Tempomat - dodatečná montáž
Napsal: úte bře 04, 2014 5:54 pm
Časem to zkusím spáchat do wiki, ale zatím to nasypu sem :850: .
Do svého Subaru Outback 2,5 5MT MY2005 "Social edition" jsem si nechal doinstalovat originální tempomat a funguje. V mém voze (a tipuji že minimálně všechna Legacy stejné generace na tom budou identicky) je totiž už z výroby kompletní elektronická a softwarová příprava ... a chybí jen trocha těch hardwarových periferií. Nebudu popisovat moje peripetie a komplikace se sháněním a instalací, a rovnou napíšu jak na to :4690: :
Předem upozorňuji, že vše uvedené se bude týkat nejspíš jen modelů, které mají tempomat na separátní páčce pod volantem a aktivaci cruise na téže páčce. Jsou pak modely s ovládím na volantu (=> musí se sehnat celý volant) nebo mají aktivaci cruise na středovém panelu (=> nemám tucha, zdali bude stačit sehnat to tlačítko :655: ).
1) Ujistěte se, že k vozu vašeho modelu, generace, motorizace a převodovky existuje vyšší výbava, která obsahuje tempomat.
2) S baterkou v ruce nebo zubech se po zádech podplazte do prostoru pedálů (možná bude třeba odejmout plastový kryt nad pedály) (drobná rada: vyndejte předtím zasviněný kobereček :845: )
3) Hledejte u paty spojkového pedálu snímač, který se kromě lehce odlišného barevného pojetí neliší od toho, který je zasazen do paty pedálu brzdového.
4) Pakliže tam je a je připojený, nebudete ho muset shánět.
5) Zkontrolujte, jaký kabel (a s kolika piny) vede k čidlu brzdového pedálu. Nejspíš to bude dvoupinový konektor s barevnou zásuvkou. Pak zahrabejte ve svazku kabelů, ze kterého pochází i kabel k brzdovému senzoru. Hledejte neobsazenou černou zásuvku se 4 plochýmy piny, cca 1,5 x 2,5 cm průřez.
6) (Tohle jsem nedělal): Koukněte se v manuálu, kde na přístrojovém štítu mají svítit kontrolky "Cruise" a "Set". S pomocí osvitu baterkou z úhlu by měly být vidět na zhasnuté palubovce, pokud jsou přítomny.
7) Obvolejte oblíbené vrakáče Subaru. Ptejte se po páčce pod volant, zadním plastovém krytu volantu s dírou na páčku, brzdovém čidle se 4 piny a černou zásuvkou, případně po čidle spojkovém.
(koment: I) mě stála páčka, čidlo brzdy, a výměna krytu volantu "kus za kus" 1500 Kč; II) zruční jedinci si jistě otvor na páčku v plastovém zadním krytu volantu dokážou vyříznout nebo vyvrtat; III) nezkoumal jsem to, ale myslím že by nebyl problém s pomocí čokolády, drátků a štípaček spojit původní dvoupinový brzdový konektor se 4pinovou zásuvkou "po domácku" - prostě dráty rozdvojit )
8 ) Nechte namontovat v nějakém servise nebo to spáchejte doma.
- Já se nechtěl vrtat ve volantu, resp. airbagu, takže to mi v mžiku udělali. Nicméně celé je to o tom odpojit kvůli deaktivaci bagu baterku a pak můžete volant otevřít. Je velmi šikovné se na vrakáči účastnit demontáži páčky z původního volantu, abyste chytli do oka, jak ho budete následně montovat k do toho svého.
- Brzdové čidlo jednodušu vyměňte kus za kus. Ale nastavte jeho distanc od pedálu identicky, jako to bylo u toho původního! Já si jeho výšku nad rámem oměřil porovnávací metodou pomocí vrtáků různých průměrů. Po výměně bezpodmínečně zkontrolujte, že brzdy svítí po stlačení pedálu, a ne jindy a nebo vůbec!
- Páčka se jen namontuje a konektor zastrčí do zásuvečky, která už je z výroby ve volantu.
- Že je pořizovaný čtyřpinový senzor funkční ověříte snadno už u vrakáče. Prostě ho připojíte do zásuvečky, aniž byste hrabali na ten původní dvoupinový. Akorát musíte sehnat dobráka, co vám zpoza auta křikne, jestli po stlačení čudlíku prstem svítí brzdová světla.
9) Tempomat by měl fungovat.
- ale nesmí vám svítit ChechEngine nebo (u některých aut) by neměl být v paměti závad v ECU
- funkci tempomatu (a celého auta) vyzkoušejte na nějakém bezpečném rovném úseku bez provozu.
Dotazy zkusím zodpovědět :850:
Za převážnou část nabytých vědomostí vděčím Lukáši Lohrovi z BoxerAuto, kde vám velmi ochotně tempomat nainstalují (na počkání), když pěkně poprosíte a necháte jim tam nějakou tu korunu :supeer:
Neručím za nehody způsobené selháním tempomatu nebo brzdových světel
Hodně zdaru a spokojených "cruiserů" :unami:
Do svého Subaru Outback 2,5 5MT MY2005 "Social edition" jsem si nechal doinstalovat originální tempomat a funguje. V mém voze (a tipuji že minimálně všechna Legacy stejné generace na tom budou identicky) je totiž už z výroby kompletní elektronická a softwarová příprava ... a chybí jen trocha těch hardwarových periferií. Nebudu popisovat moje peripetie a komplikace se sháněním a instalací, a rovnou napíšu jak na to :4690: :
Předem upozorňuji, že vše uvedené se bude týkat nejspíš jen modelů, které mají tempomat na separátní páčce pod volantem a aktivaci cruise na téže páčce. Jsou pak modely s ovládím na volantu (=> musí se sehnat celý volant) nebo mají aktivaci cruise na středovém panelu (=> nemám tucha, zdali bude stačit sehnat to tlačítko :655: ).
1) Ujistěte se, že k vozu vašeho modelu, generace, motorizace a převodovky existuje vyšší výbava, která obsahuje tempomat.
2) S baterkou v ruce nebo zubech se po zádech podplazte do prostoru pedálů (možná bude třeba odejmout plastový kryt nad pedály) (drobná rada: vyndejte předtím zasviněný kobereček :845: )
3) Hledejte u paty spojkového pedálu snímač, který se kromě lehce odlišného barevného pojetí neliší od toho, který je zasazen do paty pedálu brzdového.
4) Pakliže tam je a je připojený, nebudete ho muset shánět.
5) Zkontrolujte, jaký kabel (a s kolika piny) vede k čidlu brzdového pedálu. Nejspíš to bude dvoupinový konektor s barevnou zásuvkou. Pak zahrabejte ve svazku kabelů, ze kterého pochází i kabel k brzdovému senzoru. Hledejte neobsazenou černou zásuvku se 4 plochýmy piny, cca 1,5 x 2,5 cm průřez.
6) (Tohle jsem nedělal): Koukněte se v manuálu, kde na přístrojovém štítu mají svítit kontrolky "Cruise" a "Set". S pomocí osvitu baterkou z úhlu by měly být vidět na zhasnuté palubovce, pokud jsou přítomny.
7) Obvolejte oblíbené vrakáče Subaru. Ptejte se po páčce pod volant, zadním plastovém krytu volantu s dírou na páčku, brzdovém čidle se 4 piny a černou zásuvkou, případně po čidle spojkovém.
(koment: I) mě stála páčka, čidlo brzdy, a výměna krytu volantu "kus za kus" 1500 Kč; II) zruční jedinci si jistě otvor na páčku v plastovém zadním krytu volantu dokážou vyříznout nebo vyvrtat; III) nezkoumal jsem to, ale myslím že by nebyl problém s pomocí čokolády, drátků a štípaček spojit původní dvoupinový brzdový konektor se 4pinovou zásuvkou "po domácku" - prostě dráty rozdvojit )
8 ) Nechte namontovat v nějakém servise nebo to spáchejte doma.
- Já se nechtěl vrtat ve volantu, resp. airbagu, takže to mi v mžiku udělali. Nicméně celé je to o tom odpojit kvůli deaktivaci bagu baterku a pak můžete volant otevřít. Je velmi šikovné se na vrakáči účastnit demontáži páčky z původního volantu, abyste chytli do oka, jak ho budete následně montovat k do toho svého.
- Brzdové čidlo jednodušu vyměňte kus za kus. Ale nastavte jeho distanc od pedálu identicky, jako to bylo u toho původního! Já si jeho výšku nad rámem oměřil porovnávací metodou pomocí vrtáků různých průměrů. Po výměně bezpodmínečně zkontrolujte, že brzdy svítí po stlačení pedálu, a ne jindy a nebo vůbec!
- Páčka se jen namontuje a konektor zastrčí do zásuvečky, která už je z výroby ve volantu.
- Že je pořizovaný čtyřpinový senzor funkční ověříte snadno už u vrakáče. Prostě ho připojíte do zásuvečky, aniž byste hrabali na ten původní dvoupinový. Akorát musíte sehnat dobráka, co vám zpoza auta křikne, jestli po stlačení čudlíku prstem svítí brzdová světla.
9) Tempomat by měl fungovat.
- ale nesmí vám svítit ChechEngine nebo (u některých aut) by neměl být v paměti závad v ECU
- funkci tempomatu (a celého auta) vyzkoušejte na nějakém bezpečném rovném úseku bez provozu.
Dotazy zkusím zodpovědět :850:
Za převážnou část nabytých vědomostí vděčím Lukáši Lohrovi z BoxerAuto, kde vám velmi ochotně tempomat nainstalují (na počkání), když pěkně poprosíte a necháte jim tam nějakou tu korunu :supeer:
Neručím za nehody způsobené selháním tempomatu nebo brzdových světel
Hodně zdaru a spokojených "cruiserů" :unami: