Chlazení 4. válce pro EJ motory

Zde bychom měli rozebírat zvyšování výkonu, Bodylifting, Audio systémy a podobná vylepšení našich vozů
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2706
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Chlazení 4. válce pro EJ motory

Příspěvek od zhor »

Na základě příspěvku od lazarda, který si pořídil tuto vychytávku, jsem se rozhodl založit k tomuto vlákno.

Ve zkratce jde o to, že 4 válec je umistěný tak trošku bokem, a návrat chladící vody z tohoto válce je trošku problematický, a tím roste jeho teplota. Na hlavě je záslepka, která se používá k odvodu chladící kapaliny pro chlazení automatické převodovky (případně druhého turba u biturbo modelů). Tuto záslepku jde vyšroubit a vodu z ní přivést bypassem před vodní pumpu, čímž by se měla snížit teplota na 4.válci.

Mělo by to jít na všech EJ motorech s turbem, na atmosférách nevím, ale myslím si že i tam by to mohlo jít a v terénu by to mohlo být přínosem.
Přílohy
EJCooling2noMOD__25176.jpg
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2706
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Chlazení 4. válce pro EJ motory

Příspěvek od zhor »

Já osobně jdu metodou, že jsem koupil originál vývod z hlavy pro automaty (21170AA020 - 210Kč ), potom kousek nějaké hadice o vnitřním průměru 3/8 palce, a ještě sháním nerezovou T propojku na hadice 3/8 (zatím jsem se k tomu nějak aktivně nedostal, tak kdyby měl někdo nějaký tip, kde ji sehnat, tak dejte vědět).

Obrázek
Naposledy upravil(a) zhor dne čtv črc 15, 2021 5:51 pm, celkem upraveno 1 x.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
matty
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 467
Registrován: stř kvě 14, 2014 6:53 pm
Jméno a příjmení: Martin Kopecky
Bydliště: Jičín

Re: Chlazení 4. válce pro EJ motory

Příspěvek od matty »

Takle je celá sada od fuji racing
Přílohy
image.jpg
Uživatelský avatar
2.0XT
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 601
Registrován: sob říj 13, 2012 12:39 am
Jméno a příjmení: Vít
Bydliště: Plzeň

Re: Chlazení 4. válce pro EJ motory

Příspěvek od 2.0XT »

Laicka otazka, kdyz mam ej257 a zaroven automat tak ten valec je teda lepe chlazen tim, ze ta voda tece dale do automatu?

Odesláno z mého EML-L29 pomocí Tapatalk
Subaru Legacy GT 2010
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2706
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Chlazení 4. válce pro EJ motory

Příspěvek od zhor »

No pokud to tam je namontovane, tak by to melo byt lepe chlazene. Nezjistoval jsem, jestli to tak maji vsechny automaty (nejspis ale budou). Zkus mrknout dozadu kolem kloubu rizeni, jestli tam je hadice nebo zaslepka na hlave.Vic zaslepek tam na hlave neni.

Odesláno z mého SM-G973F pomocí Tapatalk
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
seatik
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4035
Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Vašek
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Chlazení 4. válce pro EJ motory

Příspěvek od seatik »

zhor píše:Já osobně jdu metodou, že jsem koupil originál vývod z hlavy pro automaty (21170AA020 - 210Kč ), potom kousek nějaké hadice o vnitřním průměru 3/8 palce, a ještě sháním nerezovou T propojku na hadice 3/8 (zatím jsem se k tomu nějak aktivně nedostal, tak kdyby měl někdo nějaký tip, kde ji sehnat, tak dejte vědět).

//uploads.tapatalk-cdn.com/202107 ... 53cbb2.jpg

Tu T propojku by mohly mít v Město Touškov. Sice je to hladký ,ale zasponováním by to udrželo tlak. Vnější průměr 10mm.

https://www.schwer.com/cs_CZ/t-kus/pr/A ... 8df235bc6e
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2706
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Chlazení 4. válce pro EJ motory

Příspěvek od zhor »

Díky (*_^) |,,,, , ale hladkou bych nechtěl, ta spona se nemá za co chytnout, a riskovat, že tam spadne hadice a vyteče voda, se mi nechce.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
seatik
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4035
Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Vašek
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Chlazení 4. válce pro EJ motory

Příspěvek od seatik »

Já myslim, že by to sjet nemělo. Maximálně bych trochu zdrsnil okraje t-kusu. Hadice na chladič je taky nasazená na hladký konec. Navíc v těchto malých rozměrech by to mělo držet a dobře se utáhnout přes kvalitní spony. Jinak zbývá t-kus a do něj dát hadičníky nebo plastový t kus, ale ten má menší průměr, asi by to škrtil.
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10623
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Chlazení 4. válce pro EJ motory

Příspěvek od Mira »

A musí to být nerez? Protože hadicový téčko plast, mosaz či pozink normálně koupíš.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2706
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Chlazení 4. válce pro EJ motory

Příspěvek od zhor »

No plastu na zahradni hadice moc neverim, to by musel byt leda nejakej automotive. Mosaz taky nevim, nasi maji doma odpad z umyvadla z mosazi a ta trubka vydrzi tak rok nez shnije. Pozink nevim, ale vim jak vypadaji trubky na vodu u H6 (to nevim jestli byl pozink nebo ne).

Takze bych rad co by vydrzelo, tak mi vychazi nerez nebo hlinik. Pripadne si necham poradit od mistnich metalurgu, co by bylo nejvhodnejsi.

Odesláno z mého SM-G973F pomocí Tapatalk
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14702
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Chlazení 4. válce pro EJ motory

Příspěvek od Tapan »

Mosaz bez agresivní chemie a při normálních teplotách nemůže být za rok mrtvá...
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2706
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Chlazení 4. válce pro EJ motory

Příspěvek od zhor »

Teploty jsou tam normální a chemie běžná koupelna, nevím o ničem agresivním. Hnije to kolem těsnění, mám v merku to nahradit nerezem od Hansgrohe, tak snad to bude ok.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14702
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Chlazení 4. válce pro EJ motory

Příspěvek od Tapan »

Cokoliv od Hansgrohe je pro mne, aspoň v koupelně, etalon spolehlivosti. I ty levné řady. Tak věřím, že se zadaří. Ale pro EJ20, myslím, nic nedělají :-)
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2706
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Chlazení 4. válce pro EJ motory

Příspěvek od zhor »

To je ovšem škoda ;-D
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
lazard
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 673
Registrován: pon zář 17, 2018 10:45 am

Re: Chlazení 4. válce pro EJ motory

Příspěvek od lazard »

Stando, jsem rád, že se zde tato úprava ujala.
Kluci z Hajselu rikali, že kdyz ji zacili před roky dělat (používají na to "svoje" díly), tak někteří jiní úpravci v ČR se tomu jen skodolibe smáli a teď tito jiní úpravci již také nebizeji ty komerční kity.
Ať teda najdeš ten správný t-kus.
Odpovědět

Zpět na „Modifikace a úpravy vozů“