotka jsem na autě zkusil a ta nefunguje - hlásí chybu č.53
A když se podíváš na SCAN výše, tak to hlášení poukazuje na vícero věcí.... jednou z variant: ´Communication Error´ což může být právě známka toho přepinování.....

Je těžký dobrat se relevantních informací k dané problematice. Možná sem jen špatně hledal, ale ani na zahraničních webech sem toho moc nenašel. Myslím, že by to tu mohlo do budoucna někomu pomoci, pokud bude řešit něco obdobného.

Takže zatím čekám na diagnostiku....
TURBO-Fast & TURBO-Furious

Subaru Impreza 2.0 WRX sportwagon MY99
Obrázek
Uživatelský avatar
Juras
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 766
Registrován: čtv bře 04, 2010 7:42 am

Re: ECU - řdící jednotka PRODRIVE

Příspěvek od Juras »

Jo taky me zajima cim to nakonec bude.
Dival sem se po chybovych hlaskach a jediny co sem nasel ke kodu 53 je zavada na palivovem cerpadle.
Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: ECU - řdící jednotka PRODRIVE

Příspěvek od VDC »

Juras píše:Jo taky me zajima cim to nakonec bude.
Dival sem se po chybovych hlaskach a jediny co sem nasel ke kodu 53 je zavada na palivovem cerpadle.
David mě požádal o dohledání chyby o víkendu, kdy neměl přístup k netu a já ještě poprosil HonzuCZ, protože jsem si myslel, že jsem našel blbost. Našel jsem taky, že chyba 53 je závada na okruhu palivového čerpadla. Když mi to samý potvrdil Honza, tak jsem to Davidovi napsal a říkal jsem si, že imobilizér přece odpojuje okruh palivového čerpadla, tak že by to vlastně tuhle chybu házet mohlo. Ale já se zrovna v chybách moc nevyznám, tak jsem si to jen tak selsky zdůvodňoval. :)

Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Juras
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 766
Registrován: čtv bře 04, 2010 7:42 am

Re: ECU - řdící jednotka PRODRIVE

Příspěvek od Juras »

No to je zrovna docela blby jestli imobilizer odpoji cerpadlo, protoze to se zrovna musi prepojit i z te japonske ECU.
Takze jako identifikace problemu je to k nicemu.
Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Uživatelský avatar
David
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 320
Registrován: úte srp 04, 2009 12:00 am
Bydliště: Kosov
Kontaktovat uživatele:

Re: ECU - řdící jednotka PRODRIVE

Příspěvek od David »

Doplňuji informace k typu označovaných originální jednotek ECU SUBARU - přikládám obrázek.
Přílohy
ECU_Subaru.jpg
TURBO-Fast & TURBO-Furious

Subaru Impreza 2.0 WRX sportwagon MY99
Obrázek
Uživatelský avatar
David
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 320
Registrován: úte srp 04, 2009 12:00 am
Bydliště: Kosov
Kontaktovat uživatele:

Re: ECU - řdící jednotka PRODRIVE

Příspěvek od David »

Ještě jsem dohledal nějaké další info k jednotkám.
Jedná se o označení ECU / plnící tlak

Impreza 1993-1996 UK/GT/Aus WRX
ECU Code 7D or V7 : 11.47psi (UK Spec/Aus WRX)
ECU Code 6D : 11.47psi (GT/Euro model)

Impreza 1993-1996 UK Prodrive upgrade
ECU Code 7D or V7 : 13.64psi (actually the STi 2 6K map)

Impreza WRX 1993-1994
ECU Code W6, U8 or 2C : 11.47psi

Impreza WRX RA 1993-1994
ECU Code W9 : 11.47psi

Impreza STi 1 1993-1994
ECU Code SA : 14.87psi

Impreza STi RA 1993-1994
ECU Code SB : 14.87psi dropping to 13.64psi (very lean fuelling )

Impreza WRX 1994-1996
ECU Code Z4 : 12.7psi

Impreza WRX RA 1994-1996
ECU Code Z5 : 12.7psi

Impreza STi 2 1994-1996 (inc 555 Sp.Ed)
ECU Code 6K : 13.64psi

Impreza STi 2 RA 1994-1996
ECU Code 7K : 13.64psi

Impreza WRX Wagon 1993-1996
ECU Code 1C, 3B, V9 : 10.5spi (peak) dropping to 6.8psi

Impreza WRX Wagon/Saloon Auto 1993-1996
ECU Code B4, V5 : 10.5spi (peak) dropping to 6.8psi

Impreza STi Wagon 1994-1996
ECU Code SC : 12.7psi (actually the Z4 Map from saloon, as has TD05)

Impreza 1999-2000
Impreza Turbo 2000 UK
ECU Code AE800, AE801, AE802 : 13.64psi

Impreza Turbo 2000 UK Prodrive PPP
ECU Code (Sti labelled ECU) : 15.65psi (peak) dropping to 13psi.
Toto by mohl být můj případ zakoupené ECU s růžovým štítkem a logem "STi"

Impreza STI Type 5/6
ECU Code AF040 or AF041: 15.65psi (peak) dropping to 14.5psi

Impreza Prodrive P1 1999/2000
ECU Code AG340 : 15.65psi (peak) dropping to 14.5psi


Impreza WRX 2001-2002
ECU Code AF530 : 13.61psi
ECU Code AF531 : 13.61psi

Impreza STi 2002
ECU Code AG820 : 16.4psi (peak)

Impreza WRX/STi 2003-2004

Impreza WRX 2003-2004
ECU Code AH751 : 13.61psi
ECU Code AH750 : 13.61psi

Impreza STi 2003-2004
ECU Code AH992 : 16.4psi (peak)
ECU Code AH990 : 16.4psi (peak)

Impreza WRX/STi 2005

Impreza WRX 2005
ECU Code AJ830 : 13.61psi

Impreza STi 2005
ECU Code AJ840 : 16.4psi (peak)

Impreza WRX/STi 2006

Impreza WRX 2006
ECU Code A8DH200Y : 11.60psi

Impreza STi 2006
ECU Code A8DH200Z : 14.99psi (peak)

Impreza WRX/STi 2007

Impreza STi 2007
ECU Code A8DK100Z : 14.99psi (peak)

Informace převzaty z odkazu:
http://www.southeastscoobies.co.uk/vbul ... d.php?t=78
TURBO-Fast & TURBO-Furious

Subaru Impreza 2.0 WRX sportwagon MY99
Obrázek
Uživatelský avatar
David
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 320
Registrován: úte srp 04, 2009 12:00 am
Bydliště: Kosov
Kontaktovat uživatele:

Re: ECU - řdící jednotka PRODRIVE

Příspěvek od David »

Tak jsem doma včera "cvičně" rozdělal ECU Prodrive, abych vlastně zjistil, jak je to poskládané a co budu měnit,
pokud se podaří do jednotku "oživit".

Jak už jsem psal výše - po obvodě jednotky jsou 4x šroubky s hlavou na křížový šroubovák - bit PZ1.
Po povolení se odklopí horní kryt a objeví se "mozek" - tištěná deska se spoustou "švábů" a pro mne naprosto neznámých a nepochopitelných "elektrónek é-třenáct z katode Holomóc..." ::-DDD:

Celá základní deska pak drží JEDNÍM ŠROUBKEM uprostřed (bit PZ2) ke spodní části krytu. Po jeho povolení se základní deska jednoduše vyjme a dá se přehodit do druhého obalu.
Co mne zaujalo, je velký, textový popis uprostřed základní desky: A19-001 DS2.
Nevím, zda-li to nemá nějakou přímou souvislost s původním označením na štítku ŘJ.
Přílohy
ECU_RJ_11.jpg
ECU_RJ_12.jpg
ECU_RJ_13.jpg
TURBO-Fast & TURBO-Furious

Subaru Impreza 2.0 WRX sportwagon MY99
Obrázek
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: ECU - řdící jednotka PRODRIVE

Příspěvek od VDC »

Ty jo něco podobnýho jsem tuhle vyndal z Opla Kadet, co jsem házel do šrotu, jsem ti to mohl dát zadara... :D:D

Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Odpovědět

Zpět na „Modifikace a úpravy vozů“